Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Devir Mi Sürat Mi?


Tuğsal Belgi

Önerilen Mesajlar

Arkadaslar merhaba,

Gecen hafta uzun yolda (1600 km istanbul-marmaris ) 90 km sabit hizda ( arada asla hizlanma yapilmadi) arac 4,4 lt yakit tuketti. Yolun inis cikisi dusunuldugunde makul bir tuketim. Ayni yolda bir arkasim focus 2 (ghia tdci) 110 km sabit hizla 4,2 lt tuketmis. Benim degerlerim aldigim yakit ile olculdu yol bilgisayari ile degil. Asil sormak istedigim , arkasin iddasi hiza degil devire gore ayarladim dogru olan bu dedi. 4,2 yi 2000 devirde elde etmis. Turbonun devreye girmesi vs. dikkate alirsak focus 3 icin en uygun devir nedir? Cevaplariniz bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle başlığınızı anlamadım, zaten ikiside birbirine bağlı şeyler

 

Biraz daha km yaparsanız zamanla alışırsınız 90 km hız zaten tüketim için makul hız devri ezbere bilmiyorum bilmeye de gerek yok bu detaylara takılmayın derim.

 

Not: Tüketimlerin fazla olmasının en büyük sebebi kalkışlar ve gereksiz frenlemelerdir sadece o hızı aşmamak yetmez ayrıca araç farkından ziyade sürücü farkıda etkendir hem hava hem lastik bir sürü etken var say say bitmez..

 

Keyifli Sürüşler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4,2 tuketen arac 2012 focus 3 titanium hb 33.000 km de 30 bin bakimi yapildi iki yekistin ile yolculuk yapildi.

Daha acik soylemek gerekirse 90 km sabit hizda gitmek yerine deviri dikkate alip gitmek mi dogru? Misal 90 km sabit hizda 1500 devir yerine 1750 devirde 103 km ile gitmek mi dogru? Kisaca motor en verimli kac devirde calisiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tuğsal Bey bir çok etken var. Yokuş aşağı cut off yapın. Cruise control kullanıyorsanız yokuş yukarı yakıtın artmasına sebep olur.

Sizin yakıt durumunuzda bir sıkıntı yok bence. Her araç aynı yakacak diye bir kaide yok.

Yakup' un da bahsettiği gibi sürücü etkeni de büyük bir faktör.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bildiğim kadarıyla devir önemli.. yok bilgisayarından uygun deviri bulabilirsiniz biraz gözlemle.. tabiki hızda devirle orantılı olduğu için hızada bakabilirsiniz.. aynı alt yapıyı kullanan motor olan citroen hdi motorda biz 1700-1800 devir arası en az yaktığını gözlemledik o hıza sabitleriz hep.. bunlarda 4. viteste 60dı galiba 5. vitestede 82 km hız oluyo.. araçların farklı yakmasının sebebi elbette farklı olabilir.. focus tdci kullanmadığım için bilemiyorum ama yaklaşık aynıdır.. biraz gözlemle kendiniz bulursunuz zaten :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Turbonun devreye girmesi diye bir şey yok.110 yerine 100 ile giderseniz daha az yakarsınız.70 ile 5. viteste giderseniz dahada az yakarsınız. Onu göstergeden anlık tüketimden takip edeceksiniz.Yağlama basıncı 1200-1300 devirden itibaren gerekli basınca çıkar ve 1200-1300 devrinde gidebilirsiniz zararı olmadan.Fakat rampalarda tabiki bu devirlerde gitmek için dip gaz vermek saçma.

 

Az yaksın istiyorsanız 90km/s hızda 6.viteste lastik havalarını araçta tek sürücü varken  36-36 araçta 5 kişi ve eşya varken 38-41 yapın gezin.Camlar ve klima kapalı olursa tüketiminiz dahada düşecektir. İnanır mısınız bilmem ama müziğin sesinin sonuna kadar açarsanız bile tüketiminiz biraz artar.Araçta güç tüketen her donanım tüketiminizi arttıracaktır.


Cruise control kullanıyorsanız yokuş yukarı yakıtın artmasına sebep olur.

 

Aynen öyle. Ayarlanmış hıza çıkmak için vargücüyle basıyor.Sanki mazot beleş :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu ekonomi merakı sanki amacını aşıyor ve araba kullanma zevkini kaçırıyor.

