Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kış Lastiği İçin Önerileriniz Nelerdir?


veysel kılıç

Önerilen Mesajlar

Bugun şirket aracımla eşimi takip ettim. Yokuşta michelın kışlık var şirket aracımda(Albea) hanım gazı kesti yolda kaldı. Petlas var bizde. Ben de haliyle şirket aracından ınıp şahsi aracıma bindim. Zorda olsa yukarı çıkarttım. Hanımı yolcu ettim şirket aracına bindim ve arac yerinden bile kalkmadı. Hani sadece lastikte önemli değil bence, başlıbaşına araçlarda çok önemli rol oynuyor. Esp-yokuşkalkış,tc derken araç yerinden fırlıyor... Petlasın varsa sakin gideceksin, kışın zaten sakin olmakta fayda var :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 saat önce, Semih G. yazdı:

205/55/16 petlas 91H 4 Lastik= 680 TL

205/5516 goodyear 91H 4 Lastik= 792 TL 

205 taban alınacaksa ben de sorun etmem 112 lirayı ama orjinal ebat 215 için fiyat;

Petlas Snow Master W651 215/55R16 93H ---->>> 4 lastik fiyatı : 879,96 ₺

Goodyear Ultra Grip Performance G1 215/55R16 93H ---->>> 4 lastik fiyatı 1519,96 ₺

Fark 640 ₺ olunca acabalarım artıyor. Elbette gönlümden Goodyear geçiyor ama standart bir kullanıcı olarak 640 ₺ fazla mı ne?

Ayrıca şunlar da var;

Michelin CrossClimate 215/55R16 97V XL -->> 4 lastik : 1787 ₺

Michelin Alpin 5 215/55R16 97H XL -->> 4 lastik 1800 ₺

 

Eee ben bunları nasıl kıyaslayacağım ki...

Bu şuna benzer biraz Mercedes CLA 180 mi, Dacia Sandero mu? İkisi de Renault 1.5 dci motorlu ikisi de araba ve kullananlara sorsan her ikisinden de kullanıcısı memnun. O halde kıyası nasıl yapacağız?

Ali Danacı tarafından düzenlendi
yazım yanlışı
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Ali Danacı yazdı:

215/55R16 93H

bende bu ebat yazı aldım şimdiden, efficientgrip prf..1440 tl..fiyat goodyear için normal..

205-55 ler ciddi anlamda ucuzladı, yaygınlığından dolayı.. focus u ilk aldığımda 100 tl fark vardı 205-215 arasında, şu anda 180 tl

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

Bu şuna benzer biraz Mercedes CLA 180 mi, Dacia Sandero mu? İkisi de Renalut 1.5 dci motorlu ikisi de araba ve kullananlara sorsan her ikisinden de kullanıcısı memnun. O halde kıyası nasıl yapacağız?

 

Yalnız Mercedes sadece blok kullanıyor motor direkt reno üretimi değil, eşekliğini Reno yaptı sadece ki mantıklı bir tercih, Merco için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ali Danacı yazdı:

205 taban alınacaksa ben de sorun etmem 112 lirayı ama orjinal ebat 215 için fiyat;

Petlas Snow Master W651 215/55R16 93H ---->>> 4 lastik fiyatı : 879,96 ₺

Goodyear Ultra Grip Performance G1 215/55R16 93H ---->>> 4 lastik fiyatı 1519,96 ₺

Fark 640 ₺ olunca acabalarım artıyor. Elbette gönlümden Goodyear geçiyor ama standart bir kullanıcı olarak 640 ₺ fazla mı ne?

Ayrıca şunlar da var;

Michelin CrossClimate 215/55R16 97V XL -->> 4 lastik : 1787 ₺

Michelin Alpin 5 215/55R16 97H XL -->> 4 lastik 1800 ₺

 

Eee ben bunları nasıl kıyaslayacağım ki...

Bu şuna benzer biraz Mercedes CLA 180 mi, Dacia Sandero mu? İkisi de Renault 1.5 dci motorlu ikisi de araba ve kullananlara sorsan her ikisinden de kullanıcısı memnun. O halde kıyası nasıl yapacağız?

Kışlıkları düşünmeden 205 alabilirsiniz, uzun uzun tartışıldı. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Berat Hasbek yazdı:

Bugun şirket aracımla eşimi takip ettim. Yokuşta michelın kışlık var şirket aracımda(Albea) hanım gazı kesti yolda kaldı. Petlas var bizde. Ben de haliyle şirket aracından ınıp şahsi aracıma bindim. Zorda olsa yukarı çıkarttım. Hanımı yolcu ettim şirket aracına bindim ve arac yerinden bile kalkmadı. Hani sadece lastikte önemli değil bence, başlıbaşına araçlarda çok önemli rol oynuyor. Esp-yokuşkalkış,tc derken araç yerinden fırlıyor... Petlasın varsa sakin gideceksin, kışın zaten sakin olmakta fayda var :D 

Petlasın da olsa continentalin de olsa nokianın da olsa kışın temkinli ,yumuşak ,sakin gideceksin yok lastiğim premıum der asfaltta gider gibi gidersen kendini yolun dışında bulursun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Ali Danacı yazdı:

205 taban alınacaksa ben de sorun etmem 112 lirayı ama orjinal ebat 215 için fiyat;

Kışlık için yada sonraki lastik alımı için 215'te zorlamaya gerek yok. 205 alıp rahat rahat ve ucuza hesabı kapatabilirsiniz. Hele hele 600 lira için hiç değmez... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

54 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Kışlıkları düşünmeden 205 alabilirsiniz, uzun uzun tartışıldı. 

