Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Carbon Clean Nedir ?


ALPER

Önerilen Mesajlar

Carbon Clean nedir?

Silindirlerdeki yanma sonucu piston kafalarında ve sübaplarda oluşan karbon yani kurum'un temizliği amacıyla yapılan işlemdir, bunun yanı sıra CC esnasında yakıta katılan ilaç aynı zamanda yakıt yollarının temizliğinide yapmaktadır.

Nasıl yapılır?

Yakıta katılan ilaçlar ile birlikte motor 1.5 - 2 saat arası aralıksız çalıştırılarak yakıta katılan ilacın kurumları temizlemesi sağlanır.

Neden yapılır?

Patlama sonucu meydana gelen kurumların motorun çalışmasını engellemeye başladığında yapılır, normal şartlarda faydalı olması için her 25.000 - 30.000 km arasında yapılması gerekir, bu durum kötü yakıt kullanma sonucu daha öncelere çekilebilir, bu km'lerden sonra yapılacak CC'nin bir faydası olmaz, zira kenikleşen kurumu kimyasallarla temizlemek pek mümkün değildir.

Faydası nedir?

Motorun ihtiyaç duyduğu kurum miktarının üzerinde kurum bağlandığında motor çekişten düşmeye, özellikle rampalarda zorlanmaya ve motorun sağlıklı çalışmasına engel olmaya başlar, en belirgin özelliği ise avans ayarının tutmamasıdır, bu durumda engel olmak için CC yapılır, bu işlem aynı zamanda yakıta katılan kimyasallar vasıtasıyla yakıt yollarının temizlenmesinede faydası olur.

Ne zaman yapılır?

Motor sıfırdan itibaren her 25.000 - 30.000 arası iken yapılması gerekmektedir, aksi takdirde kemikleşmeye başlayan carbonu temizlemek zorlaşır.

Carbon Clean işlemi ile enjektör temizliği, yakıt yolları temizliği gibi şeyleri karıştırmayın, CC tamamen başlı başına bir işlemdir, yapılma amacı ise kurumların temizliğidir, "100.000'deki motora yaptırdım yok şöyle oldu, yok çekişi böyle arttı gibi şeyler pek doğru değil, bu tür şeylere itibar etmeyin, bu işlemler için yaptırdığınız CC işleminden sonra aldığınız performans verdiğiniz paranın %20'ini karşılar, yukardaki şartların dışında da her problem karşısında CC yaptırıp paranızı sokağa atmayın, enjektörleriniz tıkanmışsa öncelikle gidip bu işlem için 3 kuruşa satılan katkılar var, onları deneyin, olmadı gidin enjektörcüye adam gibi temizlik yaptırın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • 1 yıl sonra...

Carbon Clean nedir?

Silindirlerdeki yanma sonucu piston kafalarında ve sübaplarda oluşan karbon yani kurum'un temizliği amacıyla yapılan işlemdir, bunun yanı sıra CC esnasında yakıta katılan ilaç aynı zamanda yakıt yollarının temizliğinide yapmaktadır.

Nasıl yapılır?

Yakıta katılan ilaçlar ile birlikte motor 1.5 - 2 saat arası aralıksız çalıştırılarak yakıta katılan ilacın kurumları temizlemesi sağlanır.

Neden yapılır?

Patlama sonucu meydana gelen kurumların motorun çalışmasını engellemeye başladığında yapılır, normal şartlarda faydalı olması için her 25.000 - 30.000 km arasında yapılması gerekir, bu durum kötü yakıt kullanma sonucu daha öncelere çekilebilir, bu km'lerden sonra yapılacak CC'nin bir faydası olmaz, zira kenikleşen kurumu kimyasallarla temizlemek pek mümkün değildir.

Faydası nedir?

Motorun ihtiyaç duyduğu kurum miktarının üzerinde kurum bağlandığında motor çekişten düşmeye, özellikle rampalarda zorlanmaya ve motorun sağlıklı çalışmasına engel olmaya başlar, en belirgin özelliği ise avans ayarının tutmamasıdır, bu durumda engel olmak için CC yapılır, bu işlem aynı zamanda yakıta katılan kimyasallar vasıtasıyla yakıt yollarının temizlenmesinede faydası olur.

Ne zaman yapılır?

Motor sıfırdan itibaren her 25.000 - 30.000 arası iken yapılması gerekmektedir, aksi takdirde kemikleşmeye başlayan carbonu temizlemek zorlaşır.

