Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni 2015 Vw Passat Tdi Sürüş incelemesi - iç Mekan Detayları Bol Fotoğraflı


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Test araçlarının o an ellerinde olmadığı için sürüş notları henüz yok ama mümkün olan en kısa sürede buraya eklenecek bu sebeple video ile buraya gelen arkadaşlardan şimdilik bu konu için özür dilerim. Amaç sizi yanıltmak değil videoyu ileriye yönelik hazırlmaktı. 

Sürüldü: Tıklayınız

DİKKAT BOL FOTOĞRAF İÇERİR. KOTALILAR DAHA SONRA GELMEK ÜZERE HEMEN ÇIKABİLİR :) Yaklaşık 30 mb

Gelelim Passat'a.

Volkswagen'in Phaeton'dan sonraki sedan amiral gemisi olur kendisi, özetle önemli bir araç. 

Eskiden Golf'ün Passat'tan bile daha önemli olduğunu düşünürdüm ta ki bugüne kadar... Vw için tabi :P

Şuan şürüş şansı olmadığı için yorumlarım sadece iç dış mekan ve malzeme & işçilik hakkında olacak.

Eksiler çok az onlardan başlayalım;

- Eşya gözü

- Arka baş mesafesi

- Yüksek şaft tüneli

- Çok pahalı opsiyonlar (detaylı liste en altta)

 

Eşya gözü konusunda eli zayıflamış çünkü eski versiyonda bardaklıklar etrafında ekstra alan yer alıyordu ve kol dayama iç bölümü daha genişti bunlar azalıp yerine yeni bir yer açılmadığı için olan yerlerde azalmış oldu. 

Panaromik cam tavan (opsiyon 3.500 tl) seçeneği ile arka baş mesafesi 1.84 boylular için sınır durumunda.

Arka bölümü 2 kişiye mecbur kılacak yükseklikte şaft tüneli.

Büyük dijital gösterge ve navigasyon sistemi 9.500 tl. Sürücü destek opsiyonları tek tek alınıyor ve sadece şerit takip asistanı 2200 tl

 

 

Ciddi Artılar

+ Napa deri döşeme (fotoğraf)

+ Genel malzeme kalitesi

+ Rahat koltuklar

 

Detaylara fotoğraflar ile devam edeceğim, buyrunuz. Unutmadan şu kapak (aşağıda) hariç dış malzeme birleşim konusunda sıkıntı yer almamakta. Ayrıca diz mesafesi konusunda sorunu bulunmuyor.

Videolu Anlatım

 

 

FOTOĞRAFLARI GÖREMİYORSANIZ SEBEBİ YÜKLENDİĞİ ADRESİN ENGELLEDİĞİNDENDİR.

Yenilenene kadar buradan ulaşabilirsiniz

 

Genel görünüm yoruma açık bir tasarıma sahip bence 10 üzerinden 7-8 alır :)

 

GGEzh2n.jpg

 
DUEcXUy.jpg
 
hqMBhw1.jpg
 
HyeY3QR.jpg
 
Şansız 1.dakika golü :( Far yıkama kapağı içine kaçmış, ya biri zorladı ya da hatalı gelmiş.
 
Xu8491Y.jpg
 
1eHt2hF.jpg
 
OHNkPIy.jpg
 
Bu farlar Highline ile standart diğer donanımlarda 4.700 tl civarı
 
zM3HCwz.jpg
 
YfGZkt2.jpg
 
kIzoHKn.jpg
 
Sürücü kapısı ve diğerleri, ince bir beyaz aydınlatma ile şık biçimde karşılıyor.
 
