Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012 İstanbul Autoshow'dan Porsche'ler Ve Detayları


Önerilen Mesajlar

Yeni 911 Carrera 4S ilk kez İstanbul Autoshow’da!

Porsche, İstanbul Autoshow’da bu yılın başında satışa sunduğu efsanevi yeni 911 modelinin beklenen 4 çekişli versiyonunu Türkiye’de ilk kez tanıtıyor.

Porsche, 2012 yılı başında yenilenen efsanevi 911 Carrera model yelpazesine geçtiğimiz günlerde eklediği 4 çekişli Carrera 4S modelini İstanbul Autoshow’da ilk kez sergiliyor. 911 Carrera S modeline göre 44 mm daha geniş olan 911 Carrera 4S, daha güçlü ve mükemmel görünümü ile dikkat çekiyor. Ayrıca yeni arka stop lambaları, eski modele kıyasla 65 kg.’a kadar daha hafif yapısı yeni modelleri eskilerden ayıran en belirgin özellikleri arasında yer alıyor.

Coupe ve Cabriolet seçeneğinin sunulduğu 4 çeker 911, Porsche Traction Management (PTM-Porsche Yol Tutuş Yönetimi) sistemi sayesinde her türlü yol ve hava koşullarında maksimum yol tutuşu, sürüş keyfi ve güvenliği garanti ediyor.

Daha az yakıt tüketimi ile daha yüksek performans

3.4 litre, 5 hp artırılmış 350 hp gücündeki motorlu ve opsiyonel PDK şanzıman ile donatılmış yeni 991 Carrera 4 modeli, 0’dan 100 km/sn’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlıyor ve maksimum 283 kilometre hız yapabiliyor. Eski modeline göre yüzde 16 yakıt tasarrufu ile 100 kilometrede sadece 8,6 litre yakıt tüketiyor. Carrera 4S modeli ise, 3.8 litre, 15 hp. artırılmış 400 hp gücündeki motoruyla 0’dan 100 km/sn.’e hızlanmasını 4.3 saniyede tamamlarken, maksimum 297 kilometre hıza çıkabiliyor. Carrera 4S modeli PDK şanzıman ile donatıldığında 100 kilometrede ortalama 9,1 litre yakıt tüketiyor ve eski modeline kıyasla %14 yakıt tasarrufu sağlıyor. 991 Carrera 4 ve 4S modellerinde standart olarak Porsche Traction Management (PTM, Porsche Yol Tutuş Yönetimi) sistemi bulunuyor. Bu sayede araçlar, her türlü yol ve hava koşullarında dinamizm, maksimum yol tutuşu, sürüş keyfi ve güvenliği garanti ediyor.

Performans, verimlilik, sportiflik, güç, tasarruf gibi birçok özellik biraraya toplanmış 991 Carrera 4 modelleri Kasım ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak.

Bir otomobil ve daha ötesi: Porsche 911 Cabrio

Porsche’nin ilk kez geçen yıl Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı 911 Carrera Cabrio, efsane serinin 7’nci nesliyle karşımızda. Bir önceki versiyona göre daha modern ve dinamik tasarıma sahip olan 911 Carrera Cabrio, Coupe’nin tasarım DNA’sını taşıyor.

Porsche 911 Carrera Coupe ile aynı motora sahip, 911 Carrera Cabrio, yine Coupe kardeşi ile aynı tavan çizgilerine ve Posche siluetine sahip. Alüminyum, magnezyum ve yüksek dayanıklılığa sahip çelik ile bir önceki versiyona göre daha hafif olmasıyla, daha fazla dinamizm, daha fazla çeviklik ve daha az yakıt tüketimi vadediyor.

911 Carrera Cabrio’nun uzatılmış dingil mesafesi ve ön iz açıklığı ve elektro-mekanik sürüş sistemleri, aracı daha sportif yaparken, opsiyonel aktif sürüş kontrol sistemleri de daha dengeli hale getiriyor. Porsche 911 Carrera Cabrio’da iki farklı motor seçeneği sunuyor.

Arkaya yerleştirilen her iki motor da 6 silindirli boxer. 911 Carrera S Cabrio'da 3.8 lt 400 HP'lik motor görev yaparken, 3.4 lt'lik 911 Carrera Cabrio'da 350 HP'lik ünite yer alıyor. Her iki motor seçeneğinde de 10.0 lt/100 km'nin altında yakıt tüketimi elde ediliyor. Ayrıca, her iki motorla da 7 ileri manuel şanzıman sunuluyor. Porsche’nin PDK şanzımanı da opsiyonel olarak kullanıcılar ile buluşuyor.

Yeni nesil Boxster

Porsche’nin üstü açık, ortadan motorlu, iki kişilik modeli yeni nesil Boxster, azalan ağırlığı, uzayan dingil mesafesi, daha geniş tekerlek aralığı ve geniş jantları ile sürüş dinamiklerini artırıyor. Ayrıca yeni nesil Boxster, elektro-mekanik direksiyon sistemi, üstün performansı, yüzde 15 oranında artan yakıt verimliliği ile de şimdiden sınıfında tartışmasız en iyi spor otomobil olma konusunda iddialı.

