Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil


Abdussamed Acar

Önerilen Mesajlar

Bu satış rakamlarına filo lar dahil mi ? yokda sadece son tüketici rakamlarımı acaba? Sanki dahil gibi bir havası var rakamların..Jetta ve Fluence = Şirket arabası. Açık ara öne geçmişler.  Gerçi bunlara parası yetmeyen fakir şirketlerde Linea alıyor ama nedense  rakam çok yükselmemiş Fiat da..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

C segmenti marka/model satışları Ocak - Ekim 2016.

İyi incelemeler

satis2016.JPG

Kaynak: http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/1681/Model Dokumu Ekim'2016.pdf

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Görünen o ki kimse satış rakamları analizlerine pek ilgi duymuyor.

Ben yine de kendi kendime şöyle bir göz atayım piyasaya dedim.

Segmentlere göre gidelim.

 

Önce B

B.JPG

 

Yıl boyunca istikrarlı satışı ile VW Polo tartışmasız lider. Üstelik filo payı da çok yüksek sayılmaz.

Aksine Symbol ticari olarak çok tercih edilen bir model ve bu nedenle listede ikinci sırada. demode bir araç olmasına rağmen satışlarda bir düşüşten bahsetmek de zor. 

Clio nispeten yeni olmasına rağmen piyasada hemen kabul gören ve hatta aylar bazında bakıldığında sınıfın ay bazında satış rekorunu Mayıs ayında kıran bir model. Rahat bir 3.lükte ve yükselme trendinde.

Hyundai i20'de beğenildi, ciddi bir yükseliş trendinde olan bir model de o ve bence haklı bir dördüncülük.

Dacia da ucuz fiyatı ile önemli bir satış grafiğine sahip.

Ucuz sedanlar 301 ve C-Elysse tahminimden iyi bir satış rakamı yakalamışlar, şaşırtıcı olan benzer Skoda Rapid'in alt sıralarda kalmış olması.

Ve kullanım zevkini satışa çevirmeyi beceremeyen modelimiz Fiesta, hem de güçlü kiralık araç filo desteğine rağmen.

Corsa yenilenmesi ile hemen önüne geçmiş ve kendinec istikrarlı bir satış grafiği de yakalamış. Ford - Opel çekişmesi yıllardır sürer, görünen o ki Opel şu sıralarda üstünlüğü ele geçirecek gibi.

Nitekim SUV'larda Mokka birinici, onu Captur ve Juke izliyor.

 

*************

 

Gelelim çok kapışmalı C segmentine... 

C.JPG

 

Pek çok gelişme var, bazıları şaşırtıcı.

Egea piyasaya çıkması ile sedanlarda kasıp kavurmuş ve liderlik koltuğuna rahatça oturmuş.

Sessiz sedasız onu takip eden ise Corolla olmuş. Belli ki filo desteği yanında sağlam/güvenilir imajı çok sayıda alıcı bulmasını sağlamış. 

İkisini de bu düzeyde beklemiyordum.

Firma desteği ile yürüyen Fluence halen üçüncü ise de satışlarda dramatik bir düşüş var, yoksa üretimi sonlanıyor mu? Ağırlık Megane sedana kayıyor gibi. 

Burada Focus umduğumdan iyi bir profil çizmiş ve ensesinde Astra'nın nefesi ile dördüncülüğe oturmuş, aferin Avis ve Budget. 

Sedanlarda durum böyle iken HB modellerde beklenildiği şekilde lider yine Golf. Onu Seat Leon ve Opel Astra izliyor. 10 ayda hepi topu 642 adet satılan (yazı ile altıyüzkırkiki) Focus HB listeye giremedi bile. Yani...

Yine ilginç olan Octavia'nın Jetta'dan fazla satmış olması. 

Görünen o ki Megane HB çok ilgi çekmemiş, ancak sedanı hızlı bir başlangıç yapmış. 

SUV'larda beklenildiği üzere sıralama moda olmuş Qashqai, ucuz Duster ve başarılı Tucson şeklinde, Kadjar ve Sportage de arkalarından geliyor.

Nasıl Kuga mı dediniz? 711 kişinin ilgisini çekebilmiş. Ne demeli?

 

*******************

 

D segmentinde havalar nasıl?

