Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Yakup Çağatay

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)

Önerilen Mesajlar

7 dakika önce, rıdvan can yazdı:

merhaba motul yağ hakkında kararsız kaldım bana yardımcı olur musunuz 2008 benzin otomatik focusum var motor yağı değiştireceğim şuan aracımda mobil super3000 var ama herkez motul yağları için birşeyler söylüyor sizler daha iyi bilirsiniz mutlaka kullanan olmuştur şatnameye uygunluk konusunda MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 veyaMotul 8100 X-Clean FE 5w30 nasıl yağdır acaba yakıt tasarrufu vs söylentisi falan var kullanan oldumu tşk ederim.

İlk mesajdaki şartnameyi sağlaması yeterlidir.

Ayrıca: https://www.focusclubtr.com/search/?q=motul

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba üstadlar. Araç 2010 focus 1.6 benzin lpg li. Aracın kullanma klavuzuna göre standart yağın 5-30 WSS-M2C913-C olması gerekiyor. Bende yorumlara bakarak **Liqui Moly Special F Eco 5W20 Ford Motor Yağı 5Lt 3841** yağını almak istiyorum lakin bu  5 30 değil 5 20. Farkedermi sıkıntı olur mu kullansam?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
8 dakika önce, Mehmet Fatih Genç yazdı:

Merhaba üstadlar. Araç 2010 focus 1.6 benzin lpg li. Aracın kullanma klavuzuna göre standart yağın 5-30 WSS-M2C913-C olması gerekiyor. Bende yorumlara bakarak **Liqui Moly Special F Eco 5W20 Ford Motor Yağı 5Lt 3841** yağını almak istiyorum lakin bu  5 30 değil 5 20. Farkedermi sıkıntı olur mu kullansam?

Motor üreticisinin tavsiyesine uymanızı öneriyoruz forum olarak. Sıkıntı olur mu? Fark eder mi? Bakınız: Aynı kılavuz ve Ford buna ne diyor?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bir saat önce, Mehmet Fatih Genç yazdı:

Peki foruma bağlı kalıyorum teşekkürler 

--18 dakika sonra eklendi--

Peki 4 litre mi 5 litremi almak gerek

Yağ filtresi de değişecekse 4.1L gerekli diyor marka.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hadi olaya farklı bir boyut kazandıralım. 

Gözümüz gibi sevdiğimiz araçlarımızın yağ değişimlerini zamanında yaptırıyoruz.

En iyi yağın hangisi olduğunu, dizel partikül filtreli olan araçlarımıza, partikül filtresi olan araçlara uygun olmayan yağın uygun olduğunu (:dontknow:) belki bine yakın kez yazmış çizmişizdir. Evet, kafa karıştırıcı. Ama Ford partikül filtresine güveniyor demek ki. Aslanım Ford. Biraz Türk kafasıyla karar vermişler gibi ama neyse. 😄

Yağ problemini bir şekilde çözdüğümüzü var sayıyorum. 

 

Liqui Moly markasının engine flush ve ceratec ürünleri var. 

Benim anladığım kadarıyla Engine Flush yağ değişiminden önce motora konularak, bir süre motorun çalıştırılması neticesinde motorun çeşitli yerlerinden ve kartelden katranlaşmış, çamurlaşmış yağları çözüp motordan atılmasını ve yeni konulacak yağın bu katranlaşmış ve çamurlaşmış yağ bulaşığıyla karışmasının önüne geçmek için kullanılan bir ürün. 

Ceratec ise yeni yağ konulduğunda yeni yağın üzerine eklenmek suretiyle uygulanan bir nevi seramik bir kaplama. Motor parçaları içerisinde uzunca bir süre kalıcı bir kaplama oluşturup motordaki sürtünmeyi azaltmayı hedefleyen bir ürün. 

150 bin km yapmış dizel bir motorun yağ ısınıncaya kadar olan sesini azaltmak, ömrünü uzatmak için bu türden ürünler kullanılmasının faydası olabilir mi?

Ya da henüz hayatının baharında olan bir motorun bu ürünleri kullanması, motorun geleceğe daha sağlıklı ulaşmasını sağlar mı?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
46 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

engine flush

ne kadar faydası olur bilmiyorum ama zararı olmaz bence.

 

47 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

ceratec

liqui moly yağına katkı tavsiye eden tek marka sanırım, ben olsam kullanmam.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
1 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

bu türden ürünler kullanılmasının faydası olabilir mi?

Piyasa, bakımı daha iyi yapıp ömür ve performans kazandırmak isteyen -bir yerde biraz takıntılı- kullanıcıları avlamaya çalışan ürünlerle dolu, her marka kendi ürününü öne çıkaracak bazı avantajlar sunmaya çalışıyor.

İnanın bana hiçbirinin sözü edildiği düzeyde pratik bir faydası olmayacaktır. 

İki faydası olur: 1. Psikolojik olarak bir nebze rahatlayabilirsiniz, 2. Firma kazancına katkınız olmuş olur.

 

Bakım aralıklarını dikkate alıp standartı karşılayan yağı kullanmak yeter de artar.

Zararı olur mu?

Bence ona da hayır.

Çok çok "pahalı oyuncaklarım var" der geçersiniz.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

İnanın bana hiçbirinin sözü edildiği düzeyde pratik bir faydası olmayacaktır. 

Ben de sıklıkla bu şekilde düşünüyorum.

Ancak ara ara 150 bin km dir bana çok şükür hiç bir sıkıntı çıkartmayan aracıma sanki daha iyi bakmam gerekiyormuş gibi hissediyorum. Bir nevi vefa göstermek istiyorum sanki. 

 

3 saat önce, Ozan Kar yazdı:

liqui moly yağına katkı tavsiye eden tek marka sanırım, ben olsam kullanmam.

Bu fiyatlarla ben de kullanmam zaten.

Aynı spesifikasyon değerlerini barındıran ve benim güvenerek kullandığım Mobil (4 litre) ile Liqui Moly (5 Litre) arasında 100 TL fark var. 

 

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

motor yağı olduğu kadar otomatik bilhassa şanzımanlara ne demeli mesela Motul Multi ATF Otomatik %100 Sentetik Şanzıman Yağı focus 2 4 ileri otomatik şanzımana nasıl gelir acaba?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Müsaadenizle ortamı biraz da ben bulandırayım 🙂

 

Mobil 1 ESP neden Ford standartına uygun değil? 100 santigrat derecedeki viskozitesi, Ford onaylı yağlara göre %20 fazla olduğu için mi?

 

cSt @ 100ºC

 Mobil Super 3000 X1 5w-30

  9,8

 Mobil 1 ESP 5w-30 5w-30

 11,8

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
6 saat önce, suat coşkun yazdı:

Hangi kargoyla gönderdiler, PTT Kargo mu? Paketleme nasıldı, sızma var mı? Teslim aldığınız yağın üretim tarihi nedir?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? 🙂  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört 😄 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu 🙂 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? 🙂 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Ford S-MAX ve Galaxy, artık yeni EcoBlue 2.0L dizel motor seçeneği sunuyor. Güç çıkışları; 120 PS, 150 PS, 190 PS ve Bi-turbo 240 PS.
       
      Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-s-max-ve-galaxyye-motor-ve-sanziman-guncellemesi-geldi/
       
      Bunlara ek olarak, daha etkili Kör Nokta Bilgi Sistemi teknolojisi, yeni Ford ClearView Silecek Sistemi eklenmiş.
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.