Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yakalayabildiğimiz Oto Km'leri


Bekir B.

Önerilen Mesajlar

Şirin baba hayırdır milleti koşturmaya başlamışsın [emoji3]


Eğleniyorlar işte. Ben de iyice gaz veriyorum napıyım. 1 dk 200 e çıktım diye laf ediyorlar. He la he de sende.
Adam işine gelince yavaş, hızlı, güvenli, deli, yaşlı, genç olabiliyor [emoji41][emoji41][emoji41]


Abi adamların sıfır 100 ü 3 dk olunca sanırım sinir oldular. Sen de he la he de.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

1 dk 200, 10 dk da 200'e ulaşman. Ohoooo. 11 dk boyunca hızlı gitmişsin yani. Allah korusun. 1 lastiğe bakar bitmen.

Bu kaderci yaklaşımı bir kenara bırakın artık.

Eğer öyleyse kaldırım yürürken kafana bir saksı düşmesine bakar iş...

Yıllar önce Topçular iskelesinde park alanı yokken yoğun günlerde kuyruk İzmit - Yalova yolunda orta şeritte oluşurdu.

Ben sapmadan önce ikinci arabada idim ve motoru stop ettiğimden tekrar çalıştırmaya üşenmiş ve önceki arabadan 5 metre kadar geride kalmıştım. Karşı şeritten hızla gelen bir araba minibüsün sıkıştırması ile yandaki bariyere çarparak takla attı ve ters olarak öndeki arabanın üstüne düştü, ikisi birlikte benim tampona kadar sürüklendiler. Duran arabanın sürücüsü arabanın dışında olduğundan hafif yaralandı, takla atan aracın sürücüsü hayatını kaybetti. Yani hesapsız ölüm bu kadar yakın olabiliyor.

Neden bu kadar şeyi yazdım, bakımlı ve uygun bir ekipmanlı bir araç deneyimli bir sürücünün elinde fabrika çıkışı öngörülen performans değerlerine ulaşabilir, alınan risk kabul edilebilir düzeydedir. Yasal olarak Türkiye'de izin verilmiyor ayrı. 

Almanya otoyollarında biraz araç sürenler ne demek istediğimi daha iyi anlayabilir. 

Elbette hız yaparken risk daha yüksek olur ve elbette kimsenin kendinden başkasını göreceli yüksek bir riske maruz bırakması doğru değildir.

Ama ya şu bu olursa diye korkuyorsak hiç trafiğe çıkmayalım, malum günde 15 kişiyi kaybediyoruz bu yollarda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Elbette hız yaparken risk daha yüksek olur ve elbette kimsenin kendinden başkasını göreceli yüksek bir riske maruz bırakması doğru değildir.

Evet bunu dedim bende.

Hiç yapmayan biri gibi yazdım bende ama sonuçta o lastik patlayacaksa 200 yerine 90'da patlaması daha hayırlı olur büyük ihtimalle.

Ayrıca @Doğan Kurban bu konuda 90 km/h ile foto çekenlere bile kızıyorken veya bakımlardan sonra benim Focus'un 210'a kadar çıktığını söylediğimde beni daşlayacakken!! kendinin tek olmadığı halde bu hıza çıkması şaşırttı.

Birde umarım sizin yazınızı tam anlamadan okuyanlardan bundan sonra 200+ kadran fotoları gelmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

lastiğe de bakar, yola dökülmüş mazota da bakar, karşı şeritteki uyuyan kamyoncuya da, sürerken makyaj yapan ablaya da, televizyon dizisi izleyen otobüs şöförüne de, Amerika'da bile çoğunluğunun prosedürlere uygun olmadığı arka koruması gereğinden zayıf herhangi bir ağır vasıtaya da. Yayayken de skutere bakabiliyor.

 

gelirse gelir de 200 üzeri bir hıza çıkmak zor bir şey değil ki, araba izin veriyorsa tabikide, ki focusların hepsi veriyor bildiğim kadarıyla.

Yabancı bir atasözü vardı, düzde motoru maymuna ver o da 300 yapar diye, ki yapabilir gayet.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Birde umarım sizin yazınızı tam anlamadan okuyanlardan bundan sonra 200+ kadran fotoları gelmez.

1. Yüksek hızı çıkmayı özendirmeye çalışmıyorum, sadece karşı çıkmanın nedenselliğini tartışmaya açıyorum. 

2. Ülkemizde 132 km/h üzerindeki hızlar yasal olarak yasak. Bu nedenle zaten cezaya tabii suç teşkil ediyor.

3. Kimsenin yüksek hızda seyrettiğini belgelemesini talep etmiyorum. Beyana inanmaya hazırım. 

4. Ve yarım akıllılar için yapabileceğim fazla bir şey yok.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

lastiğe de bakar, yola dökülmüş mazota da bakar, karşı şeritteki uyuyan kamyoncuya da, sürerken makyaj yapan ablaya da, televizyon dizisi izleyen otobüs şöförüne de, Amerika'da bile çoğunluğunun prosedürlere uygun olmadığı arka koruması gereğinden zayıf herhangi bir ağır vasıtaya da. Yayayken de skutere bakabiliyor.

 

gelirse gelir de 200 üzeri bir hıza çıkmak zor bir şey değil ki, araba izin veriyorsa tabikide, ki focusların hepsi veriyor bildiğim kadarıyla.

Yabancı bir atasözü vardı, düzde motoru maymuna ver o da 300 yapar diye, ki yapabilir gayet.


En yakın örneği Balıkesire giderken kamyoncu amcanın bir anda önüme atlamasıydı hatırlarsan. Hızımız 90 yada 110 arasıydı dimi.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

20 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

lastiğe de bakar, yola dökülmüş mazota da bakar, karşı şeritteki uyuyan kamyoncuya da, sürerken makyaj yapan ablaya da, televizyon dizisi izleyen otobüs şöförüne de, Amerika'da bile çoğunluğunun prosedürlere uygun olmadığı arka koruması gereğinden zayıf herhangi bir ağır vasıtaya da. Yayayken de skutere bakabiliyor.

tevekkül diye bişi vardır hocam bilir misin? Sen "best-effort" unu koy ortaya, artık gerisi biraz da kısmet yani :) 

ama o 200 bu kapsama girmiyor bence :) hızı yapması bence oldukça kolayda, durması zor oluyor be, haksız mıyım? :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Her işin bir dengesi var. Ne kadar yavaş o kadar güvenli diye kullanmayı deneyebilirsiniz nerede olursanız olun. Trafiğin akışına tehdit oluşturursunuz üzerine bir sürü küfür yersiniz.

122 ile 136 arasındaki ölme riski nasıl ikiye katlanıyor, bunu kim neye göre hesaplamış anlamadım ben. Hız iki katına çıkınca fren mesafesinin 4 katına, hatta frenlerin ısındıkça efektifliğini kısmen kaybettiğini düşünürsek daha da fazlasına çıkıyor olduğu bir gerçek de böyle bir tablo bana pek gerçekçi gelmedi.

 

Neyse bu uzar gider, herkes her zaman bildiği gibi kullacanacağına ve burada binlerce döküman/video/anı paylaşsak da bu değişmeyeceğine göre devam ettirmenin lüzumu yok bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.