Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Ecoboost 1.0 Baskı-Balata-Bilya-Volan Değişimi


Haluk Hekimoğlu

Soru

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

O gün o rampada eminim birden fazla kişi yakmıştır balatayı. Çok dik bir rampa ve tam 1.5 saat sadece 1 metre gidip duruyorsunuz. Çok araba kenara çekip kaputu açmıştı. Benim acemiliğim yada güvencim bnm arabam ford bana bir şey olmaz dememdi. Ben arabayı aldığımdan bu yana 3 defa uzun yol (İstanbul-izmir) yaptım bu güne kadar en ufak bir ses, şikayet yoktu ne baskıda ne başka yerinde.

Belki de aynı gün geçtik o yoldan.Yol yapım çalışması nedeniyle trafik çok sıkışıktı.Herkes Şİle-Ağva taraflarından denizden geliyordu.Ben de Sofular'a denize gitmiştim.Sizin dediğiniz gibi modeli düşük araçların birçoğu yol kenarında kaput açmıştı.Ama henüz 15000deki aracın orada balata yakması normal değil bence.Biraz diretilse sonuç alınır mı bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Baskı balata soğusun diye mi beklediniz?

 

hayır sadece tedbir amaçlı. ve yakıt tasarrufu için. yoksa 2 saatte dönecektim Karabük istikametine. onun yerine bekledim aynı süreyi petrolde. yolda hoplayıp zıplayacağımıza kenara çekmek en mantıklısı dik rampalarda.

 

yokuş kalkış desteği olan bir aracın da bu konuda avantajı olmalı bilmiyorum sizde var mı?

 yokuş kalkış desteği sadece titanium araçlarda var. arkadaşın  ki trend-x.. sık sık el freni kullanmalıydı yada kenara çekip beklemeliydi eğer yol kenarı müsaitse.

tabi çok yoğun trafik geçmeyecek gibiyse 5 saatte beklenmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hayır sadece tedbir amaçlı. ve yakıt tasarrufu için. yoksa 2 saatte dönecektim Karabük istikametine. onun yerine bekledim aynı süreyi petrolde. yolda hoplayıp zıplayacağımıza kenara çekmek en mantıklısı dik rampalarda.

yokuş kalkış desteği sadece titanium araçlarda var. arkadaşın ki trend-x.. sık sık el freni kullanmalıydı yada kenara çekip beklemeliydi eğer yol kenarı müsaitse.

tabi çok yoğun trafik geçmeyecek gibiyse 5 saatte beklenmez.

Bu el freni olayı baya yararlı oluyor. Şanzımana daha az yük biniyor mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikli olarak geçmiş olsun

 

baskı balatanın, motorla bir ilgisi olmaması lazım, her türlü motorda bu başınıza gelebilir, eb 1.0 suçlamayın bence, ama daha kuvvetli motorda, çekiş kuvvetli olacağı için bunun başınıza gelme ihtimali daha az olurdu diye düşünüyorum

 

aktarma organlarındaki bu tür parçaların garantiye girmediğini ben de biliyorum, 3000 tl de bu iş için oldukça pahalı, orj parçalarla dışarıda halletmek akıllıca olur

 

yokuş kalkış desteği olan bir aracın da bu konuda avantajı olmalı bilmiyorum sizde var mı?

 

Malesef dedikleri gibi yokuş kalkış desteği yok bizim trendx lerde. Dışarıda fiyat aldım ve hemen hemen otokoç ile aynı fiyatı verdiler.

Belki de aynı gün geçtik o yoldan.Yol yapım çalışması nedeniyle trafik çok sıkışıktı.Herkes Şİle-Ağva taraflarından denizden geliyordu.Ben de Sofular'a denize gitmiştim.Sizin dediğiniz gibi modeli düşük araçların birçoğu yol kenarında kaput açmıştı.Ama henüz 15000deki aracın orada balata yakması normal değil bence.Biraz diretilse sonuç alınır mı bilemiyorum.

 

Bİlmiyorum aynı gün mü geçtik ama oranın trafiği çok kötüydü. Bana da normal gelmiyor o yüzden diretiyorum da tüketici hakları, hakem heyeti ... biraz zorlayacam bi umut bi şey çıkarsa diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun...

Genelde fren aksamı, debriyaj vb. kullanıcı tavrına göre aşınması değişken parçalar garanti kapsamına girmiyor ve böyle olması da doğal.

Ancak başka arkadaşların da belirttiği gibi çağdaş bir arabanın kullanım şartları zorlu da olsa bu kadar kapsamlı bir hasar oluşturmaması gerekirdi. Aşınmış ve sertleşmiş balatanın volanı zorlaması söz konusu. Yani ilk aşamada servise gitseydiniz olasıdır ki volan masrafınız olmayacaktı.

