Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yakıt Göstergesi Ve Beklemeden Direk Çalıştırma


Çağdaş Ercan

Soru

Herkese merhabalar;

 

Aracım şu anda yaklaşık 2500 KM'de. Benim kafamda bu zamana kadar iki önemli olduğunu düşündüğüm konu soru işareti olarak kaldı. Birbirleriyle hiç alakası olmayan bu iki konuyu fazladan konu açıp kirlilik yaratmamak adına bu şekilde sormayı uygun gördüm.

 

İlk konu aracımın yakıt göstergesi ve menzili ile alakalı. Özellikle depo 3/4 ve aşağısında iken belli bir mesafe gidiyorum aracın yakıt göstergesine bakıyorum ve menzilime bakıyorum. Örn; 1/2 depo ve 440 Km menzil görüyorum. Arabamı parkediyorum sabah tekrar yola çıktığımda bakıyorum gösterge biraz yükselmiş ve menzil artmış. 1-2 km yol gittikten sonra çılgınca bir düşüşle ilk bıraktığım hale geliyor.

 

İkinci konum ise aracın ilk çalışması ile ilgili. Araç anahtarsız çalıştırma sistemine sahip olduğundan şimdiye kadar ben hep direk debr,yaja basıp aracı çalıştırmaktaydım. Daha sonrasında bunun sakıncalı olduğu gibi bir kaç duyum aldım. Bu durumun ne gibi bir sakıncası vardır ve doğru olan yöntem nedir?

 

Bu iki konu ile ilgili tecrübesi veya bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Ben de direk çalıştırma konusunda denemeler yaptım, kızdırma buji ikazı hiç yanmadı, her seferinde çalıştı, zaten bugüne kadar o lambanın yandığını hiç görmedim, ancak yine de ne olur ne olmaz diyerekten, sönecek tüm ışıkların sönmesini bekliyorum.

Boş yere beklemeyin, kızdırma bujisine ihtiyaç varsa kendiliğinden devreye girer, kızıştırır, kızıştığında da motor çalışır, yani siz isteseniz de istemeseniz de bekletir kızışması gerekiyorsa...

Hava eksilere düşmeden zaten yanması zor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Benim başıma gelmişti, dik rampa çıkarken gösterge hızlıca düşmüştü, tabii sahte bir düşüştü ve tekrar çıkmıştı.

Ben de direk çalıştırma konusunda denemeler yaptım, kızdırma buji ikazı hiç yanmadı, her seferinde çalıştı, zaten bugüne kadar o lambanın yandığını hiç görmedim, ancak yine de ne olur ne olmaz diyerekten, sönecek tüm ışıkların sönmesini bekliyorum.

Ali Fatih Dursun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Hava sıfır derece civarindaysa 3-5 sn bekliyor benimki daha uzun sürecekse ekranda yazıyor zaten motor on ısıtma diye. Yani yazıldığı gibi beklemesi gerekiyorsa bekliyor zaten. Ayrıca kullanım klavuzundada böyle birsey yazmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

@Çağdaş Ercan,

Örneğin akşam bıraktığınızda 620 civarı bir menzilde bırakıyorsunuz. Sabah çalıştırdığınızda 630 gibi bir rakam çıkabilir. Atıyorum, evinize gelirken son 300 metreyi sakin kullandığınızı varsaydığımızda, anlık tüketiminiz azaldığı için yol bilgisayarı ona göre hesaplamalar yapıyor ve diyor ki depodaki 20 lt yakıt ile 630 km gidebilir bu araba son verilere göre...

 

Ve siz sabah çalıştırıyorsunuz, motor soğuk, zaten zar zor çalışıyor, sıcak motorun anlık tüketimi 0,4 lt civarında, ama soğuk motor 1,4 lt civarı anlık tüketimi var. Bu durumda 4. vites 55 km hızla sıcak motorla 4 lt yakıyorsanız, soğuk motorla bu rakam 5-5,5 seviyelerine çıkıyor. Bu da akşam sakin kullandığınız o 300 metrenin karını anında alıp götürüyor. Sizin akşam bıraktığınızda 620 km olan menziliniz, sakin kullanım nedeniyle sabah 630 a çıkmış olsa da, soğuk motorun mecburi savurganlı nedeniyle hemen düşüyor.

 

Yani aslında ciddi bir durum yok. Eğer menzil akşam bıraktığınızda 500 den sabaha kadar 600 e kadar çıkmıyor, ve 150-200 metre gittikten sonra tekrar 500 e kadar düşmüyorsa ciddi bir durum yok.

 

Motoru ilk çalıştırma olayında her ne kadar daha birkaç güne kadar ben de beklemişsem de, aslında beklemeye gerek olmadığını bilmeme rağmen debriyaja basmadan kontağı açıp ısıtmışlığım oldu, ama gereksiz olduğunu biliyordum. Hatta belki de bu şekilde beklemek zararlı bile olabilir. Çünkü ısıtma bujilerini (ya da adı her neyse) gereksiz yere daha fazla çalıştırıyor, daha fazla ısınmasına neden oluyor ve ömürlerine olumsuz etki ediyor olabiliriz.

 

Yani doğru olan direk debriyaj+marş. (Start-Stop düğmesi olan modeller için konuşuyorum.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın deposunun içindeki benzinin hareket etmesinden dolayı menzil artış eksiliş gösteriyor. Focus 2.5 de yakıt tahmini var. Dün gece aracımı çalıştırdım 45km yazıyordu yani içindeki yakıt 45 kmlik bi yakıtmış. 5 mt gittim pat birden 12 oldu.Rampadan çıktıktan sonra düzeldi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese öncelikle teşekkürler.

 

Yakıt göstergesi ve menzil konusunda bir çözüm yok, teşhis de yok daha doğrusu.

 

İlk çalıştırma meselesinde de beklemeye gerek olmadığı, aynı şekilde devam edebileceğim sonucuna ulaşıyorum buradan hareketle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet hocam, menzil her an için değişebiliyor, biraz deli kullanınca hızlı şekilde azalırken, uslu kullanmaya başlayınca kilometreler geçse de menzil düşmüyor.

 

Bugün tekrar yaşadığımdan tekrar konuyu canlandırmış gibi olacağım ama sinir bozucu olmaya başladı. Ali bey aslında sorunum yakıtın hızlıca azalması ya da yerinde durması değil. Aracımı park ediyorum evime gidiyorum sabah tekrar çalıştırdığımda akşam bıraktığımdan daha fazla menzil ve göstergede daha yüksek bir noktada buluyorum. daha sonrasında ilerleyen kilometrelerde çok hızlı bir düşüşle eski haline geliyor. Servis yolları gözüküyor diye düşünüyorum artık. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

YB nın menzil hesabı son km lerdeki ortalama tüketiminizden yapılıyor. Fakat sabah ilk çalıştırmada bu kısım boş olduğundan o zaman , genel ortalama tüketimi baz alıyor. Dolayısıyla eve giderkenki son kmlerdeki yakıt tüketim ortalamanın üstündeyse düşük menzil verip sabah yüksek menzil vermesi normal.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.