Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Akü Tavsiyesi


Hakan G.

Akü tavisyesi  

88 üye oy kullandı

  1. 1. Hangi aküyü tavsiye edersiniz?



Önerilen Mesajlar

39 dakika önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

Hiç uyarı vermeden akünün bitmesi normal mi? 

Normalmiş,benim ki hiç uyarı vermedi.2 dakika önce çalışan aracın birden aküsü bitiverdi.Bunun için ne yapmak lazım.Ara sıra servis menüsüne girip batery bölümünden kontrol etmek lazım.Sonradan öğrendik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

29 dakika önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

O zaman akü ışığını gösterge paneline boşuna mı koymuşlar?

--1 dakika sonra eklendi--

Ya da şöyle sorayım göstergedeki akü işareti ne işe yarıyor?

Şarj sistemi ile alakalı o gösterge. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

46 dakika önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

Ya da şöyle sorayım göstergedeki akü işareti ne işe yarıyor?

Şarj dinamosunun aküyü şarj edip etmediğini gösteriyor.

Diğer bir deyişle akü çıkışını değil şarj dinamosu çıkışını ölçüyor. 

50 dakika önce, suat coşkun yazdı:

Ara sıra servis menüsüne girip batery bölümünden kontrol etmek lazım.

Orada da gördüğünüz voltaja bakıp karar vermek kolay değil. 

Nerede tırak, orada bırak sonuçta...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yorum yapan bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.Bugün aküyü hayırlısıyla değiştirdim.Diğer arkadaşlar da yararlanabilir belki diye kabaca notlarım ve sorularım şöyle:

Notlar: vartanın 72 amperlik alçak tipteki aküsünü 345 tlye istanbulda eyüpte bir akücüden aldım. Kampanyaya denk geldiğimi söyledi usta. Aynı aküye yine eyüpte başka bir yer 400 civarı rakam verdi. (arabadaki biten akü kendi orijinal ford amblembli vartanın 52 amperlik aküsüydü aracım 2014 10. ay çıkışlı. Yani yaklaşık 4 yılı doldurmuş akü) Bu arada istinye otokoç  da 60 veya 66 amperlik aküye 440+40 işçilik fiyat verdi)

Ayrıca 60 amperlik alçak vartalar 250 civarındaydı aldığım yerde, bana ucuz geldi çünkü aküyü almadan önce gezdiğim 4-5 dükkanda alçak akü deyince diğer akülerden bir miktar daha yüksek fiyat verildi. 250 tl onlara göre epey iyi bir rakam. Alçak olmayan akülerde bile böyle bir rakam yoktu. esanın 60lik veya 66lık alçak aküsü bile 275 tl idi.

Bu arada muadil(amper ve boyut olarak) akülerde en pahalı varta sonra mutlu sonra çelik sonra da esan markalarının sıralandığını gördüm. 

Kafama takılanlar:

1)Değiştirmeden eski aküyü de ölçtürdüm. Araç çalışmaz pozisyonda 12 V civarı bir rakam göründü ölçüm cihazında. Akücü bu değere bakıp akü bitmiş dedi. Bu doğru mudur yoksa biraz şarj edilse yeniden kullanılabilir miydi?

2) Akücü 52 amperlik yok. 60 66 ve 72lik var dedi. sen 72lik taktır daha iyi performans alırsın daha uzun ömürlü olur dedi. Ben de taktırdım ama acaba fazla amper elektronik devrelere bir zarar verir mi

3) Arabayı genelde kısa mesafe kullanıyorum Akü biraz eskimeye başlayınca  4-5 kmlik mesafe 72lik aküyü tam şarj edemez de beni bir sabah ansızın yolda bırakır mı?

--10 dakika sonra eklendi--
7 dakika önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

Yorum yapan bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.Bugün aküyü hayırlısıyla değiştirdim.Diğer arkadaşlar da yararlanabilir belki diye kabaca notlarım ve sorularım şöyle:

Notlar: vartanın 72 amperlik alçak tipteki aküsünü 345 tlye istanbulda eyüpte bir akücüden aldım. Kampanyaya denk geldiğimi söyledi usta. Aynı aküye yine eyüpte başka bir yer 400 civarı rakam verdi. (arabadaki biten akü kendi orijinal ford amblembli vartanın 52 amperlik aküsüydü aracım 2014 10. ay çıkışlı. Yani yaklaşık 4 yılı doldurmuş akü) Bu arada istinye otokoç  da 60 veya 66 amperlik aküye 440+40 işçilik fiyat verdi)

Ayrıca 60 amperlik alçak vartalar 250 civarındaydı aldığım yerde, bana ucuz geldi çünkü aküyü almadan önce gezdiğim 4-5 dükkanda alçak akü deyince diğer akülerden bir miktar daha yüksek fiyat verildi. 250 tl onlara göre epey iyi bir rakam. Alçak olmayan akülerde bile böyle bir rakam yoktu. esanın 60lik veya 66lık alçak aküsü bile 275 tl idi.