Yine de çıkan parçaları saklayıp tüketici mahkemesinde şans denenebilir, uğraşmaya değer mi ona da siz karar vereceksiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yokuş kalkış desteği de pek bir işe yaramıyor. Bayramda köprü yolunda sıkışmıştık. Yarım saat içinde dumanlar çıkıyordu neredeyse balatadan. Ardından bir hafta araba koktu. Hatta yokuş kalkış daha kötü yapıyor bile olabilir. Gaza bastığında fazladan aracı tutuyor vs. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle geçmiş olsun umarım sonuç istediğiniz gibi olur ve en azından hasarın bir kısmı garanti kapsamına girer.Motor v.s işlerden hiç anlamayan biriyim ilgilenmedim de hiç tahmin ediyorum benim gibi çok fazla kişi vardır aracımıza zarar vermememiz için (kullanıcıya bağlı) dikkat etmemiz gerekenler nelerdir?Bende aracımı 14.000 de aldım debriyaj cok alttan kavriyor sanki bazen tam basmıyorum galiba geri viteste ses çıkıyor ve cok fazla gaz vermeden kalkış yaptığımda bi vuruntu sesi geliyor(söyledğim gibi araç mekaniğinden anlamıyorum bunlar belkide normal şeylerdir ya da bana bağlı)

 

Not : Konuyu dağıtıyorsam mesajım silinebilir

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

Aynı sorundan TurOtoda benim aracın volanı garantiden değişti. Şanzıman indirme ücretide bu değişim içine sokuldu ben sadece baskı balata seti parça parası verdim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Malesef dedikleri gibi yokuş kalkış desteği yok bizim trendx lerde. Dışarıda fiyat aldım ve hemen hemen otokoç ile aynı fiyatı verdiler.

 

 forumda parça tedarikçisi er-ol otomotiv var irtibata geçtiniz mi. parçayı alın işçilikle yaptırın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçmiş olsun,garanti ile değişim konusunda başka yetkili servisede başvurmalısınız bence,az da olsa servisin durumu lehinize çevirme şansı var.Bunu yazmamın sebebi daha önce farım su alıp buhar yapmıştı adapazarı akgün otoda hiç uğraştırmadan hatta ben söylemeden değişim yapmıştı,aynı sıkıntı tekrar başıma geldiğinde kdz.ereğli azim otoya gittim onlar önce bir işlem uygulayacaz tekrarlarsa sonra değişim isteriz falan filan dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

Muhtemelen detroitte ki iflasın forda da etkisi oldu ki garantiden bir şey değişmiyorlar. yakında ford servislerine garanti kapsamında hizmet verilmemektedir yazarlarsa hiç şaşırmayacağım.

 

Bir araç baskı balata sıyırmışsa o araçla uzun yola çıkarsanız araba o volanı yer. kızmayın darılmayın ama sizin böyle bir durumdan sonra -ki araçta çekiş kaybı ve kavrama sorununu tespit etmişsiniz- hemen aracı servise çekip 500 tl ile kurtaracaktınız. Fiyatlara gelince 3 sene önce benim megynin değişmişti 500 tl civarı baskı balata tutmuştu. Bir uzun yoldan sonra değişelim deyince kavramanın çok aşağıda kavradığı bunun volana her an zarar verebileceği volanında 2 bin tl civarı olduğu söylenince hemen baskı balatayı değiştirdim. 3 sene öncenin fiyatlarına bakınca sizin 3 bin tl masraf normal gözüküyor. Bence forddan soğumayın küçük bir noktayı atlamışsınız artık  başa gelen çekilir. geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Genel yorumlara bakınca sanki ford birşeyi değiştirmiyor gibi izlenim görüyorum ee biraz da foruma göz atın 10'larca olumlu şeyin yanında 1-2 memnuniyetsizlik göreceksiniz.

 

Bu baskı balata fren gibi şeyleri hangi firma garantiye alıyor  ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Genel yorumlara bakınca sanki ford birşeyi değiştirmiyor gibi izlenim görüyorum ee biraz da foruma göz atın 10'larca olumlu şeyin yanında 1-2 memnuniyetsizlik göreceksiniz.

 

Bu baskı balata fren gibi şeyleri hangi firma garantiye alıyor  ? 

forumla insanın gözü açılıyor, yastık demirleri kararan herkesin yastıkları garantiden değişti, bu forumdan okuduk gördük. ılımlı olumlu ve insan gibi yaklaşmama ve fordun benim aracın demirlerine pasta atıp işe yaramadığını görmesine rağmen garantiden bu demirleri değişmemesi bir çifte standarttır. bir zincir en zayıf halkası kadar sağlamken benim sorun garantiden hala değişmiyorsa kimse kusura bakmasın fordun garanti işi bu kadarmış derim. hani birde haksız olsak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.