Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford, Avrupa'da 3 Milyonuncu Küçük Dizel Motoru Üretti


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford, Avrupa'da 3 milyonuncu küçük dizel motoru üretti.

  • Ford, Avrupa'da üç milyonuncu; küçük, düşük karbon salınımlı dizel motorunu üretti - Yeni 1.5 Tdci ünite.
  • Bu motor Dagenham,İngiltere'de yer alan Global Dizel Mühendislik Merkezinde üretiliyor ve Ford'un genişleyen Euro 6 motor yelpazesinden biri.
  • Ford'un şimdiye kadar yaptığı en yakıt verimli ve gelişmiş dizel motoru olan 1.5 tdci, B-Max ve Fiesta ile şuan erişilebilir durumda ilerleyen dönemde Focus, C-Max ve Mondeo içinde kullanılabilir durumda olacak.
Motor detay;

Focus için ve

C-max için

Mondeo için

Yeni 1.5 ünitede; pistonlar, pimler ve contalar da sürtünmeye azaltan 6 mikron kalınlığında elmas benzeri karbon ile kaplanmış sürtünmeyi azlığı sebebi ile daha fazla yakıt ekonomisi ve rafinelik sunuyor. Revize edilmiş değişken Nuzzle Turbo daha fazla hava akışına yardımcı oluyor.

Yine aynı yerde üretilen;

1.6 dizel ünite ile Fiesta Econetic versiyon, Start&Stop sistemi ile sadece 85 g/km CO2 salınım gerçekleştiriyor.

1.6 dizel ünite ile Yeni Mondeo Econetic ver., Start&Stop sistemi ile - sınıf lideri - sadece 94 g/km CO2 salınım gerçekleştiriyor.

Yeni motor da yakında burada üretilecek.

Avrupa'daki Ford için en büyük dizel pazarlar 47-60 oranında bir dizel payı ile; İngiltere, Almanya, İtalya ve Fransa oldu.

Dizel-Benzinli oranında ise 2014 yılının ilk 6 ayı için en yüksek pay; Romanya % 68, İrlanda % 64, Portekiz % 62 şeklinde oldu. (Tourneo takılı Courier ve Connect dahil)

Not: Türkiye %64'dü 2013 için ya azaldı ya da bizi dahil etmediler buna. (Sanırım düştük)

uYD83ZM.jpg

gxanYYi.jpg

ImkGf2J.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Surtunme icten yanmali motorlarin en cok enerji kaybettileri alan. Demekki sorun bir miktar halledilmis; aslinda hacimler dustukce gucte azaliyor ama surtunmede o kadar cok buyuk bir kayip varki oradan telafi edilebiliyor.6-7 sene sonra ayni gucu ve performansi 1.3 lt den elde ederlerse sasirmayalim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.