Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford S-Max Konsept Karşınızda! Eşsiz, Güzel, Akıllı!


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

  • Yeni S-MAX Concept geleceğin spor etkinliği aracı (SAV) için Ford'un vizyonu ortaya koymaktadır.
  • S-MAX Concept güncel model üzerine inşa edilmiştir fakat daha şık tasarım ve detaylı işçiliğe sahip,bununla birlikte ileri teknolojileri barındırıyor ve daha esnek iç mekan sunuyor.
  • Bağlanabilirlik ve sağlıklı yaşam özellikleri içeriyor bunlar; SYNC, My Ford Touch, Ford EKG Nabız İzlemeli Koltuk ve Glikoz Seviye İzleme sistemi.
  • Gelişmiş güvenlik ve konfor özellikleri de ekleniyor bunlar; Araç'tan araca bilgi aktarma (trafik,kaza vb bilgileri diğer ford'lara iletir.) Akıllı Koruma Sistemi, Ön Çarpışma Yardımcısı, Çift Ekran Görüntüleme Sistemi (Bilmeyen için video ekliyorum) ve gelişmiş aktif park yardımcısı.
  • Son olarak motor; yeni 1.5-litre EcoBoost motor, dinamik sürüş ve verimlilik sunuyor. (Mondeo kategorisinde detay mevcut) 

Şimdi Konsept araca bakalım aşağıda ise yukardaki özellikleri açıklamaya çalışacağım :)  Yani terk etmeyin sayfayı :P 

 

 

FocusClubTr--1377642125.jpg

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

ford-smax-10.jpg

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

Ford_S-MAX_Concept_50.jpg

Ford_S-MAX_Concept_46.jpg

Ford_S-MAX_Concept_51.jpg

Ford_S-MAX_Concept_48.jpg

Ford, bugün keskin tasarımlı daha akıllı teknolojili ve premium işçiliğe sahip olacak S-max'in konsept'ini tanıttı. 

 

CEO diyorki;  “Our new S-MAX Concept takes that unique appeal to the next level with Ford’s latest design and technology innovations for a new generation.”

Türkçesi; Bu konsept ford'un gelecek nesil son dizaynını ve teknolojisini içeriyor.

Ön cam dizaynı S-Max'in yeni karakteristiği olacak :yeah: Bu şık silüetli araç 4 koltuklu'dan 7 koltuğa kadar ayarlanabiliyor.

 

Sync ve MFT'dan fazla söz etmeye gerek yok ama özetle bu gelişmiş bağlantı özellikleri aracın kalbinde yer alıyor. My Ford Touch sistemi SYNC ile araç içi wireless özelliği taşıyor yani 2. sıra misafirleriniz tabletleri ile internet keyfini yaşayabiliyor.

 

Ayrıca SYNC AppLink sayesinde telefonunuzda ki uygulamarı da yönetebileceksiniz (detay için sitemize bakabilirsiniz)

 

Sync ayrıca sağlık ve refah'ınızı geliştirmek için şu özellikleri sunuyor;

 

Yukarda bahsettiğimiz Ford Nabız İzlemeli Koltuk

 

Bu koltuk sürücünün sürücünün kalp hızı kaydeder, bu sayede uzun dönem kalp atış grafiğini size sunuyor bu kayıt olmasaydı sizin bir sağlık merkezinde kayıt yaptırmanız gerekecekti. Ayrıca detaylı açıklaması aşağıdaki video'da mevcut. Sync'nin buradaki görevi olası bir acil durumda sizin yerinize acil yardım çağırması olacak :yeah: 

 

Glikoz Seviye İzleme Sistemi

 

Bu sistem SYNC ile bağlantılıdır. Eğer arka koltukya uyuyan çocuğunuza diyabetik atak gelirse Sync sürücüyü ve anne'yi uyarır.

 

Gelişmiş iletişim ve sensör sistemleri ile güvenliği arttıran özellikler

 

Ford'un gelişmiş araçtan araca iletişim teknolojisi ile benzer donanımlı araçlar arasında konuşmayı sağlar, trafik, tehlikeli viraj vb bilgileri verir. 

 

Ford'un yeni Çarpışma Önleyici Sistemi artık yayaları da tanıyarak çarpışmadan frenleme yapabilecek.