D.JPG 

Oooo, Passat silmiş süpürmüş, sınfının lideri olmakla yetinmiyor, VW'nin de satış şampiyonu. Vay canına!

Sonra C serisi BMW 3 geliyor sırayla...

Superb de halkımızn itibarına mazhar olmuş ve makul bir satış rakamı var. 

Insignia hala revaçta.

Mondeo cılız bir 15.likte. Şöyle güzel böyle güzel diyor yere göğe koyamıyoruz ama görünen o ki bu düşünce küçük bir grup ile sınırlı. 

neyse ki Mazda 6 ve Avensis'ten çok satmış. 

SUV'larda da cazip kampanyalarla Tiguan lider. onu Honca CR-V ve Nissan X-Trail izliyor. 

 

********************

 

Lüks merakı nasıl şekillenmiş? Bakalım E segmentine...

E.JPG

 

Mercedes ve BMW liderlik için rekabet halinde. Konfor odaklılar Mercedes'i, spor odaklılar BMW'yi yeğlemiş ve ipi küçük bir farkla konfor sevenler göğüslemiş. 

Sınıfta A6 ile temsil edilen Audi bir hayli gerilerde kalmış satış rakamlarında, biraz şaşırdım.

Lüks SUV'lar bu segmentte revaçta, BMW X3 ile önde olsa da satış rakamları birbirine oldukça yakın.  

 

***************

 

En zenginler züğürtün çenesini yormak dışında ne yapıyor.

İşte F segmenti:

F.JPG

 

Burada dev SUV'lar cepheyi tutmuş.

X5 önde gidiyor, onu Volvo XC 90 izliyor ki bu bence önemli bir başarı ve aracın kalitesi hakkında fikir veriyor.

Sonra bildik Range Rover Sport var sırada.

Limuzin meraklıları da Mercedes S serisini BMW 7 serisine az farkla da olsa tercih etmiş. 

Süper sporlarda şaşırtıcı bir şekilde BMW i8 önde, onu Porsche 911 izliyor. Tabii birkaç düzineyi geçmeyen sayılardan bahsediyoruz.

 

Durum budur.

Yıl sonuna tekrarlarız artık piyasay bakışımızı. 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

MPV'yi de ben ekliyim

 

Lodgy fiyatıyla rakipsiz ve birinci. Mercedes ailelerin 2. araç(!) tercihi olmada başarılı olmuş. C-Max eski günlerine göre başarız en azından Premium'un önünde bitirmesi şart, iki ayda belki yakalar :) Zafira ve Senik şaşırtıcı ama ikisi de yenilecek belli ki dist. önem vermemiş bu yüzden.

 

mpv.png

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kendi çapımda yorumlar yapayım, çoğunluğu motor sçenekleri üzerine olsun:

Passat'ın liderliği, 2. ve 3. sıradaki rakiplerinin 1.6 dizel seçeneği olmamasından kaynaklanıyor olabilir, aynı durum A6 ve E,5 serileri arasındaki fark için de geçerli büyük ihtimalle.

Yüksek ve Volvo olması sebebiyle XC90, Jeremy Clarkson abimizin de belirttiği ve uyguladığı gibi, çoluk çocuk taşımak için gayet güzel bir otobüs bence

Panamera satışları pek düşük geldi bana, bir ara çevrede çok görüyorduk, büyük ihtimalle 2.0 dizel koymadıkları için tercihler kaymış olabilir.

 

İ8 amansız bir sürpriz yumurta. 1.5 benzinli artı elektrik motor beklenenden çok çok daha fazla gidiyor, top speed'de biraz geride kaldığı söylense de top speed ile kast edilen 250+ hızlarda olduğundan şekil ve performans açısından fevkalede bir araç.

 

Yeni X6'yı dün gördüm yolda canlı olarak, saçma çirkin olmuş, totosuna botoks yaptırmış, ilki fena değildi de bu cidden saçmalamış bence, ona rağmen fena satmamış.

 

A7 geçen 1.6 dizel polo, 530d yiyen 520i gibi örnekler arttıkça, 2.0 tdi 245 ve 2.0i 252 gibi motörler oldukça, gelecek oynanmış hacimsizlerde olacak bence. Her ne kadar çoğunluk böyle şeylerle uğraşmasa da, ben bir daha 2.0 üzeri araba alır mıyım pek şüpheliyim.