Carbon Clean işlemi ile enjektör temizliği, yakıt yolları temizliği gibi şeyleri karıştırmayın, CC tamamen başlı başına bir işlemdir, yapılma amacı ise kurumların temizliğidir, "100.000'deki motora yaptırdım yok şöyle oldu, yok çekişi böyle arttı gibi şeyler pek doğru değil, bu tür şeylere itibar etmeyin, bu işlemler için yaptırdığınız CC işleminden sonra aldığınız performans verdiğiniz paranın %20'ini karşılar, yukardaki şartların dışında da her problem karşısında CC yaptırıp paranızı sokağa atmayın, enjektörleriniz tıkanmışsa öncelikle gidip bu işlem için 3 kuruşa satılan katkılar var, onları deneyin, olmadı gidin enjektörcüye adam gibi temizlik yaptırın.

peki aracın carcon clean'a ihtiyaç duyduğunu nasıl anlarız. Bunu yerine shell gtl kullansak. Örneğin ben gtl kullanıyorum bu durumda carbon clean'a ihtiyaç var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

her türlü otomobil motoru ilk çalışma anında, yağın da karterde birikmesinden dolayı ilk 1-2 saniye minimum düzeyde yağla çalışmaktadır. ve bildiğimiz üzere motordaki en büyük yıpranma zamanı bu ilk çalışma anıdır. Bu 1-2 saniyelik zaman diliminde en iyi motorda bile mikron mikron çizilmeler ister istemez oluşacaktır. Ve bu durum sanıyorum engellenemeyecek bir problem gibi görünüyor. Diğer yandan oluşan minicik çiziklerle beraber kurumlarda oluşacak. ve bu kurumlar bir nevi çizik örtücü olacak. biz şimdi CC yaptırdığımızda yani işin özü piston yataklarını temizlediğimizde tıkalı durumda olan çizikleri, kurumlardan arındırdığımız için bu çizikler açığa çıkacak ve yağ yakma gibi sorunlarla karşılaşmış olmayacakmıyız. Aracım şuan 23 bin kmde ve CC yaptırmakta büyük tereddüt yaşıyorum. Bu konu hakkında daha bilimsel bir kaynak verebilecek bir arkadaşımız varsa çok memnun olurum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

her türlü otomobil motoru ilk çalışma anında, yağın da karterde birikmesinden dolayı ilk 1-2 saniye minimum düzeyde yağla çalışmaktadır. ve bildiğimiz üzere motordaki en büyük yıpranma zamanı bu ilk çalışma anıdır. Bu 1-2 saniyelik zaman diliminde en iyi motorda bile mikron mikron çizilmeler ister istemez oluşacaktır. Ve bu durum sanıyorum engellenemeyecek bir problem gibi görünüyor. Diğer yandan oluşan minicik çiziklerle beraber kurumlarda oluşacak. ve bu kurumlar bir nevi çizik örtücü olacak. biz şimdi CC yaptırdığımızda yani işin özü piston yataklarını temizlediğimizde tıkalı durumda olan çizikleri, kurumlardan arındırdığımız için bu çizikler açığa çıkacak ve yağ yakma gibi sorunlarla karşılaşmış olmayacakmıyız. Aracım şuan 23 bin kmde ve CC yaptırmakta büyük tereddüt yaşıyorum. Bu konu hakkında daha bilimsel bir kaynak verebilecek bir arkadaşımız varsa çok memnun olurum.

Daha çok daha yeni arabanız o bahsettiğiniz aşınmalar şu an çok çok azdır 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyla ilgili her zaman yazdığımı gene yazayım:

Çağdaş yakıtlarla kurumlanma oldukça azaldı, kurumlanma sürekli kısa mesafede, şehir içinde ve doğru dürüst çalışma ısısına ulaşmadan kullanılan motorlarda sorun olacaktır.

Bunların da kabaca 5000 km'de bir devirli (dizellerde 3500 ve üstü, benzinliler 4500 ve üstü) yaklaşık 30 dakika kullanılmaları halinde kurum yakma önemli ölçüde gerçekleşecektir. Yani arada uzun yol yapmak gerekir.

Olumsuz koşullarda kullanıyor ve uzun yol da yapamıyorsanız, özellikle 30.000 km'de bir düzenli CC yapılması düşünülebilir. Erken başlanması ve düzenli yapılması halinde zararı olmaz. Ancak yıllarca kullanılmış ve 100.000 km'yi aşmış araçlarda ilk defa yapılırsa Murat Beyin anlattığı mekanizma nedeniyle nadir de olsa yağ yakma sorunu baş gösterebilir. 

 

evetse neden her 15binde tavsiye ediliyor,

Muhtemelen öyledir, nedeni de faturaya eklemek içindir.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Olumsuz koşullarda kullanıyor ve uzun yol da yapamıyorsanız, özellikle 30.000 km'de bir düzenli CC yapılması düşünülebilir.

Çok spesifik olacak ama 30000 kmnin yarısı bahsettiğin 2 km git stop et şeklinde geçtiği, diğer yarısının ise yüksek devir olmadan (bi keresinde 10 dk 3000 devir yapmıştım sadece) uzun yol olduğunu düşünürsek, 3500 devir 30dk mı yoksa CC mi mantıklı olur abi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok spesifik olacak ama 30000 kmnin yarısı bahsettiğin 2 km git stop et şeklinde geçtiği, diğer yarısının ise yüksek devir olmadan (bi keresinde 10 dk 3000 devir yapmıştım sadece) uzun yol olduğunu düşünürsek, 3500 devir 30dk mı yoksa CC mi mantıklı olur abi?

30.000'de ise bence ilki, en azından keyif verir ve göreceli ucuza gelir.

Kötü alışkanlık devam ederse 60.000'de CC.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.