Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Önerilen Mesajlar

Herkese merhaba.

Bayadır yakıt seçimiyle alakalı kafamda soru işaretleri var. Sizlerin de bilgi ve tecrübelerinden yararlanmak istiyorum. Öncelikle 95 ve 97 oktan arasındaki farkı merak ediyorum. Hangisi daha tasarruflu, hangisi daha performanslı? Malum şu an bazı akaryakıt firmalarında ikisinin de litre fiyatı aynı. Hangisini tercih etmek gerek? Bu arada aracım 2009 focus hatchback MK2.5 1.6Trend 100hp benzin.

Şimdiden teşekkür ediyorum cevaplarınız için.

İyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

95 daha az harcar daha az gider. Motorunuza uygun olanda 95 oktandır.

Daha az giderden kastınız, performans olarak daha mı düşük olması? Bir de benzin kapağında BP tavsiye ediyor ama hangi akaryakıt markasını tercih etmeliyim sizce?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha az giderden kastınız, performans olarak daha mı düşük olması? Bir de benzin kapağında BP tavsiye ediyor ama hangi akaryakıt markasını tercih etmeliyim sizce?

 

Evet fakat bu farkları anlamak çok zor hatta sıfır gibi :) Neyse buarada sizin aracınızın motoru 115 ps olması gerekiyor. Şasi noyu özel mesaj atın da bakalım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkese merhaba.

Bayadır yakıt seçimiyle alakalı kafamda soru işaretleri var. Sizlerin de bilgi ve tecrübelerinden yararlanmak istiyorum. Öncelikle 95 ve 97 oktan arasındaki farkı merak ediyorum. Hangisi daha tasarruflu, hangisi daha performanslı? Malum şu an bazı akaryakıt firmalarında ikisinin de litre fiyatı aynı. Hangisini tercih etmek gerek? Bu arada aracım 2009 focus hatchback MK2.5 1.6Trend 100hp benzin.

Şimdiden teşekkür ediyorum cevaplarınız için.

İyi akşamlar

Konu için golftürkiyeye yazdığım yazıyı aynen buraya da kopyalıyorum. 

 

 

 

Esasında 97 oktan diye bir şey yok. 95 var 98 var 100 var (galiba :) ). 98 ve 100 için ekstra vergi olduğundan artık kimse getirmiyor. 

95 oktana silindir içlerini vs temizleyici daha çok deterjan özellikli maddeler ve bazı performans katkıları katıyorlar ve buna 97 diyorlar. Yani 98e yakın ama 98 değil manasında; oysa bu katkılı 95tir. Kabaca istasyonlarda satılan katkıları bizim yerimize firma ekliyor ve standardize ediyor gibi düşünebiliriz. 

Eskiden özellikle Fsi VW motorlarında gerçek 98le çok sorun olmuştu. Arabanın kitapçığında min 98 kullanın yazmasına karşın Doğuş 98i kesin önermiyor 95 kullanın diyordu. Türkiyede satılan 98 in bilmemne buhar basıncı düşük olduğu için 98 kullanmayın 95 kullanın diyordu. 97 kullanmayın demeleri o zamandan kalma bir alışkanlık. 97yi 98 gibi gerçekten oktanı yüksek sanıyorlar. 

Yalnız bu tür katkılı 95ler daha çok en az 40-50 binde diyelim motor az da olsa eski sayılabilecek ufak tefek kurum vs oluşmaya başlamış arabalarda işe yarar. Yoksa benim 3800 kmdeki 1.2 de hiç bir işe yaramaz. Bu eski arabalarda bile 3-5 depo kullandıktan sonra performansta artış hissedildiğinde katkısız 95e dönmek önerilir çünkü kurum vs temizlenince bu sefer motor parçalarında aşınmaya neden olabilir denir. Yani Yılda bir 3-4 depo üstüste kullanmak mantıklı olabilir. 

Ben golfe almıyorum ama 65bindeki eşimin jazzına aldırıyorum daha 1. depo sonuna doğru rampaları daha iyi tırmanıyor demeye başladı. 

Benim bilgilerim bu yönde ; yanlış eksiğim varsa düzeltiniz lütfen

Yani 2009 aracınızda 4-5 depo  üstüste 97 kullanın (şu an shell nitro normalden sadece 2 kuruş daha pahalı) . Faydasını göreceksiniz. Ama aracınız 2014 ve 2000de olsa fayda görmezdiniz çünkü motor zaten yepyeni. Ama sürekli 97 de kullanmayın belli aralıklarla ara verin de derler. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba,

 

Oktan sayısı yakıtın yanmaya karşı direncini belirten birim değerdir. Sayı yükseldikce yakıt daha az yanıcı anlamındadır. Yani, yanma performansı konusunda 97<95.

 

Motor performansını artırmak ve daha temiz yanma sağlamak için, yıllar içinde, motorlardaki sıkıştırma oranları artmıştır, yüksek sıkıştırma oranlı bir motorda düşük oktanlı benzin kullanılır ise, ateşleme gerçekleşmeden istenmeyen erken yanma oluşur. Buna vuruntu diyoruz. Motor ve bilhassa supablardan şıkır şıkır şeklinde bir ses gelir, düşük devirde giderken.

 

Oktan' ın performans ile direkt bir ilgisi yoktur. Sıkıştırma oranı performans ile ilgilidir.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.