Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Fiesta R2 1.0 Litre Ecoboost 170 Ps


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Karşınızda Fiesta R2

 

  • Ford, Cenova Fuarında yeni ralli aracını tanıttı, ödüllü 1.0 Ecoboost ile Fiesta R2
  • M-Sport ve Ford'un birlikte geliştirdiği bu model, 3 silindirli olması sebebiyle FIA'da bir ilk oldu.
  • Standart Fiesta'ya göre aktarma, fren ve süspansiyon değişti, Mayıs ayında Portekiz'de yarışmaya başlayacak.

Aslında bu araç M-Sport tarafından geliştirildi ve Ford tarafından desteklendi yani mal ford'un ürün M-sport'un diyebiliriz :) 2. madde de yazdığım şey ise FIA'nın 1.0 litre ve altı kategorisi ile alakalı yani bu kategoride ilk kez 3 silindirli motor dahil oldu.

 

Amcalar, motor sesinin çok güzel olduğunu iletmiş, şimdilik bu kadar :)

 

1.0 ecoboost 180 ps diyordum ama tutmadı :P:(

 

 

RPDwzgp.jpg

4tEmVg5.jpg

rcYNf4D.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bundan 20-30 yıl öne ancak yarış arabalarında görülen PS/L değerleri artık sıradanlaştı.

150 PS/L günlük kullanım için standart sayılabiliyor.

Tabii ralli ortamı bu motor için çok iyi bir dayanıklılık test alanı ve geliştirme ortamı olacak, sevindim 1.0 EB'a geçmelerine. 

Ayrıca dengeli tork dağılımı da hem daha kolay ve verimli kullanılmasına izin verir hem de etap zamanlarına olumlu katkısı olur.

Amatör ralliciler arasında Fiesta R serisi zaten çok tutuluyor, M-Sport'da iyi destek veriyor. . 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

test arabasında 200 bg di, önce 140 şimdi 170..

motor değerlerini görelim bakalım, mondeo ya neden 1.5 160 bg koyarlar ki madem :)

 

bu motorda çift turbo var mı acaba?

 

soğutma suyu hortumuna baktınız mı?  :kıhkıh:

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

14f61636893a2203615ba747b7a90aec.jpg

 

Tubo önde, intercooler önde. O basınç boruları niye arkaya dolanıyor... zın zın zın zın gizem gizem gizem gizem :)

 

Not: Arkadaşlara haber verin arabada soğutma sıvısı kalmamış, genleşme kabı boş :)

Not 2: İncılızlar yapmışdı zaten 205bhp :)http://pumaspeed.co.uk/product-Ford-Fiesta-10T-Ecoboost-205-bhp-Power-Upgrade_16791.jsp(tekerden 170bhp)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

FB'tan alıntıdır:

"Bu sene takımımız R2 araçlar kategorisinde yepyeni Ford Fiesta R2T ile yarışıyor. Bu araç eski R2 Fiesta aracımızda kullanılan 1600cc atmosferik motor yerine Ford'un yeni 1000cc Eco-Boost motorunu kullanacak. 3 silindirli bu küçük hacimli turbo şarjlı motor standart kurşunsuz benzin ile 170HP güç üretiyor.

Ekibimizin şampiyon pilotu Murat Bostancı dışında genç sürücüler kategorisinde yarışan Buğra Banaz ve Ümitcan Özdemir de bu yeni ve heyecan verici bu aracı kullanacak. Ayrıca takımın müşteri araçları olarak satılan ve kiraya verilen araçlarının bir kısmı da bu yeni nesil Fiesta ralli araçlarından oluşacak.

Takımımızın teknik direktörü Serdar Bostancı'ya göre yeni nesil Fiesta R2T özellikle yeni turbo motorun yüksek torku için güçlendirilmiş şanzımanı, yeni süspansiyonu ve daha güçlü frenleri ile daha yüksek potansiyelli bir ralli otomobili."

Teknik özellikler (bağlayıcı değil)

r2t.JPG

Sezon açılışı Kanarya Adalarında yapıldı.

Sınıfında 3'lük ile sonuçlandı.

İzleyelim:

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

2016 sezonunda Avrupa Ralli Şampiyonası'nda ülkemizi temsil eden Castrol Ford Team Türkiye ekibi 07-08 Mayıs tarihlerinde 4 ekiple Yunanistan'da...
ERC Acropolis Rally'de geçitiğimiz yılın Avrupa Ralli Kupası galibi Murat Bostancı-Onur Vatansever ekibinin yanısıra, Buğra Banaz-Burak Erdener, Ümitcan Özdemir-Sevilay Genç Castrol Ford Team Türkiye adına Ford Fiesta R2T ile ERC3 sınıfında mücadele ederken, ferdi olarak yarışan Eytan Halfon-Sedat Bostancı da benzer bir otomobille yarışıyor.

Halen 9 etbaı koşulmuş olan yaırışın son 3 etabına girerken ERC3 sınıfında Murat Bostancı lider gidiyor. 

Genel klasmanda ise 13. sırada.

Genel klasman lideri ise Skoda Fabia RS5 ile Sirmacis.

Gelin bir 10 dakika aracına misafir olalım ve ERC'nin geldiği performans düzeyini de görelim.

 

Bu da ERC3 sınıfındaki rakiplerin ilk gün videosu

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ve mutlu son...

Fiesta R2T ile Murat Bostancı ERC3 birinciliğini rahat aldı.

Avrupa Şampiyonasında da değerli puanlar kazanmış oldu.

erc3.JPG

 

WRC'yi aratmayan pek güzel ve çekişmeli bir ralli oldu

 

 

******************************************

Bu arada Otosan'a sorular:

  1. Niye eksiden var olan motor sporları sayfası artık resmi siteden ulaşılabilir değil ve hala 2012 haberleri ile yayında? Ralli takımına bu kadar destek verilirken ve başarıları da ortada iken paylaşmamak ne mantık? http://www.ford.com.tr/motorsport
  2. Castrol Ford Türkiye Rally Team için neden bir resmi web sayfası yok veya kolay bulunamıyor ve oradan buradan bölük pörçük takip edilebiliyor?
  3. FordBlog aktivitesinde ralliler varken neden güncellemeleri aylar alıyor? http://blog.ford.com.tr/tag/castrol-ford-team-turkiye/

Biraz ilgi ve özen ve tanıtım lütfen...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.