Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)

Recommended Posts

Liqui moly kendi sitesinde yağlarını tam sentetik ve sentetik teknolojili diye sınıflandırarak ayırmış. Yani sentetik teknolojili ayrı yağ,  tam sentetik ayrı. %100 sentetik olmayanlarda konvansiyonel yağların karışımı var. O yüzden sentetik bazlı veya teknolojili diye kelime oyunları var.

Miş muş değil şirketin kendi sınıflandırması.

Sadece wss913 e bakarak yağ kalitesi belirlenmez. 

Birçok faktör kaliteyi dayanıklılığı değiştiriyor, rastgele yağ alınmamalıdır. 

Edited by Yüksel Nogay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etiket nitelendirmeleri ticari kanunlarla belirleniyor ve bu kanunlarda da çok fazla gri alan var.

Diğer bir deyişle %100 sentetik diye nitelendirilen bir yağın dahi katkı ve taşıyıcı mineral baz içermesi söz konusu olabilir.

%100 sentetik olması zaten fiyatı da önemli ölçüde etkileyeceği ve misliyle pahalı olacağı için TÜM üreticiler maliyeti düşürücü ve %100'ü nicel anlamından saptırıcı çözümlerle üretiyorlar.

Sonuçta kullanacağınız standartı karşılayan ve bilinen, kendini kanıtlamış bir üreticiden gelen her yağ işinizi görür.

Sentetiklik peşinde koşup açmazlara girerek daha iyi yağa kavuşmanız gereksiz bir çaba olur. 

Sağlayacağı faydayı psikolojik boyutun ötesinde algılamanız imkansızdır. 

 

--18 dakika sonra eklendi--
9 saat önce, Yüksel Nogay yazdı:

Petrol ofisi maxima fm 5w30 ford için ürettiği Wss 913 d onaylı yağ var. Hem de tam sentetik olduğu belirtilmiş. Kullanan varmı? Yorumlayacak olan?

Bu soruya dönecek olursak, bildik üretici, standartı karşıladığı teknik dökümanda belirtilmiş, tam sentetik ifadesi %100 sentetik anlamına gelmez, fiyatı da göreceli uygun. Özetle kullanılabilir gönül rahatlığı ile.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cem Boneval Cem abi 2 gündür tüm yazdıklarını okudum sırf sana soru sormak için siteye üye oldum. Ama sayende çok şey öğrendim. Sorum şöyle abi. Ford fiesta 1.5 wss m2c950 yağ yerine acea c2/c3 0w30 mobil 1 esp 0w30 alacağım. fiyatı 200-220tl civarı. 

 

Benim sorum acea c2c3 sağlayıp illa 0w30 mu almak gerek .

Acea c2-c3 5w30 aynı şey değilmidir. 

 

Birde mobil 1 esp 0w30 un 40 derecedeki koruyuculuk 68

100 derecedeki 12.1 

hths değeri 3.5 bu değerleri çok iyi geldi kağıt üzerinde. 

 

Değerlere göre hths 3.0 altı yağlar tam fordun istediği aralıkta. Ama ben yinede size danışmak istedim .

 

Yani abi : Fordun beklentisi 3.0 hths değerini aşıp 3.5 hths li yağ seçip amacının dışına çıksak ne olur ki abi. 

 

mobil 1 esp acea c2 0w30

40 derece 72

100 derece 12

150 derece hths 3.5

 

motul eco clean 0w30

40 derece 50

100 derece 10

150 derece hths 2.9 

 

 

Yada acea c2 olupta illahi 0w30 mu seçmek gerek 5w30 olması zararlımı

 

40 -100 - 150derecedeki değerli yüksek yağ daha iyi koruyuculuk sağlamazmı 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Suleyman G.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 dakika önce, Suleyman G. yazdı:

Yani abi : Fordun beklentisi 3.0 hths değerini 3.5 seçip amacının dışına çıksak ne olur ki abi. 

