Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Için 205 Lastik Alayım 215 Mi Acil Yardım :(


Erhan GÜLER

Önerilen Mesajlar

Bu konu hakkındaki özet açıklama bu olmuş. Ford da bu hatadan dönmüş. Olay bu kadar basit. Devir ekonomi devri.

ford un hatadan falan döndüğü yok ford aynı araca 205.55.16 da 215.55.16 da 215.50.17 de 235.40.18 de takıyor ve öneriyor fabrikanın verdiği ölçüler bu Tr ye 205 gelmesi ,İngiltere de veya Avrupa da 205 kullanması diğer ebattaki lastikleri fordun kullanmadığı anlamına gelmiyor sadece Otosan 205 ölçüyü tercih ettiği için geliyor Otosan 215 i tercih etseydi o zaman ford hala hata yapıyor olacaktı sizin dediginize göre! Fordun verdiği fabrika ölçüleri var bunların hepsini kullanıyor ford aynı araçta sizin dediğiniz gibi 205 e falan döndüğü yok...Ha siz lastiğe fazla para vermek istemiyorsanız 205 55 16 takin araciniza illa otosan yeni focusta 205 ithal etti diye lastige az para vereyim deyip 205 alacak degiliz isteyen 205 55 16 takar bisiklet tekeri gibi focusa biner isteyen 215 55 16 -215 50 17 takar arabanın hakkını verir.Isteyen ekonomi yapar isteyen arabanın hakkını verir.Keyif sizin.Otosan 205 getirdi makyajlı focusta diye herkes lastiğe az para ödeyecek diye birsey yok ,kimisinin hoşuna gitmez gider 215 takar yada kimisi ekonomi yapmak ister 205 takar nasilki makyajsız focus3 te millet kışlık lastigi alırken 205 alıyordu normalde TR ye gelen ölçü215 ti..Simdide isteyen 215 takar tercih meselesi bu çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynen, MCA için de eskisi için de aynı ölçüler geçerli, 205/55-16, 215/55-16, 215/50-17, 235/40-18.

205 -215 farkına gelirsek, lastiklerin performans farkı aradaki fiyat farkını pek haklı gösterecek düzeyde değil.

Mantık böyle, gönül ne der bilinmez...

bir dakika,

şimdi ben aracıma bu belirttiğiniz ölçülerin haricinde bir lastik taksam ve mazallah kaza gecirsem sigortadan hak talep edemiyor muyum yani?

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bir dakika,

şimdi ben aracıma bu belirttiğiniz ölçülerin haricinde bir lastik taksam ve mazallah kaza gecirsem sigortadan hak talep edemiyor muyum yani?

 

 

Cevabı sözleşmenizde. (Umarım)

Pek bilmediğim için yorum yapmak istemiyorum ama poliçede bu veya benzeri bir madde görmedim. Ancak adına ne diyorlar bilmiyorum ama sigortalanan aracın farklı olduğunu öne sürerek böyle birşeyler yapabilirler, tabii kazanın uygun olmayan ölçüde lastik kullanımından kaynaklandığını göstermeleri (yada iddia etmeleri) gerekir diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Pek bilmediğim için yorum yapmak istemiyorum ama poliçede bu veya benzeri bir madde görmedim. Ancak adına ne diyorlar bilmiyorum ama sigortalanan aracın farklı olduğunu öne sürerek böyle birşeyler yapabilirler, tabii kazanın uygun olmayan ölçüde lastik kullanımından kaynaklandığını göstermeleri (yada iddia etmeleri) gerekir diye düşünüyorum.

 

Bana kalırsa şu zibidi işi şeyler yoksa bunun kontrol edileceğini dahi tahmin etmiyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cevabı sözleşmenizde. (Umarım)

Poliçede lastikle ilgili birşey yazmıyor.Yine de bu ölçülerden çıkmamak en iyisi gibi gözüküyor.Bilmiyordum böyle birşey olduğunu hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Poliçede lastikle ilgili birşey yazmıyor.Yine de bu ölçülerden çıkmamak en iyisi gibi gözüküyor.Bilmiyordum böyle birşey olduğunu

Kazaya neden olacak bir değişim "kör gözüm parmağına" sırıtmıyorsa tescil belgesi haricinde lastik ebadlarına hiçbir sigorta şirketi ses çıkarmaz.  

