Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

16'' OEM, 17'' OEM, 18'' OEM Ve 19'' OEM + Replika Jant Ve Lastik Ağırlıkları


Serdar yaman

Önerilen Mesajlar

Daha önce paylaşmıştım fakat orada kaybolur gider diye merak eden arkadaşlar burdan görebilmesi adına konu açtım...

Eski jant ağırlığı...
ga2aqujy.jpg.95adc8f9fa5dbe29e4ea168895e

Yeni jant ağırlığı...
qagaqede.jpg.f5868656f4b8f3de9798c71e6c8

Eski lastik ağırlığı...
gusu8avy.jpg.48daad1a8bfd316a6d31175e2a1

Yeni lastik ağırlığı...
y3y4ajy2.jpg.3fdcbf58789126caf8879a63ec9

Eski lastik ve jant hava dolu ağırlığı...
e5egavup.jpg.71bc898044ff1b75ba11bf9211c

Yeni lastik ve jant nitrojen dolu ağırlığı...
hazepyru.jpg.455aea59887c181f802769876dd

EDİT: 28 OCAK 2015 Lansman 5 kollu OEM jant

Replika ve orjinal lansman Jant arası fark teker başı 1200 gr...
Jant 11.4 kg

56a534a62201e197dc7da5f2d9ee9bcc.jpg.613

Lastik 10.3 kg

15b34bf2ae4a91831ff32ec7ef87d8e3.jpg.085

Lastik ve Jant hava dolu

 

21.7 kg

a22931b17a167cc058889fc174c42769.jpg.457

 

EKLEME 23 MART 2017

 

OEM spor paket 17" ağırlığı: 9.5 kg
Lastikli ağırlığı: 19.6 kg

 

EKLEME 27 MART 2017

 

 

Bu mesajıda başa eklermisiniz...

19 st jant ağırlığı

IMG_8624.JPG

Good year eagle f1 235/40/19 ağırlığı

IMG_8623.JPG

19 inç jant&lastik

IMG_8632.JPG

18 st ve good year 235/45/18 jant ağırlığı

IMG_8627.JPG

Totalde 19 st 18 st den 1.6 kg daha ağır...

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hazır konu açılmışken hafif jant ve lastiğin ne avantajı olur onu da konuşalım...

Ebad değişikliğinden kaynaklanan farkları göz ardı edersek:

 

Hafif jant/lastik kombinasyonu

  1. Konforu arttırır: Yürüyen aksamdaki hareketli kütlenin kaportadaki hareketsiz kütleye oranı ne kadar düşük olursa konfor o kadar fazla olur. Ayrıca amortisör ve yaylara daha az yük biner, hareketli aksamın ataleti düşer ve tepkimeler hızlanır.
  2. Yol tutuş düzelir: Özellikle bozuk yollarda yürüyen aksamın hafiflemesi tepkimeyi hızlandıracaktır, gerek direksiyon hareketlerine tepkime gerekse yolu takip etme konusunda hissedilir düzelme sağlar. 
  3. İvmelenme ve frenleme performansı artar: Hareket ettirilmesi/durdurulması gereken kütle ne kadar fazla olursa gerektirdiği tork da o derecede fazla olacaktır.
  4. Genel ağırlık azalmasına bağlı benzin tüketimi de azalır.
  5. Son hız jantın aerodinamiğine bağlı olduğundan ebadla çok değişmese de jant büyüdükçe aerodinamide bozulma söz konusu olup genelde son hızda hafif bir düşme gözlenebilir.

Çoğumuzun büyük jantları görsel nedenlerle taktığını düşünüyorum. Ucuz olsun diye replikalara da ilgi gösteriyoruz ister istemez. Amam bazen ağırlık dezavantajı nedeniyle kayıplarımız da olabiliyor. Görsellik ile işlevsellik arasındaki dengeyi gözetmek lazım diyorum. 

 

Tabii farklar kolay hissedilmeyecek düzeyde ve bu nedenle pratikte önem taşımayacak düzeyde olabilir, yine de bilinçli olmakta yarar var.

Ben tekerlek başına +6,5kg yük getirecek bir değişimi görsellik adına yapmazdım örneğin, ama herkeşin tercihi kendine...