 

Aktif Park Yardımcısı mevcut sisteme ek olarak dikine de park edebilecek. Ayrıca yeni sistem park dışı destek sistemine ve Çapraz Trafik Uyarı Sisteme sahip olacak.  Vitesleri kendi seçecek, ileri geri hareketi sağlayacak ve direksiyon kontrolü onda olacak. Park sonunda araçtan ayrılırken sürücüyü çapraz trafiğe bakarak uyaracak.Kapıyı aç veya açma diye :yeah: 

 

Nasıl olmuş ?? 

 

3. sıra koltuklarda ince koltuk tenkolojisi kullanılmış minimum enerji harcayarak düzenlemek mümkün olacak.

 

Çift ekran olayına gelince, ekran sürücüye önemli bilgileri ara sıra sunacak ve bu geçişlerde yolcu film izleyebilecek.. 

Ford Nabız İzlemeli Koltuk - Bunu 2011'de tanıtmıştı ford şimdi sunulmaya başlanacak. 

Çalışma Prensibi

ecgseat11.jpg

Çift Ekran Görüntüleme Sistemi Örneğidir. Evoque'den - Dual-View Display 

 

Doğru bilgiye ilk ulaşmak isteyenlerin adresi, FocusClubTr.com sundu.. :)

 

Tamamı Resmi Açıklamadır, alıntı değildir.

Detay Bazı Fotolar :)

:)

 

Ford-SMax-1.jpg

Ford-smax-5.jpg

Ford-SMax-2.jpg

Ford-smax-6.jpg

Ford-smax-7.jpg

ford-smax-11.jpg

Ford-smax-12.jpg

Ford-sMax-4.jpg

Ford_S-MAX_Concept_38.jpg

Ford_S-MAX_Concept_39.jpg

Ford_S-MAX_Concept_40.jpg

Ford_S-MAX_Concept_41.jpg

Ford_S-MAX_Concept_42.jpg

Ford_S-MAX_Concept_43.jpg

Ford_S-MAX_Concept_45.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup tanıtım için teşekkürler...

 

Araçta bir Peugeot 5008 havası sezdim ama taklit edilmiş demek değil bu elbette. Ona bin basar bu. :muha:

Seri üretimde koltukların böyle olmayacağını hepimiz biliyoruz, kendimizi kandırmayalım, ama inşallah olur da ben yanılmış olurum.. Konsept modellerde illa böyle fütüristik tasarımlar kullanacaklar, seri üretime gelince de merhaba anam babam koltular :P

Şu ekranın üzerinden gelip önünden aşağı uzanan cam parçayı anlayabilen beri gelsin.. o ekrana nasıl dokunulacak? o cam ne işe yarayacak?

Gördüğüm kadarıyla vites topuzu ve el freni yok, güzel görünüyor...

 

Bu kadar eleştirdiğime bakmayın, gerçekten beğendim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gördüğüm kadarıyla vites topuzu ve el freni yok, güzel görünüyor...

Detay fotolar ekledim artık daha net görebilirsin abicim.

 

Tabi tabi koltuk vs böyle olmaz. Araç 2014 sonu gibi üretimi başlar, 2015'de satışı başlayacak.Seri üretim halini 2014'de bir fuar'da göreceğiz

 

 

------------------------------- RESMİ AÇIKLAMA------------

 

 

Ford S-MAX konsept, benzersiz 'Beyaz Alan' cazibesini harika tasarım ve akıllı teknolojiyle geliştiriyor 

 

 

Yeni S-MAX konsept, Ford'un gelecekteki “sportif aktivite aracı” vizyonunu sergiliyor

 

S-MAX konsept, mevcut popüler modelinin tasarımının üzerine, bu tasarımın genel ruhundan ödün vermeden ince ve zarif hatlar, ayrıntıya özen gösteren işçilik, ileri teknoloji ve daha kullanışlı bir iç mekan gibi eklemeler yapıyor 

 

Bağlantı ve sağlıklı yaşam özellikleri; MyFord Touch, Ford ECG Kalp Atış Hızı Takibi Koltuğu ve Glikoz Seviyesi Takibini de içeriyor 

 

Gelişmiş güvenlik ve kullanım kolaylığı teknolojileri ise araçlar arası iletişim, Çarpışma Öncesi Yardım özelliğine sahip Akıllı Koruma Sistemi, Çift Görüntülü Ekran ve Aktif Park Yardımının gelişmiş versiyonunu da içeriyor 

 

Yeni 1.5 litre EcoBoost motorun sunduğu dinamik sürüş cazibesi ve verimlilik 

 

Ford Motor Company, tasarım ruhunu kusursuz ayrıntılarla geliştirdiği ve yeni teknolojilerler donattığı Yeni Ford S-MAX’ı tanıtıyor.

