Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

59 dakika önce, Eymen Koyb yazdı:

Focus 3 tdci arac icin mobil1 esp formula kullanan var mi? Dpfli araclar icin yaziyor uzerinde.:huh:

Anlaşılan o ki konuyu uzun bulup okumadan kısa yoldan cevaba ulaşmaya çalışmışsınız.

O zaman tekrarlayayım:

Daha önce değişik başlıklarda yazdığım gibi Ford farklı bir yol izliyor ve düşük emisyon/tüketim hedefi ile motorlarını düşük HTHS değeri ile çalışacak yağlar kullanacak şekilde tasarlıyor. DPF'yi korumak adına niye SAPS (kül, fosfor, sülfür) değeri düşük yağlara (ACEA C1 veya C2 gibi) öncelik vermediğinin cevabını da burada aramak lazım. 

Tabii eklemek lazım yazdığın yağ kullanılırsa ne olur?

Emisyon devede kulak artabilir, DPF'nin ve motorun ömrü fark edilmeyecek düzeyde uzar, yağ masrafın önemsenmeyecek düzeyde artar. 

Yani bir şey olmaz demeye çalışıyorum.

Ama uygun mu? Değil... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Anlaşılan o ki konuyu uzun bulup okumadan kısa yoldan cevaba ulaşmaya çalışmışsınız.

O zaman tekrarlayayım:

Daha önce değişik başlıklarda yazdığım gibi Ford farklı bir yol izliyor ve düşük emisyon/tüketim hedefi ile motorlarını düşük HTHS değeri ile çalışacak yağlar kullanacak şekilde tasarlıyor. DPF'yi korumak adına niye SAPS (kül, fosfor, sülfür) değeri düşük yağlara (ACEA C1 veya C2 gibi) öncelik vermediğinin cevabını da burada aramak lazım. 

Tabii eklemek lazım yazdığın yağ kullanılırsa ne olur?

Emisyon devede kulak artabilir, DPF'nin ve motorun ömrü fark edilmeyecek düzeyde uzar, yağ masrafın önemsenmeyecek düzeyde artar. 

Yani bir şey olmaz demeye çalışıyorum.

Ama uygun mu? Değil... 

Hocam kusura bakmayin. Yagi almis bulundum. Bu yuzden kisa yoldan cevap almaya çalıştım. 

 

Bir de cesitli yerlerle telefonda gorustum. Mobil calisani bir arkadaşla gorustum. Tavsiye edilen x3000 mobil yaginin gercek tam sentetik olmadigini soyledi. Diger esp olanin ise tam sentetik oldugunu belirtti. Ha diyeceksiniz ki pahali olani satmaya calisti. Olur mu? Olabilir. Bir diger taraftan fiyati goz onune aldigimizda mantikli geliyor kulaga. 

 

Olmadi bu seferlik kullanalim artik ne yapalim. Tesekkurler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Ben Kullandım. 

Castrol EDGE'de kullandım. 

Opet Fullmax'te kullandım. (Ford'un istediği şartları sağlayan yağ bu yağ.) (Tabi her markada bu şartları sağlayan yağ bulunabilir.)

Bu yağların hiç birisinin bir sıkıntısını görmedim. Çalışma sesinde azalma, titreşimde çoğalma vs gibi şeylerin de farkında değilim. Yeni yağ yeni yağdır. Bilhassa piyasadaki bilindik markaların yağlarından motorunuza hiç bir zarar gelmeyecektir. 

 

Ancak Mobil 1 ESP Formula da, Castrol EDGE de Ford'un istediği standartları karşılamıyor. Bu Ford'un istediği yağlamayı sağlayamıyor manasına gelmiyor. 

Castrol EDGE de, Mobil 1 Esp Formula da motorun yanma sırasında oluşturacağı kül, is, duman gibi şeyleri minimuma düşürmek üzere tasarlanmış yağlar. 

Ancak Ford'un istediği kriterde şu var. Motorun yanma sırasında oluşturacağı kül, is duman gibi şeylere Ford pek önem vermiyor olacak ki, sağlanmasını istediği kriterde sürtünmeyi minimuma indirebilecek ama kül, is ve duman gibi şeyleri de oluşturabilecek olan yağın kullanılmasını ön görmüş. 

Kül, is, duman partikül filtresini tıkayabilir mi? Evet, tıkayabilir. Ancak bunun için de ford partikül filtresinin temizlenmesi için bir sitem geliştirmiş. (Bu sistem öyle oooovvv müthiş mühendislik harikası da bir şey değil, Ford böyle bir şey yapmış yavv da diyemiyorum tabi.) Bu sistem, partikül filtresinin temizlenmesine gereksinim duyduğunda bir şekilde filtreye tıkanan ŞEY lerin yakılmasını, temizlenmesini sağlıyor. 

