Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012 Fiat Linea 1.3 Multijet Test- İzlenimlerim


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

Symbol ün en full donanımlı ve opsiyonsuz modelinin fiyatı 54.100 TL

Linea'nın en full donanımlı ve opsiyonsuz modelinin fiyatı 1.3=53,800, 1.6=57,470

 

Symbol ü 52-51 bin e alırsın,

Linea 1.6 yı 55-54,500 gibi alırsın

(Bu rakamlardan daha ucuza bile alabilirsin belki)

 

Şimdi akıl var mantık var. Hangisini alırsın.

Linea her ne kadar sevmesem de tipini, bence aile aracı olarak bir çok araçtan uygun fiyatı dolayısıyla mantıklı.

Amca oğlunda var. Üç beş kere ufak tefek kullandığım oldu. Özellikle patika yolda bir seferinde bayağı test etmek maksadıyla sürdüm ve hiç bir tıkırtı pıtırtı gelmedi hiç bir yerinden. Onda olan bazı ufak tefek cızırtı diye tabir edebileceğimiz sesler Focus'ta da var.

 

Buna karşılık Focus'a göre ciddi motor sesi sorunu var. Malzeme kalitesine değinmiyorum bile. (Vites topuzu hem sağa sola dönüyor, hem de dikişleri patlamış.)

Müthiş bir bagajı var(bagaj açılma mekanizması bile Linea nın bagaj kullanışlılığını arttıran önemli bir detay. Direksiyonun kullanıcıya daha dik duruşu bence Linea nın daha güzel. Focus'un direksiyonu daha yatık Linea ya göre, bu da benim oturma pozisyonuma göre kollarımla bileklerimin düz bir açı olmasını engelliyor. Bileklerimi az da olsa aşağıya bükmem gerekiyor. (Bunu anlatamamış olabilirim tam olarak.)

Konfor konusunda bence her ikisinin de birbirisine bariz üstün olduğu yok diyebilirim.

İşe sürücü açısından bakıldığında Focus (alışkanlıktan olabilir) bana daha güvenli geliyor. Daha dinamik geliyor. Bu gün yine araba alsam (linea focus arasında hiç kalmadım alırkende ama) yine focus alırdım. (NOT: Otomatik vites olmayan araba almazdım gerçi ama. :D )

 

Bunlar benim Linea ile focus arasında aklıma gelen bir kaç fark.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Linea alt segmentte nispeten ucuza alınıp binilecek,geniş hacimli, sınıfının üstünde duruşu olan, doğru düşünülüp üretilmiş, doğru fiyatlandırılmış bir araç.(Fluance 'de bunun bir üst sınıftaki versiyonu bence-fiyat konusundan bağımsız olarak) Kıyaslanacaksa Symbol ile kıyaslanabilir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Symbol ün en full donanımlı ve opsiyonsuz modelinin fiyatı 54.100 TL

Linea'nın en full donanımlı ve opsiyonsuz modelinin fiyatı 1.3=53,800, 1.6=57,470

 

Symbol ü 52-51 bin e alırsın,

Linea 1.6 yı 55-54,500 gibi alırsın

(Bu rakamlardan daha ucuza bile alabilirsin belki)

 

Şimdi akıl var mantık var. Hangisini alırsın.

Linea her ne kadar sevmesem de tipini, bence aile aracı olarak bir çok araçtan uygun fiyatı dolayısıyla mantıklı.

Amca oğlunda var. Üç beş kere ufak tefek kullandığım oldu. Özellikle patika yolda bir seferinde bayağı test etmek maksadıyla sürdüm ve hiç bir tıkırtı pıtırtı gelmedi hiç bir yerinden. Onda olan bazı ufak tefek cızırtı diye tabir edebileceğimiz sesler Focus'ta da var.

 

Buna karşılık Focus'a göre ciddi motor sesi sorunu var. Malzeme kalitesine değinmiyorum bile. (Vites topuzu hem sağa sola dönüyor, hem de dikişleri patlamış.)

Müthiş bir bagajı var(bagaj açılma mekanizması bile Linea nın bagaj kullanışlılığını arttıran önemli bir detay. Direksiyonun kullanıcıya daha dik duruşu bence Linea nın daha güzel. Focus'un direksiyonu daha yatık Linea ya göre, bu da benim oturma pozisyonuma göre kollarımla bileklerimin düz bir açı olmasını engelliyor. Bileklerimi az da olsa aşağıya bükmem gerekiyor. (Bunu anlatamamış olabilirim tam olarak.)

Konfor konusunda bence her ikisinin de birbirisine bariz üstün olduğu yok diyebilirim.

