Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Start Stop Sorunu


Ali H.

Soru

2011 model 1.6Tdci syle plus focus aracımda start stopta sorun yaşıyorum.uzun süredir boşta beklerken stop etmiyordu.Servise gösterdim,ilk başta yapamadılar,sonra hallettik diye aradılar.Aracı teslim aldım çalışıyordu ogün için ancak ertesi gün yine arıza verdi ve çalışmamaya başladı.Aynı şekilde sorun yaşayan ya da bilgisi olan varsa yardımını bekliyorum.Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benzer sıkıntı bende de var. Son bir aydır çalışmaz oldu. Servise götürdüm format attık dediler ve usta ile test sürüşüne çıktık çalışıyordu. 2  gündür yine çalışmaz oldu.

Kullanım kılavuzuna  baktım çalışmaması için bir sebep göremedim. Sanrım tekrar gidecez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

30 derecenin üstünde çalışmıyor bizim eb larda..kışında 0 ın altında...birde klima açıkta akü şarjında azalma varsa yine çalışmaz.

akünüzün durumunu bilemezsiniz..denemek için tabi bilemiyorum eksikliği doldurmak için ne kadar yol yapmak lazım.. durmadan 5 km gidin, ısı da 30 un altındaysa durun bir yerde boşa alıp kontrol edin..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer sıkıntı bende de var. Son bir aydır çalışmaz oldu. Servise götürdüm format attık dediler ve usta ile test sürüşüne çıktık çalışıyordu. 2  gündür yine çalışmaz oldu.

Kullanım kılavuzuna  baktım çalışmaması için bir sebep göremedim. Sanrım tekrar gidecez.

bende tekrar gitmeyi düşünüyorum

30 derecenin üstünde çalışmıyor bizim eb larda..kışında 0 ın altında...birde klima açıkta akü şarjında azalma varsa yine çalışmaz.

akünüzün durumunu bilemezsiniz..denemek için tabi bilemiyorum eksikliği doldurmak için ne kadar yol yapmak lazım.. durmadan 5 km gidin, ısı da 30 un altındaysa durun bir yerde boşa alıp kontrol edin..

280 km yol yaptıktan sonra çalıştı bir ara,şuan yine çalışmıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

90 km durmadan gittim, varış noktasındaki sıcaklık 12 derece çalışmadı.

 

90 km geri geldim, sıcaklık 20 derece yine çalışmadı. Git-gelin arasındaki 15-20kmyi hiç samıyorum.

 

Arada bir çalışsa düzensizlik var diyecem ama hiç çalışmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konu ile ilgili bir başlık daha var, orada yazmıştım, buraya da kopyalıyorum:

 

1. Akü voltajı düşünce ya da akü başı gevşemişse çalışmıyor 

2. Klima devrede ise ve iç-dış ısı farkı fazla ise çalışmıyor

3. 0 derece altında ve 30 derece üstünde çalışmıyor

4. Motor soğuksa veya aşırı ısınmışsa çalışmıyor

5. Sistemi kontrol eden sensörlerden veri akışı kesilirse çalışmıyor, mesela klima bağlantısı olan kablo soketinden ayrıldığında çalışmıyor

6. Arabayı yıkattığımda bir süre çalışmıyor, bazen bir gün kadar

7. Ve en önemlisi canı istemediği zaman çalışmıyor

 

1 ile başlayın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu konu ile ilgili bir başlık daha var, orada yazmıştım, buraya da kopyalıyorum:

 

1. Akü voltajı düşünce ya da akü başı gevşemişse çalışmıyor 

2. Klima devrede ise ve iç-dış ısı farkı fazla ise çalışmıyor

3. 0 derece altında ve 30 derece üstünde çalışmıyor

4. Motor soğuksa veya aşırı ısınmışsa çalışmıyor

5. Sistemi kontrol eden sensörlerden veri akışı kesilirse çalışmıyor, mesela klima bağlantısı olan kablo soketinden ayrıldığında çalışmıyor

6. Arabayı yıkattığımda bir süre çalışmıyor, bazen bir gün kadar

7. Ve en önemlisi canı istemediği zaman çalışmıyor

 

1 ile başlayın...

7 madde en kapsamlısı olmuş :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

7 madde en kapsamlısı olmuş :)

Geçenlerde çalışmama nedeni bir arıza daha öğrendim, akü voltaj kontrol modülü çalışmıyormuş!

