Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

215 Lastikten 205 E Geçiş..


Hasan Meral

Önerilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar,215 lastiklerimi 25000 km de,memnun olmadığım için değiştirdim 205 dunlop performance lastik kullanıyorum şimdi,direksiyonda rahatlama hissettim,sürüş daha konforlu ve stabil artık..herkese tavsiye ediyorum,önceden yoldaki her noktayı direksiyonda hissediyordum,şimdi sorunsuz,bence 215 lastik focus a geniş geliyor.ayrıca continental lastikleri ben sevemedim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Michelin pahali geldiği için dunlop tercih ettim dört lastiğe 600 tl verdim.bencede sayılardan ziyade lastik markası ve şekli önemli,continental de köşeler yuvarlak şekildeydi,yola iyi basmiyordu.

continin hangi lastiği vardı merak ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  1. Hissettiğiniz farklar önemli ölçüde eski lastik yeni lastik farkıdır. Eskiyen lastikler sertleşir, hem kauçuğun özelliği hem de diş derinliğinin azalması nedeniyle, yenileri taktığınızda konfor artışını anında hissedersiniz
  2. Lastik karakterleri farklı olabilir, kimisi konfor ağırlıklıdır, kimisi tutunmada daha başarılıdır, kimisinde yuvarlanma direnci düşüktür ve ekonomik sürüş sağlar, kimisi frenlemede dikkat çeker. İdeal lastikler hepsinde iyi olandır ama henüz üretilemedi maalesef. Dunlopları taktığnızda konfor konusunda iyileşme sağlamış olmanız her alanda başarılı olacağı anlamına gelmez. Tabii yine eski - yeni lastik farkını unutmamak lazım.
  3. Sayılar performansın değil uyumluluk ve güvenliğin garantisidir. Aracın tescil belgesinde yazılı ebad, yük ve hız indekslerine mutlaka uyulmalıdır. Söz gelimi 1.6 EB için 205/55-16, 215/55-16, 215/50-17 ve 235/40-18 üretici önerisidir. Yük indeksi de 205 için 91, 215 için 93, hız indeksi de en az V olmalıdır. Benim aracın üzerinde standart gelen lastikler Y hız indeksli idi mesela. Bu koşulları sağlayan en performanslı lastiği aramak doğru yol olacaktır. 
  4. Lastiklerin başarısı konusunda en son fikir verecek şey göze görünmesidir, ne diş, ne omuz yapısından performansı asla kestiremezsiniz. Bunun için lastiği değişik koşullarda denemeniz gerekir, hem yeterince değişken şartları sağlamak hem de bunları değerlendirmedeki ustalığı göstermek konularında çoğumuz yetersiz kalacağımız için fabrikanın standart üzerine taktığı lastikleri seçmek bir yöntem olabilir, değişik profesyonel ve nesnel inceleme sonuçlarını değerlendirmek de bir ikinci yöntem. Tekrarlıyorum: "Ben bunları beğendim, gözüme hoş görünüyor" kumar oynamaktan öteye gitmeyecektir. 
  5. 205 lastik göreceli düşük taban genişliği nedeniyle yol tutuşta daha zayıf kalabilir. Aynı marka model lastikler için geçerli tabii bu yazdığım. 
  6. 205 lastiğin yanak genişliği 215 lastiğe göre daha azdır, bu da süspansiyon konforunu bir ölçüde olumsuz etkiler.
  7. Görsellik daha bir zevk meselesi olduğu için o konuya girmekten kaçınıyorum..
  8. Sonuç olarak yeni eski lastik arasındaki farkları lastik taban genişliğine bağlayarak öneride bulunmak yanıltıcı olabilir.

Çıkan ve yeni takılan lastiklerin model bilgilerini verirseniz onlar hakkındaki düşüncelerimi de olabildiğince kanıta dayalı sunmaya çalışırım.

 

Ben aldığımdan beri Conti Premium Contact 2 ile kullanıyorum, 34.000 km oldu, diş derinliği 5-6 mm arası, konfor açısından sıkıntım yok, düz gidiş ve tutunma da hala iyi sayılır.

Yeni çıkmış lastiklere şans vermek adına farklı model deneyebilirim ileride.

215'ten geri gitmem, kış lastiği olmadığı sürece.

Michelin, Continental, Bridgestone, Pirelli, Dunlop, Goodyear "premium" markalar olup aynı kategorilerdeki ürünleri genelde iyidir, küçük detay farkları olabilir arada ki bunlar çok özel şartlar olmadığı sürece çok da önemli sayılmaz. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende 1 ay kadar kısa bir süre 205 ebatta kışlık lastik kullanmıştım aracımda ne direksiyonda nede konforda bir fark göremedim! 205 lik lastikler bisiklet tekeri gibi duruyor focus 3 te :)  Yazlık  215/55/16 ları çıkarıp 215/50/17 takmıştım aracıma  ( hem yazlık hemde kışlık ) kayda değer bir fark görememiştim üstündekiler michelin di taktıklarım ise GT Radial diye bir lastikti performans lastiği çokta memnundum valla bundan sonra 215/50/17 lastik alacak olayım yine bu markadan alırım hem fiyat konusunda diğer 17 inç ebattaki lastiklerden uygun hemde güzel lastik ..Sizin 205 e geçince hissettiğiniz konfor vb. bence lastik tabanının küçülmesinden değil eski lastiklerinizin durumundan oluyor olabilir ..Birde 182ps lik araçta biraz daha geniş lastikler daha iyi iş görür diye düşünüyorum  :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında doğru abim c-max eb aracında 215 ebat 17 inç lastik kullaniyor direksiyon da hicbir yol etkisini hissedilmiyor,onun aracında ben bu duruma hastayım çok rahat ve keyifli sürüş söz konusu.oda benim aracın yani focus Sedan ın,c max e göre hızlı ve atak olmasına hasta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Volvo'da 205/50 R17 Potenza kullanıyordum.Takoz gibi lastiklerdi.Hatta lastikçiler Run-Flat olmasından şüphelendi. Yanakları lastik janta takılı değilken bile esnemiyordu. Orjinal ebatları bunlardı.