Bu arada muadil(amper ve boyut olarak) akülerde en pahalı varta sonra mutlu sonra çelik sonra da esan markalarının sıralandığını gördüm. 

Kafama takılanlar:

1)Değiştirmeden eski aküyü de ölçtürdüm. Araç çalışmaz pozisyonda 12 V civarı bir rakam göründü ölçüm cihazında. Akücü bu değere bakıp akü bitmiş dedi. Bu doğru mudur yoksa biraz şarj edilse yeniden kullanılabilir miydi?

2) Akücü 52 amperlik yok. 60 66 ve 72lik var dedi. sen 72lik taktır daha iyi performans alırsın daha uzun ömürlü olur dedi. Ben de taktırdım ama acaba fazla amper elektronik devrelere bir zarar verir mi

3) Arabayı genelde kısa mesafe kullanıyorum Akü biraz eskimeye başlayınca  4-5 kmlik mesafe 72lik aküyü tam şarj edemez de beni bir sabah ansızın yolda bırakır mı?

Bu arada fiyat baktığım yerlerin ve aküyü aldığım yerin adını vermedim. Yanlış anlaşılmasın diye.

--16 dakika sonra eklendi--
13 dakika önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

Yorum yapan bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim.Bugün aküyü hayırlısıyla değiştirdim.Diğer arkadaşlar da yararlanabilir belki diye kabaca notlarım ve sorularım şöyle:

Notlar: vartanın 72 amperlik alçak tipteki aküsünü 345 tlye istanbulda eyüpte bir akücüden aldım. Kampanyaya denk geldiğimi söyledi usta. Aynı aküye yine eyüpte başka bir yer 400 civarı rakam verdi. (arabadaki biten akü kendi orijinal ford amblembli vartanın 52 amperlik aküsüydü aracım 2014 10. ay çıkışlı. Yani yaklaşık 4 yılı doldurmuş akü) Bu arada istinye otokoç  da 60 veya 66 amperlik aküye 440+40 işçilik fiyat verdi)

Ayrıca 60 amperlik alçak vartalar 250 civarındaydı aldığım yerde, bana ucuz geldi çünkü aküyü almadan önce gezdiğim 4-5 dükkanda alçak akü deyince diğer akülerden bir miktar daha yüksek fiyat verildi. 250 tl onlara göre epey iyi bir rakam. Alçak olmayan akülerde bile böyle bir rakam yoktu. esanın 60lik veya 66lık alçak aküsü bile 275 tl idi.

Bu arada muadil(amper ve boyut olarak) akülerde en pahalı varta sonra mutlu sonra çelik sonra da esan markalarının sıralandığını gördüm. 

Kafama takılanlar:

1)Değiştirmeden eski aküyü de ölçtürdüm. Araç çalışmaz pozisyonda 12 V civarı bir rakam göründü ölçüm cihazında. Akücü bu değere bakıp akü bitmiş dedi. Bu doğru mudur yoksa biraz şarj edilse yeniden kullanılabilir miydi?

2) Akücü 52 amperlik yok. 60 66 ve 72lik var dedi. sen 72lik taktır daha iyi performans alırsın daha uzun ömürlü olur dedi. Ben de taktırdım ama acaba fazla amper elektronik devrelere bir zarar verir mi

3) Arabayı genelde kısa mesafe kullanıyorum Akü biraz eskimeye başlayınca  4-5 kmlik mesafe 72lik aküyü tam şarj edemez de beni bir sabah ansızın yolda bırakır mı?

--10 dakika sonra eklendi--

Bu arada fiyat baktığım yerlerin ve aküyü aldığım yerin adını vermedim. Yanlış anlaşılmasın diye.

Bu arada Cem Bey'in dediği 'yüksek amperde daha güçlü çekiş' olayını ben de hissettim sanki ya da psikolojik de olabilir.

Sebahattin Tarhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1. Sorun için Benim aracımda akü voltajı 12.1 suan kullanıyorum.3 kere radyo, gösterge panelini geçtim kapıları açmıyodu kumanda ile takviyeyle çalıştırdım. İyi bi durumda değil ama kullanmaya devam edicem gibi çünkü ben 320 den aşagı bulamadım.( Varta 60 Ah D59 - Mutlu 55Ah LB2 )

 

 

--17 dakika sonra eklendi--

Buda benim nacizane sorum olucak 

Varta 60 Ah D59 540 CCA - Mutlu LB2 55Ah 440CCA

 

Akülerdeki CCA nedir ? İki akü arasında 100 CCA Fark var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Tuğberk Şener yazdı:

Akülerdeki CCA nedir ? İki akü arasında 100 CCA Fark var

CCA (Cold Crancking Amp ya da Türkçeye çevirirsek soğukta çalıştırma akımı) -18oC ısıda akünün en az 7.2 V ile 30 saniye süresince sağlayabileceği akımdır. Yani soğuk iklimde yaşayanlar bunu dikkate almalı.

