Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Vites Kutusu Arızası


Gökhan Kurt

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

Dün akşam bir yere yetişmek için biraz aceleyle aracımı çalıştırdım ve hareket etmeye başladım. Biraz sonra bir dönemeçten sola dönerken aracın kalkma esnasında normal haline göre biraz zorlanarak kalktığını hissettim (sanki 3 vites gibi bir viteste kalkmaya çalışıyormuş gibi). Bunun motorun soğuk olduğundan kaynaklanabileceğini düşündüm ve devam ettim. Ama sonra bir baktım ki yol bilgisayarındaki sarı ışık uyarı lambası yanıyor ve otomatik vites kutusu arızası yazıyor. Tabi haliyle çok heyecanlanıp üzüldüm. Sonra hemen arabayı uygun bir yere parkettim. Kontağı kapattım ve bir 30-35 saniye bekleyip düzgünce aracı tekrar çalıştırdım. Bu ikaz lambası söndü. Sonra bütün viteslere (P,R,N,D) bir kez geçirdim (ne işe yarayacaksa!) .Herhangi bir sıkıntı çıkmadı. Sonra yoluma devam ettim. Vitesle ilgili bir sorun yaşamadım vites akışı gideceğim yere kadar su gibi idi. O ikazı da görmedim. Kendimce bunu soğukta hemen çalıştırıp devam etmeye verdim. Ama sizce ciddi bir sıkıntı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

karterin içinde bir valf gövdesi ... o gövdenin de üzerinde solenoid switch'ler var, tarif ettiğiniz şey onların arızasına benziyor, şanzımanın altında geçişleri kontrol eden (yanılmıyorsam 4 adet) switch var, onlardan biri, bir kaçı veya devre kartı arızası olabilir.

 

...yetkili servisin çayını için, arızanızı tespit ettirin derim. 

 

söylediğim parça buna benzer bir şey ...

 

5E2B074CA43B6543912E732E5DDF7188.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan Bey Teşekkürler 

 Aracı zorda olsa serviste gösterdim.

 

   Araç otomatik vites olduğu için burada usta bulmakta zorlanıyorum. Bir kaç tane usta buldum. Onlarda aracı 3-4 gün sanayide bırakmam gerektiğini söylediler. Arabayı karı koca işe gitmede kullandığımız için ve Diyarbakır"a 90 KM mesafede bir ilçede olduğumuz için bu pek mümkün olmadı. Aracı bir kaç kez servise götürdüm. Onlarda aynısını söylediler. Aracı serviste Bilgisayara bile sokturamadım. 3-4 kez gidip gelmenin sonunda Serviste arıza tespiti yaptırdım. Servis sorunun vites mekanizmasında olduğunu vites mekanizmasını komple değiştireceklerini üçretin: 1500 TL parça +300 TL işçilik olduğunu söylediler. 

            Aracım 89.000 Km de, Servisler bu konularda genelde direk parça değişimine gidiyorlar. zaten kendileri de söylüyor. Biz otomatik vites tamiri yapamayız direk parça değiştiririz diyorlar.

            Bana sanki sorun özünde çok basitmiş gibi geliyor. Çünkü araçta en ufak bir vuruntu veya tekleme veya performanstan düşme söz konusu değil tek sorun. Bu arıza ışığı yandığında aracın trıptonik vitese geçmemesi.

          

Ömer Yalçınkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

komple parça değişimine gerek olduğunu sanmam. Sonuçta valf gövdesi ve kanallar bozulacak şeyler değil. Zaman içinde valf'ler bozulabiliyor, onlar da değişir. Araç kaldırılır, şanzıman karteri sökülür, valf gövdesi çıkartılır. Bozuk valf var ise değişir, kanallar yağ küspesinden vs. arındırılır, şanzıman yağ filtresi değişir, yağ konur ve yeni conta takılarak şanzıman kapatılır.

 

...çok kapsamlı veya pahalı bir iş değil bu. Yapmak için de "deha" olmak gerekmiyor...bir-iki saatlik iş sonuçta. 

Maliyeti nedir bu işin? (yaklaşık konuşuyorum) yağ, yağ filtresi, conta, işçilik falan 600-650TL civarında tutar, valf'lerin en pahalısı 400TL gibi, en ucuzu da 250TL civarında ... hangisinin/hangilerinin bozuk olduğuna bakmak lazım ama 1,000TL civarından olaya "merhaba" denebilir. Tabi şu an geçerli yaşının 4 katı kampanyası var ... o kampanya kullanılır, indirim yapılır ... %20 güzellik yapsalar hesap 800+KDV'ye kadar geri gelir.

 

konuştuğumuz şey tam olarak bu...

 

Selenoid.jpg

 

...tabi unutulmaması gereken bir şey var. şu anda hariçten gazel okuyoruz, arızanın tam olarak ne olduğunu anlamanın yolu aracı lifte alıp şanzımanı sökmekten geçiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan Bey bilgi ve birikimlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. 

ilk fırsatta baktıracam. Arabayı Servisin  yatırmayacağını bilsem bu gün yaptıracam ama bir kaç gün serviste yatıracak olmaları elimi kolumu bağlıyor... Servisler Epeyce Yoğun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hayırdır? bu gün kabul günümüz mü?

...Ömer bey aynı mesajı iki kere atmış, O.K ama (artık kim sildi ise...) verilmiş cevabın vs. olduğu başlığı (belki de içeriğine bakmadan) silmiş ... kafadan delete etmek yerine keşke önce ne yazıyor diye bir baksak?! 

...daha iyi olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aynı sorun dun bende de oldu olay şu aracı yıkattım ve temızlemek ıcın uygun bır yere park ettım sıkntı yoktu 20 dk sonra calıstırdıgımda bana vites kutusu arızası dedı ve kapattım kontagı tekrar çalıştırıp tekrar ılerı aldım (ne işe yaradıgını da anlamadım yaki) hıc bir ışık falan yanmadı seyır halınde ıken de sıkıntı gormedım arac 2008 makyajlı kasa benzın otomatik de  bu ne anlama gelıyor 

rıdvan can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.