 

Ford Avrupa Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Barb Samardzich, “Ford, 2005 yılında spor aktivite aracı (SAV) konseptini ilk açıkladığında, bu konsept kamuoyunda sağlam bir yer edindi ve bu ilgi gerçek bir beyaz alan aracı olan günümüzün S-MAX'ını üretmemiz için bize ilham verdi. Yeni S-MAX konseptimiz, bir benzeri olmayan çekici tasarımının üzerine Ford'un en son tasarım ve yeni teknolojilerini ekleyerek yeni bir nesil yarattı ve bir üst seviyeye çıkardı” dedi.

 

Yeni S‑MAX konseptte; yüksek ızgaralı, farları geri çeken ve aracın ön tasarımında alt ön aralığı ile spoyler arasında yüzer gibi bir görüntü veren tasarım öğeleri içerecek şekilde benzersiz dizaynı ile dikkat çeken Ford’un global tasarım dili kullanıldı. 

 

Karakteristik S-MAX'ın profiline; ön kaput, keskin bir eğimle aşağı inen ve kendisi de daha sonra benzersiz bir cam tavan grafiği yaratacak şekilde tavanın dinamik kavisine entegre olan ön camla kusursuzca birleşmesi için pürüzsüz bir görüntü kazandırıldı. Bu düzgün ve pürüzsüz siluetin altında, dört ve yedi koltuklu konfigürasyonlardan dilediğinizi seçebileceğiniz ferah ve kolay yönetilebilir bir iç mekân bulunuyor.

 

Ford Avrupa Tasarımdan Sorumlu İcra Direktörü Martin Smith, “S‑MAX sürücüleri tutkulu ve yüksek beklentilere sahip S-MAX'larını türünün tek örneği olarak görüyor. Bizim misyonumuz, her alanda onların beklentilerinin üzerine çıkmak ve bunu yaparken de S-MAX'ta sevdikleri temel ögelerin ruhuna sadık kalmaktı” dedi.

 

S-MAX konseptin daha ileri dış tasarım ayrıntıları arasında; uzunluk ve hız izlenimi verecek şekilde aracın kenarı boyunca uzayan bir çizgi, yontulmuş kaslı omuzlar ile yerleştirme ve tasarım, hızlı tepki ve renk aralığı bağlamında çok büyük esneklik sunan ve aydınlatmada varılan son nokta; entegre LED'lere sahip karakteristik farlar sayılabilir.

 

S‑MAX konseptinin içi son teknoloji tasarım, rahatlık, bağlantı, kullanışlılık ve kalite gibi konuları da ifade ediyor. 

 

Ön kabinde, odak noktasına doğrudan sürücüyü oturuyor. Dinamik şekiller ve formlar birleşip, orta konsol üzerinde kesilerek geniş alan hissi uyandıran gösterge tablosunu oluşturuyor. Kapı panelleri de, benzer bir şekilde oluşturulmuş ve yenilikçi bir iç tavan tasarımı ile geniş alan hissini en üst noktaya taşıyor.

 

Gösterge tablosunun ultra-yumuşak deri yüzeyi ve özel olarak şekil verilmiş koltukların deri ve karbon elyaf ayrıntılarındaki kaliteli malzemeler, iç mekâna sofistike bir hava katıyor.

 

Smith, “İnce ayrıntılar ve gösterge paneli havalandırma kanalları gibi detay alanlarda gözle görülür işçilik, dikkat çekiyor. İç mekanının her bir unsuru ayrıntılı bir şekilde çalışılmış tasarımıyla, yakından incelenmeyi hak ediyor” diyor.

 

Ford S-MAX konsept en ileri Ford özellikleri ve teknolojilerini kullanarak müşterilere, mobilite ve refahın yanı sıra güvenlik, kullanışlılık ve sürüş zevki açısından en üst seviyeleri sunuyor.

