Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Otomobil Markalarının ismi Nereden Geliyor...?


Tevfik

Önerilen Mesajlar

TOYOTA...

Toyota ilk başlarda ne bir araba firmasıydı ne de adı Toyota’ydı. Sakichi Toyoda 1933’e kadar dokuma tezgahı üretiyordu.

Firma araba üretmeye başlayınca, Toyoda’yı kulağa daha hoş geldiği için Toyota’ya çevirdiler.

CHRYSLER...

Walter Chrysler’in araba firması Maxwell Motor Company 1924 yılında çok meşhur olan bir araba üretti.

Araba çok tutulunca şirketin adı Maxwell’i arabanın adı olan Chrysler’le değiştirdiler.

HONDA....

Honda’nın adı sahibi Soichiro Honda’dan geliyor.

CHEVROLET....

General Motors’dan ayrılan Durant, İsviçreli uzman Louis Chevrolet’yle ortaklık kurdu ve şirkete de onun adını verdi.

Şirketin logosunun İsviçre bayrağındaki haç işaretinden geldiği söylenir.

MERCEDES....

1900 yılında Avusturyalı girişimci Emil Jellinek araba devi Daimler’le bir anlaşma yaptı.

Yaptığı anlaşmaya göre Daimler 36 araba üretecekti ve bunların adı Jellinek’in 12’inci kızının adı olan Mercedes olacaktı.

VOLVO....

Bir İsveç şirketi olan Volvo’nun adı Latince’de ‘Yuvarlanıyorum’ anlamına gelen ‘volvere ‘ kelimesinden geliyor.

Firma 1915’ten beri bu adı kullanıyor.

CADİLLAC...

18’inci yüzyıl başında Detroit’i kuran Fransız kaşif Antoine Laumet de La Mothe ya da Sieur de Cadillac’ın adından geliyor.

Wolkswagen...

Firmanın adı Almanca’da ‘Halkın arabası’ anlamına geliyor.

MAZDA....

Firmanın internet sitesine göre Mazda’nın adı Zedüştlükte bilgelik ve akıl tanrısı olan Ahura Mazda’nın adından geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba Logoları nerden geliyor...

Alfa Romeo

Açılımı gerçekten çok uzun (Anonima Lombardo Fabbrica Automobili) olduğundan birçok ülkede Alfa Romeo, sadece Alfa olarak anılıyor. Afta markası, Romeo soyadını kuruluşun-dan dokuz yıl sonra (1919'da) aldı. Tarihi romanlardan çıkma bir italyan yakışıklısının ismi olan Romeo, markanın adına etkileyici bir yan anlam da kattı. Aslında Romeo, sadece Nicola adlı bir Alfa mühendisinin soyadıydı. Firma 1910 yılında Milano'da kurulduğunda yönetim logo olarak, şehrin iki sembolünü kullanma kararı aldı. Bunlardan ilki, şehrin logosunda yer alan kızıl bir haçlı. İkincisi, Visconti Ailesi'nin flamasından alınan bir yılandı ve bu engerek, bir çocuğu yutuyordu. Bu ilginç logo, ilk Haçlı Seferi'nde Araplar'a karşı kazanılan zaferi simgeliyor. Alfa'nın amblemine, 1925 yılında kazandığı ilk dünya şampiyonluğunun ardından bir de defne yaprağından taç ilave oldu.

Aston Martin

Çay saati ve James Bond gibi, bir şekilde "çok ingiliz" geliyor insanın kulağına. Lionel Martin adlı girişimci, firmasına isim ararken birçok insanın ilk aklına gelen şeyi yaptı ve soyadını kullandı. Aston ismiyse, kurucunun 1913 yılındaki Aston-Clinton Tırmanma Yarışı'ndaki zaferine gönderme yapıyordu.

Audi

Ortaklarıyla yaşadığı ciddi bir anlaşmazlığın ardından August Horch, ortaklıktan ayrılarak kendi firmasını kurdu. Ancak firma, yasal engeller yüzünden kendi adım taşıyamıyordu. Bu nedenle Horch, soyadını Latince'ye çevirdi ve böylece Audi doğmuş oldu. 1920'li yıllarda yaşanan ekonomik krizin sonunda Audi, DKW'nin yönetimine geçti. Auto Union ise, 1932 yılında gerçekleştirilen Wanderer-Horch ortaklığıyla ortaya çıktı. Amblemdeki halkalar, dört kurucu firmayı temsil ediyor.

Bentley

Günümüzde Bentley, otomobildeki asaletin resmi timsali durumunda. Gerçekten de en ucuz Arnage'ın fiyatı, Avrupa'da bile 230 bin Euro'nun üzerinde. Walter Owen Bentley'in 1921'de ürettiği ilk dört silindirli spor otomobillerinde kullanılan amblem, ortasında B harfi bulunan bir avcı kuşun kanatlarından oluşuyordu. Kim bilir, belki de Bay Bentley, daha o zamanlarda: "sadece uçmak daha güzeldir" demek istiyordu insanlığa.

BMW

Ödüllü soru: "BMW ambleminde ne görüyorsunuz?" Çoğunluğun cevabı: "ikisi mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan" olur herhalde. Bu cevaba katılan biriyseniz, fantezinizin biraz zayıf kaldığını kabul etmeniz gerekiyor. Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgeliyor. Adının açılımı "Bayerischen Motoren Werke" olan firma, Birinci Dünya Savaşı'nda uçak motorları üretiyordu. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motosikleti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti. Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korunduğundan, bugüne kadar logonun sadece ayrıntılarında küçük değişimler gerçekleştirildi.

Chrysler

Bugün Chrysler, aslında ilk günlerine dönüş yaşıyor. Çünkü 1998 yılında üst yönetim, 1924'te Walter Chrysler tarafından hazırlanan orijinal logoya dönüş yapma kararı aldı. Bu markaya sahip ilk otomobilin taşıdığı logoda kullanılan altın mühür, kaliteyi temsil ediyordu. Çevresindeki çemberler tekerlekler, Chrysler yazısının alt ve üstündeki şimşek figürleriyse hız anlamına geliyordu. 1967 yılında logo, 5 köşeli bir yıldıza (Pentastar) dönüştürüldü. Yıldızın merkezinden yayılan 5 ışın, gruba bağlı markaları (Jeep, Plymouth, Dodge ve Eagle) simgeliyordu.

Citroen

Fransız markanın köşeli logosu, iç içe geçmiş iki açı sembolünden oluşuyor. Bu sıradışı geometrinin yaratıcısı, aynı zamanda firmanın da kurucusu olan Andre Citroen'di. Markanın ilk zamanlarında yaratılan bu köşeli dişli yapısı, çok sessiz çalışmasıyla bir devrim yaratmıştı. Andre Citroen, bunların ikisini alıp marka logosu haline getirirdi. ilk otomobilini 1919 yılında üreten firma, art arda kilometre taşı niteliğinde birçok model yarattı: Traction Avant (ganster otomobili), "Tanrıça" olarak da tanınan DS, 2CV...

Daewoo

Koreli markayı yaygın olarak Barış Manço'lu reklamlarılyla tanımıştık. Ancak fıskiyeyi andıran logonun anlamını çok az insan biliyor. 1974 yılında yaratılan bu logo, Kore dilinde "Daewoo" kelimesiyle anlatılan evrenin sonsuzluğunu simgeliyor.

Daihatsu

Logoda kullanılan uçan figür, kimilerine göre bir uzay gemisine, kimilerine göreyse mermiye benziyor. Ancak bu figür, aslında dinamik D harfinden başka bir şey değil. Marka adıysa, merkezinin bulunduğu yer olan Osaka-Dai ve Japonca'da otomobil fabrikası anlamına gelen "Hatsudoki" kelimesiyle ilintili. Japon firma, 1958 yılından bu yana Osaka'da otomobil üretimi yapıyor.

Fiat

Fabbrica Italiana Automobili Torino... İnsanın bu ismi hiç takılmadan söyleyebilmesi için en azından birkaç deneme yapması gerekebiliyor. Ancak kısaltmasını, yani Fiat'ı kullanmak çok daha kolay, italyan firma, logosunu günün modasına uygun olacak şekilde sürekli değiştirmeyi adet edinmiş durumda, ilk zamanların logosu, gençliğin beğenisine göre farklı şekiller aldı ve harflerin arasındaki noktalardan tamamen vazgeçildi. 1999 yılında Fiat, 1930'lu yıllardaki yarış başarılarını temsil eden yapraklı çelenge dönüş yaptı.

