Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Wrc, Vw Polo Ve Diğerleri


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Yıllardır Citroen'İn peşinden koşmaktan yorulan Ford sonunda küresel krizi bahane ederek Dünya Ralli Şampiyonasından fabrika takımı olarak çeklldi.

Daha önce Mini de katılmayacağını açıklamıştı.

Neyse ki yeni katılımlarla etaplar boş kalmayacak, durum nasıl bir bakalım:

  • Citroën yeni sezonda markalar şampiyonasına katılımcı araç sayısını üçe çıkararak devam edecek. Pilotlarda değişiklik yok, Sebastian Loeb, Mikko Hirvonen ve Dani Sordo'ya Junior ekibinde Thierry Neuville eşlik edecek dördüncü DS3 ile.
  • Ford her ne kadar fabrika takımını çekmiş görünse de Katar destekli M-Sport Ford World Rally Team olarak özel takım ile varlığını sürdürecek gibi görünüyor. Üç araç markalar şampiyonasına puan verecek. Sürücüler Nasır El Attiyah ve Mads Östberg, üçüncü aracı kimin kullanacağı henüz belli değil.
  • Hyundai 10 yıl aradan sonra bu yıl bazı yarışlarda start alacak ve 2014 tüm sezonu kovalayacak. i20 WRC'lerin direksiyonuna kimlerin geçeceği de henüz resmen açıklanmadı..
  • Mini de resmen çekildiğini bildirmiş olsa da John Cooper Works WRC FIA homologasyonuna sahip olduğundan özel takımlara araç verebileceğini açıkladı.
  • Yenilerin arasında en güçlü şampiyon adayı ise Volkswagen. Yeni lanse edilen Polo R WRC temelinde hazırlanan üç aracın ikisi Ford'dan ayrılan Jari-Matti Latvala ve Sebastion Ogier ile markalar şampiyonasına koşacak, üçüncü aracı ise yeni yeteneklerden Andreas Mikkelsen kullanacak.

Sonuçta Citroen ve Ford'un yanına VW ve Hyundai de katılırken bir - iki Mini görme şansı da olabilir. Çekişme şekil değiştirerek devam edecek. Bakalım Loeb yeni rakipleri karşısında neler yapabilecek?

Biraz da görsel destek...

VW yeni Polo versiyonunu tanıttı, R WRC, 1.6L 220 PS motora sahip ve ralli versiyonunda motor gücü 315 PS'e yükseltiliyor. Üretim 2500 adet ile sınırlı son hız da 250 km/h.

VW-Polo-R-WRC-Street-729x486-62c2e3c0dc625eb2.jpg

VW-Polo-R-WRC-Street-729x486-8f67fcbbfe03d5d6.jpg

Bu da ralli versiyonu

VW-Polo-R-WRC-729x486-c5f1e485e517ab54.jpg

VW-Polo-R-WRC-729x486-83d5874e2f082e82.jpg

VW-Polo-R-WRC-Street-729x486-a59d7e867d434c47.jpg

VW-Polo-R-WRC-729x486-13634587ca94b2fa.jpg

VW-Polo-R-WRC-729x486-5b435ba5e282032b.jpg

Kokpiti becerememişler :kıhkıh:

Test sürüşünden çekimler

Bu 2012 şampiyonu Citroen DS3

Citroen-DS3-WRC-08.jpg

Bu da Hyundai'nin yeni bebesi

hyundai-i20-wrc-6.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hyundai nin başarılı olmasını temenni ediyorum.. motoru ve yürüyen aksamı normal kullanımlarda çok uzun ömürlü ama bakalım

yarışlarda ne yapacak..

accent era sahibiydim

yeni i20 ler 130.000 adet olarak Türkiye de üretiliyor. kore ile kdv anlaşması yapılırsa 200.000 adete kadar çıkacak..