Üretici böyle uygun görmüş.

Nedenlerini de daha önce yazmaya çalıştım.

Bunun dışına çıkarsanız ne olur bilmiyorum, büyük olasılıkla bir şey olmaz, ya da fark edilir düzeyde olmaz.

Bunun dışına çıkmasanız ne olur peki?

Bu yağ konusunda vardığım son nokta: Al kardeşim ne istiyorsan kullan, paşa gönlün bilir, araba senin, derdi de senin...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Üretici böyle uygun görmüş.

Nedenlerini de daha önce yazmaya çalıştım.

Bunun dışına çıkarsanız ne olur bilmiyorum, büyük olasılıkla bir şey olmaz, ya da fark edilir düzeyde olmaz.

Bunun dışına çıkmasanız ne olur peki?

Bu yağ konusunda vardığım son nokta: Al kardeşim ne istiyorsan kullan, paşa gönlün bilir, araba senin, derdi de senin...

Teşekkür ederim abi. Evet abi tüm yazdıklarını okudum. hths 3.0 altını ford kabul görmüş. O yüzden her yağ ford onayı alamıyor demiştiniz. O zaman ucuz olan bu aralıklardaki yağı alayım. Sonuçta eve yağ almıyoruz 😁 öyle demiştin bazı yerlerde okudum. Bu arada 40-100-150 derecedeki  hths değerleri düştükte yakıt ekonomisi artıyor , bu değerlerdeki hths yükseldikçe koruyuculuk artıyor yakıt da artıyor doğru orantılı galiba. 

Yinede sağol abi yazdıklarından çok şeyleri yakaladım bildiklerimle harmanladım.

 

Önümüz yaz olduğu için acea c2 5w30 koysam diyordum abi.

Yoksa acea c2 0w30 koyucam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Cem Boneval yazdı:

İçinden ne geliyorsa onu koy. Dünya dönmeye devam edecek. 

Abi o kadar saat yazdıklarını okudum. Bir amacım vardı üye olup sana soru sormak Bu konuda sen hangisini dersen onu alacağım. Sonuçta yazdıklarını okuduğumda pek farkları olmadığı pek bu konulara  takılmamamız gerektiğiydi. Yinede senin önerini alayım abi. Yoksa gönlümden geçen 2 yağ var mobil 1 esp 0w30 yada esp formula 5w30. Yinede senin düşüncen benim için daha önemli abi 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 dakika önce, Suleyman G. yazdı:

Abi o kadar saat yazdıklarını okudum. Bir amacım vardı üye olup sana soru sormak Bu konuda sen hangisini dersen onu alacağım. Sonuçta yazdıklarını okuduğumda pek farkları olmadığı pek bu konulara  takılmamamız gerektiğiydi. Yinede senin önerini alayım abi. Yoksa gönlümden geçen 2 yağ var mobil 1 esp 0w30 yada esp formula 5w30. Yinede senin düşüncen benim için daha önemli abi 

  

Cem abi gerekli son cevabını vermiş, hala ne gibi yanıt verebilir acaba düşünüyorum düşünüyorum düşünüyorum ve tahmin edebiliyorum bence çok zorlamayalım  🙂  

Ben size söyleyeyim, üreti ne öneriyorsa onu alın eğer rahatlıkla bulabiliyorsanız. İnanın hiçbir değişikliğe gerek yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merhaba aracıma yağ almak istiyorum daha önce Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30  kullandım şimdi fiyatlara bakdıgımda Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 ile fiyatları aynı ikiside standartları sağlıyor daha önce motul kullanmadım nasil bir yağdır mobil den daha iyimidir ona göre almayı düşünüyorumda ikisinide deneyen arkadaşlar yorumlarsa sevinirim bu arada aracım 2015  1.6  dizel. focus