Cvzqq8x.jpg
 
Gösterge High ve Comfort için bu şekilde
 
p6ng4FE.jpg
 
ihyLuYF.jpg
 
NVRyEx8.jpg
 
Direksiyon fiziki olarak Golf gibi
 
TYpstE4.jpg
 
Konsolda yer alan 6.5 inç'lik dokunmatik ekranın küçük kaldığını söylemem gerek bu tür araçlarda biraz daha detay istiyor insan dediğim gibi bunun için Discover Pro Navigasyon sistemini satın almanız gerekiyor; dijital gösterge ile 9.500 tl. Çoook pahalı.
 
J29tky7.jpg
 
jbfRESF.jpg
 
TZaTIud.jpg
 
A3CtCOY.jpg
 
ErgoActive Highline ile standart birde bunların havalandırmalısı var o birazcık pahalı :) Masaj özellikli bu koltuk yeterli olacaktır herhalde.
 
lPkMvEY.jpg
 
İçi kadife kaplı eşya gözleri
 
ZajaUjt.jpg
 
GXjDoAc.jpg
 
Far kumandası 
 
c1Qb4do.jpg
 
vwoxPWm.jpg
 
xTPJr3T.jpg
 
j6Dc7Cf.jpg
 
EdZZDWU.jpg
 
jYNe04K.jpg
 
0WThDaG.jpg
 
7SVu0gV.jpg
 
Led makyaj aydınlatma
 
UM1oEon.jpg
 
PwLXMGv.jpg
 
Fp2tH0j.jpg
 
ienENu6.jpg
 
XsprRVX.jpg
 
Tamamen kadife kaplı torpido gözü yine led aydınlatmalı fakat kapattığınızda eğer dışardan dokunursanız ileri geri oynama yapıyor video'da mevcut. Dış malzemesi sert fakat yumuşak doku kaplı kesinlikle sırıtmıyor.
 
pkORVfa.jpg
 
Direksiyon üzerindeki düğmeler kaliteli.
 
PSEAAzP.jpg
 
h3NmVlA.jpg
 
pYFccqs.jpg
 
0B8BpTJ.jpg
 
Perdeler opsiyon, yanlar manuel arkadaki elektrikli zaten karartmalı oldukları için almanızı tavsiye etmem.
 
xEoj3D8.jpg
 
nidwvQh.jpg
 
Çift taraflı akıllı tasarım, alt kısmı aydınlatırken arkadan gelenleri uyarıyor.
 
x8Rx61r.jpg
 
Sırası ile donanımlara 16 - 17 ve 18 inç alüminyum geliyor bu gördüğünüz oldukça şık.
 
xGMs4XP.jpg
 
Bagaj yükleme ağzı bir sedana göre iyi.
 
Uhyc6ic.jpg
 
Tutamaç, halı kaldırılınca koyulacak yer düşünülmemiz. Bknz Golf.
 
z8TioOy.jpg
 
2'ye 1 oranla yatabiliyor.
 
dDizqCJ.jpg
 
İsofix bağlantı noktaları
 
CwlSExQ.jpg
 
Gereksiz yüksek olan tünel ve arka sıra koltuklar.
 
b3W97Io.jpg
 
TMXETxa.jpg
 
Düğmeyi aşağı iterek koltuğu yatırıyorsunuz mekanizma sayesinde koltuk kendi düşüyor.
 
9EaRg1U.jpg
 
eVxwzW4.jpg
 
eYMhaSt.jpg
 
W5WlpnD.jpg
 
zlJSjEq.jpg
 
Ayıca koltuğun taban kısmı kalkmıyor bu şekilde yeterli düzlük sağlanabiliyor (yaklaşık 4-5 cm yükseklik var ama eğim ile çözülmüş)
 
7yjNVIx.jpg
 
Baganda led yerine klasik aydınlatma seçilmiş.
 
6n9GbDA.jpg
 
v20eZ8V.jpg
 
Çeşitli bağlantı noktaları mevcut.
 
JWIYhpJ.jpg
 
Km3RIeO.jpg
 
ZzPfMq8.jpg
 
Eskiye göre tasarımı değişen detaylardan bagaj bölümünden arka sıra koltukların sırtlıklarını yatırmanız mümkün.
 
