Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Makyajlı Ford Focus, Endüstri'de ilk Kez Sunulan Kayma önleme Teknolojisi Sunuyor -ets-


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Senin için önemli olmayabilir belki ama faydası. Var

Elm kablosu ile arabanın yazilimini st yap esp yide kapatirsin arabayida kaydirirsin

Demek istediğim şu focus u istesenizde kaydıramıyorsunuz. Yeterince güven vermiyor mu?

Servis o Dediğiniz işlemi yapabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Demek istediğim şu focus u istesenizde kaydıramıyorsunuz. Yeterince güven vermiyor mu?

Servis o Dediğiniz işlemi yapabiliyor mu?

siz kaydıracak kadar limitlerde kullanamıyor olmayasın? Ben yasal hız limitlerinde(virajlardaki düşmeler hariç) kullanırken bile defalarca devreye girdi. Gerek conti, gerek michelin gerekte ug8 le. Yani istesenizde kaydıramıyorsunuz, zaten çok iyi yol tutuyor esp olmasada olur gibi söylemler kesinlikle anlamsız bence.

 

Ha mesela babam gibi adamlar bu tip donanımların varlığını yokluğunu bilmez, sanırım daha absyi devreye sokmuşluğu yok, ama gün gelir hayat kurtarır.

 

O işlemle ilgili tan oto akın usta ile görüşün ancak çalışıyormu bilmiyorum bende olmuştu Servet abide olmamıştı(sonradan oldumu bilmiyorum)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

siz kaydıracak kadar limitlerde kullanamıyor olmayasın? Ben yasal hız limitlerinde(virajlardaki düşmeler hariç) kullanırken bile defalarca devreye girdi. Gerek conti, gerek michelin gerekte ug8 le. Yani istesenizde kaydıramıyorsunuz, zaten çok iyi yol tutuyor esp olmasada olur gibi söylemler kesinlikle anlamsız bence.

Ha mesela babam gibi adamlar bu tip donanımların varlığını yokluğunu bilmez, sanırım daha absyi devreye sokmuşluğu yok, ama gün gelir hayat kurtarır.

O işlemle ilgili tan oto akın usta ile görüşün ancak çalışıyormu bilmiyorum bende olmuştu Servet abide olmamıştı(sonradan oldumu bilmiyorum)

Virajlarda limit üstü kullanırım limitten ziyade.. Ben esp devreye girmiyor demiyorum, giriyor.. Kaydıramıyorsunuz dan kastım da bu.. Bana göre yeterli güvenliği sağlıyor.

Geyik testleri var işte esp li ve esp siz.. Kaysa orda kayar. Esp olmaması sebebiyle bir kaza geçirdim kaza da 3 araç pert oldu. Önemsiz bir şey olduğunu iddia etmek ahmaklık olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Virajlara yaklaşınca frene basmak yerine gaza basmak esp ile daha güvenli ve zevkli. Arabanızı tanıdıktan sonra kullanımı çok daha keyifli oluyor. Hele ilk kalkıştan sonra 2. vitese atıp tatlı bir dönemeç olunca gazı kökleyip tam araba spin atma eğilime girdiğinde esp sisteminin arabanın totosunu toplaması bana büyük haz veriyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Virajlarda limit üstü kullanırım limitten ziyade.. Ben esp devreye girmiyor demiyorum, giriyor.. Kaydıramıyorsunuz dan kastım da bu.. Bana göre yeterli güvenliği sağlıyor.
 

 

Ben kaydırabildiğime göre bende bi sıkıntı var demekki :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben kaydırabildiğime göre bende bi sıkıntı var demekki

 

Olmayabilir, sonuçta evren (en azından bizimki) fizik kuralları dahilinde işliyor. ESP aracın kopma noktasını öteliyor, ETS ise kayma daha başlarken müdahale ediyor. Ama her tür aktif - pasif güvenlik tedbirleri hala fizik kuralları denen o duvarı aşamıyor.

 

Yani kopacaksanız ve aracın yanal kinetik enerji şarjı yürüyen aksam, süspansiyon, lastikler ve güvenlik ekipmanı tarafınca soğurulandan fazla ise .... koparsınız. 

 

Yardımcı (assitance) sistemler adı üzerinde ... size yardım etmek için varlar. İnsan faktörü tamamen devre dışı kalana kadar da (bkn.sürücüsüz araçlar) öyle kalmayı sürdürecekler.  :) 

kendime ek yapayım ...

