Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Fiesta 1.0 Eb Periyodik Bakım Serüveni


Batuhan Şener

Soru

              Merhabalar, öncelikle ben bu forumda, ve genel olarak forum kavramında, yeniyim ama buradaki ortamı çok samimi, güvenilir ve erdemli bulduğum için mümkün olduğunca takip etmeyi çalışıyorum. Öncelikle konuyu yanlış yere açtıysam veya başka bir başlık altına  yazmam gerekiyorsa özür diliyorum, oraya taşırsınız.

 

            Konuya gelecek olursak geçen ay uzun araştırmalar sonucunda Fiesta 1.0 EB aldık. 20.000 km idi ve hiç bakım yapılmamış, İstanbul'a getirip uygun bir zamanda direk bakıma götürdük. Garantisi devam ettiği için(Cem bey gerçi gerek olmadığını açıklamış ama) paşa paşa Ford yetkili servisine gittik (Haramidere KENT). İlk gittiğimizde bize 600 TL bir masraf olacağını söylediler. Motor yıkama falan varmış, ben motor pis kalsın deyince onları çıkardılar 530 TL ye indi. Sonra arabayı kaldırdılar başlayacaklardı ki başlayamadılar meğer ellerinde malum yağ (5w20) yokmuş siz gidin  biz sizi ararız oldu. Sizin de aklınızda bulunsun gitmeden bir sorun, var mı yok mu, diye boş dönmeyin. Bir hafta sonra tekrar gittik bakımı yaptılar önce 700 TL dediler sonra kendi kendilerine indirim yapıp 573(9 aya kadar taksit yapıyorlar) TL ye kapattık.

  

           Benim arabayla ilgili bazı sıkıntılarım vardı onları da dile getirdim:

  • Arka camlar kapanırken sıkıntı çıkartıyordu, tabiri yerindeyse naz yapıyorlardı, bir cam düzelmiş diğeri içinde motor sipariş etmişler gelecekmiş.(Garanti kapsamında)
  • Bu soğutma suyu hortumu olayını sordum, usta bilmiyorum haberim yok, kimse öyle gelmedi vs dedi,; eve gelince de hem hortumun şekline hem de üzerindeki koda baktım sanırım güvendeyim.
  • Ön yolcu emniyet kemeri uyarısı çalışmıyordu, eski (2009-12) kasada olan donanım bunda yok muydu, yoksa yazılımla mı kapatılmıştı, yoksa bozuk mu bilemedim; sanırım ona bakmayı unutmuşlar cam için gidince tekrar söyleyeceğim.
  • Bir de son olarak direksiyon dururken tam turda tık eder gibi oluyordu, sanırım kronikmiş, TSB uygulandı yazıyor kağıtta. Tam ne yaptılar bilmiyorum ama sanki direksiyon hem yumuşadı hem de hissizleşti gibi geldi bana; yada benim kuruntularım. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

         Sonuç olarak genel anlamda Kent otodan memnundum, bekleme salonlarında vakit geçirmek için bilgisayar, TV, PS (gran turismo), çay kahve vs vardı. yaklaşık 3-4 saat sürdü biraz uzun gibi geldi bana ama bilmiyorum normal de olabilir.

Batuhan Şener tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merak ettiğim:

2013 sonrası Fiestalar'da yolcu kemer uyarısı kalkmış mı?

Birde direksiyona uygulanan TSB'den sonra bir hissizleşme, yumuşama olur mu yoksa bana mı öyle geliyor?

 

Daha önce eski başlığı vermemdeki sebep, işleyişi görmen içindi, konu içeriği ve başlık hakkında, buna dikkat edersen seviniriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle güle güle kullanın. Keyifli bir araçtır.

Gelelim servis serüvenine, fiyatlara bakınca bana biraz bölge ismini fazla ciddiye almışlar gibi geldi. ani bir motor yıkamanın 70 TL olması tatsız.

Serviste yapılanları da merak ettim, çünkü basit bakımsa bir hayli pahalı görünüyor.

Benden tavsiye yağınızı site sponsoru Er-Ol otomotivden kendiniz alın ve götürün, ancak değişimde mutlaka müşterinin getirdiği FMY marka 5W-20 yağ konuldu diye not düşürtün (ya da hangi marka yağ ise). Yağ servisteki en pahalı ürün maalesef. 

Bunun dışında direksiyondaki tık sesine pek anlam veremedim, bozuk yollardaki tıkırtı ise buna karşı yapacak pek birşey yok, yok tam tur atıldığında gelen sesler ise onlar da olabiliyor, direksiyonu sonuna kadar dayamamakta yarar var. 

Kuruntular konusunda aracı kullanmadan kuruntu olup olmadığını anlamak mümkün olmayacağından yardımcı olmak zor.

Hortum sorunu Fiesta'lar için geçerli değil, dert etmeyin. 

Sağ koltuk kemer ikazı bizim arabada da bir süredir çalışmıyor, kendiliğinden sustu, fırsat bulursam programlamayı denerim, gene olmazsa sensörüne baktırmak lazım derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Serüven sayılmasa da bu konudan devam.

4. Yıl bakımı, aslında 60.000 km civarı olmalı ama eşim yarısını ancak yapmış.

Frenlerde "tut bırak etkisi" olunca diskleri düşük km bile olsa değişmek farz oldu.

Aynı şeklide bujiler de 45K olarak gözükse de yıldan torpilli dedik değiştirdik.

Bir iki de görsel:

Malum EB bujileri pahalı, hangisi diye araştıracak olanlara yardım olsun

20170708_115414_HDR-01.jpeg

 

Bujilerde öyle ciddi bir görsel yıpranma izi yoktu, ama zaten verimliliğini bakarak anlamak pek mümkün değil.

20170708_115803-01.jpeg

 

Diskler en iyisinden (!)...

20170708_111929_HDR-01.jpeg

Balatalar da Motorcraft, önce sonra...

fren.jpg

 

Sonuçta fren düzeldi, aracın özellikle alt devirlerdeki ivmelenmesi bariz arttı, yakıt tüketimi hemen 6,8'den 6,5'e düştü, muhtemelen daha da düşer.

Duygusal kısmına gelirsek parçacı ve usta dost ve tanıdık olunca pek acıtmadı.

Yağ, hava, polen filtresi, Brembo ön diskler, Motorcraft ön balatalar, Motorcraft bujiler 375 TL;

Yağ MOTUL Specific 948B 5W-20 140 TL;

İşçilik 50 TL;

Toplamda 565 TL.

Metresle yaşamak zor iş... :)

 

 

 

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.