Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yeni Focus Sola Çekiyor


Bilgin Aydın

Soru

merhaba arkadaslar

5 gun once teslim aldim bayiden arabami ve eve gelirken aracin sola dogru cektigini farkettim. ertesi gun tekrar bayiue gittim. serviste rot ayari yaptilar tamam dediler ama arac haladaha sola cekiyor. aradim aracla uzun yolda test surusu yapmadigimiz icin sorun cozulmemis olabilir dediler. cumartesi gunu tekrar goturecem.

sifir araba aliosun ve bole seleri. olmasi daha simdiden arabadan sogutuo insani ve fazladan ve 200 km yol yaptim bu hatalari yuzunden

sifir araba alipta bu sorunu baska yasayan varmi

aracaim focus titanium sedan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bilemedim. Diğer konu başlığında lastik rotasyonuyla sorunun çözüldüğü yazılmış ancak farklı marka lastiklerde aynı sorunun olması çok ilginç. Neyse daha önce dediğim gibi mühendis içgüdülerim bana bu konuda biraz daha bilgi toplamamı fısıldıyor. Eğer yüzde doksan beş güven aralığında bir teşhis ve semptomatik olmayan bir tedavi olursa paylaşırım.  :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende de direksiyon düz durmuyor. İki kere serviste ayar tapıldı ama ya solda kaldı ya sağda. Çukura düştünüz mü diye sordular, sadece kaldırıma yanaşırken lastik tabanı ile kaldırıma yaslandım bir kere dedim. Özellikle de söyledim ön takıma da bakın diye. Herhangi bir sorun yok dediler.

Acaba iyi bir rot ayarı yapan yer bulup şansımı bir de burada mı denesem? İstanbul anadolu yakasında işinin ehli bir yer biliyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Ümit Vaysaloğlu kimileri için problem olmayabiliyor ama bu eğiklik nedeniyle bazen düz gidemiyorum. Bilmiyorum ama bu ayarın yapılması çok da zor olmasa gerek. :)

Zor olmasa gerek sizin de dediginiz gibi.

Servis ayarlar bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hissetmek! ne büyük sorun  :)

 

Siz aracınızın çekme yaptığını hissediyorsunuz, servis ise sizinle aynı kanıda değil. Ya da siz 130 ile giderken gezme yapmaya başlıyorum diyorsunuz ama ustanız o süratle araç denemek istemiyor. Bu ve benzeri sorunlar ile karşılaşan o kadar çok kişi var ki... işin sırrı yatırım yapabilmekte.  Parama geçer hükmüm diyebiliyorsanız (siz değil, servisiniz...) münakaşa gereksiz hale geliyor. 

 

Nasıl mı? ... şöyle.

 

Mesela servise böyle bir sabit balans cihazı alıyorsunuz (normalin iki buçuk katı para saçarak)

 

Sim1310lator.jpg

 

Resimde gördüğünüz ek silindir bir karşı güç uygulayıcı. yani lastiği istediğiniz süratte çevirirken ona otoyol koşulunda güç uygulayabiliyor, lastik ve jantın -örnek- 130km/h hızla giderken yol koşullarında ne tepki verdiğini görebiliyorsunuz.  Balans var mı diye yola çıkıp kelle koltukta araba gazlamaya (ve ceza yemeye) gerek kalmıyor. 

 

Ya da biraz daha fazla para ödeyip (aslında biraz değil ... epeyce) bir aks ölçüm robotu alıyorsunuz ...

 

http://www.api-international.com/en/products/r3000/

 

Bu robot marşbiyel seviyesi ve altında ne var ise önce MR çeker gibi lazer ile ölçüyor. Motor traversi, salıncaklar, takozlar, poryalar, kamer - kaster - toe ve hatta şase+taban sacını ölçümlüyor. Sonra elde ettiği ölçüleri fabrika verisi ile karşılaştırıyor ve görsel+yazılı rapor veriyor. Bu sayede araçta tespit edilmesi gereken minör - majör sorun var mı? 4-5 dakikada tespit edebiliyorsunuz. (yani düz yol falan aramanız da gerekmiyor.) Ölçüm robotu bir şey var ise gösteriyor, o sorun tespit edemiyorsa yapılması gereken de sorunun araçta olmadığını kabullenmekten ibaret.

