Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Far Buğulanmasına Gelen Cevap(Red!!) Ve Izlemem Gereken Yol??


Ömer Önder

Soru

Arkadaşlar focus 3 lerde bildiğiniz gibi birçok kişi buğu sorunu yaşıyor..aynı sıkıntıda bende mevcut.hatta sislerde de buğulanma var!bu şikayetle garanti başvurusunda bulundum farların değişmesi ya da onarılmasıyla servis garantiyi otosanın kabul etmediğini durumun normal olduğunu belirtti kiii biz çok iyi biliyoruz buğulanma olsa dahi 15 bilemediniz 1 saate geçer benimki 2 gün kalıyor!bunun üstüne çağrı merkezini aradım şikayetimi belirttim ve 2 haftaya yakın zamanda döndüler kesin kararmış buğulanma olması normalmiş ve garanti işlemi uygulanamıyor?öncelikle benmi bilmiyorum bu buğulanma olayını??bu 2 güne kadar kalıp farların yarısına kadar buğulanması normal mi?sisler deseniz komple buğu..en son genel merkezden yazılı belge istedim mail adresime açıklamalı olarak atın gerekli yasal süreci başlatacağım için ama aykutmuymuş genel merkezden uslup zaten bozuk,çünkü çağrı merkezindeki nezaket kaybolmuş!!direk kesin karar değişmez olmaz etmez..yazılı belgede maille atamazlarmış..dilekçe yollamam gerekiyormuş adreslerine,bunu yapıcam artık ama sizin tavsiyeniz nedir??sizce nasıl bir yol izleyeyim??yardımlarınızı bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1
Ben yazdığınızdan pek bişey anlamadım. Yasal süreç başlasa ne deyişecek? Eğer hatalı olduğu tespit edilirse zaten değişirler.

 

Nezaket'e gelince siz nezaketli ve sakin olursanız onlarda öyle davranıyor yani yaşadığımız bu. Ayrıca ''aykutmuymuş'' ile başlayan cümleyi de anlamadım.

 

Ben okadar çok şikayet atıyorum ki :) Saygısızlık kusur göremedim bu sebeple iletmek istedim. 

saygısızlığa öncelikle hatayı anlamak ve kabul etmek yerine sürekli işi zora koşarak başlıyorlar!!ben de bir yetkili servisim(LG markası) örnek veriyorum  cihazın(led bir tv) zamanla ön panelindeki bir bant yerinden kalkmış müşterimize ben bu çok normal sıkıntı oda sıcaklığınızda dersem ne kadar inandırıcı olurum??!fabrika ortam şartlarını önceden kestirip buna göre üretim yapmalı..kii yapmadı ozaman modifikasyonlar yaparak sorunu gidermeli ya da üretim hatasını kabul etmeli!ama bu çok normal odada soba yakmasaydınız oda ısısı 30 u geçmemeli diyemezsiniz!!otosan direk hava şartlarına olayı bağlayarak bir kere bence 1-0 yenik başlıyor!aracı napacağım hava soğuk farlar buğu yapar kullanmayacakmıyım?basınçlı yıkamadan olabilir diyor napacağım illa akan çeşmedemi yıkayacağım??ya da neymiş görüş açısını etkilemiyormuş görsellilğe birşey yapamazlarmış..bumudur doğru tutum üslup?

ortalama günde 20 kadar müşteri ve çağrı merkezleri ile diyolog kuran biri olarak uslubu tutumu anlıyabiliyorum..!!şöyle düşünün biri bu işin üstüne gidiyor ve firmadan en dişli en sert usluplu baskın kişi seçilip müşteri konuşturulmadan nihayi karar budur garanti kapsamında değişim olmaz...ayrıca sadece değişim değil bir çözümü varsa işte silikonlar ortada belli olmadığı sürece onuda kabul edebileceğimi bildirdiğim halde yapılacak bişey yok normal deniyor..emin olun çok seçici ve kesinlikle bir haykırış içinde değil derdimi tam anlatma yoluna gitsem de aykut !bey! çok konuşturmadı beni..

şöle bir diyolog ta geçti açtığı anda adını söyledi ve konuşma devam etti..ben çalıştığım için kişinin adını algılayamadım bu arada yazışma adresi istedim işte bu sorunu teknik olarak anlatın ve bana yazılı belge yollayın..bu arada isminiz neydi dedim..bana yollamıycaksınız beyfendiii verdiğim adrese diyerek tersledi!!ben daha uzakmamak için konuşmayı teşekkür ederek sonlandırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba,

Farların su aldığını (su almasa buğu yapmayacağı kanısındayım) ve bu durumun sürüş güvenliğinizi olumsuz etkilediğini belirten bir dilekçe yazarsanız. Bu durumun normal olduğunu belirten yazılı dönüş yapacaklarını sanmıyorum.

İyi günler,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Haydaa enteresan bence bu birazda garanti uzmanının insiyatifine kalmış bişey. Servisle aram iyi olduğu için canlı olarak gösteremesemde önceden çektiğim 2 fotoğrafla bile değiştirttim farlarımı. Bence farklı bir servis deneyin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

iyide nasıl değiştirmezler ? bunu muayenede ağır kusur olarak saymıyorlar mı ? bayağı oldu ama bizim doğanın tek farı buğuluydu kontrolde gözden kaçmış bizim. tüv türkçü daha karşıdan arabaya doğru gelirken farı gördü yazdı bile :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otosan da uyanmış sonunda...

Eski nesil farlardan farklı olarak yenilerinde havalandırma delikleri var.