O kadar yolda gaza basmaya korkarak gitmek bana anlamsız geliyor.

Basit bir hesapla 4.4 yerine 4.2 tüketseniz söz konusu güzergahta 3.2L fark edecek, o da 15 TL bile etmez.

Tuğsal Bey bunu kişisel bir eleştiri olarak almayın lütfen...

 

Uygun devir konusuna gelince, devir ne kadar düşük olursa tüketim o kadar azalır. TDCi motorda 1200-1500 dd aralığında seyir halinde olabilirsiniz. Ama bu değerlerle son viteste dahi verimli bir uzun yol hızına ulaşmanız mümkün değil.

Aşağıdaki grafikte vites/hız/tüketim ilişkisi görülüyor, vites/hız ilişkisi doğrudan devir demek.

 

vitestuket.jpg

 

Aradaki farka gelince:

Isı, rüzgar, yük, lastik basınçları, trafik durumu, dürüstlük gibi pek çok faktör bunu açıklayabilir.

Bence tüketiminiz can sıkıcı olacak kadar iyi.

Gerisini dert etmeyin...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaslar merhaba,

Gecen hafta uzun yolda (1600 km istanbul-marmaris ) 90 km sabit hizda ( arada asla hizlanma yapilmadi) arac 4,4 lt yakit tuketti. Yolun inis cikisi dusunuldugunde makul bir tuketim. Ayni yolda bir arkasim focus 2 (ghia tdci) 110 km sabit hizla 4,2 lt tuketmis. Benim degerlerim aldigim yakit ile olculdu yol bilgisayari ile degil. Asil sormak istedigim , arkasin iddasi hiza degil devire gore ayarladim dogru olan bu dedi. 4,2 yi 2000 devirde elde etmis. Turbonun devreye girmesi vs. dikkate alirsak focus 3 icin en uygun devir nedir? Cevaplariniz bekliyorum.

zaten ölçüm metotlarınız farklı. siz benzinlikten o yol bilgisayarından. şimdi bu şartlarda o az yaktı ben fazla yaktım denemez.

 

cem beydeki diyagrama bakılırsa en ekonomik vites 6. vites. benim yol deneyimlerim ise (aracın gaza tepki verme süresi, rampaların dikkate alınması, motordaki detonasyon ve ekonomi dikkate alındığında) 6. vites 84 km , 1500 d/d en ideal vites, hız ve devir. 

 

birde cutoff olayına çok dikkat edilmeli. araç tamıyla ilk hızı ve yer çekimi ile hareket ediyor. buda ekonomide bayağı avantaj sağlıyor.

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ekonomik kullanım türkiye şartlarında gerçekten zor başarabilenleri tebrik ederim

trafikte taciz ve tahrik unsurları fazlaca bizim burada

mesela 90 ile seyahat edeyim derseniz arkanızdaki aracın takip mesafesi 10 metre frene sert basarsanız sonuç malum

birde uzun far hep açıktır geceleri

eminim bu tarz araba kullanan vatandaşlarımızın tepkisi şuna bak kardeşim yepyeni arabayla böyle gidilir mi? şeklindedir onun için sağlıklı  ölçüm yapamıyorum

ne devir nede sürat hiçbir fikrim yok keşke yolcu otobüsleri gibi uygun devirleri yeşil renk ile gösterseler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce de paylaşmıştım, kendiliğinden değişik motorlarda devire göre hızı hesaplayan bir Excel tablosu var linkte, bilgisayarınıza indirip bakabilirsiniz. 

 

https://docs.google.com/file/d/0B8UPPqjJ7qWTOGFidnZKeWItdkE/edit?usp=sharing&pli=1

 

Mesela benim en ekonomik sürüşüm 

devirh_z.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

 

burda anlatılana göre dizel için en verimli devir aralığı (BSFC minimum) 2000-2200 olmakla beraber motordan motora ve çevre şartlarına göre değişebileceği de belirtilmiş.

 

pratikte bu devir bandında kullanmanın en ekonomik kullanım olması pek inandırıcı gelmiyor. Cem Bey'in de belirttiği gibi minimum devir maximum ekonomi oluyor genelde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.