hem hesaplı (32.300 tl) hem az yakan (1.2 motor d-cvvt, ortalama 4.9.. elantra dakinin küçüğü) hemde içi dolu araç istiyorsanız yeni i20 ye bakın derim. alttan 2. donanımda(sense) bile cruise kontrol, yağmur sensörü, elektrikli direksiyon, arka park sensörü, ısıtmalı aynalar dahil birçok özellik var. hyundai yüzünden mi bilmem( :) işin esprisi), renault yeni clio almaya giden arkadaşa bayi şimdi clio almayın aralıkta yeni düşük fiyat açıklayacak demiş. çünkü 15 gün önce clio nun baz versiyonunda fasılalı silecek bile yok ve metalik boya farkı istiyorlardı. son durumu bilmiyorum

http://yenii20.hyund...ai-Yeni-i20.pdf

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Donanımları ve yakıtı iyi olabilir taa ki kaza yapana kadar.

kaza kriteriniz 90-120 ile giderken ise haklı olabilir mi siniz emin değilim..ama 55 e kadar yavaşlayabiliyorsanız yada 55 ile yapıyorsanız kazayı, her malum arabalar gibi onunda 5 yıldızı var.. yani i20 de ölürsünüz, fiesta yada polo da kurtulursunuz diye bir kriter yok.. Allah vermesin kısaca..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
Neyse ki yeni katılımlarla etaplar boş kalmayacak, durum nasıl bir bakalım: Citroën yeni sezonda markalar şampiyonasına katılımcı araç sayısını üçe çıkararak devam edecek. Pilotlarda değişiklik yok, Sebastian Loeb, Mikko Hirvonen ve Dani Sordo'ya Junior ekibinde Thierry Neuville eşlik edecek dördüncü DS3 ile. Ford her ne kadar fabrika takımını çekmiş görünse de Katar destekli M-Sport Ford World Rally Team olarak özel takım ile varlığını sürdürecek gibi görünüyor. Üç araç markalar şampiyonasına puan verecek. Sürücüler Nasır El Attiyah ve Mads Östberg, üçüncü aracı kimin kullanacağı henüz belli değil. Hyundai 10 yıl aradan sonra bu yıl bazı yarışlarda start alacak ve 2014 tüm sezonu kovalayacak. i20 WRC'lerin direksiyonuna kimlerin geçeceği de henüz resmen açıklanmadı.. Mini de resmen çekildiğini bildirmiş olsa da John Cooper Works WRC FIA homologasyonuna sahip olduğundan özel takımlara araç verebileceğini açıkladı. Yenilerin arasında en güçlü şampiyon adayı ise Volkswagen. Yeni lanse edilen Polo R WRC temelinde hazırlanan üç aracın ikisi Ford'dan ayrılan Jari-Matti Latvala ve Sebastion Ogier ile markalar şampiyonasına koşacak, üçüncü aracı ise yeni yeteneklerden Andreas Mikkelsen kullanacak.

 

şeklinde başlamıştık 2013 WRC tanıtımına.

Geçtiğimiz bir ay içerisinde iki önemli kış rallisi koşuldu, ve kısmen sürpriz sonuçlar elde edildi.

 

Önce takımları bir kez daha hatırlayalım: 

 

team2013.jpg

 

Citoren Loeb, Hirvonen ve Sordo ile en bir favori ekiplere sahipken, etapların yeni çocuğu VW, Latvala ve Ogier gibi iki güçlü isimle şansını deneyecek.

Ford resmen yarışmalardan çekilmiş olsa da M-Sport grubunun teknik, personel ve lojistik desteği ile yine de oyundan uzak kalmamaya özen gösteriyor ve Novikov, Ostberg ve Neuville gibi genç ama yetenekli isimlerle podyum arayışlarına devam edecek gibi görünüyor.

 

Efsanevi Monte Carlo yılın ilk yarışıydı ve kar, buz, ıslak, kuru, her yol vardı. Çok çekişmeli bir yarış oldu.

