Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Ecoboost Motor Yatak Sardı


Mehmet Korkut

Soru

iki hafta önce izmirden antalyaya gelirken su hortumunun bağlantı noktasından çıkması sonucu motor susuz kaldı ve motor iflas etti. motor üst kapagı ,piston ve sekman degişmesi geregi dogdu. üst kapak bulundu fakat piston ve sekman bulunamadı.nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.fordun kendisinde pistonlar alt motorla birlikte veriliyor,o durumda motor no değişmek zorunda kalıyor.birde yurt dışından parçacının birisi 150 ps lik ecoboost getirtmiş önceden. o motoru alsam uyarmı turbonun dişında bi fark varmıdır.birde aracın garantisi biteli 3 ay olmuştu, bütün bakımları zamanında ford da yapılmıştı,ford yardımcı olurmu acaba.araç şuan sanayide tamirci arkadaş vardı ona bırakmıştım.motor açılmadan önce bu kadar büyük bir problemle karşılaşacagımı düşünmemiştim,. işim çok zor,yardımlarınızı bekliyorum acil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yüksek performanslı kullanım sonucu motoru stop etmemek veya start -stop sisteminin devreye girip motoru stop etmesini önleme önemli bence.çünkü motor durunca soğutma suyu motor tarafından aşırı ısıtılıp yüksek basınç yapması sonucu hortumların eklem noktalarının gevşemesine veya çıkmasına neden olabiliyor.bunun sebebi birim hacimden alınan gücün fazla olması ve performanslı kullanarak bu gücün sonucunda sistemin aşırı isinmasi ve stop sonucunda sanirim devir daim platinin yavaslamasi( kendi yorumlarim.)

İlgisiz varsayımlar...

Sıcak soğuk farkında soğutma sıvılarındaki genleşmeyi karşılamak üzere basınç dengeli su haznesi kullanılmaktadır. 

Yani su birden ısındı boruları patlattı geçerli bir neden değildir. Öyle olsa her ısınan motorun hortumları atardı. 

Ayrıca kullanım esnasında motor ısısı stop ettiği zamana göre daima daha yüksektir, yani stop etti su ısındı, şişti patlattı varsayımı da bu bağlamda geçersizdir. 

Devri daimin platini nedir ve niye yavaşlar o benim bilgi sınırlarımı aştığı için yorum yapamayacağım.

 

Ancak bu motor yakma olayı az sayıda motorda olsa da zamanla giderek belirgenleşen bir durum.

Öncelikle 1.0 EB motorlar için geçerli. Alman forumlarında da son haftalarda yoğun tartışılır oldu.

Sorunu net tanımlayabilen yok.

Ancak bir hortum ayrılması sonucu ani su boşalması ve araç görsel herhangi bir uyarı verene kadar motor gücünde düşme ve sonra stop etme söz konusu. 

Rivayetler muhtelif ancak kullanılan hortum ve bağlantılarında imalat hatası olduğu yönünde güçlü bir kanaat var. Henüz Ford yetkili servislerinde buna yönelik bir araştırma ve düzeltme prosedürü tanımlanmamış gibi duruyor.

Zamanla daha fazla bilgi gelecektir. Şimdilik soğutma suyunuzu düzenli kontrol edin ve kullanırken de ısı göstergesine göz atmayı unutmayın.  

Isı göstergesi de ayrı bir konu, okumuş olanlar hatırlayacaktır, yeni göstergeler doğrudan ısı düzeyini göstermiyor, soğuk - normal - sıcak şeklinde üç kademede çalışıyor, yani az ısındı, az soğudu yok. 

Hortum patlayıp su boşalınca çok kısa süreli bir yükselme akabinde su kaybından dolayı sıfıra düşme söz konusu. Yani ısı göstergesini izlemek de olası bir arızayı haber almamızı sağlasa bile çok geç olabilir.

Farkındayım korku tüneli gibi bir şey oldu yazdıklarım, ama olayı yaşayanların anlatımı bu doğrultuda. 

 

uzun yolda s-s u kapatırım, şehirlerden geçerken stop etmesin diye, çünkü ediyor..

500-700 km yapıyoruz, 2-4 lamba denk geliyor, ondan gelecek tasarruf şurada dursun..

uzun yoldan sonra 1 dk rolantide çalışsın öyle kontak kapatın deniyor ama ss tak duruyor. şimdi hemen kontak kapatmak zararlı mı değil mi???  ilginç doğrusu

 

Defalarca yazdım, bir daha yazıyorum:

1. Normal kullanımda, ister şehir içi-ister şehir dışı, aracınızı stop etmeden ekstradan rölantide çalıştırmanıza gerek yoktur. Park ederken düşük devirde çalışma süresi zaten bu işi görür. Park eder etmez stop edebilirsiniz.

2. Uzun yolda uzun süre dizellerde 4000 dd, benzinlilerde 5000 dd üzerinde kullandı iseniz stop etmeden 30 saniye rölantide çalıştırmanızda yarar var.

3. Motor yüksek devirdeyken aniden stop etmek zararlıdır, yani bir dipgaz yapayım, 5000 dd bulsun o anda kontağı kapatayım derseniz turbo ömründen yersiniz. 