DL6DMoZ.jpg
 
n7DR0lJ.jpg
 
mYeKgz9.jpg
 
Kol dayama içinden arka kısma ulaşmak mümkün ve kol dayama içinde 2 adet bardaklık mevcut.
 
qhQqGMZ.jpg
 
Bu bölümde kullanılan parçayı ince ve ucuz buldum.
 
YThQZMV.jpg
 
7avMlSH.jpg
 
VJJO6zz.jpg
 
GW6p4SB.jpg
 
z6eFjMx.jpg
 
PgBxx7Q.jpg
 
TGLrTBS.jpg
 
I138H4O.jpg
 
l2lhaIv.jpg
 
wGVFp7q.jpg
 
LPk1WTQ.jpg
 
Bu araç üzerinde herhangi bir sürücü destek sistemi yok bu sebeple cam üstü temiz.
 
oOwjOnH.jpg
 
aUBYAB4.jpg
 
0ODne9X.jpg
 
DqZ75M5.jpg
 
CjNU6bB.jpg
 
2lJI5Ao.jpg
 
Kgwma9C.jpg
 
ob0Sx2Y.jpg
 
2PU9xgn.jpg
 
LPawniY.jpg
 
jQl9h9O.jpg
 
Videoda bahsettiğim detay, çakmaklık bölümündeki kapak tutmacı tasarımı biraz kullanımı zorlaştırıyor, anlatılmaz yaşanması lazım :P 
 
ngDGtNF.jpg
 
Bu araç ise Comfortline donanımlı
 
4gfhoqk.jpg
 
SW76wUb.jpg
 
vqMTPud.jpg
 
JroFU4B.jpg
 
Jeei2dN.jpg
 
0H1a0Jn.jpg
 
FYWoNaK.jpg
 
n7xIyTg.jpg
 
Yukarda bahsettiğim geçiş bölümü ve kol dayama
 
gjBN7GC.jpg
 
eNb8fz2.jpg
 
rqpgaCN.jpg
 
rjXzvrH.jpg
 
High'a geri döndük; LED'leri görelim
 
RpG8bnF.jpg
 
UCpfAXr.jpg
 
GGsWAkg.jpg
 
QkDT1I8.jpg
 
CFxM3cZ.jpg
 
4EWlj4L.jpg
 
8tThvKE.jpg
 
Bu da Trendline donanım içi
 
CqCt681.jpg
 
b9oA4t7.jpg
 
HE3WkMw.jpg
 
FPjnjl8.jpg
 
Trend ve Comfort ile bu bölüm plastik Highline ile parlak kaplama ile geliyor.
 
5zAm47E.jpg
 
5DLYz0K.jpg
 
ze5cpan.jpg
 
kywmBOt.jpg
 
NZQj865.jpg
 
yb0eVFB.jpg
 
8jYyIw1.jpg
 
UbuWxYp.jpg
 
jLMzWLY.jpg
 
6VjXDrW.jpg
 
Koltuk altlarında cep yok.
 
8zunSF9.jpg
 
Variant Comfortline
 
s3KihkV.jpg
 
nA0K2Qn.jpg
 
vMUfJyL.jpg
 
T4aYLbL.jpg
 
gqr8ssG.jpg
 
sLWnysN.jpg
 
İnternette olmayan Opsiyon Listesi
 
58HmkKi.jpg
 
SwES7CT.jpg
 
ULIlmoG.jpg
 
Bonus Golf
 
V7Wnczf.jpg
 
hODSe7R.jpg
 
Bonus Jetta
 
JQyWSIU.jpg
 
En kısa sürede sürüşe dair notlar burada yer alacak.
Teşekkürler
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kardeş incelemen çok güzel. Tespitlere aynen katılıyorum.

Bence VW'yi öne çıkaran ayrıntılara verdiği önem ve bu konudaki başarısı. 

