Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Oem Bi-XEnon Montaj Klavuzu(Yazılımsal Aktivasyon veya Röleli Sistem)


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

1) Lütfen Merceksiz Far ile xenon kullanmayınız yapısı gereği halojen fara xenon takıldığında karşıdan geleni çok rahatsız etmektedir.

2) Aracınızda veya farlarınızda oluşacak herhangi bir sorunda ben, forum yönetimi ve ya Mertol Kip sorumlu değildir.
 
1. YÖNTEM

 

1)  anlattığım şekilde #14  Headlights, type seçeneğini Alternative HID olarak değiştirip araca kaydedin. Bu seçenek normalde çıkmadı bende, o durumda Unknown seçince sol taraftaki değer kısmına 03 yazarak kaydedilebiliyor.
2) 2. Yöntemdeki gibi DRL ve şase ihtiyacı devam ediyor her iki far içinde bu tesisatı hazırlayın. DRLyi doğrudan 2. Yöntemde geçen sigorta yuvasındaki hattan besleyebilirsiniz.
Yani, 2. yöntemin 4. adımı burada da yapılacak ama röleye değil farların 2 nolu pinine bağlanacak.
Birde 2. yöntemin 7. adımı yapılacak.
 
Not: Bazı araçlarda ilgili tesisat olabiliyor, bu durumda DRLyide yazılımdan aktive edip, tesisatta hiç bir değişiklik yapmadan bağlayabilirsiniz.
 
 

2.YÖNTEM

_________________________________________________________________________________________________________________

Öncelikle notlar:

1) Bu kılavuz Mertol Kip in anlatımını güncelleyerek hazırlanmıştır

2) Bu işlemi uygulamak için aracınızda kablo kesmeniz ve yeni kablo çekmeniz gerekmektedir.

3) Bu şekildeki montaj bende ve Aydın abide sorunsuz çalışıyor (ancak diyot şart ve kaliteli röle kullanın örn Hella veya Ford) eğer sorun yaşarsanız orijinal kılavuzu uygulayın. Ben her türlü 1. Yöntemi tercih ederim, orijinal olması açısından.

6) Bu işlemden sonra her farları açtığınızda 5 sn sonra veya OKa basınca kaybolan "Kısa Far Ampul Arızası" uyarısı veriyor araç ancak çalışmasına engel değil uyarıyı kaldırmak için her iki farada 55W harcayacak paralel direnç bağlanmalı. Kesinlikle tavsiye etmem.

7) Ara sıra anlık sönüp tekrar yanma yapabiliyor, rölenin bacaklarına paralel kondansatör ve direnç eklenerek bu çözülebilir (dönüş farı şemasındaki gibi)

 

Öncelikle halojen ve xenon far için kablolamada bazı farklılıklar var önce her iki var içinde hangi pinin ne olduğunu yazalım:

 
halojen far için;
1- Yükseklik ayar motoru (+)
2- Boş
3- Yükseklik ayar motoru ayar
4- Boş
5- Uzun far
6- Boş
7- Şase
8- Sinyal
9- Boş
10- Kısa far
11- Yükseklik ayar motoru şase
12- Park lambası
 
Bi-xenon far için;
1- Boş
2- DRL
3- Boş
4- Boş
5- Uzun far
6- Dönüş lambaları
7- Şase
8- Sinyal
9- Kısa far şase
10- Kısa far
11- Yükseklik ayar motoru şase
12- Park lambası
13- Yükseklik ayar motoru (+)
14- Yükseklik ayar motoru ayar
 
 
Gerekli malzemeler:
1) 5 bacaklı röle
2) 1N4007 diyot (oto elektrikçilerde pek bulunmaz, elektronik parça satan yerlere bakın)
3) 15 A mini sigorta
4) kablo
5) Bant makaron vs
6) tornavida pense vs
 
İşlem:
1) Far soketinde 10 nolu pin kısa far +, bu kabloyu kesiyoruz 
006e0573b4b43c190e08decfdc08a4f0_zps8e8cef7c.JPG.9bf784afa1ec29d3bc328c8a0ddcb983.JPG
2) Kestiğimiz kablonun araç tarafındaki ucunu rölemizin 86 nolu bacağına bağlıyoruz
3) Rölenin 85 nolu bacağına şase(herhangi bir yerden) bağlıyoruz ve bu iki kablo arasına çizgili tarafı 86 kablosuna bakacak şekilde diyotumuz bağlıyoruz.
4) Kullanacağımız enerji hem DRLyi hem xenonu çalıştıracağı için kontağa bağlı olması gerekiyor, sigorta kutusunda bunun için uygun bir yer var, (bu tabla dizel için, benzinli farklıymış. Uygun bir yer bulmanız lazım)
sigorta_zpsb1d52799.JPG.489b92180c26cfec92e24b3e8894940e.JPG
İşaretli yerden sigorta kullanarak hat alıyoruz, Mertol abi sigortanın bir bacağına kablo lehimleyip sigortayı yuvaya takarak yapmış bende o şekilde yaptım. Bu kabloyu rölenin 30 nolu bacağına bağlıyoruz.
5) Rölenin 87 nolu bacağını kısa fara bağlayacağız (1. adımda kestiğimiz kablonun far tarafında kalan kısmına).
Şu ana kadar ki işlemler tek far ve röle üzerindendi, bundan sonrakiler her iki far içinde yapılacak, diğer far için 1. adımda kestiğimiz kablonun araç tarafındaki kısmı boş kalacak.
6) Rölenin 87a nolu bacağını DRLye yani soketin 2 nolu pinine bağlayacağız
7) pin listesinde göründüğü gibi xenon farda kısa far için ayrıca şase var, Mertol abide bu hat fabrika çıkışı olarak varmış ancak bizde yoktu, yoksa bu pine şase bağlanması gerekiyor, ustalar fara gelen şaseden köprü yapmayı tercih ediyorlar ancak ben ayrı bir hat çektim, gereği varmı bilmiyorum.
Ve herşey hazır, yapılan değişiklikler şema olarak:
15F0ema_zpsc8d92a7a.JPG.dbd4f1c0dd14f56234d79caa7a3d0580.JPG
 
