Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Akü Tavsiyesi


Hakan G.

Akü tavisyesi  

88 üye oy kullandı

  1. 1. Hangi aküyü tavsiye edersiniz?



Önerilen Mesajlar

27.11.2017 - 18:56 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

fordun akülerini varta üretiyor sanırım, yani benim eskisinin üzerinde yazanları aratınca hep varta çıkıyodu. Servisin taktığı fabrikada takılandan farklı olabilir, yani otosan ürettiriyorsa farklıdır. şikayet yoksa kaçak kontrolune gerek yok (zaten çok basit bir işlem, kutup başlarından biri sökülüyken). Akü sökülünce hemen hemen her şey sıfırlanır zaten.

--2 dakika sonra eklendi--

279a almıştım ben aynı yerde 340 olmuş.

eskisini de 35e verdim.

http://www.hepsiburada.com/varta-12v-72-ah-680a-varta-blue-dynamic-e43-ford-opel-alcak-tip-p-HBV000003Q0PI?magaza=AküGetir

 

Bu aküyü alacağım, karar verdim en sonunda ?

 

Ebat olarak uyarmı benim 2013 focus 3 e ?

 Boyutlar: 278x175x175

Kullanma klavuzunda ebatlar yazmıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

İlahi @Serkan Gülhan Bey, geçmiş sayfalarda defalarca yazdık ölçülerin 278 x 175 x 175 olması gerektiğini. 

Bir daha yazmış olayım madem...

? ilginize teşekkür ederim Cem bey. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

49 dakika önce, Serkan Gülhan yazdı:

http://www.hepsiburada.com/varta-12v-72-ah-680a-varta-blue-dynamic-e43-ford-opel-alcak-tip-p-HBV000003Q0PI?magaza=AküGetir

 

Bu aküyü alacağım, karar verdim en sonunda ?

 

Ebat olarak uyarmı benim 2013 focus 3 e ?

 Boyutlar: 278x175x175

Kullanma klavuzunda ebatlar yazmıyor.

 

bknz sayfanın üzerinde ki önerilen mesaj.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Dün yetkili serviste Otosan marka 70Ah akü ile değişimi sonlandırdım:). 332 TL fatura ödedim.

Çıkan akü artık kaçak yapmıştı ve tam zamanında değiştiğimi düşünüyorum. Varta ( blue ) yı bulunduğum şehirde 72Ah ini 370 TL ye bulabildim. Ama Ford unda kendi markasını taşıyacak aküyü kıytırık bir firmaya ürettirmeyecğini düşündüm.

 

Ayrıca ; servisteki elektrik ustası bu araçların takviye alması veya takviye vermesinin ilerisi için araç beyin problemi çıkarabileceğini bildirdi ( takviye sonrası beyin güncellemesi yapıldığında beyni bozuyor dedi ). Bunuda buradan paylaşmış olayım. ( ne derece doğrudur bilemem :blink: ). 

 

20171211_161316_resized.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Serkan Gülhan yazdı:

araçların takviye alması veya takviye vermesinin ilerisi için araç beyin problemi çıkarabileceğini

Yeni akünüz hayırlı olsun, yetkili servis için fiyat gayet iyi. 

Takviye alırken artıyı akü başından, eksiyi ya da şasiyi de kaportadan almak lazım.

O zaman sorun olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yeni akünüz hayırlı olsun, yetkili servis için fiyat gayet iyi. 

Takviye alırken artıyı akü başından, eksiyi ya da şasiyi de kaportadan almak lazım.

O zaman sorun olmaz. 

Teşekkür ederim

Özellikle eksiye ulaşımı engellemek istemişler. Akü yakınında boş duran bir civata başına benzer bir çıkıntı bırakılmış ; kullanma klavuzunda buradan alınması gerektiği vurgulanmış. Servis personeli ise motor bloğundan alın diyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Yeni akünüz hayırlı olsun, yetkili servis için fiyat gayet iyi. 

Takviye alırken artıyı akü başından, eksiyi ya da şasiyi de kaportadan almak lazım.

O zaman sorun olmaz. 

neden? ne değiştiriyor nereden alındığı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Ozan Kar yazdı:

neden? ne değiştiriyor nereden alındığı?