Passat'ta da bunu iyi becermişler. Eleştirilerin de mantılı. Hele o şaft yüksekliği...

Bu arada ısıtmalı(rezistanssız) ön cam nasıl oluyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ruhsuzluk akıyor ... (ford'çu olmam ile alakası yok.) sıfır heyecan verdi bana ... beğenmedim. 

Ya dıştan bakınca bu sefer hiç de künt değil. Kendi çapında gayet de keskin spor duruyor. 

Ama bu modelde bari daha elegan bir iç mekan değişikliği yapsalardı. Golf ve polo direksiyonu aşağı yukarı aynı ekran aynı klima vs. 

Bir tek şu analog saat farklı ben de ona kılım zaten. 

Bu arada golf olsun passat olsun vitesin sol önündeki aluminyum renkli çalıştırma düğmesi beni o kadar rahatsız ediyor ki anlatamam. 

BU arada ben golfle perşembe günü yolda kaldım daha doğrusu araç hareket etmedi. Elektronik park freni bırakmıyordu arıza verdi. Zaten böyle bir risk vardı hatta VW güncelleme yayınlamıştı ve haziranda benim arabaya yüklenmişti. Neyse mecburen bi şekilde işe gittik akşam geldik mobil servisi çağırdık adam akü bağlantısını kesti. Park renini devreden çıkardı sabah ilk iş servise  git dedi. Gittik neyse düğme bozukmuş. Bir şanslarını denediler buna kola dökülmüş diye (bayağı oluyormuş). Yok kardeşim dedim tamam deyip  garantiden değiştirdiler. Bendekinin ışığı biraz genişti yerine bu passattakine benzer küçük ışıklı bir düğme koymuşlar. Pek sevindim ama. Şimdi aklıma Kaan geliyor hep.. Ben bu elektronik elfreni çok konforlu çok güzel dedikçe ben seni arıza yapınca göreceğim demişti. İnşallah passattaki golftekinden daha iyi bir sistemdir.

 

 

@Yakup Çağatay,

eline sağlık :) çok ayrıntılı teşekkürler.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eline sağlık çok ayrıntılı teşekkürler.. 

 

Bir detay daha gelsin madem :P

 

Sizin Golf'ün yedek lastiğinin altında halı var değil mi ? Bunda yok.

 

6VjXDrW.jpg

 

 

 

Söylemeyi unuttuğum şeyler olmuş buraya yazayım;

 

- Kumaş döşemeli Comf. ve Trend'in; yer yer sünger desteğini yumuşak buldum.

- Zıt renkli döşemeler bazı siyah düğmeler ile ciddi göz alıyor alışamadım; tercihim siyah renkli iç döşeme olurdu veya koyu renk. 

 

 

Yakupum, nasıl söylesem bilemedim,pek bir yavan geldi hani şöyle aracı kullanırken anlatımın, deniz kenarına çekip yine anlatımın cıkss olmamış

 

Arabaları verseler bir de :) Hep beraber güzel şeyler çıkartırız da işte... Biraz da zaman lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir tek şu analog saat farklı ben de ona kılım zaten. 

 

komik gelecek ama ben analog saatleri severim ... zevk meselesi işte.

 

Elektronik park freni bırakmıyordu arıza verdi.

 

seninle de konuştuğumuz gibi ... NEF-RET ediyorum elektrikli park frenlerinden. Herkes için sıkıntı ... üç kuruş keyif, beşbin dert.  :(

 

Ya dıştan bakınca bu sefer hiç de künt değil.
 

