Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

1.0 Ecoboost Yağ Seviyesi Ve Motorda Değişmesi Gereken Hortum


Muhammed Keser

Soru

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
11 dakika önce, Özer Aksu said:

Bunu ben takabilir miyim acaba? Aracı servise götürene kadar su bosalacak motor yatak saracak. Park halinde duruyor araç.

 

Onu bilmiyorum, kaskonuz varsa ücretsiz taşıma işlemi olabilir veya FORD yol yardımı arayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 23.11.2014 14:16:16, Muhammed Keser said:

Dün aracımın yağ seviyesi kontrol ettirmek için Manisa Özkanlar servisine uğradım bakıma daha 7 bin km olmasına karşın yağ seviye çubuğunda yağ en alt cizgideydi ekleme yapıldı ve bin km sonra tekrar kontrol ediceklerini söylediler.

Bunun yanında resimdeki hortumun değişmesi gerektiğini söylediler motor sıcaklığıyla zamanla çatlama yapabilir önlem olarak garantiden değiştirildi sizlerin bunun hakkında bir bilgisi varmı.

Değişen hortumu kırmızı çizgiyle işaretledim.

   Eski hortum

 

eHiting.thumb.jpg.9064dc5d563280134496b0

  Yeni hortum

Yeni Hortum kauçuk eskisi daha sertti.

0jpmYhw.thumb.jpg.50a3579221f47b268957cb

Bir önceki bakımda kaç lt eklediler acaba. 4.1-4.5 lt dökmeliler. Uyarın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Faturada 4 lt yazıyordu ama yağ çubuğunda en alt çizgideydi.Bende erolotomotivden 1 lt yağ sipariş geçtim 0.5 lt ekledim ve haftada 1 kontrol ediyorum yağ seviyesi olması gerektiği gibi büyük ihtimal eksik koydular.

Muhammed Keser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet, su kaçağı vol.2 ile karşınızdayım.

Dün cam suyunu tamamlamak için kaputu açtığımda soğutma suyunun tükenmiş olduğunu gördüm.

Geçen hafta baktığımda sıkıntı yoktu. Biraz inceleyince görselde işaretli ince hortumun ucundan kaçırdığını farkettim.

Orda kelepçe var ancak hortumu elimle ileri geri oynatabiliyorum. Çekersem çıkacak yani.

İlk halini bilmediğimden sanırım kelepçeden çıkmış diye yorumladım.

Ancak boruyu çevreleyen izolasyon malzemeside deforme olmuş durumda.

Yarın sanayi yolu göründü...

Kabusum oldu bu su meselesi yahu....

IMG_20170610_184954.thumb.jpg.25d38fdc35a00e1278ea200c10660806.jpg

 

IMG_20170610_18495aa4.jpg.69a6f56360ab50fcbc0a93875550f0fc.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun. 

Çok can sıkıcı.

Hortumlar uzun ömürlü olmayabilir ama en azından bir 7-8 sene dayanması gerekir diye düşünüyorum.

Ve de malzeme kalitesi bu kadar kötü ise düzenli değişim programına alınması gerekir.

Bir diğer sıkıntı da Ford'daki ısı göstergelerinin anlamsızlığı, soğuk, sıcak ve çok sıcak şeklinde üç kademeli çalışıyor ve çok sıcağa ulaştığında turbo motorların ısıya dayanıksızlığı nedeniyle iş işten geçmiş oluyor. Yani su kaçağını ve ona bağlı ısınmayı erken fark edemiyorsunuz.

O zaman su seviye uyarısı koysalar bari.

100 TL'lik kauçuk/plastik zımbırtı yüzünden birkaç bin liralık motor hasarına davetiye çıkıyor.

Bu durumda her sabah yola çıkmadan kaputu açıp su seviyesi mi kontrol edeceğiz?

Gel de paranoyak olma.

Rezillik...