 

Vesselam; işin doğrusu Mobil 1'de Ford 1.6 TDCİ motor için uygun yağ Mobil Super 3000 Formula Fe 5W-30.  Fakat Mobil 1 ESP Formula 5W-30 kullanırsak ne olur. Motorumuza herhangi bir zarar vermeyiz. Aşınma sürecini kısaltmayız. Sadece bir miktar fazla yakıt tüketebiliriz. Ama bu tüketim artışı da 1 depoda 800 km gideceksek, 799 km ye düşer. Daha fazlası mümkün değil. Ha bir de yağa bir miktar fazla para ödersiniz. Ve motorunuza koyduğunuz yağı da gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. 

 

Cevap icin tesekkurler hocam. Daha once farkli marka araclari deneyimledim. Ford biraz karisik geldi bana. Biraz da pimpirikli olduğumdan ufakca panik yaptik diyelim. Geri veremezsem kullanayim bakalim. Sagolun :yazyaz:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Eymen Koyb yazdı:

Bir de cesitli yerlerle telefonda gorustum. Mobil calisani bir arkadaşla gorustum. Tavsiye edilen x3000 mobil yaginin gercek tam sentetik olmadigini soyledi. Diger esp olanin ise tam sentetik oldugunu belirtti.

mobilin dediğine güvenmiyorsanız neden mobil alıyorsunuz ki? :)

yazıyor üstünde kocaman fully synthetic diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Ozan Kar yazdı:

mobilin dediğine güvenmiyorsanız neden mobil alıyorsunuz ki? :)

yazıyor üstünde kocaman fully synthetic diye.

Soyle birsey varmis hocam. Atiyorum yagin icerisindeki sentetikligi sağlayan oran %30. Bu oran %100 olmasa bile sentetik yazma hakki varmis yagcilarin.

 

Gidadan da ornek vermek gerekirse. Mesela kase margarinlerde olur hani omega3 kaynagi diye. Halbuki icerisindeki omega3 0.0 bilmem kac oraninda var. Boyle birsey iste. 

 

Yani kelime oyunu oldugunu soylemisti teknik arkadas. Iste bu yuzden diğerinden almistim. Bir de konuyu en basina kadar okudum. Kafama takilanlari sormus arkadaslar. Dpfli araca neden dpfli yag koyulmuyor diye. Durum bu iste hocam. :yazyaz:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Eymen Koyb yazdı:

Dpfli araca neden dpfli yag koyulmuyor diye.

Buna cevap vermeye çalıştım.

Tam sentetik konusuna gelirsek mineral, karışım ve sentetik olarak üç temel kategori var. 

Kalite ve fiyat bu sıralama ile artıyor. 

Ancak son yıllardaki yağın kendisinin ve eklentilerinin üretimindeki teknolojik gelişmeler gayet yeterli ve başarılı karışım yağların satışa sunulmasına imkan verdi.

Yani bu kadar detaycı olmaya gerek yok.

Standartı karşılayan bildik markaların sahte olmayan tüm yağları yeterli olacaktır.

Fazlası psikolojinize olumlu/olumsuz katkıda bulunur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Buna cevap vermeye çalıştım.

Tam sentetik konusuna gelirsek mineral, karışım ve sentetik olarak üç temel kategori var. 

Kalite ve fiyat bu sıralama ile artıyor. 

Ancak son yıllardaki yağın kendisinin ve eklentilerinin üretimindeki teknolojik gelişmeler gayet yeterli ve başarılı karışım yağların satışa sunulmasına imkan verdi.

Yani bu kadar detaycı olmaya gerek yok.

Standartı karşılayan bildik markaların sahte olmayan tüm yağları yeterli olacaktır.

Fazlası psikolojinize olumlu/olumsuz katkıda bulunur.

Inanin hak veriyorum size. Ama iste kendi ustam bile cinssiniz siz, bu kadar takmayin diyor. Biz de boyleyiz ne yapalim artik hocam :kıhkıh: Tesekkurler :sofeer:

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Eymen Koyb yazdı:

Bu oran %100 olmasa bile sentetik yazma hakki varmis yagcilarin.

Buna yorumu unutmuşum.

Full synthetic ile Synthetic Blend farklı, ilki tam sentetik ikincisi karışım yağ anlamına.

