Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Renault'un yeni dizel motoru. 1.6 dci 130 ps


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Reno grand scenic ve latitude ye sonra da meganelere felan

1.6 138 ps dizel motor koyacakmış ? otohaber'de çıkmış sanırım..bilgisi olanlar ?

GÜNCELLEME

Makyajlı Megane ailesi ile birlikte yeni 1.6lt dci 130bg motor geldi. Fiyatlar açıklanmış. GT line donanımla 60.700TL fiyat açıklanmış. Renault genelde 3-4bin civarı liste üzerinden indirim yapan bir firmadır. Listeyi kopyalayamadım. İlgili sitenin linkini veriyorum. 130bg'lik motor bu sınıfta muadilleri arasında piyasadaki en kuvvetli dizel oluyor. (1.4-1.6lt dizel) Oldukça uzun zamandır söz edilen ve beklenen bir motordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

130 ps sanırım..

Paris’te Dünya prömiyerinde yeni 1.6 dCi 130 motoru.

Tamamen yeni olan 1,6 litre silindir hacimli bu dizel motor zaman içersinde aşamalı olarak mevcut 1,9 dCi motorun yerini alacak. 1,9 dCi motora göre %16 azaltılan silindir hacmi sayesinde ve yenilikçi teknolojik çözümlerin uygulanmasıyla, yeni 1.6 dCi 130 motorun CO2 salımları 1.9 dCi motora kıyasla yaklaşık 30 g/km gibi önemli bir oranda, ve tüketimi de %20’nin üzerinde düşüş gösterdi. Renault, silindir hacmini küçültme (downsizing) uygulamasına, Stop & Start, Düşük Basınçlı EGR, Energy Smart Management, değişken swirl, gibi bu gam düzeyinde ender rastlanan bir dizi motor teknolojisini ekliyor.

Bu yeni güç ünitesi lansmanından itibaren öncüsünün performansına benzer performans ile 96 kW (130 bg) güç ve geniş kullanım aralığında mevcut olacak daha cömert bir tork (320 Nm) sergileyecek.

1.6 dCi 130 motor, 2011 baharında ticarileştirilecek ve ilk aşamada Mégane ailesine dahil tek hacimli modellerde kullanılacak. Bu yeni motor ile donatılan Renault Grand Scénic 4,5l/100km yakıt tüketimi ile 119 g/km CO2 salımı sergileyecek.

* Otomatik vites kutusu EDC (Efficient Dual Clutch) çift kavramalı bu vites kutusu Mégane ailesinde ve Fluence’da sunulacak. EDC, otomatik vites kutusunun kullanım rahatlığını, manuel vites kutularıyla eşdeğer tüketim ve CO2 salım değerleriyle birlikte sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Öncelikle tablolar için sağol kardeşim.

Her iki tablo incelendiğinde şöyle bir sonuç çıkıyor;

1,6 dCİ 130 :1500-3800 dd aralığında (min 240,max 320 torq)

1,6 TDCİ 115 :1500-2800 dd aralığında (min 240,max 270 torq)

Sonuç çok açık.

Renault açık ara önde.

Şimdi test edilmesi gereken konu bu tabloları yola nasıl yansıttıkları !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle tablolar için sağol kardeşim.Her iki tablo incelendiğinde şöyle bir sonuç çıkıyor;1,6 dCİ 130 :1500-3800 dd aralığında (min 240,max 320 torq)1,6 TDCİ 115 :1500-2800 dd aralığında (min 240,max 270 torq)Sonuç çok açık.Renault açık ara önde.Şimdi test edilmesi gereken konu bu tabloları yola nasıl yansıttıkları !

eski TDCI tablosunda overboostu gösteriyordu. Yaklaşık 3200 dk kadar min 240 torq verdiğini var sayalım doktorum....Yola yansıması da scenic de böyle....

Sunu unutmayalım tdci da overboost mevcut o tabloda yok. :D

eski tabloda var boss.ona göre artı eksi bişey düşünürsün.... :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.