Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Ford Motor Yağları ve Tavsiyesi Listesi (Focus 1, Focus 2, Focus 3 ve Focus 4)

Recommended Posts

2 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Fiyata göre sırala seçeneği var biliyon demi 😄 

bizim arabalar hiç yağ eksiltmedi bugüne kadar yani bence gerek yok ama istiyosan 4+1 al fazla bişey farketmez heralde. 

Motul istiyosan 2cr_ankara ya instagramdan ulaş. 

Ben mobil kullanıyodum ama bi nedeni yok. 

Youtubeda bi kanalın çeşitli testleri var aşınma üzerine ama anlamlı mı bilmiyorum. Vag için olanda ciddi fark vardı mobile göre. 

Benimkinin 1 litre eksiltmişliği var la, servise bir şey için gittiğimde kış kontrolü adı altında cam suyuna ekstra para kitlerken fark etmişlerdi.

Ben bunun yağına suyuna bakmadım la hiç bir bakayım. Bir de antifrizi nereden alıyordun sen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben konuya uzun süredir bakmamışım, ama gerekli cevaplar verilmiş. 

02.12.2018 - 19:26 tarihinde, mehmet ceylan yazdı:

Bazı ustalar yağ kaçırınca 10 w 40 yağ  koyuyorlarmış soğuk yerlerde . ne derece doğru bilemedim.  sizin fikriniz nedir.

Gerçekten yağ azalması var mı yok mu, bir süre takip edin, belirgin azalma varsa nedenini bulmak en doğrusu.

Kalın yağ önermem, var olanla ekleyerek devam derim. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim yağ değişimim 1000 km geçti.İlk kez bu kadar ihmal ettim.Ahhh Ekonomi..Fakat yağda eksilme ve akışkanlıkta problem yok,gayet güzel görünüyor.Mobil 3000 Formula Fe kullanmıştım.Sanırım yine aynısını alacağım.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

Ben bunun yağına suyuna bakmadım la hiç bir bakayım. Bir de antifrizi nereden alıyordun sen?

Ben baktım 😄 

almadım hiç, puntoya aldım onuda serviste opet koydular.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018 dizel otomatik focuslar için motor yağı nedir en uygun olanı? 

Kaputta 0w30 yazıyor. Bunu mu kullanmak gerek? Yoksa 5w30 mu? Kullanan var mı?

yer: Denizli, kışın aşırı soğuk olmuyor, yazın hava sıcaklığı yüksektir. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 dakika önce, Mehmet Varal yazdı:

2018 dizel otomatik focuslar için motor yağı nedir en uygun olanı? 

Kaputta 0w30 yazıyor. Bunu mu kullanmak gerek? Yoksa 5w30 mu? Kullanan var mı?

yer: Denizli, kışın aşırı soğuk olmuyor, yazın hava sıcaklığı yüksektir. 

 

Bu konuyu inceleyebilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Ercan Bayram yazdı:

Kaç litre alıyor focus 1,5 dizel 2015

Filtre de değişiyorsa 3,8 lt

Filtre değişmiyorsa 3,5 lt (kitapçıktan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhabalar

focus mk2 2011 model 1,6 tdci aracım için aldığımdan beri ( 4 defa ) sürekli mobil 1 5w-30 esp ( dpf için ) yeşil renkli ambalajı olan ürünü kullanıyorum. Memnunum aslında fakat liqui moly markasını denemek istiyorum bu sene temmuzdaki değişimde. Bu marka ile ilgili yorumlarınızı dinlemek isterim. Hangi ürünü kullanmalıyım? Yardımcı oluraanız sevinirim

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 dakika önce, Cesur Şitil yazdı:

Merhabalar

focus mk2 2011 model 1,6 tdci aracım için aldığımdan beri ( 4 defa ) sürekli mobil 1 5w-30 esp ( dpf için ) yeşil renkli ambalajı olan ürünü kullanıyorum. Memnunum aslında fakat liqui moly markasını denemek istiyorum bu sene temmuzdaki değişimde. Bu marka ile ilgili yorumlarınızı dinlemek isterim. Hangi ürünü kullanmalıyım? Yardımcı oluraanız sevinirim

İlk mesajdaki şartnameyi sağladığı sürece hepsi kullanılır. Varolan yorum varsa ki yorumlar aşırı özneldir pek bağlayıcı olmamalı, bunlar forum içinde arama yaparak bulunabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

İlk mesajdaki şartnameyi sağladığı sürece hepsi kullanılır. Varolan yorum varsa ki yorumlar aşırı özneldir pek bağlayıcı olmamalı, bunlar forum içinde arama yaparak bulunabilir.