Yani işin içine karmaşık elektronik girince çözüm hep kolay bulunmuyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bendekide kafasına göre çalışıyor. Klima açıkken stop ediyor araç enterasan biçimde. Klima kapalıyken stop edince klimayı çalıştırınca anında araç çalıştırıyor kendini. Bazen stop ediyor bazen etmiyor. Stop edince 10 saniye sonra kendiliğinden yine çalışıyor :) Kafası karışık benim arabanın biraz. Araçlarımızda akıllı şarj sistemi olduğundan normal kullanımda zorunlu ihtiyaç kadar şarj ediyor aküyü. Örneğin rampa aşağı iniyoruz veya araç viteste iken gazdan ayağımızı çektik o zaman tam şarj yapıyor. O anlarda o kadar fazla şarj yapıyorki klima fanın hızı bile artıyor gerilim yükseldiği için. Yol bilgisayarından test menüsüne girdiğimizde akü gerilimi gösteriyor. Gaz pedalından ayağımızı çektiğimizde 14,2 volta kadar çıkıyor gaz pedalına bastığımız anda kesiyor şarjı tabi belirli bir düzeyin altına düşmemek şartıyla. Geçen gün start stop sistemini açıp kapattığımız tuşun lambası yandı kendiliğinden yani devre dışı kaldı üstüne şarj lambasıda yandı. Baktım test menüsünden akü gerilimine eskisi gibi gazdan ayağımı çektiğimde değil sürekli 13,5 volt şarj yapıyor. Araç içi donanımları çalıştırdığımda düşüp azalıyor yani akü izleme modülünde sıkıntı yok. Baktım ki akünün indikatörü siyah renkte yani şarja ihtiyacı var. Hemen akü izleme modülünü devre dışı bıraktım. Şarj lambası yanmayı kesti. Start stop yine devre dışı. Aküyü güzelce şarj etti. Şu anda stoğ halindeki gerilimi 12.4 volt civarlarında. Aküyü anlamadım zaten 80 amper akü koymuş. Start stoplu araçlarda biraz daha farklı akü oluyormuş ve 75 amper oluyormış. Bende niye böyle bilmiyorum. Ustalar bu akü kugalarda çıkıyor dedi. Galiba sorunlu bir akü ve serviste araç yattığında karaktersiz bir usta veya çalışan değiştirdi aküyü. Başka bir anlam bulamıyorum. Fordun imalatta farklı bir akü takması çok düşük ihtimal.

Neyse birkaç gün daha böyle gezip güzelce şarj ettikten sonra akü izleme modülünün soketini takacağım geri. Çalışmaya devam edeceğini umuyorum.

Çağlar Kasımoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bendekide kafasına göre çalışıyor. Klima açıkken stop ediyor araç enterasan biçimde. Klima kapalıyken stop edince klimayı çalıştırınca anında araç çalıştırıyor kendini. Bazen stop ediyor bazen etmiyor. Stop edince 10 saniye sonra kendiliğinden yine çalışıyor :) Kafası karışık benim arabanın biraz. Araçlarımızda akıllı şarj sistemi olduğundan normal kullanımda zorunlu ihtiyaç kadar şarj ediyor aküyü. Örneğin rampa aşağı iniyoruz veya araç viteste iken gazdan ayağımızı çektik o zaman tam şarj yapıyor. O anlarda o kadar fazla şarj yapıyorki klima fanın hızı bile artıyor gerilim yükseldiği için. Yol bilgisayarından test menüsüne girdiğimizde akü gerilimi gösteriyor. Gaz pedalından ayağımızı çektiğimizde 14,2 volta kadar çıkıyor gaz pedalına bastığımız anda kesiyor şarjı tabi belirli bir düzeyin altına düşmemek şartıyla. Geçen gün start stop sistemini açıp kapattığımız tuşun lambası yandı kendiliğinden yani devre dışı kaldı üstüne şarj lambasıda yandı. Baktım test menüsünden akü gerilimine eskisi gibi gazdan ayağımı çektiğimde değil sürekli 13,5 volt şarj yapıyor. Araç içi donanımları çalıştırdığımda düşüp azalıyor yani akü izleme modülünde sıkıntı yok. Baktım ki akünün indikatörü siyah renkte yani şarja ihtiyacı var. Hemen akü izleme modülünü devre dışı bıraktım. Şarj lambası yanmayı kesti. Start stop yine devre dışı. Aküyü güzelce şarj etti. Şu anda stoğ halindeki gerilimi 12.4 volt civarlarında. Aküyü anlamadım zaten 80 amper akü koymuş. Start stoplu araçlarda biraz daha farklı akü oluyormuş ve 75 amper oluyormış. Bende niye böyle bilmiyorum. Ustalar bu akü kugalarda çıkıyor dedi. Galiba sorunlu bir akü ve serviste araç yattığında karaktersiz bir usta veya çalışan değiştirdi aküyü. Başka bir anlam bulamıyorum. Fordun imalatta farklı bir akü takması çok düşük ihtimal.