Ford

Henry Ford'un otomobillerinin burunlarında mavi zeminli bir logo bulunuyor. Dar bir oval formlu logoya sahip firma bu yıl, 100. doğum gününü kutluyor. Detroit merkezli firmanın logosu, Childe Harold Wills tarafından yaratıldı. Eğitimli bir reklam grafikeri olan Wills, Ford'daki görevinden önce, geçimini tasarlayarak sağlıyordu.

Jaguar

Jaguar'ın adım aldığı ileri atılan vahşi kedi formlu logosu, en trajik logolardan biri herhalde. Çünkü motor kaputunun üzerinde her an atılmaya hazırmış gibi duran minik Jaguar heykelciği, yayalarla çarpışmada yaralanma riskini artırması nedeniyle 1970'li yıllarda kaldırıldı ve yerini bir Jaguar kafasına sahip logoya bıraktı. Markanın adı da logosu da bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Ajansın birçok hayvan kullanarak farklı logolar hazırladığı, ancak Başkan William Lyons'un Jaguar ı tercih ettiği rivayet ediliyor.

Kia

Kia'nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor. Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yükseliği" anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz. Firmanın izlediği global düşünce, marka adım çevreleyen elipsin dünyayı simgelemesiyle anlatılıyor.

Lada

Ruslar Lada'yı gerçekten çok seviyor. En azından ismini sevdikleri kesin, çünkü Rusça'da "sevgili" anlamında kullanılıyor. Marka ismi olarak ilk zamanlarda Shiguli (firma merkezinin yakınındaki küçük bir şehir) kullanılmış. Fabrika, Fiat'ın desteğiyle 1966-72 yılları arasında Moskova'nın 1000 km kadar güneydoğusunda kurulmuş. Fabrikanın Wolga Nehri'nin tam kenarında yer alması, S harfinin üzerindeki yelkeni andıran deseni açıklıyor.

Lamborghini

Bir zamanlar Bologna yakınlarında Renazzo köyünde sevimli bir çiftçi çocuğu varmış. Ferrucio Lamborghini adlı bu delikanlı, ne yazık ki çiftçilikle ilgilenmemiş, tarlada çalışmaktansa, İkinci Dünya Savaşı sırasında traktör ve klima üretmeyi tercih etmiş ve böylece çok zengin olmuş. Masal gibi gelen bu satırlar aslında gerçek. Ferrucio bir gün, mükemmel otomobili üretmeye ve bununla Ferrariler'i bile geride bırakmaya karar vermiş. Tüm bunlar 1963 yılında gerçekleşmiş ve yarattığı marka için burcu olan boğayı seçmiş.

Lancia

Lancia'nın logosundaki, isim, flama ve direksiyon; markayı motorsporlarını ve otomobili temsil ediyor. Bu anlamlı logo Kont Biscaretti tarafından hazırlanmış. Bir zamanlar Fiat için test pilotluğu yapan Vincenzo Lancia, 1906 yılında kurduğu firma için bu logoda karar kılmış.

Lotus

Gizemli ve güzel bir çiçek olan Lotus, uzunca bir süredir güzel otomobillerin de logosu olarak kullanılıyor. Logonun üzerindeki monogramdaki harfler, firmanın kurucusu olan ve karışım "lotus çiçeğini" olarak çağırdığı rivayet edilen Anthony Colin Bruce Chapman için kullanılmış. Egzotik İngiliz markasının geçmişindeki bu hikayenin ne kadar doğru olduğu tartışılsa da, romantik olduğu kesin.

Maserati

Güzel bir topluluk: Bir ressam ve motor tasarlayıp üreten altı adam... Yani 1926'da Officine Alfieri Maserati'yi kuran Maserati Ailesi. Bologna'da kurulan firmanın logosu, ailenin sanatçı çocuğu Mario Maserati tarafından çizilmiş. Mario, Neptün'ün üç çatallı mızrağından oluşan logo için, şehrin en sevilen yerlerinden biri olan Neptün Meydanı'ndan esinlenmiş. 1940'da Lancia firması, merkezini Modena'ya taşıdı.

Mazda

Ovalin içindeki şekil, Mazda'nın M'sinden başka bir şey değil. Mazda ismiyse, firma kurucusu Juriro Matsuda ile en büyük ateş ve ışık tanrısı Ahura Masdah'ın kısaltması olarak kullanılıyor.

Mercedes-Benz

Bu masalın kahramanıysa Gottlieb Daimler. Bir mucit olan Daimler'in, Mercedes Yıldızı'nı ilk kez 1873'te bir tebrik kartının üzerine çizdiği rivayet ediliyor. Gottlieb Daimler, güneşi de temsil eden bu yıldızın, kurucusu olduğu tesislerin üzerinde doğmasını ve bereket getirmesini istiyormuş. Ne yazık ki Daimler, üç kollu bu yıldız marka sembol olarak tescil edilmeden çok önce yaşama veda etmiş. Yıldızın üç kolu, denizde, karada ve havada motorizasyonu sembolize ediyor. Mercedes'in isim babasıysa 36 adet Daimler siparişi veren ve bunlara en sevdiği kızının adım koyan Emil Jellinek olmuş.

Mini

Mini'nin logosu da adı gibi minimalizmi temsil ediyor. Çünkü logoda sadece bir çift kanat ve marka adı bulunuyor. Logodaki minimalizminin tersine Mini markası, her zaman geçmişin ve günümüzün efsanesi oldu. Üretim rakamı milyonları bulan Mini'nin babası Sir Alexander Issigonis, Ekim 1988'de öldü. 1959 yılında geliştirilen otomobil, ilk zamanlarda Austin ya da Austin Mini adlarıyla da satıldı.

MG

Kimileri, MG Başkanı Cecil Kimber'ın marka logosundaki sekizgen için bir yemek masasından esinlendiğini iddia ediyor. Diğer bir iddia ise, Morris Garages'ın ilk üretime geçtiği Abingdon'daki eski hapishane binasının sekizgen şeklinde elması. İngiliz mizah anlayışının bir ürünü olup olmadığı bilinmese de, MG'nin ilk zamanlar sadece Londra'da faaliyet gösteren küçük bir otomobil firması olduğu kesin. MG adını taşıyan ilk seri üretim Morris, 1923 yılında bantlardan çıktı.

Mitsubishi

Acaba Japonlar ne demek istiyor? Özellikle de bu kelime, Mitsubishi gibi önemli bir markanın adıysa. Firmanın logosundaki üç adet paralelkenar, üç adet elması; "Mitsu" kelimesi, 3 rakamını; "Bishi" ise elması temsil ediyor. Böylece Mitsubishi, logosundaki gibi "üç elmas" anlamına geliyor ve elmaslar, firmanın izlediği üç felsefeyi temsil ediyor: Ticari sorumluluk, adalet ve ticaret yoluyla halkların uzlaşması.

Morgan

Melekler İngiliz otomobili mi kullanıyor? Kanatlı logoları adalı rakiplerinden biliyoruz. H. S. F. Morgan da logo olarak kanat figürünü seçenlerden biri. Arkadaşları tarafından HSF adıyla çağırılan Morgan'ın kurduğu ilk fabrika, Worschestershire'daydı. İlk zamanlarda üç tekerlekli motorlu araçlar üreten fabrika, 1939 yılından itibaren dört tekerlekli otomobil üretimine geçti.

Opel

Bir ahırdan çok daha iyi firma merkezleri görmüşlük. Ancak Adam Opel AG'nin hikayesi, gerçekten de bir çiftlikte başladı. Eski bir ahırı atölyeye dönüştüren Adam Opel, ilk başlarda dikiş makineleri, 1898'den itibarense otomobil üretmeye başladı. Günümüzdeki yıldırım yerine geçmişte, teknolojik ilerlemeyi temsil eden bir zeplin figürü kullanılıyordu. Zeplinlerin pabucu dama atılınca figür, yerini bir rokete bıraktı. Halen kullanılan yıldırım figürüne geçişse 1963 yılında gerçekleşti.