Diğer bir deyişle akünün soğuktaki gücünü gösterir, pratik bir değeri de Start/Stop sistemi olan araçlara uygunluğu göstermesidir. S/S varsa yüksek değer istenir.

Ah değeri ise aküde depolanan enerjiyi gösterir ve 27oC ısıda 20 saat süre ile 10.5 V altına düşmeden sağlanacak akımı belirtir.

7 saat önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

Bu arada Cem Bey'in dediği 'yüksek amperde daha güçlü çekiş' olayını ben de hissettim

Ben onu nükte olsun diye yazmıştım.

Yok öyle bir şey.

Psikolojiktir, popometre çok yanıltıcıdır. 

7 saat önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

acaba fazla amper elektronik devrelere bir zarar verir mi

Aşırı bir fark olmadıkça vermez. Devrelere hiç vermez de alternatörü yorabilir çok çok. Faydası da kuşkuludur. Motor çalışmazken daha fazla akım çekebilirsiniz. Bunun da çok büyük bir önemi yok bence. Tabii aşırı soğuklarda yararlı olabilir.

7 saat önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

72lik aküyü tam şarj edemez de beni bir sabah ansızın yolda bırakır mı?

Bırakmaz, tam şarj olması şart değil. Mamafih günlük yolunuz kısa ise ve uzun yol yapmıyorsanız akünün ömrü kısalabilir. Bunun Ah değeri ile alakası yok.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Tuğberk Şener yazdı:

Gizli menüden akü voltajını arada bir kontrol edebilirsiniz. Normal çalışmazken 12 volt un altına düşmemesi gerek diye biliyorum. Veya marş alma süresinden şüphelenilebilir mi ki ?

Arabayı aldığımdan beri benimki 11,8 in üstünü hiç göstermedi. 11.4 çıktığı bile oluyor . 

--4 dakika sonra eklendi--
8 saat önce, Sebahattin Tarhan yazdı:

 

Notlar: vartanın 72 amperlik alçak tipteki aküsünü 345 tlye istanbulda eyüpte bir akücüden aldım. Kampanyaya denk geldiğimi söyledi usta.

Fiyat çok iyimiş. Varta makyajlı focus 1.5 dizele 75A Blue dynamic EFB 575 500 073 öneriyor (CCA=730) . 600 TLden ucuza yok doğru dürüst internette 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, H. Cenk yazdı:

Arabayı aldığımdan beri benimki 11,8 in üstünü hiç göstermedi. 11.4 çıktığı bile oluyor . 

--4 dakika sonra eklendi--

Fiyat çok iyimiş. Varta makyajlı focus 1.5 dizele 75A Blue dynamic EFB 575 500 073 öneriyor (CCA=730) . 600 TLden ucuza yok doğru dürüst internette 

Ben 72 amper  dışındaki rakamları  kontrol etmedim ama istersen yarın bakıp söyleyeyim. 

--9 dakika sonra eklendi--
21 saat önce, Tuğberk Şener yazdı:

 

1. Sorun için Benim aracımda akü voltajı 12.1 suan kullanıyorum.3 kere radyo, gösterge panelini geçtim kapıları açmıyodu kumanda ile takviyeyle çalıştırdım. İyi bi durumda değil ama kullanmaya devam edicem gibi çünkü ben 320 den aşagı bulamadım.( Varta 60 Ah D59 - Mutlu 55Ah LB2 )

 

 

Olur olmaz zamanlarda yolda kalmıyor musun?

--16 dakika sonra eklendi--
20 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Akü voltajı araç çalışırken ölçülmez. Araç çalışma anında en düşük değer kontrol edilir. 

Araç çalışmazken ölçüldüğünde kaç olursa akü bitmiş demektir? Benim eski aküde 12 küsür bir rakam ölçmüştük. Ve bitmiş deyip değişmişti usta. Ama Tuğberk hâlâ kullandığını belirtmiş.

--21 dakika sonra eklendi--
14 saat önce, H. Cenk yazdı:

Gizli menüden akü voltajını arada bir kontrol edebilirsiniz. Normal çalışmazken 12 volt un altına düşmemesi gerek diye biliyorum. Veya marş alma süresinden şüphelenilebilir mi ki ?

O zaman ben boşuna mı değişmişim aküyü.Benim 12 küsür çıkmıştı. Belki biraz uzun süre kullanıp şarj etsem  hayata döner miydi akü?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

akünün voltajını ölçmek şarj seviyesi konusunda bilgi verir başka bilgi vermez. 

ustalar test ederken bu ölçümü yüke bindirerek yapıyorlar.

 

vartanın kağıdında yazıyordu kaç volt yüzde kaç şarja denk geliyor diye.

 

akünün ömrünü tamamlaması ise şarj tutmasıyla alakalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu kilitledi ve kilidi açıldı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.