Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Vw Golf Vii (7) Tdi Highline Manuel Test - Sürüş İzlenimi - Detaylı İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Uzunca süredir yollarda olan Golf 7'yi detaylı sürme fırsatı buldum araç sahibi değerli üyemiz Uğur'a tekrar teşekkür ediyorum.
 
Sürüş Yorumlarını hemen aktarmak istiyorum ardından fotolar ile devam edelim.

 

1.6 Tdi motorlu golf 105 ps güç üretiyor ve 5 ileri manuel şanzımana sahip.

ilk çalıştırma yeterince sarsıntısız fakat alt devirlerde araç biraz motor sesi alıyor garip bir şekilde güç arttıkça motor sesi daha az hissediliyor yani rahatsız edici ses yok araçta sadece rüzgar sesi belli bir limitte duyuluyor. Yani araç oldukça sessiz.

 

Frenlemeden bahsetmem gerekiyor tam istediğim gibi focus severlerin hiçbiri bu aracı frenlerken kesinlikle zorlanmayacaklar. Tepki süresi olsun duruş mesafesi olsun abs'yi zırt pırt devreye sokmaması çok iyi.

 

Yol tutuşu ise meşhur Tam Bağımsız Arka Süspansiyonların olmamasına rağmen çok çok iyi. Ben açıkcası hayli fazla beğendim bu sınıfta bu kadar zorlamaya kaç araç direnir bilemiyorum aslında biliyorum da işte :P  Belli zorlamalar ile önden hafif kayıyor ama topluyor kendini esp sayesinde fakat bunu yapmanız için aracı gerçekten zorlamanız gerekiyor. Çok çok nadir yerlerde ise -hissedilmesi güç- hafif hafif arkadan byby yapıyor o kadar. Yani bu aracın sürüşünde kusur bulanı cız ederler :) O kadar da abartmayım değil mi :yeah:

 

Direksiyon ise düşük hız ve manevralarda ciddi yumuşak ve rahat yüksek hızlarda ise yeterince tepkili. Çok iyi kontrol edebiliyorsunuz çok nadir durumlarda yumuşaklık fazla gelebilir. Direksiyon üzerindeki tuşlar oldukça fazla alışkanlık gerekiyor bazı tuşları ise oldukça ufak. 

 

Konfor olarak kasislerde hafif gürültülü ama 17'' e rağmen oldukça iyi diyebilirim.Rahatsız etmiyor çıkan sesler.Daha yumuşak olsa bu araç zaten yeterince iyi yol tutamaz.Bunu kabul etmek gerekir

 

Motor bence bu aracın en büyük eksiği özellikle güç isteyen sportifler için. Fakat standart sürücü için oldukça yeterli özellikle 2.000 devir üstü fazla devirlenmese de güçlü. Daha fazlasını ne yapacaksın diyen de illaki olacaktır fakat Reno'nun 1.6 dci 130 ps ve tüketimini gördükten sonra insan istiyor bu da bir gerçek. 

 

Birde manuel versiyonunun tüketimini oldukça yüksek buldum. 7.3 litre. Araç sahibi arkadaşımızın tamamen şehiriçi kullanımıdır bu değer ve ekonomik kullanılmaya çalışılmıştır. Yani tercih edenlerin DSG'yi seçmesi daha iyi olacaktır.

 

Merak edilen sorulara yanıt vermeye çalışacağım şuan aklıma gelenler bunlar. Şimdiden aşağıdaki görüntüleri sabırla incelediğiniz için teşekkürler. 

 

Üyelerimizin okuyabileceği Cenk abinin Golf'ün yorumlara buradan ulaşabilirsiniz.Daha detaylı inceleme sunacağı kesin :yeah:

 
Video - MultiMedia Ekranı ve Çalıştırma Görüntüleri İçerir
 


 

Anahtarımızı aldık yola çıkıyoruz, maalesef ki Highline donanımda Keyless Go -anahtarsız çalıştırma- yok, doğuş opsiyon sunmayı tercih etmiş.

IMG_3875.jpg
 
Start & Stop sistemi sarsıntısız şekilde görevini yerine getiriyor.

IMG_3877.jpg

Bu Bölümde fotolar ile incelemeye devam edelim

Ön görünüş gayet sportif ve ilgi çekici bu golf diğerlerinden şık olduğunu ilk bakışta gösteriyor.Bu farların U LED ekli versiyonları da var onlarda Adaptif Xenon ile birlikte sunuluyor.

IMG_3878.jpg

IMG_3882.jpg

IMG_3884.jpg

IMG_3885.jpg

Bu LED arka stoplar standart olarak sunulmuyor yine opsiyon ama arkadaşımız sonradan değiştirdi.