İşe sürücü açısından bakıldığında Focus (alışkanlıktan olabilir) bana daha güvenli geliyor. Daha dinamik geliyor. Bu gün yine araba alsam (linea focus arasında hiç kalmadım alırkende ama) yine focus alırdım. (NOT: Otomatik vites olmayan araba almazdım gerçi ama. : :D)

 

Bunlar benim Linea ile focus arasında aklıma gelen bir kaç fark.

 

 

Linea alt segmentte nispeten ucuza alınıp binilecek,geniş hacimli, sınıfının üstünde duruşu olan, doğru düşünülüp üretilmiş, doğru fiyatlandırılmış bir araç.(Fluance 'de bunun bir üst sınıftaki versiyonu bence-fiyat konusundan bağımsız olarak) Kıyaslanacaksa Symbol ile kıyaslanabilir.  

Symbol (c-elysee ve 301 ide ekleyelim) B

Linea C sınıfı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Linea C sınıfı.

 

Linea C sınıfına çok yakın ama onu B + diye nitelendirsek, hatta Linea, c-elysee ve 301 için direk ek bir sınıf oluştursakda olur. Ama linea ya c sınıfı demek bence çok doğru bir tanım değil.

 

Ha bu segment konusuna da girersek bu konu çok su götürür de hayırlısı bakalım. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Linea C sınıfına çok yakın ama onu B + diye nitelendirsek, hatta Linea, c-elysee ve 301 için direk ek bir sınıf oluştursakda olur. Ama linea ya c sınıfı demek bence çok doğru bir tanım değil.

 

Ha bu segment konusuna da girersek bu konu çok su götürür de hayırlısı bakalım. :D

Dingil mesafesi 2603 mm Uzunluk 4596 mm Genişlik 1730 mm Yükseklik 1494 mm

Bu arabanın B sınıfı olmasına ihtimal var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu arabanın B sınıfı olmasına ihtimal var mı?

 

Bu verilere göre Focus'un da bunun yanında C segmenti olması ihtimali yok.

Kaldı ki ben bu arabaya da b segmenti demedim. C demenin yanlış olacğaı kanısındayım dedim. Bu araba en iyi ihtimalle B + olur. O da boyutlarının hatrına :)

Bu arada Focus'un Linea ya göre dingil mesafesi 45mm uzunmuş...

 

:D

(Bu cümlenin aslı "Bu arada 45 mm uzunmuş focusun lineaya göre dingil mesafesi"ydi. Sonra nasıl devrik bi cümle oldu lan bu diyerekten düzelttim. Pişman değilim. :D  )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dingil mesafesi 2603 mm Uzunluk 4596 mm Genişlik 1730 mm Yükseklik 1494 mm

Bu arabanın B sınıfı olmasına ihtimal var mı?

 

Sadece bu birimler üzerinden bakarsak işin içinden çıkılmaz,misal alın size çok bilinmeyenli bir denklem;

Skoda Rapid ile Linea hemen hemen aynı ölçülerde bir kaç santimetrelik farklar var. O halde madem Linea'yı ölçüleriyle C segmenti yaptık Rapid'te C segmenti olmalı. Peki o C segmentiyse Octavia? Oda D mi oluyor ee öyleyse SuperB nerede E mi? O zaman superb = mercedes E serisi veya bmw 5 serisi diyebilir miyiz?

 

Bence uzunluktan ziyade firmanın o modeli nerede konumlandırdığına,hangi modellere rakip olarak piyasaya sürdüğüne bakmak gerekir. Fiat'ta Albea üretimi sonlandırılınca  B sedan boşluğu oluştu ama C sedanda yoktu onlarda ne yaptı Linea'yı piyasaya sürerek iki boşluğu birden kapattılar. Bir B sınıfı fiyatlandırmasına yakın ve TR standartlarını karşılıyabilecek derecede C sınıfına yakın bir sedan oluştu piyasada.

Semih G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sınıf belli kriterlere göre belirlenir. Linea ya C demek yanlış, linea C ise X E dir vs söylemleri anlamsız. C sınıfının belirlenmiş kriterlerini sağlıyorsa o araç C dir.

Bu kriterler boyut vs gibi ölçütler için belli aralıklar olunca doğal olarak sınıf içindeki araçlarda da farklılıklar olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sınıf belli kriterlere göre belirlenir. Linea ya C demek yanlış, linea C ise X E dir vs söylemleri anlamsız. C sınıfının belirlenmiş kriterlerini sağlıyorsa o araç C dir.

 

O kriterler bugün pek net değil bence.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.