Dönüş Farı
Alttaki şema her far için ayrı ayrı yapılıp farın içine koyulabilir, bu devre ile sinyal verince dönüş farı yanar, sinyal kapanınca kapanır (şemada 680mf yazıyor ancak ben 4700mf kullandım sinyal kapandıktan sonra bir kaç sn daha yanıyor). Hızdan ve direksiyondan bağımsız olur. Akü yazan bacağa, herhangi bir kaynak bağlanabilir, ben sadece farlar açıkken çalışsın diye bir röle daha kullanıp, röleyi fardan tetikleyip enerjiyi DRL için çektiğim kablodan aldım. Devreyi hazırlamak kolay ancak far içindeki bağlantıları yapmak zor oldu.
 
 
IMG_1310_zps9ebbe52e.JPG.b598e5ef70822ac4382ba55fa5d79a2b.JPGdoumlnuuml15F0far1310_zps7fb565c9.JPG.05bf89adf2c874c85bf7287ba52037cc.JPG
 
Farın üzerindeki balast (beyin filanda derler)
IMG_0657_zps63b7439d.JPG.b210c183e45863825bbf1b5b9ac8da5b.JPG
 
  • Beğen 19
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 17.02.2014 at 23:09, Yekta Abur said:

izmir'e geldin, görüştük ama farlara bakamadık. hatta foto bile çekmemişiz.. helal bize

izmirdeki zaman çok kısıtlı oluyor, ne ara geldim ne ara döndüm hala anlamadım :) bi dahaki sefere artık.

 

ama uygulaması çok kolay, kendine oto elektrikçi diyen herkes yapar, istersen yapması gerekenide anlatayım

On 17.02.2014 at 23:09, Yakup Çağatay said:

Ellerinize sağlık

ben aydın abinin açtığı başlıkta bu veya benzeri bir anlatım var sanıyordum ama yokmuş istersen başlıkları birleştir veya diğerini kapat tek başlıktan gitsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan ikinci maddede yazdıklarını sil istersen hiç gerek yok. Benim gıcık olduğum şey hiç bir atıfta bulunmadam ben yaptım ettim demeleri. O deli ediyor beni. :))

GEM modülünden aktif etsen bile (ki yükseklik ayar modülünü görmediği için aktif edemiyorsun) arıza lamban yanmaya devam edecektir. ;)

Bu arada yukarıda resmi görülen sigorta tablosu 115 lik TDCi Style ın sigorta tablosu. Benzinlilerde farklı olması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan ikinci maddede yazdıklarını sil istersen hiç gerek yok. Benim gıcık olduğum şey hiç bir atıfta bulunmadam ben yaptım ettim demeleri. O deli ediyor beni. :))

GEM modülünden aktif etsen bile (ki yükseklik ayar modülünü görmediği için aktif edemiyorsun) arıza lamban yanmaya devam edecektir. ;)

Bu arada yukarıda resmi görülen sigorta tablosu 115 lik TDCi Style ın sigorta tablosu. Benzinlilerde farklı olması lazım.

Hep mi kötü haber Mertol ya :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ozan ikinci maddede yazdıklarını sil istersen hiç gerek yok. Benim gıcık olduğum şey hiç bir atıfta bulunmadam ben yaptım ettim demeleri. O deli ediyor beni. :))

GEM modülünden aktif etsen bile (ki yükseklik ayar modülünü görmediği için aktif edemiyorsun) arıza lamban yanmaya devam edecektir. ;)

Bu arada yukarıda resmi görülen sigorta tablosu 115 lik TDCi Style ın sigorta tablosu. Benzinlilerde farklı olması lazım.

evet abi arıza lambası yanmaya devam ediyor ancak çalışıyor. kabloları orjinal haline çevirdiğimde herşey olması gerektiği gibi çalışıyordu. ama başka sorun çıktı akşama detaylı yazıcam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilk mesaj tekrar güncellendi, DRL ve şase kablosunu saymazsak tamamen orjinal tesisatla uyarı vs vermeden çalışıyor. Bildiğim kadarıyla bu şekilde bir uygulama en azından türkiyede tek :) ve focusclubtr.com aracılığı ile sizlerle :D

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 21.02.2014 at 00:29, Cem Durna said:

ozan abi sigortanin takildigi yani resimde cember icine alinmis yerde benim gunduz farinin sigortasi var. tasisati baglicak baska bi cikisa daha ihtiyacim var. tablodaki diger sigorta girisleride mi kontaga bagli, bilginiz varmi bu konuda ? 

aynı sigortayı kullanabilirsin, gündüz farı ile kısa farlar aynı anda yanmayacağı için sorun olmaz. eğer ankaradaysan hiç uğraşma bilkente gel elmden xenon yapalım direk orjinal tesisattan çalıştır. hiç bir tadilat yapman gerekmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.