Peugeot

Hayvanlar aleminin kralı olan aslan, logo olarak Peugeot ürünlerinin yüksek kalitesini anlatmak için seçilmiş. Ancak bu ürünler, firmanın kuruluş yılı olan 1810'da otomobil değil, testere şeritleriymiş. Dişlerin keskinliği, kesilen yüzey üzerinde rahat hareket etmesi ve hızlı bir şekilde kesmesi, logonun yaratıcısına aslan dişlerini hatırlatmış olacak. Fransız firma, 1899 yılından bu yana otomobillerinde de aslan logosunu kullanıyor.

Porsche

Stuttgart'ın şehir flamasından alınan aygır figürü, Porsche logosunun altın renkli zemininde şaha kalkmış şekilde duruyor. Logodaki siyah-kırmızı şeritlerse, Württemberg Eyaleti'nin flamasından alınmış. Marka adı Porsche ise, kurucusu Ferdinand'ın soyadı.

Renault

Renault'yu ters çevirdiğinde de her şey aynı kalıyor, çünkü logo olarak kullanılan eşkenar dörtgen, tepetaklak edildiğinde de ; geometrik formunu koruyor. Hem de tam 75 yıldır. Bu şekil, modernliği simgeliyor. Firma kurucusu Louis Renault nun (1877-1944) 20. Yüzyılın başında ürettiği ilk modellerde, Renault yazısı da bulunuyordu.

Rolls-Royce

Frederick Heny Royce bir yarış pilotuydu ve biraz müşkülpesent bir insandı. Fransız üretimi Decauville'in beklentilerini karşılayamadığını düşünen Frederick, kendi otomobilini "Royce" adı altında üretti. Charles Rolls ise, Royce'a fabrika kurmak için gerekli sermayeyi

sağlayan sanayici oldu ve marka adı da iki soyadının birleştirilmesiyle ortaya çıktı.

Rover

Cadde için bir gemi? Gerçekten de Rover'ın marka ambleminde bir Viking gemisi kullanılıyor. Bilindiği gibi Vikingler gezgin bir ırk ve Rover "gezgin" anlamında kullanılan bir sözcük. 1920'li yıllarda Rover müşterileri, yarım Pound ekstra bedel ödeyerek otomobillerinin ön kaputlarına bir kılıç ve kalkandan oluşan bir şilt yerleştirtiyordu. 1929 yılından bu yana İngiliz marka, logosunda bir Viking gemisi kullanıyor.

Saab

Saab'ın logosunda, bir kartal başı yer alıyor. Bu kartal, Saab'ın köklerinin de bulunduğu Güney İsveç'teki Skane kentinin eski flamasından alınmış. Saab adıysa, Svenska Aeroplan Aktie Bolaget kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulmuş. İlk olarak uçak üretmek için kurulan firma, daha sonra Scania ile birlikte kamyon branşına da adım attı. Otomobil üretimiyse 1946'dan bugüne devam ediyor.

Seat

Seat, işimizi kolaylaştırıyor, Sociedad Espanola de Automobiles de Tourismo kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulan marka ismi, neredeyse İspanyolca kursu gibi. Muchas gracias! Mavi bir zemin içindeki S harfinden oluşan logo, 1990'ların başında Amerikalı bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Çak az değişen ve günümüzde gümüş rengin hakim olduğu logodaki S harfinin çizimi, dinamizmi temsil ediyor.

Skoda

Doğu'daki Vahşi Batı... Skoda'nın logosundaki kanatlı ok figürü ile ilgili birçok efsane bulunuyor. Bunlardan birinde firmanın satış direktörü, Hindistan gezisinden yanında bir Hintli ile birlikte dönmüş. Hintli'nin başındaki süs ise, daha sonra Skoda'nın logosu haline gelmiş. Resmi açıklamaysa daha farklı: Siyah daire dünyayı, kanatlar ilerlemeyi ve ok da üretim hızını temsil ediyor. Kanadın üzerindeki delikse, bir göz olarak yorumlanıyor ve vizyon ile hassaslık anlamına geliyor.

Subaru

Mercedes tek bir yıldızla yetinirken, Subaru yıldız takımına ihtiyaç duyuyor. Bu takım yıldızsa, Türkçe'de Ülker ya da Süreyya olarak bilinen bir sistem. Yunan mitolojisinde Pleone'nin kızları ve Atlas anlatılır. Hikayede Orion, güzellikleriyle ünlü bu kızlara musallat olur. Zeus da bunun üzerine kızları gökyüzünde parıldayan bir takımyıldıza (Ülker/Süreyya) dönüştürür, ilk yıllarında Subaru, avcı uçakları için motor üretiyordu, ikinci Dünya Savaşı sonrasında Japonya yenilince galip devletler, Subaru'yu 12 parçaya ayırdı ve bunlardan altısı, 1953 yılında "birleşme" anlamına gelen Subaru adı altında yeniden birleşti.

Suzuki

Michio Suzuki de firmasına isim olarak soyadını seçen yatırımcılardan biri. Japonya'da Suzuki, bizdeki Öztürk ya da Kaya gibi çok sık rastlanan bir soyadı. Adının yaygınlığının verdiği alçak gönüllülük, logonun sadeliğinde de fark ediliyor. Sert köşelere sahip bir S harfinden oluşan logo, 300 sanat okulu öğrencisinin çalışmaları arasından seçilmiş. Hasır koltuklar üretmek amacıyla kurulan firmanın hikayesi, 1909 yılında başlıyor. 1952 yılındaki motos**let üretimini, 1955 yılında otomobil üretimi izledi.

Toyota

Japon üreticinin logo tasarımcıları, T harfinin oval olabileceğini göstererek, "tasarımda sınır yoktur" sözünü bir kez kanıtladı. Logodaki küçük elipsler, müşterinin ve otomobilin kalbini temsil ediyor. Müşteri memnuniyeti, takım ruhu ve ilerleme isteği, logoyu oluşturan üç elipsin diğer anlamları.

TVR

TVR da gerçek bir arma yaratmayı başaran markalardan biri. Logonun tasarımı bile, ingiliz firmanın aklını HP ve performansla bozduğunu göstermek için yeterli. TVR harfleriyse, kurucusu firma Trevor Wilkinson'ın adındaki harflerden oluşturulmuş.

Volvo

Latince konuşabilen bu İsveç markası: "ben yuvarlanıyorum" diyor. Volvo'nun Eski Roma dilinde bir sözcük olması, Volvo adlı bir kurucusunun olmadığını da işaret ediyor. Gerçekten de kurucuların adları Gabrielsson ve Larson'du. Firmanın amblemiyse bir Volvo yazısı ve arka plandaki oklu bir daireden oluşuyor. Mitolojide bu oklu daire, demir silahlarıyla savaş meydanlarında terör estiren savaş tanrısı Mars'ı sembolize ediyor.

VW

VW'nin ambleminin nasıl oluştuğu hakkında kesin bir bilgi yok. Bir rivayette, V ve W harflerinden oluşturulan bu logonun tasarımcı Xaver Reimspiess tarafından 1937'de çizildiği söyleniyor. Porsche tasarımcısı olan Reimspiess'in her fırsatta kalem ve kağıda sarıldığı bilinen bir gerçek, ilk logoda kullanılan dişlilerin çevresindeki desenler, Nazi'lerin kullandığı Gamalı Haç'ı andınyordu. Bunun dışında Kaplumbağa'da, çark içerisinde bir KdF logosu da kullanıldı. VW markasıysa, 1948 yılında tescil edildi.

madmax5 tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

1106806330logo_mercedes.gif

MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ� isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ�in ismini bu arabaya verir.

 

 

MERCEDES hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür

dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi aliyor

 

 

 

1106806197logo_citroen.gif

CITROEN: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.

 

Logosunun çok enteresan bir de hikâyesi var.

Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. )Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imkânsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigini yapan biri olursa o kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rütbesinin( çavus) isaretini bu arabaya logo yapmis .

 

 

 

1106806416logo_opel.gif

OPEL: kuru cusu �ADAM OPEL�in ismidir.

Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor.