Cevabınız için teşekkür ederim @Yakup Çağatay . Sanırım soruyu eksik sordum. Luqiu moly markasının hangi 5w-30 ürününü kullanmalıyım? olacaktı. Çünkü aynı viskositeden birkaç tane ürün var resmi web sitesinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Cesur Şitil yazdı:

mobil 1 5w-30 esp ( dpf için )

fordun spesifikasyonlarını karşılayanı kullanmıyorsunuz ki liqui moly'den tavsiyenin anlamı yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

fordun spesifikasyonlarını karşılayanı kullanmıyorsunuz ki liqui moly'den tavsiyenin anlamı yok.

Nazik (!) cevabınız için teşekkür ederim. Kullandığım ürünü sektörde kime sorsam bu araç için en iyisi olduğunu ilettiği için kullanıyorum. Bende zaten bu durumu araştırırken bu noktayı farkettiğim için bu platformda yardım istemeye karar vermiştim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 dakika önce, Cesur Şitil yazdı:

Kullandığım ürünü sektörde kime sorsam bu araç için en iyisi olduğunu ilettiği için kullanıyorum.

bende onu diyorum işte, hali hazırda fordun spesifikasyonlarını karşılamayan yağı kullandığınıza göre, buradan alacağınız (Yakup'un zaten yazdığı gibi) spesifikasyonları karşılayan hangisi ise o cevabı da sizi tatmin etmeyecek. 

Bu sefer nazik olmuştur umarım.

34 dakika önce, Cesur Şitil yazdı:

Bende zaten bu durumu araştırırken bu noktayı farkettiğim için bu platformda yardım istemeye karar vermiştim.

fordun spesifikasyonlarını karşılayan bu:

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-5w30-motor-yagi-special-tec-f-5-litre-3853

Share this post


Link to post
Share on other sites

merhaba motul yağ hakkında kararsız kaldım bana yardımcı olur musunuz 2008 benzin otomatik focusum var motor yağı değiştireceğim şuan aracımda mobil super3000 var ama herkez motul yağları için birşeyler söylüyor sizler daha iyi bilirsiniz mutlaka kullanan olmuştur şatnameye uygunluk konusunda MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 veyaMotul 8100 X-Clean FE 5w30 nasıl yağdır acaba yakıt tasarrufu vs söylentisi falan var kullanan oldumu tşk ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Yeni Ford Ranger, %9’a varan yakıt verimliliği ile gelişmiş performans sunarken, gelişmiş bağlantı ve sürücü yardımı teknolojileri tanıtıldı.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-ranger-yenilendi-2-0-ecoblue/
       
      Ranger’in güçlü yeni 2.0 litrelik EcoBlue motoru aşağıdaki kombinasyonlarla sunulmakta:
      130 PS 340 Nm tork; 8,0 l/100 km
      170 PS 420 Nm tork; 8,3 l/100 km 
      213 PS 500 Nm tork; 9,2 l/100 km; Bi-turbo.
       
      Artık hepsi 4x4 ve Xenon eklenmiş bir de.
       

       

       

       
       
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bu videoda ST-Line versiyonuyla birlikte yeni Focus'a neler eklendiğini, nelerin değiştiğini anlattım. 
       
      Güncelleme: İstanbul'da 170 km daha yol alındı işte yeni yorumlar: https://www.focusclubtr.com/topic/17413-yeni-ford-focus-15-ecoblue-8-ileri-otomatik-test-sürüşü-neler-değişti-2018-2019/?do=findComment&comment=489670
       