Yeni nesil Boxster modelinin yepyeni dış tasarımında daha kısa çıkıntılar, ileri kaydırılmış ön cam, daha düz bir silüet ve belirgin kesitler hemen dikkat çekiyor.

Dış tasarımda yepyeni bir silüete ve etkileyici çizgilere kavuşan yeni nesil Boxster modelinin iç tasarımı da baştan aşağı yenilendi. Tamamen yeniden dizayn edilen, tam elektrikli açılır-kapanır tavan ile daha zevkli ve rahat bir sürüş vaat ediliyor. Carrera GT modelinden alınan orta konsol tüm modellerde ergonomiyi artırıyor.

Yeni nesil Boxster, Boxster ve Boxster S modelleriyle sahneye çıktı. Her iki model de yeni doğrudan benzin enjeksiyonlu sıralı 6 silindirli motordan güç alıyor; enerji geri kazanımı, start/stop ve ısıtma sistemleri sayesinde verim artıyor. Yeni nesil Boxster modelindeki 2.7 litrelik motor, bir önceki nesle kıyasla 10 hp daha çok tam 265 hp güç üretiyor. 3.4 litrelik motoru bulunan yeni nesil Boxster S modeli ise eski modele kıyasla 5 hp daha fazla maksimum 315 hp güce sahip. Her iki modelde de 6 ileri manuel şanzıman standart olarak, çift kavramalı 7 ileri Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) şanzıman ise opsiyonel olarak sunuluyor. Yeni nesil Porsche Boxster ve Boxster S modelleri en iyi yakıt tüketimi ve hızlanma performansını PDK ile elde ediyor. PDK ile Porsche Boxster modeli 100 kilometrede 7.7 litre benzin tüketirken, Boxster S modeli için ise bu değer 8 litre olarak gerçekleşiyor.

Vites değişimlerinde PDK ile güç akışı kesintiye uğramadığı için Boxster modeli 0’dan 100 km/s’e hızlanmasını 5.7 saniyede, Boxster S modeli ise 5.0 saniyede tamamlıyor. Sürüş dinamiklerini artırmak için Porsche aynı zamanda ilk kez opsiyonel olarak Sport Chrono Paketi ve mekanik arka aks diferansiyel kilidi ile PTV sunuyor.

Daha verimli ve daha sportif: Cayenne Diesel

Türkiye’de en çok ilgi çeken Posche modellerinden biri olan Cayenne Diesel, iç alanda geniş bir alan yaratırken, maksimum sportif sürüş ve verimliliği ile Porsche dünyasına farklı bir açıdan yaklaşıyor.

Cayenne Diesel’de öne doğru yükselen orta konsol ile yükseltilmiş otomatik veya düz vites kolu iç mekana Cockpit havası veriyor. Arka koltuk grubu, 160 milimetre kadar ileri doğru kaydırılabiliyor ve arka koltuk sırtlıkları eğimi istenirse üç kademede ayarlanabiliyor.

Türkiye’de 3,0 lt V6 motor seçeneğiyle satılan Cayenne, 245 hp güç üreten motoru, Tiptronic S şanzımanıyla yüzde 20 daha tasarruflu. 550Nm tork üreten Cayenne Diesel de yine yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayarak, 100km’de sadece 7,2 lt tüketim değeri veriyor.

En Güçlü Cayenne: Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS, arka bölümde yoğunlaşan krom kaplamalarının yanı sıra bagaj kapağındaki GTS logosuyla diğer Cayenne versiyonlarından ayrılıyor. Bununla birlikte dış tasarımında Cayenne Turbo ile aynı görünüme sahip Cayenne GTS, 21 inçlik jantları ve 295/35 ebatlarındaki lastikleriyle göz kamaştırmayı başarıyor.

Porsche Cayenne S ile Cayenne Turbo arasında konumlandırılan Cayenne GTS’te 4.8 litre hacimli V8 motora yer veriliyor. Cayenne S’e göre 20 HP daha fazla güç üreten Cayenne GTS’in 420 HP ve 515 Nm tork üreten motorunda da DFI (Direkt Fuel Injection) Doğrudan Yakıt Püskürtme sistemine yer alıyor. Porsche SUV’larının en sportifi olarak tanımlanan Cayenne GTS altı ileri manuel şanzımanla ve Cayenne S’e göre 24 mm alçaltılmış şasi standart olacak biçimde bantlardan iniyor. 0–100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 261 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Bununla birlikte 80–120 km/s ara hızlanmasını 3.5 saniyede tamamlayan Cayenne GTS, 100 km’de ise ortalama 10.7 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak sunulan Tiptronic S şanzımanlı Cayenne GTS versiyonlarında ise 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 10.7 litre olarak gerçekleşiyor.

Panamera Dizel Açık Ara Şampiyon

Porsche’nin dört kapılı Gran Turismo modelinin 250hp’lik dizel motorla donatılmış son versiyonu Panamera Dizel, 100 km’de sadece 6,3 lt’lik yakıt tüketimiyle standartları değiştiriyor.