 

 

1106806615logo_subaru.gif

SUBARU:Japon yildizi

Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birlesmesi ile ortaya çikti. Oval içindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize ediyor.

 

 

 

1106806181logo_bmw.gif

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.

 

 

 

 

1106806169logo_audi.gif

AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.

 

 

 

1106806246logo_ford.gif

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.

 

OPEL: kurucusu ADAM OPEL'in ismidir.

Opel, öncelerisadece dikiş makinaları üretiyordu... 1899 yılında araba üretmeye başlayan Opel, ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızzı simgeliyor.

 

 

 

 

 

 

,

SUBARU:Japon yıldızı

Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.

 

 

 

 

 

 

bmw_logo.gif

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi

Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.

 

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

 

 

 

 

 

 

logo-audi.gif

AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

 

 

 

 

 

 

 

ford_logo.jpg

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.

Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

 

 

 

 

 

 

vw_logo_large.jpg

WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

 

 

 

TOYOTA:Müşterilere sevgiler

Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

 

 

logoVolvo.gif

 

 

 

 

logo-volvo.jpg

VOLVO:isveç'in savaş tanrıçasıVolvo arabalarını, Isveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

 

 

 

Seat_logo.gif

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.

90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle Ispanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.

 

 

MAZDA_new_logo_BW.jpg

MAZDA:Mahkeme kararıyla yeni amblem

Renault'a büyük benzerliği nedeniyl, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.

 

 

 

 

 

 

jaguar_logo.jpg

JAGUAR:Hızlı kedi

araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

 

 

 

 

 

ferrari_logo.png

FERRARI: Hediyelik beygir

 

Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

 

 

 

 

 

 

165px-Porsche_logo.png

PORSCHE:Suebyalı'nın gururu

Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgartşehrinin armasından. Geyik boynuzu ilekırmızı-siyah çizgiler ise almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

 

 

 

 

 

 

 

nissan_logo.jpg

NISSAN: Güneş ve dürüstlük

Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.

 

 

 

 

 

 

mitsubishi%20logo.gif

MITSUBISHI:Samurai erdemi

Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.

 

 

 

 

 

 

 

Rolls_Royce_logo.pnglogo09.jpg

ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı verildi.

 

 

 

chrysler_logo.jpg

 

CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarım

Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

 

 

 

 

 

Custlogo_ALFA_ROMEO.jpg

ALFA ROMEO: asaletin simgesi

Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Viscontietrafına dönüyor... Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.

 

 

 

 

 

 

fiat-logo.jpgFiat%20Logo.jpg

FIAT:özüne dönüş

Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka ambleminioluşturdu. basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzn geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.

 

 

 

 

 

 

 

logo-saab200.gif

 

 

SAAB:Anka kafası

Isveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Amblemde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor.

 

 

 

 

 

 

 

200px-Lancia.png

LANCIA:Mızraklı amblem

Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anlamına geliyor.

 

 

suzukilogojf0.jpg

 

 

 

Suzuki_logo.PNG

 

 

SUZUKI: Logosu için yarışma düzenlendi.

 

Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi öğrencisini katıldığı bir tasarım yarışmasıyla ortaya çıktı.Firma yetkilileri, "Uzlaştırıcı" buldukları büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasından seçti. Amblem, 1961 yılından bu yana Suzuki markasını temsil ediyor.

tircisemh6yq.jpg

SCANIA : tır, kamyon, otobüs ile deniz ve endüstriyel motorları üreticisi firmadır. Tüm dünyaya yayılmış fabrikaları ile özellikle ağır dizel motor üretimi sektöründe önemli markalardan biridir.

Anka kafası

Isveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Amblemde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor.

 

SKODA

Çek sembolü. Skoda'nın daire içindeki kanatlı ok, hayal eymeyi, itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek istiyor.

 

maserati_logo_bg.gif

MASERATI

Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna'da bulunan fıskiyeli havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin tanrısı Neptün'e ithaf edilmiş. Neptün'ün sembolü üçlü çatal da logo olarak seçilmiş.

 

200px-Honda_2.jpg

HONDA : Honda Başlıca ürünleri otomobil, kamyon ve motorsiklet olan bir Japon otomotiv markasıdır. markanın ısmı kurucusunun soy ısmınden gelmektedır. Sohiciro Honda ve Taico Fujisawa.. Amblemın anlamıysa bılınmemektedır.

 

200px-Rover_1.jpg

ROVER : Rover (MG Rover Grubu) Birmingham`da yer alan Britanyalı otomobil üreticisiydi. Nisan 2005`te borcundan dolayı iflas etti. Temmuz 2005`te Çinli Nanjing Otomobil Grubu tarafından satın alındı, fakat henüz üretime tekrar başlanmadı.

 

200px-Hyundai-logo-big.jpg

HYUNDAI : Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir.

Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ogüne dedik ama tınmadı...ögreneyimde kafam şişmesin...fizik sorusu gibi geliyor bana anlattıkları...başım ağrıyor..devamlı...

OTOMOBİL TERİMLERİ KISALTMALAR bayrak.gif

RAKAM

2V - (Two Valve) İki supap

4EAT - (4 speed Electronic Automatic Transmission) 4 hızlı otomatik transmisyon

4WAL - (Four Wheel Antilock) Dört tekerlek kilitlenmesiz

4WD - (Four Wheel Drive) Dört tekerlekten tahrikli, dört çekerli

4WS - (Four Wheel Steering) Dört tekerlekten yönlendirme

A

A - (Amperes) Amper

ABS - (Antilock Brake System) Kilitlenmeyen fren sistemi

AC - (Alternating Current) Alternatif akım

A/C - (Air Conditioning) Klima

ACC - (Air Conditioning Clutch) Klima kavraması

ACC - (Automatic Climate Control) Otomatik iklimlendirme kotrolü

ACC - (Adaptive Cruise Control) Uyarlanabilir seyir kontrolü

ACCS - (Air Conditioning Cyclic Switch) Klima çevrimsel anahtarı

ACD - (Air Conditioning Demand) Klima ihtiyacı

ACL - (Air cleaner) Hava filtresi

ACR4 - (Air Conditioning Refrigerant, Recovery, Recycling, Recharging) Klima soğutucusu, iyileştirme, dönüşüm, şarj

ACON - (Air Conditioning On) Klima açık

ACP - (Air Conditioning Pressure) Klima kavraması

ACT - (Air Charge Temperature -replaced with IAT) Hava dolgu sıcaklığı

A/D - (Analog to Digital) Analogdan dijitale

ADU - (Analog-Digital Unit) Analog-dijital ünite

AFC - (Air Flow Control) hava akış (debi) kontrolü

AFR - (Air Fuel Ratio) Hava/yakıt oranı

AFV - (Alternative Fueled Vehicle) Alternatif yakıtlı taşıt

AIR - (Secondary air injection -formerly Thermactor air) İkinci hava enjeksiyonu

AIRB - (Secondary Air Injection Bypass) İkinci hava enjeksiyon baypası

AIRD - (Secondary Air Injection Diverter) İkinci hava enjeksiyon saptırıcı

AIS - (Automatic Idle Speed) Otomatik rölanti hızı

ALC - (Automatic Level Control) Otomatik seviye kontrolü

ALDL - (Assembly Line Data Link -replaced with DLC) Montaj hattı veri bağlantısı

ALT - (Alternator -replaced with GEN) Alternatör

AMB - (Ambient) Ortam

AOD - (Automatic Overdrive) Otomatik aşırı hız

AODE - (Automatic Overdrive Electronic (transmission)) Otomatik aşırı hız elektronik (transmisyon)

AODE-W - (Automatic Overdrive Electronic Wide (ratio transmission)) Otomatik aşırı hız elektronik geniş(oran transmisyonu)

AP - (Accelerator Pedal) Gaz pedalı

API - (American Petroleum Institute) Amerikan Petrol Enstitüsü

APT - (Adjustable Part Throttle) Ayarlanabilir kısmi gaz

ARC - (Automatic Ride Control) Otomatik sürüş kontrolü

ARS - (Automatic Restraint System Otomatik sınırlama sistemi

ASARC - (Air Suspension Automatic Ride Control) Hava süspansiyonu otomatik sürüş kontrolü