IMG_3886.jpg

Arkadan

IMG_3889.jpg

Xenon'lar açıkken

IMG_3883.jpg

Highline donanımla birlikte 17 inç jant geliyor oldukça şık

IMG_3880.jpg

Yüksek hızlarda rüzgar sebebine etken olan faktörlerden biri de bu ayrıklık

IMG_3881.jpg

Yandan arka bölüm, bana göre aracın en klasik ve renksiz yönü artık efsane şeklini biraz daha değiştirse daha iyi olacak gibi.

IMG_3891.jpg

Sürücü odaklı Ön Konsol eskiye göre çok daha şık kullanım ise kolay.

IMG_3897.jpg

IMG_3899.jpg

Başarılı ses sistemi ve detaylı malzemelerin yanında golf'de üst trimlerden nasibini almış

IMG_3892.jpg

Koltuklar kaliteli ve başarılı, rahatlar.

IMG_3893.jpg

Diz ve özellikle baş mesafesi sınıfının iyilerinden

IMG_3894.jpg

Tavan aydınlatmalar LED başarılı ve şık ambiyans katıyor.

IMG_3895.jpg

Ön

IMG_3915.jpg

IMG_3896.jpg

Başarılı Detaylardan birisi kapı cepleri kadife kaplı kirlenmemesi halinde içindeki malzemelerin ses yapmaması için güzel ve şık yöntem

IMG_3900.jpg

Bir detay daha - Torpido içi yine aynı yukardaki yorumlarımı hak ediyor

IMG_3911.jpg

Eşya gözlerine yer verilmeye çalışılmış kayar kol dayama mevcut.

IMG_3912.jpg

IMG_3913.jpg

Güneşiklerde LED yok gözlük yuvası tavanda mevcut.

IMG_3914.jpg

Ön Kapı - Aklıma gelmişken kapıların kapanışları daha tok olabilirdi.

IMG_3901.jpg

Ön koltuk görevini layıkıyla yerine getiriyor destekler iyi test esnasında yormadı virajlarda tutmayı bildi. Lakin yüksek ön konsol alçak ayna sebebiyle görüş pozisyonunuzu ayarlamanın tek yolu koltuğu indirmek gibi ama yine de yetersiz.

IMG_3903.jpg

IMG_3916.jpg

IMG_3909.jpg

Direksiyonu F3 tit gibi daha yumuşak dolgulu olabilirdi fakat kullanımı iyi boyutu normal.

IMG_3910.jpg

Diğer golflerden sonra değişen bir özellik ise tabandan gelen pedal artık bunda yok. İyi olmuş diğerleri uzun yolda yorucu. :yeah:

IMG_3904.jpg

Gelelim tdi tüketimine Bu değer tamamen şehiriçini göstermekte. Focus tdci kullanıcıları için 0.5 - 1.0 litre kadar yüksek gelebilir benim alacaklara tavsiyem DSG olabilir olası sorunları düşünmek istemeyenler için Manuel şart tüketim ise kullanıcı verilerine göre bundan daha az'ı istanbul için zormuş.

IMG_3907.jpg

IMG_3908.jpg

Bagaj yeterli ve oldukça fonksiyonel, hem kat sistemi hem tutamaçlar hemde 12v çıkışı ile güzel

IMG_3917.jpg

IMG_3918.jpg

IMG_3919.jpg

Yine bir detay gizlenmiş, reflektör :yeah:

IMG_3920.jpg

Gördüğüm göze batan bir detay bu oldu arabada başka kusur arasanız zor bulursunuz işçilik ve kalite adına

IMG_3922.jpg

Yukarda anlatmaya çalıştığım kısıtlı görüş alanı ile bir destek olabilir, Dış'a açılan uzun silecekler yerine bu cam için yeterli olan klasik sistem tercih edilmiş.

IMG_3925.jpg

Bunlarda Güzel Pozları

IMG_3924.jpg

IMG_3926.jpg

IMG_3927.jpg

Uğur'un çooook sevdiği Led'leri :D

IMG_3928.jpg

Kötü çıkmış ama olsun :(

 

IMG_3929.jpg

Bir testimizin daha sonuna geldik. İncelememizi istediğiniz farklı model marka araçlar olursa söylemekten çekinmeyin lütfen :)

 