 

Ford SYNC sistemi, aracın mobil özelliklerinin merkezinde yer alıyor. Ford SYNC ve MyFord Touch özelliği yolculara internet erişimi sağlarken tablet yerleştirme istasyonu desteğiyle ikinci sıradaki koltuklarda oturanlara kişisel cihazlarını araca kesintisiz bir şekilde entegre etme olanağı sunuyor.

 

SYNC AppLink akıllı telefon uygulamalarına sesle kumanda edebilme olanağı sağlıyor. Giderek artan hizmet sağlayıcıların sunduğu uygulamalar arasında bulunan Spotify, Kaliki, Glympse ve Aha, müzik, haberler, kişiye göre bilgilerin yanı sıra yer belirleme ve navigasyon seçeneklerini araca taşıyor. 

 

SYNC ayrıca sağlık ve konfora destek ek özellikler de sunuyor:

Ford’un ECG Kalp Atış Hızını İzleyen Koltuğu, tıp merkezlerinde kaydedilmişcesine uzun vadeli kalp verileri oluşturuyor ve herhangi bir olağandışı hareket olması halinde Ford SYNC üzerinden sağlık uzmanlarıyla bağlantıya geçiyor ve olası bir durum için bu verileri devralması olanağı sunuyor.

Glikoz Seviyesi Takibi, arka koltukta uyuyan bir çocuğun diyabet krizi yaşaması halinde Ford SYNC üzerinden anne veya babayı uyarabiliyor.

 

Sofistike iletişim ve sensor sistemleri S-MAX Konsept’e sürüş ortamı hakkında ayrıntılı bilgi vererek bilinçli sürüş sağlıyor ve sürüş güvenliğini artırıyor: 

Ford’un gelişmiş araçtan araca iletişim teknolojisi benzer donanıma sahip araçlarla haberleşebilme ve örneğin yolun ters yönündeki trafik veya bir kör virajda duran ve potansiyel tehlike yaratan bir araç konusunda uyarı mesajı gönderme olanağı sağlıyor.

Ford Akıllı Koruma Sistemi ve Çarpışma Öncesi Yardım özelliği yayaları tespit ediyor ve yakında bir çarpışma tehlikesi varsa otomatik olarak fren yapıyor.

Aktif Park Yardımının, dikey park, park çıkış yardımı ve yasak park levhası uyarısı özelliklerine sahip geliştirilmiş versiyonu ile Ford’un park teknolojisinin yeni nesli olarak, direksiyon, vites ve ileri-geri hareketleri kontrol edebilmesinin yanı sıra sürücülere park yerinden çıkarken yaklaşan bir araç olup olmadığını haber vererek de yardımcı oluyor.

 

İç tasarım, esneklik ve çok yönlülüğü artıran bir dizi akıllı çözüm sağlıyor:

 

İnce Koltuk Teknolojisi, üçüncü koltuk sırasında uygulandı ve koltukların tek harekette ve en az zahmetle yükseltilip alçaltılabilmesi sağlandı. İkinci sırada kullanılan akıllı koltuklar giriş-çıkışı kolaylaştırıyor, orta koltuğun katlanarak aracın tabanına kadar indirilebilmesi çok yönlü kullanım olanağını azami düzeye çıkarıyor.

Orta konsoldaki Çift Görüntülü Ekran, sürücü ile ön koltuktaki yolcuya aynı anda farklı görüntüler gösterebiliyor ve böylece sürücü dikkati dağılmadan önemli bilgileri alabilirken, öndeki yolcu aynı anda bir film seyredebiliyor.

 

Geliştirilmiş Ford güç aktarma organları ünlü S-MAX sürüş cazibesini yeni seviyelere taşıyor:

 

 

Yüksek verim sağlayan güç aktarma organları tamamen yenilenen ve turboşarj, ikili bağımsız eksantrik mili zamanlaması ve diğer gelişmiş teknolojilere sahip 1.5 litrelik EcoBoost benzinli motoru ile güç ve yakıt ekonomisini geliştiriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Detay fotolar ekledim artık daha net görebilirsin abicim.