ASC - (Active Stability Control) Aktif kararlılık kontrolü

ASC+T - (Automatic Stability Control Plus Traction) Otomatik kararlılık ve çekiş kontrolü

ASD - (Automatic Shutdown) Otomatik kapama

ASR - (Acceleration Slip Regulation) İvme kayması kontrolü

A/T - (Automatic Transmission/Transaxle) Otomatik transmisyon

ATX - (Automatic Transaxle) Otomatik transaksıl

ATC - (Automatic Temperature Control) Otomatik sıcaklık kontrolü

ATDC - (After Top Dead Center) Üst ölü noktadan sonra

ATM - (Actuator Test Mode) Uyartıcı deney modu

AWD - (All Wheel Drive) Tüm tekerleklerden tahrikli

AWG - (American Wire Gage) Amerikan tel ölçeği

AXOD - (Automatic Overdrive Transaxle) Otomatik aşırı hız transaksılı

AXOD-E - (Automatic Overdrive Transaxle - (Electronically Controlled( Otomatik aşırı hız transaksılı - (elektronik kontrollü

AYC - (Active Yaw Control) Aktif sapma kontrolü

B

B+ - (Battery voltage) Akü voltajı

BARO - (Barometric (pressure)) barometrik basınç

BCM - (Body Control Module) Gövde kontrol modülü

BHP - (Brake Horsepower) Fren beygir gücü

BLM - (Block Learn Multiplier -replaced with LT FUEL TRIM)) Blok öğrenme çarpanı

B-LVL - (Bilevel) Aynı seviyede

BMAP - (Barometric and Manifold Absolute Pressure) Barometrik ve manifold mutlak basıncı

BOO - (Brake On/Off) Fren açık/kapalı

BP - (Back Pressure) geri basınç

BPA - (Bypass Air) Kısadevre havası

BPW - (Base Pulse Width) ana sinyal genişliği

BTDC - (Before Top Dead Center) Üst ölü noktadan önce

BTSI - (Brake Transmission Shift Interlock) Fren vites değiştirme ortak kilidi

Btu - (British thermal units) İngiliz ısı birimi

C

CAC - (Charge Air Cooler) Dolgu hava soğutucusu

Calif - (California) Kalifornya

CAN - (Controller Area Network) Kontrolör alan ağı

CANP - (Canister Purge) Kap temizleme

CB (Carburator) Karbüratör CC - (Cruise Control) Seyir kontrolü

CC - (Cubic Centimeter) Santimetreküp

CCD - (Chrysler Collision Detection) Chrysler çarpışma belirlemesi

CCD - (Computer Controlled Dwell) Bilgisayar kontrollü dwell

CCDIC - (Climate Control Driver Information Center) İklim kontrol sürücü bilgi merkezi

CCM - (Central Control Module) Merkezi kontrol modülü

CCOT - (Cycling Clutch Orifice Tube) Cevrim yapan kavrama orifis borusu

CCP - (Climate Control Panel) İklim kontrol paneli

CCRM - (Constant Control Relay Module) Sabit kontrol röle modülü

CCS - (Coast Clutch Solenoid) Kavrama boşlama solenoidi

CDR - (Chrysler Diagnostic Readout) Chrysler Arıza belirleme kılavuzu

CDRV - (Crankcase Depression Regulator Valve) Karter basınç düşürme düzenleme valfi

CE - (Commutator End) Komütatör ucu

CEL - (Check Engine Lamp -replaced with MIL) Motor lamba kontrolü

CEAB - (Cold Engine Air Bleed) Soğuk motor hava sızdırması

CFI - (Central Fuel Injection -replaced with TBI) Merkezi yakıt enjeksiyonu

CFI - (Cross Fire Injection) Çapraz ateşleme enjeksiyonu

CI - (Cubic Inch) İnçküp

CID - (Cubic Inch Displacement) inçküp yerdeğiştirme

CID - (Cylinder Identification) Silindir tanımlama

CKP - (Crankshaft Position) Krank mili konumu

CKT - (Circuit) Devre

CL - (Closed Loop) kapalı devre

CLC - (Converter Lockup Clutch -replaced with TCC) Konvertör kilitleme kavraması

CLCC - (Closed Loop Carburetor Control) Kapalı devre karbüratör kontrolü

CLNT - (Coolant) Soğutucu

CMFI - (Central Multi-port Fuel Injection) Merkezi çok portlu yakıt enjeksiyonu

CMP - (Camshaft Position) Kam mili konumu

CO - (Carbon Monoxide) Karbonmonoksit

CO2 - (Carbon Dioxide) Karbonmdioksit

COP - (Coil On Plug) Fiş üstü bobin

CPA - (Connector Position Assurance) Bağlantı elemanı konum güvenliği

CPI - (Central Port Fuel Injection) Merkezi port yakıt enjeksiyonu

CPP - (Clutch Pedal Position) Kavrama pedalı konumu

CPS - (Central Power Supply) Merkezi güç sağlama

CPU - (Central Processing Unit) Merkezi işlemci ünitesi

CRT - (Cathode Ray Tube) katot ışınlı tüp

CS - (Charging System) Şarj sistemi

CTP - (Closed Throttle Position (switch)) Kapalı gaz konumu anahtarı

CTS - (Coolant Temperature Sensor) Soğutucu sıcaklık sensörü

CV - (Constant Velocity) Soğutucu hızı

CVT - (Continuously Variable Transmission) Sürekli değişken transmisyon

D

D - (Diesel) Dizel

DAB - (Delayed Accessory Bus) Geciktirilmiş aksesuar büsü

dB - (Decibels) desibel

dBA - (decibels on A-weighted scale) A ağırlıklı skalada desibel

DC - (Direct Current) Doğru akım

DE - (Drive End) Tahrik sonu

DEC - (Digital Electronic Controller) Dijital Elektronik Kontrolörü

DERM - (Diagnostic Energy Reserve Module) Arızacılık enerji rezerv modülü

DFI - (Direct Fuel Injection) Direkt yakıt enjeksiyonu

DI - (Distributor Ignition) Distribütörlü ateşleme

DIA - (Diameter) Çap

DIC - (Driver Information Center) Sürücü danışma merkezi

DIS - (Direct (distributorless) Ignition System -replaced with EI) Direkt distribütörsüz ateşleme

DIST - (Distributor) Distribütör

DLC - (Data Link Connector) Veri hattı bağlantısı

DOE - (The Department of Energy) Enerji Bölümü

DOHC - (Double Overhead Camshaft) Üstten çift kam mili

DOL - (Data Output Line) Veri çıkış hattı

DPFE - (Differential Pressure Feedback EGR) Diferansiyel basınç geri besleme EGR

DPI - (Dual Plug Inhibit) Çift fişli önleyici

DRB - (Diagnostic Readout Box) Teşhis okuma kutusu

DRL - (Daytime Running Lamps) Gün ışığında çalışan lamba

DSS - (Downshift Solenoid) Aşağı kaydırma solenoidi

DTC - (Diagnostic Trouble Code) Teşhis güçlük kodu

DTM - (Diagnostic Test Mode) Teşhis deney modu

DVOM - (Digital Volt-Ohmmeter) Dijital volt-ohm metre

E

E4OD - (Electronic 4-Speed Overdrive) Elektronik 4 hızlı aşırı hız

EAC - (Electronic Air Control -replaced with AIR) Elektronik hava kontrolü

EAIR - (Electronic Secondary Air Injection) Elektronik ikinci hava enjeksiyonu

EBCM - (Electronic Brake Control Module) Elektronik fren kontrol modülü

EBTCM - (Electronic Brake and Traction Control Module) Elektronik fren ve çekiş kontrol modülü

EBP - (Exhaust Back Pressure) Egzoz geri basıncı

E&C - (Entertainment and Comfort) Eğlence ve konfor

ECA - (Electronic Control Assembly -replaced with PCM) Elektronik kontrol grubu

ECAT - (Electronically Controlled Automatic Transmission) Elektronik kontrollü otomatik transmisyon