Somut örnek, bir arkadaşa 16 yerine 18 jant alarak 225/45 lastik taktık (Focus değil), fabrika verilerinde yok, bunu aksesuar olarak ek prim ile sigorta poliçesine eklediler ve teminat altına alındı. 

Almanya'da buna benzer değişiklikler yapıldığında TÜV'e tescil ettirmeniz gerekiyor, kabul edilmez ise trafiğe çıkmanıza izin verilmiyor. Bizde böyle bir uygulama yok şimdilik.

Sonuçta başta da yazdığım gibi çok radikal bir değişiklik olmadığı sürece sorun çıkmaz, sigorta şirketleri çok nadir olabilecek böyle bir durum için sevimsiz olmak istemezler ayrıca. 

Dert etmeyin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu iş niye bu şekilde anlaşılmış anlamadım. Şöyle bir gerçek var. Ford makyajsız kasada, 16" jant için fabrika çıkışı 215 taban kullanıyordu, makyajlı kasada ise, fabrika çıkışı 205 taban kullanıyor. Bunun otosan ile bir ilgisi yok, Avrupada bu şekilde. Yani ford bir şeyleri değiştirmiş.

 

Benzer bir değişiklik focus 2 kasanın makyajında yapılmıştı. Ama bu sefer taban genişliğini değiştirmeden (yani 205'de sabit tutarak), jant genişliğini 6,5" den 7" e almıştı. O zamandan hatırlıyorum. 7" jant için ideali 215 olmalı diyen lastikci arkadaşlar vardı. Sonra ford ne yaptı, yeni kasa ile birlikte ideal olana geçiş yaparak 7" jantlı lastiklere 215 taban takmaya başladı. Şimdi ise, yine jant genişliğini değiştirmeden 205 tabana geri döndü. Bence konu tamamen maliyet odaklı, ama yanlış değil. Dert edilecek bir konu da değil. Hatta fordun 6,5" jant kullanması lazım ki maliyet biraz daha düşşün..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu iş niye bu şekilde anlaşılmış anlamadım. Şöyle bir gerçek var. Ford makyajsız kasada, 16" jant için fabrika çıkışı 215 taban kullanıyordu, makyajlı kasada ise, fabrika çıkışı 205 taban kullanıyor. Bunun otosan ile bir ilgisi yok, Avrupada bu şekilde. Yani ford bir şeyleri değiştirmiş.

 

Benzer bir değişiklik focus 2 kasanın makyajında yapılmıştı. Ama bu sefer taban genişliğini değiştirmeden (yani 205'de sabit tutarak), jant genişliğini 6,5" den 7" e almıştı. O zamandan hatırlıyorum. 7" jant için ideali 215 olmalı diyen lastikci arkadaşlar vardı. Sonra ford ne yaptı, yeni kasa ile birlikte ideal olana geçiş yaparak 7" jantlı lastiklere 215 taban takmaya başladı. Şimdi ise, yine jant genişliğini değiştirmeden 205 tabana geri döndü. Bence konu tamamen maliyet odaklı, ama yanlış değil. Dert edilecek bir konu da değil. Hatta fordun 6,5" jant kullanması lazım ki maliyet biraz daha düşşün..

focus 2 ve focus 2.5 da jant genişliği hep 16 inç idi trendlerde 15 inc idi..Tr ye gelenlerde tabi bazi ulkelerde 17inc falanda kullaniliyordu..ford la ne alakasi var bu işin ford aynı araca takılan jantları ve lastik ebatini belirtmis 16 da 17 de 18 incte hepsini kullaniyor...ulkelere ve arac gücüne göre veyada araci ithal eden firmaya göre değişiyor..fordun 205 55 16 ya donmesi diye birsey yok.ford 205te 215 te 235te 16 .17.18 jant hepsini kullaniyor..otosan 215 ithal etmisti ilk focus3 te simdi 205 istedi..fordla bir ilgisi yok bunun ford kullanilabilecek ölçüleri belirtmis zaten...birde 6.5 -7inç jant kullandı ford demisiniz !6,5-7inc jantta mi varmış?o olcudeki jant ancak bisiklete olur :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kazaya neden olacak bir değişim "kör gözüm parmağına" sırıtmıyorsa tescil belgesi haricinde lastik ebadlarına hiçbir sigorta şirketi ses çıkarmaz.  