Porsche’nin sportif Gran Turismo modeli Panamera, dizel motorlu seçeneğiyle, etkileyici hızının yanına, bir depo yakıtla en uzun mesafeyi kat etme özelliğini de ekliyor. 80 litrelik yakıt tankıyla 1.200 km’yi aşan yeni Panamera Dizel, sınıfındaki en iddialı model. İsteğe bağlı düşük sürtünme katsayısına sahip lastiklerle 100 km'de sadece 6,3 litrelik yakıt tüketimine ve 167g/km CO2 emisyon değerine sahip olan Panamera Dizel, yakıt ikmali yapmadan Berlin – Bolonya arasını bir depo yakıtla alıyor. Standart lastiklerle de oldukça düşük değerlere sahip olan Panamera Dizel, 100 km 6,5 lt yakıt tüketimi ve 172 g/km CO2 emisyon değerlerine ulaşıyor.

3 litre V6 motoruyla, 3.800-4.400 d/dk aralığında 250hp’lik güç çıkışına sahip Panamera Dizel, 500Nm’lik tork değerine sahip. Yüksek verimli 7 ileri Tiptronic S şanzımanla donatılmış olan Gran Turismo, 0’dan 100km/s hıza 6,8 saniyede ulaşıyor ve 242km/s maksimum hıza sahip.

Sürüş dinamikleri ve konforu açısından da Panamera Dizel, Porsche’nin Gran Turismo’su olduğunu belli ediyor. Uyarlanabilir havalı süspansiyonun, standart olarak sunulan çelik yaylı süspansiyona alternatif olarak kullanılabildiği Panamera Dizel’in süspansiyon sisteminde yapılan geliştirme ve iyileştirmeler, bir yandan sürüş konforu sağlarken, bir yandan da sportif sürüş imkânı sunuyor.

Başından itibaren dört koltuklu bir otomobil olarak geliştirilen Panamera’nın yeni dizel versiyonu da, iç mekânı ve kişiselleştirilebilen konfor özellikleriyle, bir Porsche olduğunun altını çiziyor. Kendine özgü düz ve gergin siluetine karşılık, 4.97 m boy ve sadece 142 cm yüksekliğe sahip Panamera Dizel, dört koltuk için de cömert bir alan sağlıyor. Yeni model, ön kapılarda yer alan "diesel" ibaresiyle fark ediliyor.

En hızlı dört kapılı: Panamera GTS

Porsche’nin tanıtıldığı ilk günden büyük bir hayran kitlesi yaratan 4 kapılı Panamera modelinin en yeni üyesi Panamera GTS, markanın bu sportif ailesine bambaşka bir renk katıyor.

Daha güçlü motora, daha sportif görünüme ve spor sürüşe sahip Panamera GTS, 430 HP’lik V8 motoruna rağmen yakıt tasarrufu ile göz dolduruyor!

Dünya prömiyeri Los Angeles Otomobil Fuarı’nda yapılan Panamera ailesinin son üyesi Panamera GTS, sportif kardeşleri Panamera S ve Panamera 4S’den ilk görüşte ayrılıyor. Sportif koltukları, tasarımda zevkle kullanılan siyah dokunuşları, sportif direksiyonu, özel tasarım pedalları ve GTS deri döşemeleri ile farklılaşan Panamera GTS, 4 kapılı bu ailenin en sportifi olarak öne çıkıyor. Ayrıca yerden yüksekliği 10 cm. daha alçak olan araç, yeni havalı süspansiyon sistemi ile daha sportif bir sürüş sunuyor.

Porsche’nin ilk kez 1963’te efsanevi 904 Carrera GTS ile tanıttığı Gran Tourismo Sport (GTS) performansının bu en yeni temsilcisi Panamera GTS’in 4.8 litrelik V8 motoru, 430 HP güç üretiyor. 520 Nm’lik azami torku ile kardeşleri S ve 4S’e göre 30 HP’lik bir güç ile 20 Nm’lik bir tork farkı yaratıyor. Aracın çift kavramalı PDK şanzımanı, üretilen gücü tüm tekerleklere dağıtıyor. Böylece Panamera GTS 0’dan 100 kilometreye çıkarken, saatte 288 kilometre hıza da ulaşabiliyor. Efsanevi Porsche sportif sürüşünü, sürücüye aile bireyleri veya sevdikleri ile paylaşma fırsatı sunan Panamera GTS, 100 kilometrede ortalama 10.9 litre yakıt tüketimiyle, tüm sürüş zevkini yakıt tasarrufu ile birleştiriyor.

Bir efsanenin atası: İlk 911

Porshe Autoshow’da, üretilen ilk 911 aracını da sergiliyor.

İlk kez 1963’te Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan Porsche 911 2.0, Porche 356’nın halefi olarak üretildi. Öncelikle 901 olarak belirlenen ismi, Peugeot’nun ortasında sıfır olan üç basamaklı model isimlerini kullanmaya başlaması ile, 911 olarak seçildi. 6 silindirli Boxer motora sahip 911 2.0 130 HP’lik motoruyla, saatte 210 kilometreye kadar çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.