Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Rolenti Sorunu Çözümü


Ali Demirel

Soru

Slm benim 2004 model focusum var. 1.5 yıl önce rolenti bozulmaya başladı. Boşa atınca bazen stop ediyordu.

Benzinde de aynı sorunu veriyordu. Gün geçtikçe bozulma arttı rölantide çalışırken devir ibresi sürekli inip kalkmaya başladı. Daha sık stop etmeye başladı. Tamircilere götürdüm gaz kelebeği bujiler rolenti motoru hava akışmetre maf sensörü temizliğ felan yaptılar hiç değişiklillk olmadı.  Benim arabam ın sesi hiç çıkmazdı bazen araba çalışırken marşa bile bastığım olur du. bu rolenti de dalgalanma başladığından beri motor seside yükseldi. hava filtresinin oradan fokurdama bile geliyordu. Tamirciler bu ses focuslarda normal diyorlardı. İskenderunda kın oto'ya götürdüm aracın direk sibaplara baktılar ve 1. ve 4. gözü kaçıryor dediler. Sübaplar rektefe oldu aracım tamamen eskiye döndü. Aracımın çalışırken sesini duymak için kulağını dayaman gerekiyor nerdeyse. rolentide dalgalanmadan felan eser yok aracım saat gibi oldu.

Bir buçuk yıl boyunca okumadığım forum , site kalmadı. ben sorunu böyle çözdüm.

 

Bu sorunla karşılaşanlar Sübaplara baktırmalarını tavsiye ederim, boş yere bir sürü masraf etmeyin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba 2004 ford focus collection 1.6 benzinli aracımda seyir halindeyken benzin biter gibi bir tekleme söz konusu ve hız göstergesi bu esnada çalışmıyor km göstergeside -------- bu hale geliyor.arada yapıyor ve durduğum zaman araç bazen stop ediyor.bujiler yeni bu arada.sebebi ne olabilir bilgi verebilirmisinz rica etsem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer sorun benim aracımda da var. Aracım 90 bin km. de. LPG'li otomatik vites. Devir saati rölantide sürekli aşağı yukarı oynuyor ve motor sıcakken yine rölantide (özellikle trafikte dur-kak larda) stop ediyor. Ayrıca ilk çalışmada motor henüz soğukken düzensiz çalışma sesi geliyor.Tanıdığım bir ford ustasına götürdüm, boğaz kelebeğini temizleyip tekrar bilgisayarda kurulumunu yaptı. Fakat sorunum çözülmedi. Boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi. Fakat bunun garantisini veremiyor. Devir saati oynaması normal bir durum ve Ford'larda kronikmiş. Nasıl normal oluyor çok merak ettim?

Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Bazı forumlarda ve bu sitede okuduğum kadarıyla bir çok sebebi olabiliyor. Kimisi  sübaplardan, kimisi ateşleme bobininden, kimisi boğaz kelebeğinden.... kaynaklanabiliyor ya da benim gibi çaresiz kalabiliyor. Daha önce başına gelip çözen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim. 

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Süleyman bey,bu sorunu benzinde de yapıyormu? Eğer benzinde de bu sorun varsa,subaplarda yanık olabilir.Stop etme sorunu ise karter havalandırma hortumunda çatlaklık,büzüşme gibi bir sorun var ise veya krank pozisyon sensöründe bir sorun var ise yapar.Öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirin (bobin,buji kablosu,buji) bunlarda sorun yoksa ilk yazdıklarımı dikkate alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anladım. Söylediklerinizi dikkate alacağım fakat  bir şey kafama takıldı. Supablarda yanıklık ya da deformasyon varsa bu yüksek devirlerde de kendisini belli etmez mi? En azından aracın doğru devirlenmesi ve tork üretiminde sorun olmaz mı? Bu konuda aracımdan çok memnunum. Gaza bastığımda aracın verdiği tepki, vites geçişleri, vites değiştirme devri konusunda aracım oldukça tatminkar durumda. Özellikle hız sabitleyici açıkken rampalarda devirlenmesi neredeyse mükemmel. Bu yüzden subaplar konusu soru işareti ama yine de diğer söylediklerinizin yanında onları da kontrol edeceğim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslına bakarsanız bu sorunların o kadar çok sebebi var ki bunları deneme yanılma yöntemiyle anlayabiliyorlar.subaplar en son bakılacak yer olsun. Basitlerden başlayın ilk önce ateşleme grubundan yani.Rölantide sürekli devir dalgalanması ford'larda kronik değil sadece fren yaptığınızda yani durduğunuzda devir saati bi kaç defa düşüp çıkar,bu kronik.Sürekli rölantide dengesizlik,enjektörlerden,subaplardan,ateşleme sisteminden,hego sensöründen,boğaz kelebeğinden tutunda bi çok parçanın rolü var.İyi bir usta bulmanız lazım malum ustayım diye geçinen bi çok çakal var piyasada.Kolay gelsin umarım en kısa zamanda hallolur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bizim araçtada vardı. Dediğiniz gibi ustaya götürdük. Subap üflüyor dedi 170.000 kmdeki arabaya 3500 lira motor yaptı pistonlar subaplar değişti üst kapak rektefe edildi ateşleme bobini buji ve kabloları değişti. Şimdi bırda kim hatalı. Ve araç hala kendine gelemedi. Bunu çözecek usta bilen varmı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.