Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Dizele Chip


Yusuf Şerbetçi

Önerilen Mesajlar

Yaptırmadan önce en azından bir kaç video çekerseniz farkı somut olarak görebiliriz.

Bir de mümkün olursa işlem sırasında sökülüp takılan parçaları resimli olarak görebilirsek işlemin yapılış şekli hakkında bilgimiz olur.

 

 

Aynen çok iyi olur :)

Bak bak nasılda ilgilerini çekti :)  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bak bak nasılda ilgilerini çekti :)  :)

 

:) Herkes gibi bende çok merak ediyorum. Günlerdir aklımdan çıkmıyor. Neredeyse yeni bir araç alacak kadar heyecanlıyım. Umarım beklentilerimi karşılar, hayal kırıklığı yaşamam. Elimden geldiğince resimlemeye anlatmaya çalışacağım fakat motor terimlerini fazla bilmediğim için teknik bir açıklama beklemeyin :) Ama chiptunning den önce mutlaka dyno metrede test yapacağım. öncesi sonrası değerlerini paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotoğraflanacak ne olabilir ki, bilgisayarı bağlayıp yazılım atacaklar sonuçta.

Öncesi ve sonrasında dyno önemli gerçekten, psikolojik etkiyi sıfırlar en azından. 

Fazla heyecanlanacak bir durum da yok bence, araba daha güçlü ve hızlı olacak işte, son hızda +10-15 (ki son hızı kullanma şansımız sıfıra yakın), 0-100'de 1 - 1,5 saniye, ara hızlanmalarda da aynı oranda artar.

Hemcinslerinizden hızlı olursunuz, ama hala yetişemediğiniz bir sürü araç olur.

Yolların yarış pisti olmadığı varsayılırsa sağlayacağı zevkin ölçüsü de ancak "yeterli" olur.

Bugün kötümser günümdeyim galiba...   :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotoğraflanacak ne olabilir ki, bilgisayarı bağlayıp yazılım atacaklar sonuçta.

Öncesi ve sonrasında dyno önemli gerçekten, psikolojik etkiyi sıfırlar en azından. 

Fazla heyecanlanacak bir durum da yok bence, araba daha güçlü ve hızlı olacak işte, son hızda +10-15 (ki son hızı kullanma şansımız sıfıra yakın), 0-100'de 1 - 1,5 saniye, ara hızlanmalarda da aynı oranda artar.

Hemcinslerinizden hızlı olursunuz, ama hala yetişemediğiniz bir sürü araç olur.

Yolların yarış pisti olmadığı varsayılırsa sağlayacağı zevkin ölçüsü de ancak "yeterli" olur.

Bugün kötümser günümdeyim galiba...   :kıhkıh:

 

Kesinlikle öylesiniz Cem bey :) Bütün şevkim gitti şuanda. Neredeyse vazgeçeceğim :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neredeyse vazgeçeceğim

 

ben sizi biraz gaza getireyim :smiley2k: 

 

en az 25 hp elde ederken , esas aslan payı en az 60 nm tork kazanacak olmanız ...   :guitar:   

yanlız şunuda söylemeden edemeyeceğim , 25 - 30 hp 'den sonrası araç için zararlı olacaktır , özellikle debriyaj baskı balata ömrü yarı yarıya düşecektir ...  ama dediğim genel birşey ; araç güç kazandı diye devamlı devir çevirirseniz olabilecek bir sorun , arada gaz açmakla çokta bir sorun olmaz ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotoğraflanacak ne olabilir ki, bilgisayarı bağlayıp yazılım atacaklar sonuçta.

Öncesi ve sonrasında dyno önemli gerçekten, psikolojik etkiyi sıfırlar en azından. 

Fazla heyecanlanacak bir durum da yok bence, araba daha güçlü ve hızlı olacak işte, son hızda +10-15 (ki son hızı kullanma şansımız sıfıra yakın), 0-100'de 1 - 1,5 saniye, ara hızlanmalarda da aynı oranda artar.

Hemcinslerinizden hızlı olursunuz, ama hala yetişemediğiniz bir sürü araç olur.

Yolların yarış pisti olmadığı varsayılırsa sağlayacağı zevkin ölçüsü de ancak "yeterli" olur.

Bugün kötümser günümdeyim galiba...   :kıhkıh:

Abi beyni söküp yapmıyorlar mı bu işlemi? Ben öyle olduğunu düşündüğümden fotoğraflama istemiştim ki söküp takılma sonrasında servis ilk bakışta farkedebilecek mi tahmin yürütebiliyim diye

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

özellikle debriyaj baskı balata ömrü yarı yarıya düşecektir

Bunu da daha önce tartışmıştık, Ford'da kullanılan B6 şanzıman (Getrag 6MTT250) 280-300 Nm torka göre tasarlanmış, haliyle bu değerlerin üzerinde torkun devamlı kullanımı şanzımana zarar verebilir uzun vadede. Pratikte dikkat edilirse sorun ççıkarma ihtimalinin düşük olduğunu söylemek yanlış olmaz. Kaynaklarda 360 Nm'ye kadar sınandığı yazılı ama detay yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Box tarzı ürünlerden ve amatör yazılımlardan uzak durun. Focus en iyi remap uygulanan araçlardan başta geliyor. en azından ilk bakımı atlatın sonra yükletin derim 15binkm sonra. sıfır araca hemen yükletmek mantıklı değil. Dikkat etmeniz gereken en önemli şeylerden birisi bakımlarda kullanacağınız motor yağı çok kaliteli olmalı çünkü turbo basıncını arttırıyorsunuz. Focus için yine tavsiyem Mobil1 fuel economy 40-50TL daha pahalı standart yağdan. Zaten bir çok ford serviste opsiyonel satıyorlar talep ederseniz fiyat farkını alıp onu kullanırlar.

 

Ayrıca Remap işleminde çokca sorulan önemli bir konu...
EGR valfini iptal etmeyi düşünenler varsa;

Özetle bu valf mühendislerin boşuna koymadığı pahalı bir ekipman, en tehlikeli zehirli gazları daha az zararsız hale getiriyor. Euro normları gereğince koymak zorundalar zaten.
iptal ederseniz aracınız daha çok yakar,
pis koku yayar etrafa ve aracın içine
hiçbir ekstaradan güç artışı olmaz,aksine verimi düşürür.
ayrıca motor arıza ışığı yanar sönmez
muayeneden geçemezsiniz.
havada azot oksit artar sisli yağmurlu nemli havalarda o madde sülfürik asite döner. Soluduğunuz zaman ciğerlere gider. Asit yağmuru denilen şey budur. Akciğer kanserine davetiye...

çevreyi ve doğayı düşünmek zorundayız. Egr iptal etmeyin ettirmeyin!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.