Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3, Direksiyon Kutusu Sorunu Ve Çözümü.


Admin

Soru

Herkese iyi geceler.

 

Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.

 

19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.

 

Forumda bir çok kişiden duyduğumuz, parke yollarda direksiyon kutusundan ya da rotlardan gelen tabir-i caizse "lok, tıkır, takır, tukur" (herkesin kendi kulağına göre seslendirdiği) gibi seslerin benim aracımda da olmasıyla İzmir-Otokoç servise başvurdum.

 

İlk başlarda sorun olmadığını söylediler.

 

Ancak zaman geçtikçe sesler sanki amortisör patlakmışcasına artmaya başladı. Ön düzen yıllarca servise girmemiş 7-8 yaşında araba gibi ses yapıyordu.

 

Servise tekrar götürmemle, direksiyon kutusunda, rotlarda boşluk olduğu tespit edildi.

 

Neden olur?

 

Servisin açıklamasına göre,

sonradan takılan spor yaylar ve/veya replika jantların ağırlığı sebebiyle bu problemlerin oluşabileceğini aktarıyorlar.

 

Ancak aracımda spor yay yok.

Daha önce forumda yazdığım üzere; spor yay takmak yerine, orjinal yaylarımı pressletmiştim.

 

(yaylar kesilmedi, presslendi. spor yay ile arasında ne gibi farklılıklar var? vs.. bu konuda fikir almak isteyenler özel mesaj yolu ile ulaşabilirler. konunun dağılmaması için, lütfen bu konu başlığı altında direksiyon kutusu çözümünü konuşalım.)

 

Bu sebeple servis, yay değişimi olmadığı için bu fikri eledi.

 

Replika jantlarım ise 2 hafta önce aracıma takıldı.

Servis bunu da bildiği ve jantların takılmasından önce bu sorunu aktardığım için, bu fikri de eledi.

 

Sonuç:

Direksiyon kutusu ve rotlarda oluşan boşluğun giderilmesi için:

 

• İzmir-Otokoç tarafından "garantiden değişim dosyası" açıldı.

• Yine İzmir-Otokoç tarafından Otosan'dan "direksiyon kutusu ve rot seti" sipariş edildi.

• Değişimi yapıldı.

• Değişim süresi, test, rot-balans ayarı ortalama yarım günde bitti.

 

Aracımı öğlen 2'de teslim ettim ve akşam üstü 6'da teslim aldım.

 

Kulağımıza gelen seslerin hepsi son buldu.

Müziği ve camları kapattığımda, lastik ve rüzgardan başka bir ses duymuyorum.

 

Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...

 

Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.

 

Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.

 

 

 

İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
15 dakika önce, Veysel Ejder yazdı:

Aylık geliriniz 20 bin altındaysa Ford'dan uzak durun bozulunca altından kalkamazsınız.

Aylık 20 bin biraz abartı olmuş.Neyse mubalağa ettiğinizi düşünüyorum.  Gelelim probleminize.Sadece direksiyon kutusu değişecek ise servis gerçekten saçma bir rakam söylemiş.Bence sadece direksiyon kutusu için değildir bu rakam.Aracınız garantili değil nasıl olsa.Direksiyon kutusunu servis dışında parçacılardan 4.000 lira gibi bir rakama temin edebilirsiniz.Düzgün bir ustayada montaj için maksimum 1.000 lira verirsiniz.Yani 5.000 lira gibi bir rakama probleminiz çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.