 

VW'yi marka olarak sevmediğim bir sır değil, özellikle son kullanıcılara sergiledikleri -tavır- beni kızdırıyor (sonuçta ben de bir tüketiciyim, hepimiz öyleyiz) ama yukarıda da belirttiğim gibi (bence) araç bir parça olsun heyecan vermeli (Volvo'yu da aynı neden ile sevmiyorum) ama bu passat üç parçalı takım elbise gibi olmuş, o kadar durağan .. bir o kadar da heyecan yoksunu (eski kasa daha çekiciydi) anlayacağın bu "şey" nabzımı hızlandırmıyor. hem de hiç ...  Satın alanlar iyi günlerde, sağlık sıhhat içinde kullansın ama benden uzak dursun. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VW'yi marka olarak sevmediğim bir sır değil, özellikle son kullanıcılara sergiledikleri -tavır- beni kızdırıyor (sonuçta ben de bir tüketiciyim, hepimiz öyleyiz) ama yukarıda da belirttiğim gibi (bence) araç bir parça olsun heyecan vermeli (Volvo'yu da aynı neden ile sevmiyorum) ama bu passat üç parçalı takım elbise gibi olmuş, o kadar durağan .. bir o kadar da heyecan yoksunu (eski kasa daha çekiciydi) anlayacağın bu "şey" nabzımı hızlandırmıyor. hem de hiç ...  Satın alanlar iyi günlerde, sağlık sıhhat içinde kullansın ama benden uzak dursun. 

Bu konuda haklısınız. Ford araçları özellikle tasarımsal noktada heyecan verici. Fakat en büyük eksiklikleri ayrıntılar. VW bu işi iyi yapıyor. Üstelik yapılacak şeyler zor da değil. daha önce bol bol bahsetmiştim, o yüzden yine söylemek istemiyorum bunları. Fakat siz de farkındasınızdır. Tüketici sadece ruha değil ayrıntılara da önem veriyor. En azından forumdakiler. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuda haklısınız. Ford araçları özellikle tasarımsal noktada heyecan verici. Fakat en büyük eksiklikleri ayrıntılar. VW bu işi iyi yapıyor. Üstelik yapılacak şeyler zor da değil. daha önce bol bol bahsetmiştim, o yüzden yine söylemek istemiyorum bunları. Fakat siz de farkındasınızdır. Tüketici sadece ruha değil ayrıntılara da önem veriyor. En azından forumdakiler.  

 

Makyajlı Fiesta, Focus ve Yeni Mondeo bu konularda yeterince iyi bunun biz farkındayız mesela :)

 

İmzamdaki ve kullandığınız araç ford'un en zayıf olduğu modelerden biri bu konuda. O devir geçti. 


Direksiyon dışında iç mekanda pek bariz bir fark yok sanki

 

Hayırlı olsun :) Bariz anlayışına göre değişir :D Yenisi daha iyi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İmzamdaki ve kullandığınız araç ford'un en zayıf olduğu modelerden biri bu konuda.

 

Arabamdan soğutma beni. :) Bu arada müsait bir zamanda gidip inceleyeceğim yeni Focus'u.

Ramazan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kendi aracımı teslim alırken görmüştüm gerçekten çok gösterişli bir araba olmuş.

o şaft tüneli golfte de çok yüksekte araba 5 kişilik olmuyor bu sebebten ve arkadaki yolcunun bir taraftan diger tarafa geçmesi oldukça zor arabadan inip geçse daha pratik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Passat Passat Passat, 6 ay sonra sürmek nasip oldu. Vw'den belki araba isterim diye diye uzadı da uzadı neyse;

ilk bayim Ümraniye Rekor (vw), ikinci bayi Otokoç Ataşehir, üçüncü bayi Maltepe Erel (vw) ve dördüncü bayi Kadıköy Tepretoğulları (ford). Bunlarda hep aynı araçları kullandım. Passat Comfortline 1.6 TDI DSG ve Mondeo Titanium 1.5 EB Otomatik. Kısa süreli sürüşler olduğu için hem Mondeo'yu zihnimde tazeledim hemde Passat'tan emin olmak istedim o yüzden Anadolu yakası turu attım gün içinde. (işsizlik böyle bir şey) İncelemelerden önce bu dört bayii'de olumlu izlenim bıraktı (otokoç soğukluğunu saymazsak)