Ford almamak için yeterli bir neden dahi sayılabilir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Evet, su kaçağı vol.2 ile karşınızdayım.
Dün cam suyunu tamamlamak için kaputu açtığımda soğutma suyunun tükenmiş olduğunu gördüm.
Geçen hafta baktığımda sıkıntı yoktu. Biraz inceleyince görselde işaretli ince hortumun ucundan kaçırdığını farkettim.
Orda kelepçe var ancak hortumu elimle ileri geri oynatabiliyorum. Çekersem çıkacak yani.
İlk halini bilmediğimden sanırım kelepçeden çıkmış diye yorumladım.
Ancak boruyu çevreleyen izolasyon malzemeside deforme olmuş durumda.
Yarın sanayi yolu göründü...
Kabusum oldu bu su meselesi yahu....
[


Ahmet geçmiş olsun, isabet olmuş bahane ile kontrol etmek
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanayide usta baktı, hortumu bağlantı yerinden çıkarıp geri oturttu, sonra aracı denedik, kaçak yok dedi.

Bağlantı yeri tam oturmamış galiba ondan kaçırmıştır dedi. Yahu 50.000km yaptım o hortum takılalı nasıl olur anlamadım.

5km kadar yol geldim eksilme yoktu. (2 gün evvel aynı yolda yarıya indi)

Şimdi her yolculukta durup kaput mu açacağım?!*

 

21 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Ford almamak için yeterli bir neden dahi sayılabilir. 

 

veyahut soğutma suyu yüzünden araçtan soğuyup satmak için...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ahmet A. yazdı:

Bağlantı yeri tam oturmamış galiba ondan kaçırmıştır dedi.

Öyle kolayca elle oturan bağlantı olmaz. Kolay oturduğu kadar kolay da çıkar.

Kelepçesini değiştirin bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Sanayide usta baktı, hortumu bağlantı yerinden çıkarıp geri oturttu, sonra aracı denedik, kaçak yok dedi.
Bağlantı yeri tam oturmamış galiba ondan kaçırmıştır dedi. Yahu 50.000km yaptım o hortum takılalı nasıl olur anlamadım.
5km kadar yol geldim eksilme yoktu. (2 gün evvel aynı yolda yarıya indi)
Şimdi her yolculukta durup kaput mu açacağım?!*
 
 
veyahut soğutma suyu yüzünden araçtan soğuyup satmak için...

E bi arayıp abi senin arabada şu hortumun fotosunu at demek çok mu zordu? Sonra Doğan kızınca huysuz oluyor. Abicim akşam hatırlat benim motordan foto atıyım sana. Cem abinin dediği gibi hortum geçmeli olurmu hiç. Hiç mi sıcaktan esneme yapmıyor bu meret. Isınınca genleşip belki sızdırıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vol 3.

 

Sevgili günlük, iyice paranoyaya bağlayıp her arabaya in-bin yapışımda kaputu açıp kontrol ediyorum.

Bu arada bir ustaya daha gösterdim, kablonun o ucunun jaklı olduğunu o yüzden kolay kolay gevşememesi gerektiğini vs söyledi.

Neyse hortumda görünen bir sıkıntı yok, kimse nasıl gevşediğini çözemedi.

Dün benzincide farkettimki su haznesinin altındanda damlama başlamış. (2 günde 1 parmak kadar su kaybetmişiz)

Çatlak var muhtemelen dip kısmında.

Evet günlük, parça siparişini verdim bekliyorum, tekrar yazarım sana, öptüm kib bye...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba, 

2012 model 1.0 Trend x araç aldım. Satan arkadaşın bu ince işlerle hiç bir bilgisi yok. 

Aracı garantisi bitene kadar yetkili servise götürmüş. Son 2 yıldır, İzmir 3. sanayide özel bir servise götürüyormuş. 

Hortum işlerini sordum bilgisi yok. Bir daha ki servisi Nisan ayında. Ben de pimpirikli bir adamım. Aracı aldığımda yetkili servise götürüp baktırmak istiyorum. Sağına soluna hortumlarına ve bundan sonra sanayide değilde yine yetkili serviste devam etmek istiyorum. 

Araç 45.000 Km de. Sanayide yapılan işlemler standart, yetkili serviste aracın her şeyine tek tek bakıyorlar. Önceki aracım Renault'du. Serviste bilmem kaç nokta kontrol hizmeti vardı. Bu aracın en can alıcı noktası bu hortum sanırım. Başka özellikle baktırmamız gereken noktaları var mı? 

   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.