Nem fazla ve ısı farkı belirgin olduğu anda yoğuşma sonucu iç yüzeyde buğulanma olabiliyor, olabiliyor diyorum çünkü her farda olmuyor, hatta aynı araçta bir farda olup diğerinde olmayabiliyor, yeni bir Mondeo'da öyleydi mesela.  

Havalandırma deliklerinin ısı farklarını dengelemek ve ampul ömrünü uzatmak için yapıldığı iddia ediliyor.

Focus'un üretildiği Almanya'da servisler bunu normal kabul edip değişim yapmıyorlar. 

Tabii bu durumda geriye kazara buğulu farla muayeneye gidip kusurlu sayılmak kalıyor ki öyle bir durum olursa da servise aracı bırakıp "lütfen muayenesini yaptırın" demek en iyi çözüm gibi görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben yazdığınızdan pek bişey anlamadım. Yasal süreç başlasa ne deyişecek? Eğer hatalı olduğu tespit edilirse zaten değişirler.

 

Nezaket'e gelince siz nezaketli ve sakin olursanız onlarda öyle davranıyor yani yaşadığımız bu. Ayrıca ''aykutmuymuş'' ile başlayan cümleyi de anlamadım.

 

Ben okadar çok şikayet atıyorum ki :) Saygısızlık kusur göremedim bu sebeple iletmek istedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hocam sizin konuştuğunuz kişi kimdir ? Direkt yetkili ve sözü geçen biri mi ? önce bunu düşünelim.

 

O kişiye ne aktarılıyorsa size onu söylemekle yükümlü kimse sizin vereceğiniz direkt sorulara konuya hakim olmadan cevap vermiş olabilir bu sebeple taleplerinizi yazılı iletmeniz her zaman en mantıklı yol olacaktır ki bunu işi bilen servisler tavsiye eder yani sizin kulağınıza fısıldar siz mail vs ile iletin der.. Yani telefonda uzatmamanız yerinde hareket olmuş.

 

Öze gelecek olursak firma size değişim yapsa dahi buna çözüm bulamayacağını iletmiş, yasal olarak başvursanızda bir şey değişmeyecek çünkü sizi tehlikeye atacak veya engelleyecek durum yokmuş! Size değişse dahi aynı sorun olabilir denmiş sonuçta.

 

Bir de paragraf sonlarında satır atlarsanız çok iyi olur.

 

Kolay gelsin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Hocam sizin konuştuğunuz kişi kimdir ? Direkt yetkili ve sözü geçen birimi ? önce bunu düşünelim.

 

O kişiye ne aktarılıyorsa size onu söylemekle yükümlü kimse sizin vereceğiniz direkt sorulara konuya hakim olmadan cevap vermiş olabilir bu sebeple taleplerinizi yazılı iletmeniz her zaman en mantıklı yol olacaktır ki bunu işi bilen servisler tavsiye eder yani sizin kulağınıza fısıldar siz mail vs ile iletin der.. Yani telefonda uzatmamanız yerinde hareket olmuş.

 

Öz'e gelecek olursak firma size değişim yapsa dahi buna çözüm bulamayacağını iletmiş, yasal olarak başvursanızda birşey değişmeyecek çünkü sizi tehlikeye atacak veya engelleyecek durum yokmuş! Size değişse dahi aynı sorun olabilir denmiş sonuçta.

 

Birde paragraf sonlarında satır atlarsanız çok iyi olacak okurken oldukça zorlandım genç olmama rağmen :)

 

Kolay gelsin.

işte benim sıkıntımda bu değişse dahi gelecek üründe de aynı sorun olabilir bunu geliştirme yapıp firma düzenleme yapmalı..ya da anlamadığım neden bir kısmında buğulanma yokta bir kısmında var bu da ilginç..ben çözüm bulamayacaklarını değilde değişimi bir maliyet gördükleri kanısındayım bakalım yaşayıp göreceğiz olanlarıda aşama aşama sizlerle paylaşacağım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
işte benim sıkıntımda bu değişse dahi gelecek üründe de aynı sorun olabilir bunu geliştirme yapıp firma düzenleme yapmalı..ya da anlamadığım neden bir kısmında buğulanma yokta bir kısmında var bu da ilginç..ben çözüm bulamayacaklarını değilde değişimi bir maliyet gördükleri kanısındayım bakalım yaşayıp göreceğiz olanlarıda aşama aşama sizlerle paylaşacağım..

 

Yukarda nedenini cem abimiz yazmış okudunuz mu  ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yukarda nedenini cem abimiz yazmış okudunuz mu  ? 

tabiki okudum..bir önceki aracım seat leon da da buğu problemi vardı fakat seat yeni serilerde farların arka kısmını değiştirdi sanırım(su tahliye deliklerini) ve sorun çözüldü..benim farlarıda garantiden sorunsuz değiştirdiler sorunda bitti..

 

bakın öncelikle şunu söliyeyim her far su ya da nem alır bu normaldir fakat servis bülteninde geçtiği gibi bir süre(en fazla 1 saatte) sonra bu buğuyu tahliyelerden dışarı atar..olması gereken budur.fakat yoğunlaşma oluyor ve bu uzun süre kalıyorsa bu bir üretim hatasıdır bunu da firma gidermelidir.

 

ayrıca tüvtürk te buğulanmanın kusur sayıldığını bilmiyordum çünkü araçlarımı genelde 3 yaşını bulmadan sattım ve vizeye girmek zorunda kalmadım!bunu öğrendiğimde iyi oldu!en azından bunu da firmaya karşı kullanabileceğim bişey,tabi yasal mevzuata bakmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.