ECC - (Electronic Climate Control) Elektronik iklimlendirme kontrolü

ECE - (Economic Comission for Europe) Avrupa Ekonomik Komisyonu

ECE - (Electrical and Computer Engineering) Elektrik ve bilgisayar mühendisliği

ECI - (Extended Compressor at Idle) Rölantide uzatılmış kompresör

ECM - (Electronic Control Module) Elektronik kontrol modülü

ECM - (Engine Control Module) Motor kontrol modülü

ECS - (Emission Control System) Emisyon kontrol sistemi

ECT - (Engine Coolant Temperature (Switch, Sensor) Motor soğutucu sıcaklığı

ECU - (Electronic Control Unit) Elektronik kontrol ünitesi

EDIS - (Electronic Direct Ignition System -replaced with EI) Elektronik direkt enjeksiyon sistemi

EEC - (Electronic Engine Control) Elektronik motor kontrolü

EEPROM - (Electronically Erasable Programmable Read Only Memeory) Elektronik olarak silinebilir programlanabiilir ROM

EEVIR - (Evaporator Equalized Values In Receiver

EFE - (Early Fuel Evaporation) Erken yakıt buharlaşması

EFI - (Electronic Fuel Injection) Elektronik yakıt enjeksiyonu

EGO - (Exhaust Gas Oxygen -replaced with O2S) Egzoz gazı oksijeni

EGOG - (EGO Ground) EGO topraklama

EGR - (Exhaust Gas Recirculation) Egzoz gazı devridaimi

EGRC - (Exhaust Gas Recirculation Control) Egzoz gazı devridaim kontrolü

EGRT - (Exhaust Gas Recirculation Temperature (switch)) Egzoz gazı devridaim sıcaklık anahtarı

EGR TVV - (Exhaust Gas Recirculation Thermal Vacuum Valve) Egzoz gazı devridaim ısıl vakum valfi

EGRV - (Exhaust Gas Recirculation Vent) Egzoz gazı devridaim havalandırma

EGTS - (Exhaust Gas Temperature Switch -replaced with EGRT) Egzoz gazı sıcaklık anahtarı

EI - (Electronic Ignition -includes Distributorless Ignition System, formerly DIS) Elektronik ateşleme - distribütörsüz dahil

ELC - (Electronic Level Control) Elektronik seviye kontrolü

ELR - (Emergency Locking Retractor) Güvenlik kilit geri çekicisi

EMB - (Electromagnetic Brakes) Elektromanyetik frenler

EMF - (Electromotive Force (voltage)) Elektromotiv kuvvet

EMI - (Electromagnetic Interference) Elektromanyetik karışma

EMR - (Electronic Module Retard) Elektronik modül gecikimi

EOT - (Engine Oil Temperature) Motor yağ sıcaklığı

EPA - (Environmental Protection Agency) Çevre koruma örgütü

EPC - (Electronic Pressure Control) Elektronik basınç kontrolü

EPR - (Exhaust Pressure Regulator) Egzoz baısnç regülatörü

EPT - (EGR Pressure Transducer (replaced with PFE)

EPROM - (Erasable Programmable Read Only Memory) Silinebilir programlanabilir ROM

ESC - (Electronic Spark Control) Elektronik kıvılcım kontrolü

ESD - (Electrostatic Discharge) Elektrostatik deşarj

EST - (Electronic Spark Timing) Elektronik kıvılcım zamanlamaıs

ETBE - (Ethyl Tertiary Butyl Ether ) Etil tertiari bütil eter

ETC - (Electronic Temperature Control) Elektronik sıcaklık kontrolü

ETCC - (Electronic Touch Climate Control) Elektronik dokunmatik klima kontrol

ETR - (Electronically Tuned Receiver) Elektronik ayarlı alıcı

EVAP - (Evaporative Emission) Evaporatif emisyon

EVAP Canister Purge - (Evaporative Emmision Canister Purge

EVIC - (Electronic Vehicle Information Center) Elektronik taşıt danışma merkezi

EVO - (Electronic Vehicle Orifice) Elektronik taşıt orifisi

EVP - (EGR Valve Position) EGR valf konumu

EVR - (EGR Vacuum Regulator) EGR vakum regülatörü

EXH - (Exhaust) Egzoz

F

FC - (Fan Control) Vantilatör kontrolü

FBC - (Feedback Carburetor) Geribesleme karbüratörü

FDBK - (Feedback) Geribesleme

FDC - (Fuel Data Center) Yakıt veri merkezi

FED - (Federal (except California)) Federal, kalifornya hariç

FF - (Flexible Fuel) Esnek yakıt

FI - (Fuel Injection) Yakıt enjeksiyonu

FIPL - (Fuel Injection Pump Lever) Yakıt enjeksiyon pompası kolu

FMEM - (Failure Mode Effects Management) başarısız modu etki yönetimi

FMVSS - (Federal Motor Vehicle Safety Standards) Federal motorlu taşıt güvenlik standardları

FP - (Fuel Pump) Yakıt pompası

FPM - (Fuel Pump Monitor) Yakıt pompası monitörü

FPRC - (Fuel Pressure Regulator Circuit) Yakıt basıncı regülatör devresi

FRC - (Forced) zorlanmış

FT - (Fuel Trim) Yakıt kesme

FTP - (Federal Test Method) Federal test metodu

FTP - (Federal Test Procedure) Federal test yöntemi

FWD - (Front Wheel Drive) Önden çekişli

G

GA - (Gage) Gösterge

GCW - (Gross Combination Weight) Yalın birleşik ağırlık

GDI - (Gasoline Direct Injection)Direkt benzin enjeksiyonlu

GEN - (Generator) Jeneratör

GHGs - (Greenhouse gases) Sera gazları GND - (Ground) Zemin, toprak

GVWR - (Gross Vehicle Weight Rating) Yalın taşıt ağırlığı derecelendirmesi

H

H - (Hydrogen) Hidrojen

H2O - (Water) Su

HC - (Hydrocarbons) Hidrocarbonlar

H/CMPR - (High Compression) Yüksek sıkıştırma

HCV - (Heavy Commercial Vehicle) Ağır ticari taşıt

HD - (Heavy Duty) Ağır hizmet

HDC - (Heavy Duty Cooling) Ağır hizmet soğutma

HDI - (High Pressure Diesel Injection) Yüksek basınçlı diesel yakıtı enjeksiyonu

HEGO - (Heated EGO -replaced with HO2S) Isıtılmış EGO

HFC - (High Fan Control) Yüksek vantilatör kontrolü

HFP - (High Fuel Pump) Yüksek yakıt pompası

Hg - (Mercury) Cıva

Hi Alt - (High Altitude) Yüksek irtifa

HLC - (Hydraulic Lash Compensator) Hidrolik dalga dengeleyici

HLOS - (Hardware Limited Operating Strategy) Donanım sınırlı çalıştırma stratejisi

HO - (High Output) Yüksek çıkış

HO2S - (Heated Oxygen Sensor) Isıtılan oksijen sensörü

hp - (Horsepower) Beygir gücü

HPL - (High Pressure Liquid) Yüksek basınçlı sıvı

HPS - (High Performance System) Yüksek performans sistemi

HPV - (High Pressure Vapour) Yüksek basınçlı buhar

HSC - (High Swirl Combustion) Yüksek türbülanslı yanma

HUD - (Heads Up Display) Baş yukarı göstergesi

HVAC - (Heater-Vent-Air Conditioning) Isıtıcı- havalandırma- iklimlendirme

HVACM - (Heater-Vent-Air Conditioning Module) Isıtıcı- havalandırma- iklimlendirme modülü

HVM - (Heater Vent Mondule) Isıtıcı havalandırma modülü

Hz - (Hertz) Hertz

I

IAC - (Idle Air Control) Rölanti hava kontrolü

IAT - (Intake Air Temperature) Emme havası sıcaklığı

iATN - (International Automotive Technicians Network) Uluslararası otomotiv teknisyenleri ağı