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Ismail kerimoglu yazdı:

merhaba aracıma yağ almak istiyorum daha önce Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30  kullandım şimdi fiyatlara bakdıgımda Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 ile fiyatları aynı ikiside standartları sağlıyor daha önce motul kullanmadım nasil bir yağdır mobil den daha iyimidir ona göre almayı düşünüyorumda ikisinide deneyen arkadaşlar yorumlarsa sevinirim bu arada aracım 2015  1.6  dizel. focus

Hocam bu yağlar deneyerek kıyaslanacak bir şey değil maalesef, yani biri size cevap verecekse bu ancak duygusal bir yorum olur. Evet, motul çok iyi bir markadır ve Ford'un kendi geliştirdiği ürün için önerdiği ürünleri almanız yeterlidir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hocam bu yağlar deneyerek kıyaslanacak bir şey değil maalesef, yani biri size cevap verecekse bu ancak duygusal bir yorum olur. Evet, motul çok iyi bir markadır ve Ford'un kendi geliştirdiği ürün için önerdiği ürünleri almanız yeterlidir. 

peki teşekkur ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites

WSS-M2C913-C'yi karşılayan ve gönül rahatlığı ile kullanılabilecek yağlar şunlar:

 

Ürün Fiyat Miktar
Castrol Magnatec Start/Stop 5W30 A5* 130-140 TL 4L
Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30       120-130 TL

4L

Motul 8100 ECO-NERGY 5W30 

120-130 TL

4L

Petrol Ofisi Maxima FM 5W-30       90-100 TL

4L

SHELL Helix HX7 Pro AF 5W30

140-150 TL

5L

Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 160 TL

5L

Valvoline SynPower FE SAE 5W-30* 100 TL

4L

Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W-30

220-300 TL

5L

Liqui Moly Special Tec F 5W30*

200-220 TL

5L

Motorcraft Ford 5W30 

120-130 TL

4,7L

*WSS-M2C913-D'yi de karşılar.

Fiyatlar değişkenlik gösterebilir. 

Listede olmayıp uygun olan yağlar da vardır mutlaka. 

Ben genelde ilk üçünden birini öneriyorum. Hangisini ucuz bulursanız. 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 saat önce, Cem Boneval yazdı:

WSS-M2C913-C'yi karşılayan ve gönül rahatlığı ile kullanılabilecek yağlar şunlar:

 

Ürün Fiyat Miktar
Castrol Magnatec Start/Stop 5W30 A5* 130-140 TL 4L
Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30       120-130 TL

4L

Motul 8100 ECO-NERGY 5W30 

120-130 TL

4L

Petrol Ofisi Maxima FM 5W-30       90-100 TL

4L

SHELL Helix HX7 Pro AF 5W30

140-150 TL

5L

Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 160 TL

5L

Valvoline SynPower FE SAE 5W-30* 100 TL

4L

Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W-30

220-300 TL

5L

Liqui Moly Special Tec F 5W30*

200-220 TL

5L

Motorcraft Ford 5W30 

120-130 TL

4,7L

*WSS-M2C913-D'yi de karşılar.

Fiyatlar değişkenlik gösterebilir. 

Listede olmayıp uygun olan yağlar da vardır mutlaka. 

Ben genelde ilk üçünden birini öneriyorum. Hangisini ucuz bulursanız. 

TEŞEKKÜRLER GÜZEL PAYLAŞIM OLMUŞ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? 🙂  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört 😄 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu 🙂 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? 🙂 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford S-MAX ve Galaxy, artık yeni EcoBlue 2.0L dizel motor seçeneği sunuyor. Güç çıkışları; 120 PS, 150 PS, 190 PS ve Bi-turbo 240 PS.
       
      Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-s-max-ve-galaxyye-motor-ve-sanziman-guncellemesi-geldi/
       
      Bunlara ek olarak, daha etkili Kör Nokta Bilgi Sistemi teknolojisi, yeni Ford ClearView Silecek Sistemi eklenmiş.
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.