4. Start - stop mekanizması çok detaylı kontroller yapmakta ve güvenli olmayan ortamlarda devre dışı kalmaktadır, en azından bu alanda motor işletim sisteminden daha akıllı olduğunuzu düşünmeyin. 

5. Stop etme ile ilgili kullanım kılavuzunun ifadesi son derece net:

turbostop.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hortumzedelere ben de ekleniyordum az kaldı. 

En az 6 aydır soğutma suyu haznesinde mütevazi eksiltme oluyor ve yapılan kontrollerde bir şey bulunamıyor idi. 

Sonunda basınç ayarlı kapaktan buharlaşma yolu ile kaybettiğine karar verdik.

Gelgelelim öyle değilmiş.

Bugün arabayı yıkatmaya bıraktım, beklerken yağına suyuna bakayım derken yandaki dükkandan usta gelerek uyardı senin motordan duman çıkıyor ve su damlatıyor diye.

Kaputu açtık baktık ki soğutma suyu haznesinden çıkan üst sağ hortum kıvrılarak motor izolasyon kapağının altına giriyor ve kauçuk bir hortuma kelepçelenerek birleştiği yerden kırılmış ve inceden suyu boşaltıyor, haznede hiç su kalmamış ama neyse ki motora giden ana hortumda su duruyordu daha, yani yeterince boşalmamış. Kestik, biçtik yerine yeniden taktık ama hortum bütün esnekliğini kaybetmiş ve sıkıştırdıkça çıtır çıtır çatlıyor.

Şimdi bu olay ben uzun yoldayken olsa yatak sarmak işten bile değil.

Fabrikayı terk edişinin dördüncü yılındaki bir araçta ağır sonuçları olabilecek bir hortumun bu dayanıksızlığını kabullenmek kolay değil.

Yani olayın sadece 1.0 EB motorlar ile sınırlı olmadığını artık deneyimlerime dayanarak kesin söyleyebilirim.

Aman dikkat.

İlk fırsatta değiştireceğim

Üst izolasyon kapağını çıkartarak doğrudan görünmeyen yeri de fotoğrafladım.

 

hortum3.jpg

 

hortum1.jpg

 

hortum2.jpg

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hortumzedelere ben de ekleniyordum az kaldı.

En az 6 aydır soğutma suyu haznesinde mütevazi eksiltme oluyor ve yapılan kontrollerde bir şey bulunamıyor idi.

Sonunda basınç ayarlı kapaktan buharlaşma yolu ile kaybettiğine karar verdik.

Gelgelelim öyle değilmiş.

Bugün arabayı yıkatmaya bıraktım, beklerken yağına suyuna bakayım derken yandaki dükkandan usta gelerek uyardı senin motordan duman çıkıyor ve su damlatıyor diye.

Kaputu açtık baktık ki soğutma suyu haznesinden çıkan üst sağ hortum kıvrılarak motor izolasyon kapağının altına giriyor ve kauçuk bir hortuma kelepçelenerek birleştiği yerden kırılmış ve inceden suyu boşaltıyor, haznede hiç su kalmamış ama neyse ki motora giden ana hortumda su duruyordu daha, yani yeterince boşalmamış. Kestik, biçtik yerine yeniden taktık ama hortum bütün esnekliğini kaybetmiş ve sıkıştırdıkça çıtır çıtır çatlıyor.

Şimdi bu olay ben uzun yoldayken olsa yatak sarmak işten bile değil.

Fabrikayı terk edişinin dördüncü yılındaki bir araçta ağır sonuçları olabilecek bir hortumun bu dayanıksızlığını kabullenmek kolay değil.

Yani olayın sadece 1.0 EB motorlar ile sınırlı olmadığını artık deneyimlerime dayanarak kesin söyleyebilirim.

Aman dikkat.

İlk fırsatta değiştireceğim

Üst izolasyon kapağını çıkartarak doğrudan görünmeyen yeri de fotoğrafladım.

]

Cem hocam geçmiş olsun o hortumdan öztürklerde varsa bende sipariş edecem veya aldığınız yer olursa iletişim bilgisi ekleyin bende değiştiriyim biran önce serviste Ahmet'in başına geldiğinde parça kodu verdim öyle bir hortum yok dediler Serdar yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı su haznesi bizim dizellerde de var ve muhtemelen aynı borular bizim arabalarımızda da kullanılıyor. Çok şükür benim bu zamana kadar su eksiltmesi olmadı ancak yine de gidip bakıcam şimdi. 

sonra yine unuturum muhtemelen. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun Cem Abi...

Ben şu kaputu sadece silecek suyu için açıyorum yav.. Açsam da neresinde ne var bildiğimde yok nereye bakacam.... Gidiyoz bala :)

 

Ben eksi arabamda silecek suyunu hidrolik yağının içine koymuştum :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gidip baktım.

Herhangi bir catlak yok. Varsa da zaten gorunmeyen yerlerde. Ya da benim goremeyecegim yerlerde. :)

Fakat soyle bir durum var. Max cizgisi ile min cizgisi arasinda fark cok az.

Gerci benim min cizgisinin altında galiba. Gerci arabanin onu yukariya doğru ama oyle cok dik degil durdugu yer.

1bb9e9bca2070e0e8e6ba11bb465d5ca.jpg

c37178a991a89f2435669fb210e4529f.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.