Neyse birkaç gün daha böyle gezip güzelce şarj ettikten sonra akü izleme modülünün soketini takacağım geri. Çalışmaya devam edeceğini umuyorum.

 

 

Start-Stop ile gelenlerde akü farklı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Start-Stop ile gelenlerde akü farklı.

İşte start stop aküsü değilmiş dediklerine göre. 2 tane dizel birinde ss olan diğerinde olmayan style plus araçlara baktık ikisinde de bendeki aküden yok. S&S olanda yeşil etiketli 75 amperlik akü vardı. Bendeki mavi etiketli 80 amperlik aynı zamanda s&s lu araçlardaki 75 amperlik akü ile aynı marş gücüne sahip (760cca idi hatırladığım kadarıyla) akü var. S&S aküsü daha fazla marş kapasitesine sahip akü olduğundan itiraz edeceğim Otosan'a bakalım ne çıkacak...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Demek bu nedenlerle start stopu kaldırdı Ford dizellerde Türkiyedekilerde yani..Sürekli sıkıntı ya da çalışmama problemlerinden servislere gidilmesi diye yani...Kardeşim start stop yapıyosan adam gibi yap her halükarda çalışssın,yok onda çalışmaz yok bunda çalışır..Start stoptan ne anladım ki o zaman...Zaten Ankarada pek de lazım olmuyor..İstanbulda yaşasaydım zaten kesin otomatik vites alırdım o da Focus Dizel de otomatik yok,Focus almazdım,Citroen C4 de fıstık gibi satart stop,her zaman devrede, ayrıca çok da sessiz çalışıyor....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben hiç ısınamadım start-stop özelliğine tam 2 sene oldu aracı alalı her bindiğimde alışmışım aracı çalıştırdıktan hemen sonra off düğümesine elim gidiyor kapatıyorum.artık daha da çekiniyorum arıza çıkacak die,çünki zaten motor arızalı servise gidin uyarısını 3 aya bir alıyorum götürüyorum birşey yok diyorlar:-)tırsıyorum birşey çıkar die açıkcası start-stop var ama yok:-)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu özelliğin sorunlu olacağı belliydi. Bence dizel araçlarda start-stop zararlı ve gereksiz. Zaten böyle olmasa Ford bunu dizellerden kaldırmazdı. Üç kuruş kar yapacağım diye sürekli marş motorunun devreye girmesini istemem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu özelliğin sorunlu olacağı belliydi. Bence dizel araçlarda start-stop zararlı ve gereksiz. Zaten böyle olmasa Ford bunu dizellerden kaldırmazdı. Üç kuruş kar yapacağım diye sürekli marş motorunun devreye girmesini istemem.

Nereden çıkardınız özelliğin sorunlu olacağını.

Üretici motorun en ideal şartlarda çalışmasını sağlayacak düzeneği kurmuş.

Şu anda aktif çalışma kusuru olan bir arkadaş var, o da eminim servis tarafından halledilecek.

Birbuçuk senedir kullanıyorum ve şu günlerde hava ısınmaya başladığından devre dışı kaldığı için üzgünüm, sessiz sessiz ışıkta iki dakika beklemek bana çok medeni ve çevreye saygılı geliyor.

Marş motoruna kayda değer bir yük binmiyor, daha önce de yazdım, pistonu en yüksekte olan silindirde ateşleme başlatılarak motorun kendi ivmesi ile çalışması sağlanıyor, ayrıca sıcak motorda binen yük ihmal edilbilir düzeyde, çok yoğun dur kalk trafikte de debriyaj ayağı ile kontrol sağlanıyor zaten.

Açıkcası benim için vazgeçmek istemediğim bir özellik oldu, ve başka araç kullandığımda stop etmeyince hem şaşırıyor hem üzülüyorum.

Ayrıca Ford'un dizel araçlardan kaldırdığı falan yok.

Otosan muhtemelen üç kuruş daha tasarruf etmek için listeden silmiştir, Avrupa'da bütün dizel motorları SS ile alabiliyorsunuz.

Ayırca büyük olsaılıkla emisyon kontrol normları çerçevesinde en azından gelişmiş ülkelerde bu bir süre sonra zorunlu hale gelecek. 

Bence tamamen tahmine dayalı "zararlı" vb. yanıltıcı/caydırıcı/tedirgin edici açıklamalarda bulunmayın...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.