Somut örnek, bir arkadaşa 16 yerine 18 jant alarak 225/45 lastik taktık (Focus değil), fabrika verilerinde yok, bunu aksesuar olarak ek prim ile sigorta poliçesine eklediler ve teminat altına alındı. 

Almanya'da buna benzer değişiklikler yapıldığında TÜV'e tescil ettirmeniz gerekiyor, kabul edilmez ise trafiğe çıkmanıza izin verilmiyor. Bizde böyle bir uygulama yok şimdilik.

Sonuçta başta da yazdığım gibi çok radikal bir değişiklik olmadığı sürece sorun çıkmaz, sigorta şirketleri çok nadir olabilecek böyle bir durum için sevimsiz olmak istemezler ayrıca. 

Dert etmeyin...

Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ediyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Murat bey yanlış biliyorsunuz. Zaten 205 orada da vardı.

Amma yanlış bilen çıkıyor ama çok emin herkes :D

 

Doğru söylüyorsun. Konuyu bizzat araştırdım. Motor tipine ya da donanım seviyesine göre 205 ya da 215 kullanılmış ve de kullanılıyor  :)

 

focus 2 ve focus 2.5 da jant genişliği hep 16 inç idi trendlerde 15 inc idi..Tr ye gelenlerde tabi bazi ulkelerde 17inc falanda kullaniliyordu..ford la ne alakasi var bu işin ford aynı araca takılan jantları ve lastik ebatini belirtmis 16 da 17 de 18 incte hepsini kullaniyor...ulkelere ve arac gücüne göre veyada araci ithal eden firmaya göre değişiyor..fordun 205 55 16 ya donmesi diye birsey yok.ford 205te 215 te 235te 16 .17.18 jant hepsini kullaniyor..otosan 215 ithal etmisti ilk focus3 te simdi 205 istedi..fordla bir ilgisi yok bunun ford kullanilabilecek ölçüleri belirtmis zaten...birde 6.5 -7inç jant kullandı ford demisiniz !6,5-7inc jantta mi varmış?o olcudeki jant ancak bisiklete olur :)

 

Size ne desem bilemedim şimdi :) Jant genişliğinden bahsediyorum ben, jant çapından değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaş bu konu niye bu kadar uzadı ki ya...

Bu arabaya 205/55/16 da oluyor, hem de mis gibi, bir müddet sonra cılız da görünmüyor, 2015/55/16 da oluyor. Bir müddet sonra dolgunluğunun da farkına varmıyorsun.

 

Ekonomik olsun dersen 205, yok arkadaş benim param var, orjinalciyim de dersen 215 tabanlı lastik alır takarsın. Ne sigorta, ne kasko, ne de kimse bir şey demez ya...

 

205 le 215 arasında eğer fren mesafesinde 1 metre fark olursa ve bunu gerçekçi bir şekilde tespit edebilirlerse bunu konuşmak lazım. Yoksa virajda falan ciddi fark olmaz. Olsa da zaten forumda kaç kişi focusu limitte kullanıyor ki? Zaten limitte kullananlarda ya 215 alıyor, ya da daha büyük jant+lastik kombinasyonuna gidiyor.

 

7 sayfanın özetini çıkartmak isteyen var mı?

Bir baksın, genel olarak performanslı kullanım - 215, ekonomik kullanım - 205 alınması yönünde.

Ha bir de 205 çirkin görünüyor diyenler var.

205 alacak adam zaten arabanın görüntüsündeki 1 cm lik farkı gözetmez. Gözetmemeli de zaten.

İyi bildiğimiz marka bir takım 215/55/16 lastik (üç aşağı beş yukarı :D ) bu gün 350x4=1400 TL tutarken,

205/55/16 lastik 200x4=800 TL tutuyor.

Yani aradaki fark 600 TL. (Çokmuş harbiden) 

Neredeyse bir takım daha 205 lastik alıyor.

Şimdi buradan lastik fiyatlarına falan girmeyelim hiç, üç aşağı beş yukarı olduğunu belirttim.

 

Ekonomik olarak 215 bulabiliyorsan (güvenilir marka olması şart benim için) al, bulamıyorsan 205 al, git km göstergeni de kalibre ettir. Güle güle bin.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.