Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus mk3 1.6Tdci 95 Hp Yazılımla Beygir Artışı


Uğur Yılmaz

Önerilen Mesajlar

Bir saat önce, İbrahim Halil DOĞAN yazdı:

superchips yakınlarda bulunduğum şehre gelecek ama beyin söküp yazılım atıyorlar, bahsettiğim fiyatların iki katı nerdeyse, tavsiye eder misiniz?

Racechip'e bakarken 115 PS'lik dizel zannederek bakmışım. 

Superchips Mk3 ve 3.5 dizel 95 PS motor için "Bluefin" satışı yapıyor. Bluefin demek aracın OBD portuna bağlanıp yazılımı beyne atabilirsiniz demek.

Bu nedenle beynin sökülmesi diye bir şey olmamalı ve bilgisayar OBD'den bağlanıp işlem halledilir diye düşünüyorum.

@Servet Ö. bu konuda daha fazla bilgi verebilir diye umuyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

95bg mca'da beyin sökülmeden cihazla bağlanıp yazılım değiştirilerek beygir/tork artırılabilir hale geldi mi?

görüştüğüm firmalardan sadece ankara remaps yazılımı beyni sökmeden yapabileceğini söyledi

57 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Racechip'e bakarken 115 PS'lik dizel zannederek bakmışım. 

Superchips Mk3 ve 3.5 dizel 95 PS motor için "Bluefin" satışı yapıyor. Bluefin demek aracın OBD portuna bağlanıp yazılımı beyne atabilirsiniz demek.

Bu nedenle beynin sökülmesi diye bir şey olmamalı ve bilgisayar OBD'den bağlanıp işlem halledilir diye düşünüyorum.

@Servet Ö. bu konuda daha fazla bilgi verebilir diye umuyorum. 

hocam haklısınız ancak görüştüğüm firmalar beyin sökmeden atılamayacağını söylediler.

sadece ankaradaki firma OBD den bağlanıp yapabileceğini söyledi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi birinde çıkmış ise obden yazan biraz bekleyin yakın zamanda diğer firmalarda yapar :) olay beyinin güvenlik duvarını kırıp işlem yapmaya musaade edilmesi beyin sökülüp içi açılıyor yapılan lehimle güvenlik duvarı kırılıp yeni yazılım yüklenmeye hazır hale geliyor :)

diğerinde obden yazanda önce güvenlik duvarını kırıp sonra yeni yazılımı yüklüyor :)

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arabam için ara hızlanmaları biraz daha iyi hale getirebilmek için birşeyler yapmayı düşünüyorum. (1.6tdci-95 bg) Racechip One için 600TL fiyat verdiler, OBD'den yazılım değişimi (fiyat/performans açısından) daha mı mantıklıdır?

Race Chip yakıt artırma esprisi bu Rail basınç müşürünü kandırıyor diyelim [emoji4]

Obd den yazılım değişimi en mantıklısı gerekli hava girişi turbo basınç haritaları enjektör timingleri ile komple oynanıyor.

Dolayısıyla silindirin içine daha soğuk hava ve daha fazla yakıt gönderilip sıkıştırmayla patlatılıyor yanma daha kuvvetli oluyor dolayısıyla daha fazla güç ortaya çıkıyor [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Forumda Courier 95 PS ile ilgili bu konuda bilgi paylaşımı olmadığından, Focus 95 PS başlığında birkaç paylaşım yapmak istiyorum müsaadenizle.

 

Yazılım yaptırmak isteyen Focus 1.6 TDCi 95 PS kullanıcıları şanslı. Çünkü 95 PS motor ve 1.6 TDCi 115 PS motorun turbosu, yedek parça kataloğuna göre aynı. Bu bakımdan, iki motor arasındaki fark, sadece yazılımmış gibi görünüyor.

 

Ancak Courier 1.6 TDCi 95 PS'de kullanılan turbo, Focus 95 PS'dekinden farklı maalesef. Courier 95 PS'deki turbo, Courier 75 PS'de de kullanıldığından alt segment gibi hissettiriyor. Bu turbo ayrıca Fiesta ve B-Max'in 75 PS ve 95 PS'lik motorlarında da kullanılmakta. 100 PS üzeri güçteki araçlarda ise bu turbo ünitesi hiç kullanılmamış. Dolayısıyla Courier'daki turbo için fabrika üst limiti 95 PS diyebiliriz.

 

Focus ve Courier'in turboşarj ünitelerine bakıldığında kaba bir incelemeyle gözlemlenen en belirgin fark, turbo türbini içerisindeki pervane sayılarının farklı oluşu. Courier 95 PS'deki turbo, 4 pervaneye sahipken; Focus 95 PS'deki turbo, 6 pervaneye sahip. Aşağıda fotoğrafları ekledim.

 

Courier 95 PS araca yazılım yaptırmak isteyenler için bu durum birazcık moral bozucu. Turbo türbininin 4 pervaneli oluşunun dezavantajı, sadece verim kaybı mıdır yoksa verim kaybıyla birlikte ömür kaybı mıdır, bilemiyorum. Her şeye rağmen Superchips, bu motora +84 Nm tork ve +32 BHP güç vadediyor. Racehip'e göre +65 Nm tork ve +26 HP güç bu motorun limitleri dahilinde. Ecufast ise +50 Nm tork ve +25 HP kazanım sunuyor. 

 

Courier'daki turbonun üst limitte olması sebebiyle, üst limitin üzerine eklenecek +30% güç = -30% turbo ömrü denilebilir mi yoksa bu etki, sanılandan daha az olur mu? Bu konudaki fikir ve deneyimlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Herkese iyi forumlar dilerim. :-)

 

Courier 1.6 TDCi Turbo: AV6Q6K682BB

MXT49373-02013_3.JPG.6da7ac453cfa4a80923070f8bdc0f4e8.JPG

 

 

Focus 1.6 TDCi Turbo: AV6Q6K682AA
GAR824060-2005_3.JPG.4cfc1399a0da4465f0d6088401b7099f.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.