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

beyin 18 lik

 

aynen yaa , bende merak ediyorum ...  yalnız tahminimce , Serdar'ın eski lastikler kabak kıvamında , yani yeni ile eski arasında 3 kilo fark bundan dolayı diye düşünüyorum ...

takılan jant'da SUV jantı olduğu ve kolları , göbeği göründüğü gibi baya bir etli olduğundan ötürü orjinal jant ile neredeyse 4 kiloluk bir fark var gibime geliyor ...

tabi bunlar varsayım , lastikciye işim düştüğü zaman tartmayı düşünüyorum , tabi lastikçide tartı ne gazsin :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aynen yaa , bende merak ediyorum ...  yalnız tahminimce , Serdar'ın eski lastikler kabak kıvamında , yani yeni ile eski arasında 3 kilo fark bundan dolayı diye düşünüyorum ...

takılan jant'da SUV jantı olduğu ve kolları , göbeği göründüğü gibi baya bir etli olduğundan ötürü orjinal jant ile neredeyse 4 kiloluk bir fark var gibime geliyor ...

tabi bunlar varsayım , lastikciye işim düştüğü zaman tartmayı düşünüyorum , tabi lastikçide tartı ne gazsin :)

 

5 tlye marketçiden kiraladım :D

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

17" cmax titanium X jantları lastikle birlikte kaç kgdir acaba, bilen yada tahmin edebilen var mı? değişime kesin gözüyle bakıyordum ama @Cem Boneval,  abinin mesajını okuduktan sonra bir acaba oluştu.

Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

4 lastikte farkedeceği max 20 kilo :) bir arkadaşınız otursa yanınıza zayıfından 60 kilo :) bunlar bence kayda değer ağırlıklar değil.

 

Düz mantık bu sektör'de işe yaramıyor maalesef :)

 

Yürüyen ile taşınan ağırlık aynı şeyler değil. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 ay sonra...

Bu konudan devam ederek bir şey sormak istiyorum. Tabii imkanlar elvermediğimden bunu tartamıyorum ve tahmn edemiyorum.

o yüzden soruyorum. 

 

Şimdi bizim klasik olarak çelik jant dediğimiz jant aslında alaşım jant hatta "hafif alaşım jant".

Araba üstünde gelen hafif alaşım jant yerine bir replica jant koyarsak bir ağırlık dezavantajı yaşayacağımız muhtemel ki burada öyle olmuş. Veya ebat değiştirip jantı büyütürsek yine ağırlık dezavantajımız olması muhtemel.. 

 

Peki diyelim ki takoz bir VWmiz var. Bunda alaşım jant yok kapaklı saç jant var. Bunun yerine replica jant  taksak yine de ağırlık dezavantajı olur mu ? (tartabilsem zaten size sormam :) ) Şunu demeye çalışıyorum kötüsünden bir replica bile olsa aynı ebattaki hafif alaşım jant,  araçtaki kapaklı saç janttan daha her zaman daha hafif olmaz mı ? 

 

İstanbul anadolu yakası mümkünse kartal-maltepe civarlarında alaşım jant stoğu en fazla olan jant-lastikçileri bilenler bana bir yazsınlar lütfen bir jant arıyorum da :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanınlanın tersine saç jantlar kilo olarak alaşım jantlara göre genelde*!* daha hafiftir. İsminde geçen -light alloy- jant dökümünde hafif malzeme kullanıldığını, yani pik / demir vs. ile değil ... alüminyum/nikel vs. kullanıldığını gösterir. 

 

Ama Alaşım jant her zaman tercih edilesidir. Radyal ve Virajda yorma testlerinde -saç- jantları ezip geçer, frenleri daha iyi soğutur ve darbe/burulma konusunda saç/çelik pres janttan çok daha iyi tepki verir.

 

Bazı profesyoneller, belli ve kontrol altındaki koşullarda mesela drift yarışı veya takip sahnesi çekimi ya da show... saç çelik jant'ı tercih ediyor olsa da trafikte ve uzun süreli kullanımda alü.alaşım jant bence doğru seçimdir. Sizi üzmez, güzeldir ve onlara güvenebilirsiniz. 

 

 

*!* = Boyut ve Dizayn nedeni ile farklılıklar görülebilir.

 

Not: Replika Jantlara güvenmeyin!

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı 16'' OEM, 17'' OEM, 18'' OEM Ve 19'' OEM + Replika Jant Ve Lastik Ağırlıkları olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.