Aynı lastik/jant ölçüleri ile sürüş gerçekleştiği için ve hatta araçların tamamı sıfır gibi  (300-500-300-2000 km) olduğundan kıyaslama yapmak hatalı olmacaktır diye düşünmekteyim

Passat ile Mondeo'yu kıyaslayarak gidelim;

Konfor, Passat'ın amortisörleri özellikle arkası sesli çalışmakta ve bu her hızda aynı vaziyette. -Focus 2 kullanıcıları olaya daha hakimdir- Tümsek ve çukurlarda sanki bir boşluk varmış gibi sesli çalışıyor, bu sese benzer tepkiyi Mondeo'da 50-60 km/h ile geçerken alıyorsunuz alt hızlarda bu denli ses yok. Ayrıca kapınızı kapatma hissiniz ile başlayan, sizi izole eden yapı Mondeo'da daha üstün durumda; hem koltukların sizi daha fazla sarması/rahat olması hem de sessizliği daha iyi konumda. Yukarda bahsettiğim tümsek veya kasisli yollarda araç hızlandıkça salınımı artar malum bundan da Passat biraz daha oynak durumda. Özetle Konfor çatısı altında Mondeo bir adım ilerde diyebilirim. Passatın yaşadığı durumlar C sınıfı bir araçta olsaydı eğer kesinlik eksi olarak düşünülemezdi lakin D sınıfı olunca en az rakipleri kadar beklenti oluyor.

Yol Tutuş, Passat'ı sadece 2 kere zorlama şansım oldu onların ikisinde de yanlış veya eksik bir tepki görmedim bu konuda sorunu yok diyebilirim ilk izlenim için ama detaylı yorum yapamıyorum maalesef haliyle kıyaslamak da yanlış olur yalnız her iki araçta atikliğini sergilemekte güçlük çekmiyor.

Performans, hafifletilmiş Passat meyvesini kalkış anlarında almış. Kalkış anlarında zorlanırsa çekiş kontrol sistemi devreye giriyor ki bu da motorun aracı rahat taşıyabildiğini gösteriyor. Daha sonraki hızlanmalarda standart 120 ps bir araç gibi hızlanıyor ne yavaş ne de çok hızlı, babalara yeter diye düşünüyorum ama gönül istiyor şöyle bir; güçlü bir TSI veya 2.0 TDI. 

Vites, artık geçiş hızından bahsetmeye gerek bile yok sanırım ve yeni eklenen otomatik fren sistemi şanzımanın rahatlaması için çok iyi olmuş. Çok düşük hızla ilerleme konusunda tedirginliği var biraz gazı iyi ayarlamak gerekiyor.

Yukarda bahsettiğim gibi yol sesi, rüzgar sesi, fren gibi detaylara giremiyorum, ilerde uzunca aracı alırsam inş video'sunu çekerim :yeah:   

Genel olarak hem parasının karşılığını vermek hem de D sınıfına daha hakim gibi görünen araç benim gözümde Mondeo oldu. Verimlilik konusunda Passat oldukça ilerde olmasına karşın bu hisleri gözardı edebilmek kimilerine göre zor olsa gerek. 

Test araçlarının ortalama tüketimleri şu vaziyetteydi; Passat 12-13 litre, Mondeo 18-19 litre. 

Detay olabilir ama, sunroof'lu Passat'ın cam altı örtüsü sadece bezden ibaretti, bunun böyle olmamasını bekliyordum görünce şaşırdım doğrusu, ama ucundaki metal malzeme ve hissi çok iyi. (Mondeo'da ve İnsignia'da yalıtım malzemeli kalın kapak mevcut)

1hrvEH8.thumb.jpg.73f5fcafb4f82344277917

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Yeni 2015 Vw Passat Tdi Sürüş İncelemesi - İç Mekan Detayları Bol Fotoğraflı olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.