 

Şimdi, Semih G. yazdı:

Kışlık için yada sonraki lastik alımı için 215'te zorlamaya gerek yok. 205 alıp rahat rahat ve ucuza hesabı kapatabilirsiniz. Hele hele 600 lira için hiç değmez... 

Kesinlikle kış için 205 daha mantıklı. Hem fiyat avantajı hem de aynı ağırlıkta taban inceldiği için yere yapılan basınç artacağından karda ilerlerken daha emin bir sürüş. 

Burada belirtmek istediğim neyi neyle karşılaştırdığımız. Nasıl arabaları karşılaştırırken aynı segmentte olmasını ve parasının aynı düzeylerde olmasını kıyas alıyorsak lastiği karşılaştırırken de para mefhumunu göz ardı edemeyiz. 205 tabanda fiyatlar o kadar birbirine yakın ki bir üst segment lastiği kolaylıkla bir alt segment ile karşılaştırabilme imkanını kendimizde buluyoruz. Ama mesele 215 -esas- tabana geçilince hangi lastiği hangi şartları düşünerek karşılaştırma yapıyoruz buna dikkat çekmek istedim. Tutup fiyatı 1500 - 1800 ₺ bandında olan lastikle 700 - 900 ₺ bandındaki lastiği karşılaştırırsak bu olacak iş değil. Onun için Mercedes - Dacia örneğini verdim. Eğer hepsi arabaysa neden Mercedes iyi! Lastikte de durum bence aynı. Tüm fiyatları eşitlesek hiç kimse dönüp de üst segment lastik haricine bakacağını zannetmiyorum. Hatta hiç kimse gidip 215 taban yerine 205 bile bakmaz. İsterseniz anket bile yapılabilir. @Yakup Çağatay bir anket başlatsın. Fiyatı düşünmeden hangi lastiği seçersiniz? diye. O zaman Petlas mı iyi, Goodyear mı yoksa başkası mı belli olur. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 saat önce, Doğan Kurban yazdı:

Bir de üstüne sıçrama olasılığı olmasa eğlenceli bir başlık aslında abi.

 

 

Çekirdeği aldım önüme konuya daldım 1 saattir okuyorum, evlilik programlarından daha eğlenceli :D

Bu arada sana da geçmiş olsun Doğan'cım.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

Düzeltildi:yeah: 

 

Basınç = Kuvvet / Yüzey alanı

Burada;

Kuvvet = Arabanın ağırlığı

Yüzey alanı = Lastiğin yere temas eden kısmı

o halde kuvveti değiştirmeyip yüzey alanı daraltığımız için basınç artar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

24 dakika önce, Ali Danacı yazdı:

o halde kuvveti değiştirmeyip yüzey alanı daraltığımız için basınç artar.

Keşke hayat ve dolayısı ile fizik o kadar basit olsa. 

Basınç tutunmayı etkileyen öğelerden sadece biri ve işler düz mantıkla yürümüyor.

Lastik yapışkan bir yüzey ve sürtünme başlı başına bir inceleme konusu. 

Yüzey genişlediğinde basınç düşüyor, ancak sürtünme yüzeyi, dolayısı ile yapışan alan artıyor (bkn. F1 lastikleri).

Tabii bir sonraki aşamada yüzey özellikleri ve yapışma katsayıları devreye giriyor ve işler çetrefilleşiyor. 

Genelleme yapmak gerekirse: Sürtünme katsayısı yüksekse, mesela kuru asfalt, lastik genişledikçe tutunma artar, sürtünme azaldıkça ince lastikler avantajlı olmaya başlar, ama burada da lastik yüzey ve hamur özellikleri devreye girmeye başlar. 

Konu hala tam aydınlatılabilmiş değil bu arada. 

Meraklısına güzel bir makale İng. olarak burada var, sürecin ne kadar kompleks olduğu ortaya çıkıyor.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araç muayenesini kış lastiği ile yapmayacaksanız size 205-60-16 tavsiye ederim. bende öyle şu an..

araç yükseliyor, konfor artıyor, lastik çevresi büyüdüğünden daha iyi yuvarlanıp, daha az patinaj yapıp, kar çukurlarından çıkmanızı sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biraz önce 2 tane Nokian WR D4 arkalara taktırdım. Önlerde geçen kış aldığım Goodyear UG8 ler var. Desen,marka ve aşınmışlık farkı problem olabilir uyarısı almıştım, şehir içi kısa mesafede birşey sezmedim ama tecrübeleriniz-tavsiyeleriniz önemli ve dikkat edeceğim, birşey farkedersem yine yazacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Uğur Akdaş yazdı:

birşey sezmedim

Önler göreceli eski olduğu için arkalar daha iyi tutunacaktır ve istenenden hızlı viraja girdiğinizde burundan kayma daha belirgin olacaktır.

Yani tehlikeli bir durum olmaz. Yenileri öne takarsanız kıç atma ya da sert frende stabilite sorunu (sağa sola yalpalama) görülebilir.

Bu hali iyi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.