 

...bunun gibi pek çok servis ölçüm ekipmanı var ve bu tür ekipmanın tümü insan algısından bağımsız ve objektif inceleme yapmak / rapor vermek için yapılmış. 

 

Kısacası çok mu kafanıza takıldı? Sağlam ölçüm araçları olan bir servise gidin ve test sonrası size verilecek sonuç belgesini alın ve rahat edin.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün Bostancı sanayiye gittim. Tam tabiri olur mu bilmem ama sanayide yatıp kalkan bir arkadaşım var. Onun yönlendirmesiyle rot balans servisine gittim. Az da olsa direksiyonda yamukluk var dedi. Baya bir baktı usta. Fakat yola çıktığımda değişen bir şey yok. Eşim yanımdaydı ve hamile. O nedenle geri dönemedim. Milimetre dediğim yan durmanın santimetre olduğunu farkettim.

Kaan Bey'in bahsettiği gibi bir yer bulabilir miyim, bilmiyorum. Aslında bir kaç gönderide okuduğum kadarıyla lastik rotasyonu ile çözülebilir belki de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

minik bir  rot ayarı  gibi geldi..bence işini bilen bir rot balansçı bu işi 5 dakikada çözer

Haftasonu sanayideki rot balansçı tanıdığın yanına bir uğrayayım. Servislere zerre güvenim kalmadı. Garanti süresi olmasa hiç yetkili servise uğramam da orası ayrı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Son cevaplanma 2014 konuyu hortlatayım :)

 

Arkadaşlar benimde sorunum şu.. geçen günlerde fark ettim..

 

araçla yolda düz gidiyorum sorun yok ama direksiyonun duruş şekli 2-3 cm sanki sola dogru dönmüş şekilde gibi tutuyorum. buda beni rahatsız ediyor..

 

tam saat 9-3 arası durması lazım degıl mi. ? 

bu sizce root  ayarından mıdır yada direksiyona yapılması gereken bi ayardan mıdır ? araç 2015 sedan focus

 

burdan bi fikire ulaşamazsam @Kaan Yagizer beyi serviste rahatsız edicem :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15 dakika önce, okan ali yazdı:

Son cevaplanma 2014 konuyu hortlatayım :)

 

Arkadaşlar benimde sorunum şu.. geçen günlerde fark ettim..

 

araçla yolda düz gidiyorum sorun yok ama direksiyonun duruş şekli 2-3 cm sanki sola dogru dönmüş şekilde gibi tutuyorum. buda beni rahatsız ediyor..

 

tam saat 9-3 arası durması lazım degıl mi. ? 

bu sizce root  ayarından mıdır yada direksiyona yapılması gereken bi ayardan mıdır ? araç 2015 sedan focus

 

burdan bi fikire ulaşamazsam @Kaan Yagizer beyi serviste rahatsız edicem :)

Önce bir rot balansçıya git sonra da @Kaan Yagizerabinin çayını içmeye gidersin.Benim aracımda da ilk zamanda oldu bir düzelttiler bir daha olmadı.Kullandığınız yollardan ve sürüş özelliklerinizden dolayı oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Osman Türkol yazdı:

Önce bir rot balansçıya git sonra da @Kaan Yagizerabinin çayını içmeye gidersin.Benim aracımda da ilk zamanda oldu bir düzelttiler bir daha olmadı.Kullandığınız yollardan ve sürüş özelliklerinizden dolayı oluyor.

hmms evet olabılır

 

ıstanbul yolları cok cukur lu masallah duzgun yolumuz yok. bende genelde acelem oluyor. cukurlarla biraz haşır neşirim oda etken olabilir 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Osman Türkol dediginiz gibi yaptım önce rotcuya gittim bişey çıkmasaydı kaan beye gidecektim.. 

 

dediginiz gibi root ayarı 0,05 gibi bi rakam sola kaymış, ekranda bende gördüm düzelttiler..

 

sanırımda düzeldi sorunum fazla test edemedim. ortalandı gibi direksiyon. bi kac gün kullanayım daha net söylerim.

 

teşekkürler saolasın 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.