       
      Video
       
      Bu yazıda ise nispeten daha düşük donanımlı sedan Titanium'da yakından bakmıştık.
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Şimdi Lansmandan Notlar
      2-3 alıştığımız donanım ve kişiye bağlı tasarım dışında arabada genel olarak eksi bir şey yok araba bir paket olarak gayet iyi.  Hem yeni otomatik vites tasarımı hem de yardımcılar dolayısıyla araç artık bırak ben gideyim der gibi, yani sürücüye düşen zevk detayları çok yok. D'den R'ye geçerken bile araba sizi sakinleştirmek zorunda kalıyor.  Yeni şanzıman ve motorun tüketim zaafiyeti kesinlikle yok eskiyi aratmaz ve yer yer daha az tüketebilir. Geçişlerde gaza basmasanız dahi düşüşlerde hissedebiliyorsunuz özellikle S modunda. Motor sesi eskisi gibi, dizelin hafif zırıltısı hala var. Vites değiştirme kulakçıkları ile vites düşürme, yükseltmeden daha hızlı yapıyor yani aracın vites düşürmesi aktif. Motor gürültüsü ve yol gürültüsü yeni lastiğe rağmen eskiye benzerdi, aynı yolda ve şartta kullanmadıkça bunu yorumlama zor ama bence MCA dahil zaten iyilerdi. SLA ile daha iyi olacaktır onun izolasyonu daha iyi. Rüzgar sesi 120 ile başlıyor 140 sonrası belirgin hale geliyor.  HUD umduğumdan daha güzelmiş o varken gözün kadranı aramıyor Şerit ortalama sistemi ile şerit takip çok daha hoş olmuş, daha fazla güven veriyor. Adaptif Hız sabitleme yukardaki sistemle birlikte gayet iyi işler çıkartıyor bunun bol bol videosunu çekeriz. Trafikte dur kalk yapıyor. Tabela okuyup hızını ayarlayabiliyor.  Oturma pozisyonunda, ekrana erişmede vs sorun yok her şey el altında. Arkası ciddi anlamda geniş, özellikle artan omuz açıklığı ferah hissetiriyor Bagaj yeni haliyle gayet geniş ancak B&O törpülüyor ayrıca ses sistemi bu opsiyon olunca uçup kaçmıyor, bence almaya değmez. Otomatik park "2" artık pedal kullanımını da ortada kaldırıyor. Yavaş yavaş araba elden kayıyor tehlikenin farkında mısınız? 🙂  İlk gördüğüm sedanın (linkteki) bagajındaki bazı çirkin detaylar devam ediyor (eğilince gözüken) ancak yan kaplama halısı bu sefer yerine oturtulmuş, elinle zorlamazsan çıkmaz yerinden bu haliyle mükemmel olmasa da OK. Gözlüklük ve güneşlik içindeki aydınlatma panoramik cam tavan ile geliyor Thor'un çekici LED far ülkeye gelmeyecek. O sabit LED'di malum. Sedan ST-line diye bir seçenek yok. Titanium'daki jantın değiştirilmesi yönünde oldukça fazla baskı yapıldı, mümkün olduklarında bence değişirler. Ford PassConnect, henüz çok kısıtlı ülke için gerekli şartları sağlıyor. BTK vs bir sürü detayı varmış izinlerle alakalı bunlar sağlanınca -Avrupa'ya bağlı- ülkeye gelebilir. Orta konsoldaki yumuşak dizlik, gelmiyor. Şu an ST-Line donanımında manuel vites düşünülmüyor. Göğüsteki Titanium ile gelen açık renk kaplama, aslında EU Titaniumuna ait değil onlarda daha koyu benekli bir tasarım var. Zaten fazla zıtlık oluşturduğu için kötü duruyor. Bunun değişme ihtimalini sordum, böyle gelecek dendi bu da bir paketmiş. Devam ediyorum.  
      Herhangi bir test aracından tüketim ekranı. Bunu bilerek çektim sürekli denenen bir araç olması sebebiyle.

       
      Detayı gördünüz mü? Ne yapmış Fört 😄 

       
      Dinamik led alınca sedan

       
      SW - SLA 
       

       

       
      SW bagaj - askı ve koltuk yatırma
       

       
      Wagon'a elektrikli bagaj kapağı eklendi 

       

       

       
      Tekrar SW SLA

       
      Sedan/HB torsiyon
       

       
      Geri vitesler beyaz LED, ancak fren ve sinyaller ampül
       

       

       
      Bu açıdan her şey çok iyi

       
      Jantlar güzel ve standart. Bu kombin ile araba konforsuz değil. Tabi ki bir 16" konforu yok ancak rahatsız etmez.
       

       

       

       
      Wagon ST-Line
       

       
      Yok canım ne Volvosu 🙂 

       
      SUV mu Wagon mu bu şimdi? 🙂 

       

       

       

       
      Gözlere cila
       


       

       

       
      Mutlu son  
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford S-MAX ve Galaxy, artık yeni EcoBlue 2.0L dizel motor seçeneği sunuyor. Güç çıkışları; 120 PS, 150 PS, 190 PS ve Bi-turbo 240 PS.
       
      Detay: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-s-max-ve-galaxyye-motor-ve-sanziman-guncellemesi-geldi/
       
      Bunlara ek olarak, daha etkili Kör Nokta Bilgi Sistemi teknolojisi, yeni Ford ClearView Silecek Sistemi eklenmiş.
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.