FocusClubTr.com

  • Beğen 17
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tüketim için şunu belirteyim; ilk aldığım zamanlar 9.0 litreyi görmüştüm zamanla 7.3 e kadar düştü, daha da düşeçeğini tahmin ediyorum. bu arada ben uslu uslu sürdüğünü sanıyodum. dacia ile yetişemedim tabi arabayı baya zorlamışsın. :)  neyse, iç dış bi ykama borcun olur artık. :) şaka bi yana,  güzel yazı olmuş eline sağlık. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İç kısımdan kalite akıyor.Yapmış adamlar helal olsun. Senide Vw sempatizanı gördüm Yakup,hayırdır ? :kıhkıh:  Sevmezdin pek :P

 

Kahretsin, içimdeki tarafsızlık :D   :zha:   Yine çok sevmem de aynı F3 gibi yapmışlar ondan :zha:   :kıhkıh: 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstanbul'da kullanımına göre tüketim bizim araçlara göre bir tık yukarıda sanki. Bende 7lt görüyorum mevsim ve trafik durumuna göre. 

 

Çok güzel araç ve inceleme. :yeah:  Bir de fiyat biraz daha makul olsa. Highline da o sayılanlar opsiyon ise tdi dsg highline full 90bine dayanıyordur artık. Adaptif cruise kontrol, otomatik frenleme, sunroof, full led-xenon vs. ile. 

 

Bir de adaptif cruise sıkışık trafikte dur kalk yapıyor diye biliyorum doğruysa güzel özellik. (ilk gazı da veriyor)

 

Bir de elektrikli koltuk opsiyon mu? Highline'da olması lazım artık. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İstanbul'da kullanıam göre tüketim bizim araçlara göre bir tık yukarıda sanki. Bende 7lt görüyorum mevsim ve trafik durumuna göre. 

 

Çok güzel araç ve inceleme. Bir de fiyat biraz daha makul olsa. Highline da o sayılanlar opsiyon ise tdi dsg highline full 90bine dayanıyordur artık. Adaptif cruise kontrol,frenleme, sunroof, full led-xenon vs. ile. 

 

Bir de adaptif cruise sıkışık trafikte dur kalk yapıyor diye biliyoprum doğruysa güzel özellik. (ilk gazı da veriyor)

 

Şuan bu araç 68.500 TL DSG ile yine bu versiyon 76.000 TL iyi opsiyonlar ile dediğin gibi abi ACC hariç 5-6 bin daha istiyor. Özetle iyi donanımlı golf için 75-85 bin isteniyor. Premium abilerine göre normal duruyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

85 bin Golf'e verene kadar en donanımlı Volvo v40  d2 alırdım.Doğuş oto mantığıyla gitmiyor fiyat listesi üstünden güzel indirimler yapıyor. Hemide taş gibi :)

 

Haaa Golf'ü görünce 3 kız atlar, V40'a 1 :) Türk kızlarıda çok paçoz be malın iyisinden anlamıyorlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gercekten begendigim iki vw den birisi. Digeri ise tosbacik. Hem eskisini hem de en yenisini begeniyorum.

85 bin Golf'e verene kadar en donanımlı Volvo v40 d2 alırdım.Doğuş oto mantığıyla gitmiyor fiyat listesi üstünden güzel indirimler yapıyor. Hemide taş gibi :)

Haaa Golf'ü görünce 3 kız atlar, V40'a 1 :) Türk kızlarıda çok paçoz be malın iyisinden anlamıyorlar.

Buradan cok pis espri cikiyorda neyse. :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gercekten begendigim iki vw den birisi. Digeri ise tosbacik. Hem eskisini hem de en yenisini begeniyorum.

Buradan cok pis espri cikiyorda neyse. :)

 

Forumda bayan yok dostum,gece gece patlat bir espiride gülelim :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim de hoşuma giden C segmenti güzel araçlardan birisi ama yakıt tüketimi gerçekten de yüksekmiş ekonomi odaklı kullanılmasına rağmen !!!Bir arkadaşta aynı aracın DSG lisi var ,O  da  yakıttan biraz şikayetçiydi ,yol bilgisayarı 6,3 gösteriyor demişti genelde ş.içi ama ekonomik kullandığını söylemişti fabrika verisi ise 4litrenin altında .Demekki  Vw fabrika verisi yakıt tüketim değerleri pek güvenilir değil .Daha önce oto dergilerinde incelemiş olduğum testlerde de VW nin gerçek tüketim ile fabrika verisi arasındaki fark diğer araçlarınkine göre fazlaydı! Ama gerçekten de güzel ve kaliteli bir otomobil:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup benim arabayı test etmedin şöyle ya yazıklar olsun. Bende Vwclubtr'ye gidiyorum :D

 

Bi ara çıkalım canım benim, cidden :) Önce temizleyelim ama :) Gelirler artsın şu GoPro'yu alalım daha güzellerini yapacağız inş :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.