Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk3 Renault Scenic Karşılaştırma


onat beyaz

Önerilen Mesajlar

Mevcut aracım 2013 Focus Sedan TDCI Trend X ile bir önceki aracım Renault Grand Scenic 3 dci aracımı karşılaştıracak kadar focus' umu kullandım. Aracım şuan 3000 km de. Gerçi kullanım amacı yönü ile birbirleri ile karşılaştırılamayacak araçlar ancak ben yine de izlenimlerimi paylaşmak istedim. Focus' un GS 3' e göre artıları;

1-  Yalıtım kesinlikle daha iyi. Hem yol hem motor gürültüsü GS3 e göre çok daha az

2- Yol tutuşu söylemeye gerek yok sanırım

3- Koltukları ve sürüş pozisyonu (her nekadar ilk aldığımda mezara girer gibi hissetsem de şimdilerde alıştım)

4- Direksiyon hafifiliği ve geri bildirimi

5- Dizayn (aslında focus ailesinde en iyi görünen kasa hb)

6- Tokluğu

7- Motor ve performans. (MK3 1401 kg 95HP , GS3 ise 1485 kg, 105 HP)

8- Geri geri yokuş yukarı çıkmayın diyen servis elemanları. (yaklaşık 30 mt gittim ortalığı duman kapladı. Yokuşlarda 3 yılın sonunda hala kolay kolay kaldıramıyordum aracı (belkide benim beceriksizliğim ancak forumda herkes bundan şikayetçi idi)

9- Sık sık çatlayan sunroof ayakları

10- Soyulan direksiyon ve vites topuzu

 

Eksileri;

 

1- İç hacim ve bagaj hacmi (bu adil değil çünkü biri sedan diğeri MPV)

2- Aksesuar (bu da adil değil, GS3 privilage idi + cam tavan + xenon + navi)

3- Karoser birleşim yerleri. Bu kesinlikle GS3 de milimetrik idi. MK3 de ise orantısızlıklar var ve boşluklar fazla

4- Kaput hidrolik kaldırıcı yok. Hala çubuk kullanılıyor

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey,

 

anlayışınız için teşekkür ederim. Focus önde artıları daha fazla. Renault da kalite problemleri vardı. Yokuşlarda balatalardan gelen koku, sık sık çatlayan sunroof ayakları gibi. MK3 daha küçük hacimli olmasına rağmen (2 yetişkin + 2 çocuk) kullanım keyfi çok daha fazla. Forumlarda okurdum Ford araçların kullanım keyfini ama pek anlamlandıramazdım. Ancak gerçekten de söylendiği gibi imiş.


Bir arkadaşımda da 2011 i var ve oda pek memnun.....

Focusu kullanana kadar kalite problemlerine rağmen ben de memnundum (Ben de 40.000 km kullanmıştım) ancak MK3 başkaymış. Ha MK3 çok mu kaliteli, tabii ki heryerinden kalite fışkırmıyor ancak göreceli olarak kalite daha iyi. Kullanım keyfi ise karşılaştırılamayacak kadar MK3 lehine farklı. . 


Tabii ki asıl kıyaslama Grand C max titanium X ile olmalı. Beni en başta sıkan iç hacmi ve aksesuar farkı olmuştu ancak kullanırken aldığım keyif hepsini unutturdu. Demek C Max olsaymış tadından yenmeyecekmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mevcut aracım 2013 Focus Sedan TDCI Trend X ile bir önceki aracım Renault Grand Scenic 3 dci aracımı karşılaştıracak kadar focus' umu kullandım. Aracım şuan 3000 km de. Gerçi kullanım amacı yönü ile birbirleri ile karşılaştırılamayacak araçlar ancak ben yine de izlenimlerimi paylaşmak istedim. Focus' un GS 3' e göre artıları;

1-  Yalıtım kesinlikle daha iyi. Hem yol hem motor gürültüsü GS3 e göre çok daha az