 

Tabi tabi koltuk vs böyle olmaz. Araç 2014 sonu gibi üretimi başlar, 2015'de satışı başlayacak.Seri üretim halini 2014'de bir fuar'da göreceğiz

 

Evet vites ve elfreni güzel olmuş bence..

Bu 3 parçalı arka koltukları beğenmedim, Türk kullanımına hiç uygun değiller..

Ama genel olarak malzeme ve işçiliğe bakıldığında harika olmuş...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet vites ve elfreni güzel olmuş bence..

Bu 3 parçalı arka koltukları beğenmedim, Türk kullanımına hiç uygun değiller..

Ama genel olarak malzeme ve işçiliğe bakıldığında harika olmuş...

 

Kuga gibi yani

 

Şöyle birşey oluyor.

 

DSC07144.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler Yakup.

 

Çok güzel; son dönemde gördüğüm en özgün iç tasarım. 

Bu sınıfın tek lideri S-Max, Türk halkı farkında olmasa da.

 

Ben de en çok içini beğendim. Konsept olmasına rağmen heryeri ekran ile dolmamış haliyle üretilebilecek düzeyde bu haliyle.Kaplamaları değişir bana kalırsa böyle üretirler.

 

Citroen,Pug falan yeni modellerinde her yerine elektronik sokup bir sürü menü'de dolandıyıor, Hem orada olsun hem böyle kumanda olsun diyenlerdenim ben..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bilgilendirme için teşekkürler.

Ne demeli?

Öncelikle tasarım gerçekten çok şık, hem sade hem asil hem şık hem çekici, yani her açıdan başarılı.

İç mekan da öyle. Fotoğraflardan ciddi bir işçilik ve malzeme kalite kaygısı olduğu belli.

Üç kollu direksiyon sevenlerin hemen yüreği hoplayacaktır.

Eleştirilere gelince:

Nabız ve kan şeker düzeyi takibi gibi öğeler pratiğe hemen hiç yansıması olmayacak teknolojik oyuncaklar, medyatik olma çabası olarak görüyorum. Böyle bir arabanın lansman sürecinde öne çıkarılmasından ziyade otomobillerde sağlık izlemi konusundaki bir platformda olası çalışmalar olarak sunulmasını yeğlerdim.

Şimdi ne olacak kalp hastası binip de nabzına bakıp "şimdi araba kullanmamalıyım çok sinirlendim" mi diyecek, ya da doktorunuz sizi arayarak "beyefendi kalp krizi geçiriyorsunuz lütfen sağa çekin" mi diyecek, ya da 112 ekranında görüp de "arkadaşlar acele etmeyin adamın kalbi durmuş zaten" mi diyecek. Tamam bağnazlık etmemeliyim de sağlık teknolojileri kongresinde miyiz, yeni araç tanıtımında mı?

Sık şeker koması tehdidi altında olanlar için güzel bir özellik glikoz düzeyinin izlenmesi de kaç kişi buna ihtiyaç duyar?

Yani ben bu aracın bu özellikler ile öne çıkarılmasını gereksiz buldum.

Demezler mi o zaman Ford'a

- Çıkmadan eskiyen şu Mondeo'yu artık satışa sunsanız

- Bunlarla uğraşana kadar 1.6 dizele bir otomatik şanzman koysanız

- Şu tutamaçları standart hale getirseniz (gördüğüm kadarı ile bulnda da yok)

Yani kısacası gösterişi sevmem ve bu da bana biraz öyle geldi

Bunun dışında büyük ekranlı dokunmatik sistemleri kontrol ünitesi olarak kaçınılmaz bir gelişim olarak görsem ve ilk izlenim olarak çekici gelse de sürüş güvenliği ile bu tür dikkat gerektiren ekranların uyumlu olmayacağı konusunda çekincelerim var. Ancak görünen o ki teknolojik gelişmelerin hem pazarlama açısından çekficiliği hem de göreceli düşük maliyeti bu durumun göz ardı edileceği anlamına geliyor. Yani bir düğmeyi tutup çevirmek ekranda parmakla bir hedefi tutturmak ve onu görsel kontrolla ileri geri ittirmekten daha kolay ve sürüş esnasında güvenlidir. Ve evet ben de üzerindeki saydam kapağın ne işe yaradığını anlamakta zorlanıyorum.