IC - (Ignition Control) Ateşleme kontrolü

IC - (Integrated Circuit) Entegre devre

ICM - (Ignition Control Module) Ateşleme kontrol modülü

ICP - (Injection Control Pressure) Enjeksiyon kontrol basıncı

ID - (Identification) Tanımlama

ID - (Inside Diameter) İç çap

IDI - (Integrated Direct Ignition) Entegre direkt ateşleme

IDM - (Injector Driver Module) Enjektör çalıştırma modülü

IFS - (Inertia Fuel Shutoff) Atalet yakıt kesici

IGN - (Ignition) Ateşleme

ILC - (Idle Load Compensator) Rölanti yükü dengeleyici

IMRC - (Intake Manifold Runner Control) Emme manifoldu akış kontrolü

INJ - (Injector) Enjektör

INP - (Input) Giriş

INT - (Intake valve) Emme supabı

INT - (Integrator -replaced with ST FUEL TRIM) Entegratör

I/P - (Instrument Panel) Gösterge panosu

IPC - (Instrument Panel Cluster) Gösterge panosu grubu

IPR - (Injector Pressure Regulator) Enjektör basınç regülatörü

ISC - (Idle Speed Control) Rölanti hız kontrolü

ISO - (International Standards Organization) Uluslararası standardlar organizasyonu

ISS - (Input Shaft Speed) Giriş mili hızı

ITS - (Idle Tracking Switch) Rölanti izleme anahtarı

IVS - (Idle Validation Switch) Rölanti geçerlilik anahtarı

IVSC - (Integrated Vehicle Speed Control) Entegre taşıt hızı kontrolü

K

KAM - (Keep Alive Memory) Canlı hafıza

KAPWR - (Keep Alive power) Canlı güç

kHz - (Kilohertz) Kilohertz

KOEO - (Key On Engine Off) Düğme açık motor kapalı

KOER - (Key On Engine Running) Düğme açık morot çalışıyor

kPa - (Kilopascals) Kilopaskal

KS - (Knock Sensor) Vuruntu sensörü

L

L4 - (Four Cylinder Inline Engine) Sıra dört silindirli motor

LV8 - (Load Variable) Yük değişken

LCD - (Liquid Crystal Display) Sıvı kristal gösterge

LCV - (Light Commercial Vehicle) Hafif ticari taşıt

LDT - (Light Duty Trucks) Hafif hizmet kamyonu, kamyonet

LDV - (Light Duty Vehicle) Hafif hizmet taşıtı

LED - (Light Emitting Diode) Işık soğurmalı diyot

LEV - (Low Emission Vehicle) Düşük emisyonlu taşıt

LFC - (Low Fan Control) Düşük vantilatör kontrolü

LFP - (Low Fuel pump) Düşük yakıt pompası

LT - (Long Term (Fuel Trim)) Uzun dönem yakıt kesme

LTPWS - (Low Tire Pressure Warning System) Düşük basınç uyarı sistemi

M

MAF - (Mass Air Flow) Kütle hava akışı, debi

MAP - (Manifold Absolute Pressure) Manifold mutlak basıncı

MAT - (Manifold Air Temperature -replaced with IAT) Manifold hava sıcaklığı

MC - (Measuring Core) Ölçme özü

MC - (Mixture Control) Karışım kontrolü

MCU - (Microprocessor Control unit -replaced with PCM) Mikroişlemcili kontrol ünitesi

MD - (Modulated Displacement) Değiştrilmiş strok hacmi

MDP - (Manifold Differential Pressure) Manifold diferansiyel basıncı

MECS - (Mazda Electronic Control System) Mazda Elektronik kontrol Sistemi

MEMCAL - (Memory Calibration) Hafıza ayarı

MFI - (Multiport Fuel Injection) Çok delikli yakıt enjeksiyonu

MIC - (Mechanical Instrument Cluster) Mekanik gösterge grubu

MIL - (Malfunction Indicator Lamp) arıza gösterge laması

MLP - (Manual Lever Position) El levyesi konumu

MPFI - (Multiport Fuel Injection) Çok delikli yakıt enjeksiyonu

ms - (Millisecond) Milisaniye

MSFF - (Miles Since First Fail) İlk arızadan bu yana gidilen mil

MSLF - (Miles Since Last Fail) Son arızadan bu yana gidilen mil

MST - (Manifold Surface Temperature) Manifold yüzey sıcaklığı

MTBE - (Methyl Tertiary Butyl Ether ) metil tertiari bütil eter

MTV - (Manifold Tuning Valve) Manifold ayarlama valfi

MV - (Megavolt) Megavolt

mV - (Millivolt) Milivolt

MVLPS - (Manual Valve Lever Position Sensor) El levyesi konum sensörü

N

NAAO - (North American Automotive Operations) Kuzey America otomotive işlemleri

NC - (Normally Closed) Normalde kapalı

NEG - (Negative) Negatif, eksi

NLGI - (National Lubricating Grease Institute) Milli yağlama gresi Enstitüsü

N-m - (Newton Meters) Newton Metre

NO - (Normally Open) Normalde açık

NOx - (Nitrogen Oxides) Azot oksitleri

O

O2 - (Oxygen) Oksijen

O2S - (Oxygen Sensor) Oksijen sensörü

OBD - (On Board Diagnostics)

OBD II - (On Board Diagnostics, Generation 2)

OC - (Oxidation Catalytic Converter) Oksidasyon katalitik konvertörü

OD - (Outside Diameter) Dış çap

OD - (Overdrive) Aşırı hız veya hız aşımı

OE - (Original Equipment) Orijinal ekipman

OEM - (Original Equipment Manufacturer) Orijinal ekipman imalatçısı

OHC - (Overhead Camshaft) Üstten kam mili

OL - (Open Loop) açık devra

ORC - (Oxidation Reduction Converter) Oksidasyon azaltma konvertörü

OTIS - (Overhead Travel Information System) Baş yukarısı seyahat bilgi sistemi

P

PAG - (Polyalkylene Glycol) Polialkilen Glikol

PAIR - (Pulsed Secondary Air Injection) Darbeli ikinci hava enjeksiyonu

PASS - (Personalized Automotive Security System) Kişiselleştirilmiş otomotiv güvenlik sistemi

PCM - (Powertrain Control Module) Güç aktarma organları kontrol modülü

PCS - (Pressure Control Solenoid) Basınç kontrol solenoidi

PCV - (Positive Crankcase Ventilation) Pozitif karter havalandırma

PFE - (Pressure Feedback EGR) Basınç geribesleme EGR

PFI - (Port Fuel Injection) Port yakıt enjeksiyonu

PID - (Parameter Identification) Parametre tanımlama

PIP - (Profile Ignition Pickup -replaced with CKP) Profil ateşleme alıcısı

PKE - (Passive Keyless Entry) Pasif anahtarsız giriş

PM - (Permanent Magnet) Sabit mıknatıs

PMD - (Pump Mounted Driver) Pompa montajlı sürücü

P/N - (Part Number) Parça numarası

PNP - (Park/Neutral Position) Park/nötr durumu

POM - (Polycyclic Organic Matter) Polisayklik organik madde

POS - (Positive) Pozitif

POT - (Potentiometer) Potansiyometre

PROM - (Programmable Read Only Memory) Programlanabilir ROM

PS - (Power Steering) Güç direksiyonu

PSOM - (Programmable Speedometer/Odometer Module) Programlanabilir hız metresi modulü

PSP - (Power Steering Pressure) Güç direksiyonu basıncı

PTC - (Pending Trouble Code) Belirsiz arıza kodu> PTO - (Power take off shaft)) Güç çıkışı, kuyruk mili

PTU - (Part Throttle Unlock) Kısmi gaz açma

PWM - (Pulse Width Modulation) Darbe genişliği modülasyonu

Q

QDM - (Quad Driver Module) Dörtlü sürücü modülü

R

RABS - (Rear Antilock Brake System) Arka ABS

RAM - (Random Access Memory)

RAP - (Retained Access Power)

REDOX - (Reduction Oxidation Catalytic Converter)

REF - (Reference) Referans

RF - (Radio Frequency) Radyo Frekansı

RFI - (Radio Frequency Interference) Radyo Frekans paraziti

RFG - (ReFormulated Gasoline) Yeniden formüle edilmiş benzin

RKE - (Remote Keyless Entry) Uzaktan kumandalı anahtarsız giriş

RM - (Relay Module) Röle modülü

ROM - (Read Only Memory)