2- Yol tutuşu söylemeye gerek yok sanırım

3- Koltukları ve sürüş pozisyonu (her nekadar ilk aldığımda mezara girer gibi hissetsem de şimdilerde alıştım)

4- Direksiyon hafifiliği ve geri bildirimi

5- Dizayn (aslında focus ailesinde en iyi görünen kasa hb)

6- Tokluğu

7- Motor ve performans. (MK3 1401 kg 95HP , GS3 ise 1485 kg, 105 HP)

8- Geri geri yokuş yukarı çıkmayın diyen servis elemanları. (yaklaşık 30 mt gittim ortalığı duman kapladı. Yokuşlarda 3 yılın sonunda hala kolay kolay kaldıramıyordum aracı (belkide benim beceriksizliğim ancak forumda herkes bundan şikayetçi idi)

9- Sık sık çatlayan sunroof ayakları

10- Soyulan direksiyon ve vites topuzu

 

Eksileri;

 

1- İç hacim ve bagaj hacmi (bu adil değil çünkü biri sedan diğeri MPV)

2- Aksesuar (bu da adil değil, GS3 privilage idi + cam tavan + xenon + navi)

3- Karoser birleşim yerleri. Bu kesinlikle GS3 de milimetrik idi. MK3 de ise orantısızlıklar var ve boşluklar fazla

4- Kaput hidrolik kaldırıcı yok. Hala çubuk kullanılıyor

demekki c max ile kıyaslasaydınız reno scenic in hiç bir artısı olmayacaktı :) Zaten ford ile reno pek kıyaslanacak araba değil :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Scenic i severim. Bol oyuncakli bir araba.

C max mi Scenic mi deseniz oyuncak farkindan dolayi Scenic i secme ihtimalim bile var. Ama cirkin bir araba. C max ondan on gomlek üstün tasarim olarak.

Mk3 c segmenti araclarin en kalitesi kesinlikle degil. Ancak en karakterlisi diyebilirim. Surus zevkinin uzerine oynamali Ford her modelinde ama bunu nedense pek kullanmiyorlar. Halbu ki Focus un ilk neslinden beri kullanicilarini cezbeden, kullanicilarinin çoğunluğunun begenisini kazanmis bir yol tutus ve surus zevki

artisi var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Reno'nun tek ve en beğendiğim aracı özellikle son kasa scenic, bilmiyorum ama bana son c-max'den daha cezbedici geliyor tasarım açısından fakat kalite olarak c-max'in yanına dahi yaklaşamaz buda ayrı bir mevzu. Boşuna boynuz kulağı geçti dememişlerdir herhalde :) Focus içinde aynı durum geçerli kalite olarak reno çok zayıf geliyor bana.

 

Ancak ileride evlendikten sonra aile genişlediğinde bu segment bir araç alacak olsam sanırım tercihim Cem hocamında dediği gibi picasso olabilir,çok geliştirdi kendini citroen özellikle bu araçla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Scenic i severim. Bol oyuncakli bir araba.

C max mi Scenic mi deseniz oyuncak farkindan dolayi Scenic i secme ihtimalim bile var. Ama cirkin bir araba. C max ondan on gomlek üstün tasarim olarak.

Mk3 c segmenti araclarin en kalitesi kesinlikle degil. Ancak en karakterlisi diyebilirim. Surus zevkinin uzerine oynamali Ford her modelinde ama bunu nedense pek kullanmiyorlar. Halbu ki Focus un ilk neslinden beri kullanicilarini cezbeden, kullanicilarinin çoğunluğunun begenisini kazanmis bir yol tutus ve surus zevki

artisi var.

Aslında Ümit Bey çok güzel özetlemiş durumu, gerek GS - C Max farkını gerekse Mk3 hakkındaki görüşlerimi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

mesela? şöyle bi baktımda çok bir fark göremedim.

Ozan koltuk kafaliklarindan orta kol dayamaya kadar ciddi oyuncaklar var. Mesela kol dayama komple ileri geri ya da sadece ust kismi ileri geri hareket edebiliyor. Sanki biraz daha incik boncugu cok gibi Scenic in.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.