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, Ford'un şartnamesine uygun olan yağ, tam sentetik.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

28 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Buna yorumu unutmuşum.

Full synthetic ile Synthetic Blend farklı, ilki tam sentetik ikincisi karışım yağ anlamına.

Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30, Ford'un şartnamesine uygun olan yağ, tam sentetik.

 

Hocam musaitsen son bir soru sorsam? Esp formulayi ustama verecegim zaten kuponla almistim. Satsin kaca satiyorsa. Fordun sartnamesine uyan 2 yag var aklimda. Eski araclarimda castrol kullanmıştım ancak kopurme falan olmuştu. Begenmedim. 

 

Soruya gelirsek sizce motul 8100 econergy mi? Yoksa mobil x3000 mi? Ikisi de WSS M2C 913 C sartnamesini karşılıyor. 

 

Neden bu kadar cok soru sordum? Araci yeni aldim. Ve kafadan 5 6 sene binmeyi dusunuyorum uzun vadede. Bu yuzden dikkat etmeye calisiyorum. :yazyaz:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Eymen Koyb yazdı:

Soruya gelirsek sizce motul 8100 econergy mi? Yoksa mobil x3000 mi? Ikisi de WSS M2C 913 C sartnamesini karşılıyor. 

Cem abiyi yormadan daha önce defalarca yazdığı gibi cevap vereyim, standartı karşılayan ucuzunu alın :) yani fark etmez. Ben mobilde sorun yaşamadım, güvenilir bir satıcıdan alın yeterli.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ozan Kar yazdı:

Cem abiyi yormadan daha önce defalarca yazdığı gibi cevap vereyim, standartı karşılayan ucuzunu alın :) yani fark etmez. Ben mobilde sorun yaşamadım, güvenilir bir satıcıdan alın yeterli.

1 kere standardi oturttuk mu gerisi kolay hocam. Daha baska soru sormam :kıhkıh: Cem beye ve size tekrar tesekkurler. Yapıştırayim mobili :sofeer:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

07.04.2018 - 15:04 tarihinde, Eymen Koyb yazdı:

5 6 sene binmeyi dusunuyorum

5-6 senede ancak 5-6 kere yağ değiştireceksiniz. 

Hangisi size hoş geliyorsa alın. 

Hatta bu iki yağdan hangisi ucuzsa onu alın. 

Muhtemelen Mobil ucuzdur. Mobil alın. Opet alın. Bişey olmaz. Gönlünüzü rahat tutun. 

Yağa verdiğiniz önemin yarısını aldığınız yakıta ve bakıma verirseniz hiç bir şey olmaz 5-6 senede...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10.04.2018 - 09:06 tarihinde, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

5-6 senede ancak 5-6 kere yağ değiştireceksiniz. 

Hangisi size hoş geliyorsa alın. 

Hatta bu iki yağdan hangisi ucuzsa onu alın. 

Muhtemelen Mobil ucuzdur. Mobil alın. Opet alın. Bişey olmaz. Gönlünüzü rahat tutun. 

Yağa verdiğiniz önemin yarısını aldığınız yakıta ve bakıma verirseniz hiç bir şey olmaz 5-6 senede...

Ne kadar dogrudur bilemem hocam. Yagciya ugradim. Adam hem mobil hem castrol saticisi. Bana dedigi bu arabanin icinden castrolun yagi cikiyor orjinalde. Bu tip laflara pek itibar eden biri değilimdir. Fordun kitapciginda castrol onerilir yaziyordu. Onu da goz önüne alarak castrolun uygun yagini aldim. Sadece yag degil diger her konuda dikkat ederim araca. Henuz yakit almadim. Ancak shellden baska yerden almiyorum yakiti.. . Tesekkurler tavsiye için :yazyaz:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Eymen Koyb yazdı:

Bana dedigi bu arabanin icinden castrolun yagi cikiyor orjinalde.

Nasıl anladığı ayrı bir konu ama fabrika çıkışı malzemeler, yağ da bunların arasında, standarda uyan en iyisi değil en uygun temin edileni oluyor. 

Ford Castrol ile cazip bir işbirliği anlaşması yapıyor ve bunu kullanıyor, eskiden Mobil'di mesela. Yani her zaman maliyet öncelikli çalışılıyor.

Lastikler için de aynı şey geçerli, bir bakıyorsunuz Michelin, bir bakmışsınız Hankook. İyi teklif veren işi kapıyor. Castrol elbette iyi bir seçim, ama olmazsa olmaz asla değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4) olarak değiştirdi
  • Ozan Kar, bu konuyu kilitledi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.