Bu tür ağır ve yüklü olabilecek araçlara en iyi yakışacak motor 2.0 dizeldir, küçük EB'ların hibridi olmadıkça uzun vadede çok mutlu edeceğini düşünmüyorum. Yani ürün gamında olabilir ama öne çıkarılması gereken motor bu olmamalı.

Bu kadar geniş cam yüzeyler ve büyük iç hacime o havalandırma mazgalları yetmez, demedi demeyin.

Eleştiri dürtümü tatmin etmiş olarak yineleyeyim, tarzım değil ama çizgisini çok beğendim.

Bu arada kapı kollarını da unutmuşlar.

Düzeltme: imla (sanal klavyelerde yazma özürlüyüm)

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İç mekan da öyle. Fotoğraflardan ciddi bir işçilik ve malzeme kalite kaygısı olduğu belli.

Ve evet ben de üzerindeki saydam kapağın ne işe yaradığını anlamakta zorlanıyorum.

 

 

İç mekanın işçilik ve malzemesine kesinlikle hayran kaldım, harika...

 

Bence o cam kapak kaza anında kırılsın da milletin orasına burasına batsın, böylece nabız ve kan şekeri özellikleri daha etkin kullanılabilsin diye yapılmış.. :P

 

 

Ya hakikaten bi yeni Mondeo vardı ne oldu ona?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

  • S-MAX Concept güncel model üzerine inşa edilmiştir 0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

0_655_0_http---offlinehbplhbplcouk-galle

 

 

Bu beni derinden yaraladı. Almamam için tekbaşına yeterli bu . Araba yeni bir araba değil eskinin üstüne yapılmış. Aynı golf 5 golf 6 gibi. Ben ilerlemeye inanıyorum. 7 yılda araba teknolojisi muhakkak gelişti. Hatırlayın her arabada %20 daha hafif %30 daha güçlü çelik şu bu demiyorlar mı? Ama bunda demiyorlar. Çünkü 2006da tasarlananaın aynısı. Benim için hayal kırıklığı. 

Profil resmine bakın bir MPVden ziyade SWu çağrıştırmıyor mu? Makyajlı hafif yükseltilmiş mondeo SW olmuş bu. Yenii KUgadaki gibi ön cam açısıyla oynayarak daha sportif bir profil elde  etmişler. 

Bu direksiyon direk dimdirek SEAT direksiyonu değil mi yavvv..Hiç de beğenemedim ben. Onun dışında iç mekan mülemmel sade ve ışık. İstermisin ABD Fusoindaki dokunmatik kontroller olsun. Çok sükse yapar o zaman. Şanzıman inşallah şu meşhur yeni 8 ileri 9 ileridir.

 

Eleştirilere gelince:

Nabız ve kan şeker düzeyi takibi gibi öğeler pratiğe hemen hiç yansıması olmayacak tekonolojik oyuncaklar, medyatik olma çabası olarak görüyorum. Böyle bir arabanın lansman sürecinde öne çıkarılmasından ziyade otomobillerde sağlık izlemi konusundaki bir platformda olası çalıaşmalar olarak sunulmasını yeğlerdim.

Şimdi ne olacak kalp hastası binip de nabzına bakıp "şimdi araba kullanmamlıyım çok sinirlendim" mi diyecek, ya da doktorunuz sizi arayarak "beyefendi kalp krizi geçiriyorsunuz lütfen sağa çekin" mi diyecek, ya da 112 ekranında görüp de "arkadaşlar acele etmeyin adamın kalbi durmuş zaten" mi diyecek. Tamam bağnazlık etmem ama sağlık teknolojileri kongresinde miyiz, yeni araç tanıtımında mı?

Sık şeker koması tehdidi altında olanlar için güzel bir özellik glikoz düzeyiinim izlenmesi de kaç kişi buna ihtiyaç duyar?

Yani ben bu aracın bu özellikler ile öne çıkarılmasını gereksiz buldum.

 

 

Buna neden bu kadar takıldınız. BVU arabayı genel olarak Kuzey avrupalı yaşlı populasyon tercih ediyorsa bu özellikler çok çok iyi olmuş demektir. 

 

Son olarak 2 soru: 

- nerede üretilecek ? Genk kapanıyor çünkü 

- amerikada satılacak mı? Çünkü amerikada 1-2 Smax test aracı görülmüştü

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.