Alışılmışlar yaşandı, Loeb kazandı, Latvala da kaza ile yarış dışı kaldı.

Alışılmadık olan ise VW'nin Polo ile ilk yarışında 2.lik kürsüsüne çıkmış olmasıydı!

Ford'un ise uzaktan katılım stratejisi çok başarılı görünmüyordu...

Sonuçlar:

monte_sonuc.jpg

 

Monte'nin baş aktörleri

 

wrc_monte.jpg

 

Takip eden yarış İsveç rallisi oldu, Monte İsveç'e göre neredeyse bir bahar rallisi havasındaydı.

Dondurucu soğuklara rağmen yoğun seyirci desteği ile koşulan rallide bir sürpriz ikinci kez yaşandı, 62.kez yapılan yarışta ikinci kez İskandinav coğrafyasından olmayan biri yarışı kazanıyordu. Adı yine Sebastian idi, ama bu sefer Loeb değil Ogier idi podyumun en tepesine tırmanan. VW böylelikle hazırlık çalışmalarını çok verimli geçirdiğini ve her açıdan rekabete hazır olduğunu mesajını veriyordu...

Ford ise 3, 5 ve 6.lık ile biraz teselli buldu.

Sonuçlar:

sweden_sonuc.jpg

 

divers_1221_800.jpg

 

divers_0469_800.jpg

 

divers_1434_800.jpg

 

divers_3685_800.jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Baştaki konuya dönersek bu Citroën yarışlarda öğrendiklerini nerede uyguluyor acaba. Konforlu fakat vasat arabalar üretiyorlar sürekli.

1.6 hdi 110bg araç gayet güzel 1 performansı var kullandığım araç 6 yaşında.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Geçtiğimiz hafta sonu Meksiko Rallisi koşuldu.

Malum bu sene Sebastian Loeb her yarışa katılmıyor, Meksiko da evde dinlenerek geçirdiği bir ralli oldu.

Hal böyle olunca meydan başka bir Sebastian'a kaldı: VW Polo ile bu sene sezona merhaba diyen ve bu yarışı da açık ara önde kazanan Sebastian Ogier'e...

Polo başarı üzerine başarı kazanıyor, Loeb olmadan Citroen bocalıyor, resmi destek alamayan Ford takımları ise bir şekilde rekabetçi kalmayı başarıyorlar.

Uzun süredir etaplardan uzak kalan Ken Block'un yedinciliği ilginç. Hatta yeni yetme Neuville'in Fiesta ile üçüncüiüğü daha da büyük başarı...

 

Rallinin özelliği toprak ve yüksek olması, işte künyesi:

 

251661_161942890625260_1691958243_n.jpg

 

Bu da yarış sonundaki sıralama:

  1. Sebastien Ogier Volkswagen 4h30m27.0s
  2. Mikko Hirvonen Citroen + 3m28.9s
  3. Thierry Neuville M-Sport Ford + 4m23.8s
  4. Dani Sordo Citroen + 6m06.7s
  5. Nasser Al-Attiyah M-Sport Ford + 8m34.5s
  6. Chris Atkinson Abu Dhabi Citroen + 11m28.0s
  7. Ken Block Hoonigan Ford + 11m48.3s
  8. Benito Guerra CRT Citroen + 12m49.8s
  9. Martin Prokop Czech Ford + 14m29.0s
  10. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 17m15.3s
  11. Mads Ostberg M-Sport Ford + 26m40.4s

Biraz da göreseller

 

1128_rally_guanajuato_mexico_2013_070d4c

 

1128_rally_guanajuato_mexico_2013_a0f8bc

 

1128_rally_guanajuato_mexico_2013_fff929

 

1128_rally_guanajuato_mexico_2013_fa66ec

 

 

 

Şampiyonada son durum

 

Sürücüler

BFDzx7fCIAAgk6r.jpg

 

Takımlar

 

BFDz3SUCAAAxYCQ.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.