 

virajda içe veya dışarı doğru kayma yaşanabilir.  Genelde daha fazla yaşandığı için biz dışarı kayma'dan bahsedelim.  :( 

 

Yolda gidiyorsunuz, kaptırmışsınız ve bir laylaylom durumu söz konusu. Sonra bir de fark ediyorsunuz ki karşınızda viraj var ... siz direksiyonu kırıyorsunuz ama altınızdaki araba açısal momentum yani taşıdığı ileri doğru hareket kinetik enerjisi nedeni ile "boş ver hacı, eskiden viraj mı vardı? biz düz gidelim..." havasında.

 

virajda-disari-kayma.jpg

 

İşte o noktada aracın bağımsız süspansiyonu devreye giriyor, viraj çubukları ve süspansiyon ona yardım etmeye çalışırken direksiyonun önderliğindeki bu müdahale gücü -dümdüz ileri- gitmeye kararlı araç kütlesini dönmeye razı etmeye çalışıyor.

 

Konvansiyonel (bkn.babadan,atadan kalma) sistemler dil döküp, dürtüp razı edemezse bu defa yeni nesil sistemler devreye giriyor. 

 

Torque_animation.gif

 

Amaç momentumu yenmek ve aracı yolda tutmak. Ama L = r X p formülünde "r" fazla büyükse o zaman kim ne derse desin araç -düz- gider (bkn.kasko poliçesi torpido gözünde mi?)  

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben kaydırabildiğime göre bende bi sıkıntı var demekki :)

Kaymadan kaymaya fark var. Eskimiş asfaltta direksiyon çekme yöntemiyle arkası önü oynuyor o sırada esp topluyor aracı.. Güvensiz bir durum da oluşmuyor.

Lastik kabaklaşmıştır yer ıslaktır değil esp ferrari kullanıyor olsanız o bile kar etmez.

Siz nasıl kaydırıyorsunuz? Spin attırıyorum demeyin düşer bayılırım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaymadan kaymaya fark var. Eskimiş asfaltta direksiyon çekme yöntemiyle arkası önü oynuyor o sırada esp topluyor aracı.. Güvensiz bir durum da oluşmuyor.

Lastik kabaklaşmıştır yer ıslaktır değil esp ferrari kullanıyor olsanız o bile kar etmez.

Siz nasıl kaydırıyorsunuz? Spin attırıyorum demeyin düşer bayılırım :)

Mesela, Bilkent köprüsüne 80le içerden girince önce arkayı biraz Açıyor ondan sonra topluyor
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mesela, Bilkent köprüsüne 80le içerden girince önce arkayı biraz Açıyor ondan sonra topluyor

Hmm sık sık girdiğim bir viraj.. Söğütözü tarafından gelip sağa girişten bahsediyorsunuz sanırım.

Orası yavşamış bir asfalt öylesi yerde rx8 bile kafadan kopuyor.. Lastiklerim yeniyken orada tehlikeli bir durum yaşamadım şuan muhtemelen burundan kayar.. Bu yeni sistem burundan kaymayı bile engelleyip arabayı yavaşlatmadan virajı döndürtüyorsa iyi bir sistemmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hmm sık sık girdiğim bir viraj.. Söğütözü tarafından gelip sağa girişten bahsediyorsunuz sanırım.

Orası yavşamış bir asfalt öylesi yerde rx8 bile kafadan kopuyor.. Lastiklerim yeniyken orada tehlikeli bir durum yaşamadım şuan muhtemelen burundan kayar.. Bu yeni sistem burundan kaymayı bile engelleyip arabayı yavaşlatmadan virajı döndürtüyorsa iyi bir sistemmiş.

Evet oradan bahsediyorum. Dediğim gibi orada istediğim şekilde arkayı attırıyorum. Bilkent içinde önden koparabildiğim yerde çok. Aynı şartlarda Tamamen engellermi bilmem ama azaltacağını düşünüyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...
  • 3 hafta sonra...

Bu ETS tüm focus 3,5 larda var demişsinizde kataloga bakıyorum öyle bir özellik yazmıyor. Acaba türkiyede ismimi farklı.

 

Fren Desteği (EBA ) 

Elektronik Denge Programı (ESP)

Çekiş Kontrol Sistemi (TCS)

Yokuş Kalkış Desteği(HLA)

Dinamik Tork Kontrolü (TVC)  

TVC olmasın türkiyedeki ismi

 

Baktıgım link bu http://www.ford.com.tr/SBE/e-brosur-indirin/binek-araclar

Fahri Tetik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.