Bilmiyorum. Muhtemelen akü başının olası gevşekliği veya iletimsizliği nedeniyle bağlantıya güvenmedikleri için. Hatta mesela Varta takviye için şasiyi motor bloğundan almayı öneriyor. 

Sence?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bilmiyorum. Muhtemelen akü başının olası gevşekliği veya iletimsizliği nedeniyle bağlantıya güvenmedikleri için. Hatta mesela Varta takviye için şasiyi motor bloğundan almayı öneriyor. 

Sence?

 

Linkte yazıyormuş, oluşabilecek kıvılcımla aküden çıkabilecek gazların patlamasını önlemek için, en uzak noktadan bağlantı tavsiye ediliyor. Motor bloğu da boyasız olduğundan iletim maksimum olsun diyedir sanırım.

"Bu talimatlar patlama tehlikesini en aza indirmek için oluşturulmuştur. Akünün etrafında kıvılcım ve alev oluşmasını engelleyin ve sigara içmeyin."

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçenlerde bizim biten akü nedeniyle aynı durum başımıza geldi, kitapçıktan baktım, takviye yaparken eksi ucun motor bloğunda bir yere bağlanması gerektiği yazıyordu. Takviye yaptığımız aracın sahibi özellikle ısrar etti eksi ucu, eksi uca bağlamamız gerekir diye(daha önce her seferinde öyle yaptığını  söyledi). Bende aracı üreten firma bir bildiği var ki bu şekilde kitapçığa yazmış dedim ama kitapçıkta yazanı uygulayınca hiçbir sonuç alamadık, arabayı çalıştıramadık.

Birde, her ne kadar içime sinmese de onun dediğini yapayım dedim . Kısmen de risk alarak eksi ucu eksi uca bağladım, biraz zor oldu eksi kutup başına ulaşmak çünkü arka tarafa dar yere koymuşlar neyse eksi uca takviye kablosunu tuttururken birkaç kıvılcım çıktı:fikir:, bizim takviyeci abi olsun birşey olmaz o her zaman öyle olur zaten dedi, neyse bağlantı sonucu marşa basınca direk aldı, araç gayet iyi bir şekilde çalıştı. Yani anlayacağınız talimatların dışına çıkmak her ne kadar içime sinmese de işimiz halloldu, bir daha akü bu tarz bitme uyarısı verirse daha dikkatli olacağım.

Birde aküyü aldığım yerde aracı çalıştırırken uygulamamızı anlatınca motor bloğundan değil aküye yakın bir yer gösterdi buradan alman gerekirdi diye. Çünkü senin aldığın yer boyalı iletkenlik yeterli olmayabilir dedi.(Kırmızı işaret benim eksi ucu bağlayıp aracın çalışmadığı yer, yeşil ile işaretli yer ise aküyü aldığım ustanın takviyede kullanmam gerektiğini gösterdiği yer.)5a3241a39134a_motorfoto.thumb.jpg.669008f88f9a70fae1ff87e833fb8c86.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte ben onu tam hesaplayamadım o an için, benzer şeyi aküyü aldığım usta da söyledi. Hatta yeşil renkle belirttiğim noktanın üzerinde boya olmadığını özellikle takviye durumunda kullanılması için boyasız bırakıldığını belirtti.

Ahmet Kara tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet kırmızı işaretli yer plastik, ve boyalı :) 

Yeşil yer zaten akünün - kutbu ulaşılmaz yerde olduğu için yapılmış, valla bravo nasıl ulaştınız - kutba şaşırdım, bi kaza olmamış neyse ki.

kitapçıkta yazan doğrudan motor üzerinde bir yer (araçta görünen tüm metaller - kutuptur) ancak pek gerekli bir şey değil bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zaten eksi kutba zor ulaşabildim, biraz da akünün 44lük olması nedeniyle küçük olmasından dolayı aradaki boşluğun kısmen fazla olması etkili oldu galiba.

Birde çıkan kıvılcımlar korkutmadı değil ama bir sıkıştı çıkmadı şükür.

Ayrıca kırmızı ile işaretli yer plastik değil ki metal...

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu kilitledi ve kilidi açıldı

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.