RPM - (Revolutions Per Minute) dakikadaki devir sayısı

RPO - (Regular Production Option) Noral üretim seçeneği

RTD - (Real Time Dampening) Gerçek zaman nemlendirmesi

RTN - (Return) Dönüş

RTV - (Room Temperature Vulcanizing) Oda sıcaklığında sertleştirme

RVP - (Reid Vapour Pressure) Reid buhar basıncı

RWAL - (Rear Wheel Anti-lock) Arka ABS

RWD - (Rear Wheel Drive) Arka tekerleklerden tahrikli

S

SAE - (Society of Automotive Engineers) Otomotiv mühendisleri birliği

SAW - (Spark Angle Word) Kıvılcım açısı işareti

SBDS - (Service Bay Diagnostic System) Servis bölümü teşhis sistemi

SBEC - (Single Board Engine Controller -replaced with PCM) tek bordlu motor kontrolörü

SBS - (Supercharger Bypass Solenoid) Süperşarjer kısadevre solenoidi

SBT - (Serial Bus Traveller) Seri büs esyahat edici

SC - (Supercharger) Süperşarjer

SCB - (Supercharger Bypass Süperşarjer kısadevresi

SDM - (Sensing and Diagnostic Module) algılama ve teşhis modülü

SDV - (Spark Delay Valve) Kıvılcım geciktirme valfi

SEFI - (Sequential Electronic Fuel Injection -replaced with SFI) Sıralı elektronik yakıt enjeksiyonu

SEO - (Special Equipment Option) Özel ekipman seçeneği

SES - (Service Engine Soon -replaced with MIL) Servis motoru bozukluk göstergesi

SFI - (Sequential Multiport Fuel Injection) Sıralı çok portlu yakıt enjeksiyonu

SHO - (Super High Output) Süper yüksek güç

SIG RTN - (Signal Return) Sinyal dönüşü

SIL - (Shift Indicator Lamp) Vites değiştirme gösrege lambası

SIR - (Supplemental Inflatable Restraint) İlave şişirilebilir trtucu

SMEC - (Single Module Engine Controller -replaced with PCM) tek modüllü motor kontrolörü

SNSR - (Sensor) Sensör, algılayıcı, duyar eleman

SO2 - (Sulphur Dioxide) kükürt dioksit

SOHC - (Single Over Head Camshaft) Üstten tek kam mili

SPD - (Speed) Hız

SPOUT - (Spark Output) Kıvılcım çıkışı

SRC - (Selective Ride Control) Seçilebiilir sürüş kontrolü

SRS - (Supplemental Restraint System) Tamamlayıcı sınırlayıcı sistem

SS - (Shift Solenoid) Vites değiştirme solenoidi

ST - (Scan Tool) Tarama takımı

STI - (Self Test Input) Kendi kendine test girişi

STO - (Self Test Output) Kendi kendine test çıkışı

STS - (Service Technicians Society) Servis teknisyrnleri birliği

SULEV - (Super Ultra Low Emission Vehicle)Süper ötesi düşük emisyonlu taşıt

SW - (Station Wagon) Steyşın vagon

T

T - (Turbo) Türbo

TAB - (Thermactor Air Bypass -replaced with AIRB) Termeaktör hava kısadevresi

TAC - (Throttle Actuator Control) Ventüri uyartım kontrolü

TAD - (Thermactor Air Divert -replaced with AIRD) Termeaktör hava saptırıcı

TACH - (Tachometer) Takometre

TAP - (Transmission Adaptive Pressure) Transmisyon uyumlu basınç

TB - (Throttle Body) Ventüri boğazı

TBA - (Tertiary Butyl Alcohol) Tertiari bütil alkol

TBI - (Throttle Body Fuel Injection) Ventüri boğazı yakıt enjeksiyonu

TC - (Turbocharger) Türboşarjer, aşırı doldurucu

TCC - (Torque Converter Clutch) Tork konverter kavraması

TCIL - (Transmission Control Indicator Lamp) Transmiston kontrol gösteresi lambası

TCL - (Traction Control) Çekiş kontrolü

TCM - (Transmission Control Module) Transmiston kontrol modülü

TCS - (Traction Control System) Çekiş kontrol sistemi

TCS - (Transmission Control Switch) Transmiston kontrol anahtarı

TDC - (Top Dead Center) Üst ölü nokta

TDI - (Turbo Direct Injection) Direkt enjeksiyonlu türbo

TEMP - (Temperature) Sıcaklık

TFI - (Thick Film Integrated -replaced with DI) kalın film entegreli

TFT - (Transmission Fluid Temperature) Transmiston sıvısı sıcaklığı

THM - (Turbo Hydra-Matic) Turbo Hidra-Matik

TLEV - (Transitional Low Emission Vehicle) Geçiş süreci düşük emisyonlu taşıtı

TOT - (Transmission Oil Temperature) Transmisyon yağı sıcaklığı

TP - (Throttle Position) Gaz konumu

TPI - (Tuned Port Injection) ayarlı port enjeksiyonu

TPM - (Tire Pressure Monitor) Lastik basıncı monitörü

TR - (Transmission Range) Transmiston aralığı

TSS - (Transmission Speed Sensor) Transmiston hız sensörü

TV - (Throttle Valve) Gaz kelebeği

TVS - (Thermal Vacuum Switch) Isıl vakum anahtarı

TVV - (Thermal Vacuum Valve) Isıl akum valfi

TWC - (Three Way Catalytic Converter) Üç yollu katalitik konvertör

TXV - (Thermal Expansion Valve) Isıl genleşme valfi

U

UART - (Universal Asynchronous Receiver-Transmitter) Üniversal asenkron alıcı-aktarıcı

UD - (Underdrive) Sürüş altı

ULEV - (Ultra Low Emission Vehicle) Çok düşük emisyonlu taşıt

V

V - (Volts) Volt

VAC - (Vacuum) Vakum

VAF - (Volume (or Vane) Air Flow) Hacimsel veya kanatcık hava akışı

VAT - (Vane Air Temperature -replaced with IAT) Kanatcık hava sıcaklığı

VATS - (Vehicle AntiTheft System) Taşıt hırsız önleme sistemi

VCC - (Viscous Converter Clutch) Viskoz konvertör kavraması

VCM - (Vehicle Control Module) Taşıt kontrol modülü

VCRM - (Variable Control Relay Module) Değişken kontrol rölesi modülü

VDOT - (Variable Displacement Orifice Tube) Değişken yerdeğiştirme orifis tüpü

VDV - (Vacuum Delay Valve) vakum geciktirme valfi

VECI - (Vehicle Emission Control Information (label) Taşıt emisyon kontrol bilgi etiketi

VF - (Vacuum Flourescent) Vakum floresant

VIN - (Vehicle Identification Number) taşıt kimlik numarası

VMV - (Vacuum Modulator Valve) Vakum modülatör valfi

VNT - (Variable Nozzle Turbocharger) Değşken lüleli türboşarjer

VOTM - (Vacuum Operated Throttle Modulator) Vakumla çalışan gaz kelebek modülatörü

VPWR - (Vehicle Power) Taşıt gücü

VR - (Vacuum Regulator) Vakum regülatörü

VREF - (Voltage Reference) voltaj referansı

VRV - (Vacuum Reducer Valve) Vakum azaltma valfi

VRIS - (Variable Resonance Induction System) değişken rezonanslı indüksiyon sistemi

VSS - (Vehicle Speed Sensor) Taşıt hız sensörü

VTA - (Vehicle Theft Alarm Taşıt hırsız alarmı

VTSS - (Vehicle Theft Security System) Taşıt hırsız güvenlik sistemi

VVT - (Variable Valve Timing) Değişken supap zamanlaması

VVT-i - (continuously Variable intake Valve Timing) Sürekli değişken emme supabı zamanlaması

W

WAC - (Wide Open Throttle A/C Cutoff) Tam gaz klima kapatma

W/B - (Wheelbase) Dingiller arası mesafe

WOT - (Wide Open Throttle) Tam gaz

WSS - (Wheel Speed Sensor) Tekerlek hız sensörü

WU-OC - (Warmup Oxidation Catalytic Converter) Isınma oksidasyon katalitik konvertörü

WU-TWC - (Warmup Three Way Catalytic Converter) Isınma üç yollu katalitik konvertörü

X Y Z

X - (Experimental (vehicle)) Deneysel (taşıt)

ZEV - (Zero Emission Vehicle) Sıfır emisyonlu taşıt

ZTECH - (Zero Emission Technology) Sıfır emisyon teknolojisi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.