 

2 adet 215/50r17 kumho ku31 ve 2 adet Michelin Primacy Hp aldım. Kumho markaları öne taktım. Potenzalardan sonra pamuk gibi geldi.

Araç arada dalma yapıyordu. Nasıl bir lastik anlamadım. Değiştirince güzeldi.

Çok sert olduğu için kuru zemin fakat soğuk lastikte frenler oldukça etkisiz kalıyordu. Hemen abs devreye giriyordu. Servis freni gibi değil,gaz pedalından ayağı çekince motor freni gibi yavaşlıyordu araba tam frende bile.Ama ıslak zeminde mükemmel bir fren performansı vardı. Mantığa ters ama öyleydi.

Sıcak asfalt sıcak lastik kombinasyonu olunca yol tutuşu mükemmeldi.

 

Yeni lastikler ile taban büyümesine rağmen direksiyon yumuşadı. Fren güven vermeye başladı.

Yoldaki ufak çukurları hissetmiyorum bile.

Fakat kuru zemindeki sıcak lastiklerle olan yol tutuş performansı azaldı.

Yakıt tüketimim düştü. Belki inanmayacaksınız ama aracın vibrasyonu bile az geliyor artık...


Kısaca lastik sadece yol tutuşu değil, sadece sönümleyici değil yaşam tarzı adeta  :pist:  :pist:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

Yaz erken gelmesiyle kışlık lastik değişimi zamanı geldi gibi, Orjinal Michelin Primacy Hp lastikler bozulup titreme yapıtından bu sene yazlık lastik için araştırmalara başladım.

 

Focus 3 için 215 - 205 yazlık arasında kaldım, iyi markaların fahiş fiyatları yüzünden. Enson Goodyear Efficientgrip Performance uygunca bir fiyata buldum. Daha sonra 215/55r16 93V Dunlop SP Sport Fm800 lastikleri gördüm, fiyatıda makul. Yakıt: C Islak Z. Tutuş: A Ses:69db. Piyasada Japon ve Taylan üretimleri bulunabiliyormuş, Ben Tayland Buldum, Sonbahar 2015.

 

Primacy HP lerden memnundun fakat 3,5 Senede cortladı, Etiketinin Y:E IZT:B S 70db olduğunu düşünürsek Dunlop'lardan memnun kalacağımı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

titreme varsa önce bir balans ayarı yaptırın derim...

sonrasında ise boşuna 215'e fazla para vermeyin, 205-55-16 alın uygun fiyata.

alabiliyorsanızda goodyear alın.

bununla ilgili fazlaca başlık var, okuyun diyicem ancak okudukça kafanız çorbaya döner, pişman olursunuz :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Rüstem Kurtcu said:

En başta bende balanstan zannettim balans yapıldı hatta balanslar gayet iyi çıkmıştı. 2 lastikçide baktı tabanları bozulmuş diye. Kışlıkları takınca titreme kalmadı.

o zaman dediğiniz gibi lastikten demek ki...

205 e yoğunlaşın, boşuna 215 lastiğe fazla para vermeyin. aynı model lastiğin arasında teker başına 100-120 TL kadar farklar oluşabiliyor.1 tekeriniz bedavaya gelir neredeyse

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim bildiğim tabanı geniş lastik yerdeki bozuklukları daha az hissettirir.. bu da gidip en geniş tabanı almamızı gerektirmez yani.. mevcut tavsiye edilen lastiğin bir ebat ince veya kalını alınabilir, jantlara uygun oldukça..

 

215 yaz lastiğinden 205 kış lastiğine geçtiğimde kasislerde ciddi vurma oluştu, bu kış 205-60 kış lastiğine çevirdim..yaz lastiğinde ise 215 den vazgeçmeyi düşünmüyorum..geçersemde yeni kış lastiğimde olduğu gibi 205-60-16 alırım.. yanaktaki komfora alıştım..  buradaki tek sıkıntı goodyear tercih eden biri olan efficientgrp perf da 205-60 yoktu en son..

 

bakacağız artık.. bu yaz 4. yazı olacak lastiğin..2017 yazına yenilerle gireceğim.. bu yaz son..4 sene yeterli hatta fazla bile..

maddi durumum çok iyi olsa 2 yılda bir değişirim lastikleri..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.