 

Bİr de Kia Cerato'ların yarısını Garenta almış olabilir. Ben İstanbul'dan dönüşte kiralarken bolcana chevrolet vardı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Kasım başında Ekim ayına kadar yaptığım pazar analizini Otomotiv Distribütörleri Derneği 2016 tüm yıl verilerini açıkladığı için artık 12 ay için yapabiliriz.

Rakamlarla oynamayı severim, Pazar akşamüstünü bunlarla geçirdim.

Hep beraber bakalım.

Yalnız oldukça uzun ve detaylı, demedi demeyin...

 

Önce toplam satışlar ve geçen yıla göre farklar.

GENEL.JPG

Geçen yıla göre toplam perakende satışlarda önemsiz bir artış var, bu da binek satışlarındaki yükselmeden kaynaklanıyor, küçük ticarilerin satışı bence ekonominin olumsuz gidişi ile paralel olarak biraz azalmış. 

Satışları markalara ve türe göre inceler ve geçen yıl ile kıyaslarsak manzara şöyle:

Önce toplamda...

FARKTOPLAM.JPG

Volkswagen cüzi bir kayba rağmen hala pazar lideri.

Onu satışlarını biraz arttırabilen Renault ve özellikle binekte küçülen Ford takip ediyor (bkn. aşağıdaki tablo).

Kayda değer artı kaydeden markalar ise Opel, Nissan ve Skoda.

 

Satışlara toplamda markalar ve aylar bazında bakarsak Mart-Mayıs arası satışlarda belirgin artış var, ancak rekor bir - iki istisna haricinde Aralık ayında gelmiş. ÖTV söylentilerinin başarılı manipülasyonu satışlara zirve yaptırmış. 

TOPLAM.JPG

 

Sadece bineğe bakarsak 

FARKBİNEK.JPG

Renault tatlı bir artış ile liderliği VW'den kapmış. 

Fiat Egea ile bir hayli başarılı.

Skoda sonunda hak ettiği yere doğru yola çıkmış.

Ford kalıbının arabası olmayı başaramamış, hem de o kadar filo desteğine rağmen. 

 

Buna karşılık hafif ticaride Ford az küçülse de liderliği elden bırakmamış. 

Fiat daha ciddi kayıplara rağmen ciddi farkla ikincilikte.

FARKHTIC.JPG

 

Ayrıntılı segmentleri incelemeye geçmeden segmentlere ve türlere göre dağılımı da tablolayalım:

SEGMENT.JPG

Satışların yarısı C segmentinde, satılan araçların yaklaşık yarısı sedan, segment büyüdükçe sedan oranı artıyor.

H/B A ve B'de ön planda.

S/W hala kabul görmüyor.

Lüks segmentte de herkes tepeden bakmaya meraklı, altına bir SUV çekiyor.  

 

Buraya kadar dayandınızsa ve hala merakınız devam ediyorsa segmetleri ayrıntılı inceleyelim...

 

Önce minikler

A.JPG

Hyundai i10 ile kesin bir pazar hakimiyetine sahip. Satış adetleri toplamda çok etkileyici olmasa da i10'a ilgi tartışılmaz.

 

Küçüklerde durum ne?

B sınıfına genel olarak bakarsak liderlik aslanın ağzında. VW Polo ile lider olsa bile Clio'nun nefesini ensesinde hissediyor. Symbol ise filo desteği ile yaşına rağmen hala başarılı görünüyor ve sedanların açık ara lideri.

Hyundai de meydanı boş bırakmamış ve Fiesta dahil pek çok Avrupalıyı rahat sollamış. 

Dacia da ekonomik fiyatı ile ilgi görüyor, tam bir halk hizmeti.

B.JPG

 

Biraz daha detaylandırırsak sedanlar

B1.JPG

 

H/B'ler (çok ayıp Fiesta!)

B2.JPG

 

Ticarimsi binekler (aferin Ford)

B5.JPG

 

Küçük SUV'lar

B7.JPG

 

Gelelim en kapışmalı pazara, yani C segmeti...

C.JPG

Genel görünüm yukarıdaki gibi.

Dikkat çeken ne var?

Fiat Egea ile uçmuş, biz hala şöyleydi böyledi bıdı bıdı edelim, belli ki bir hedef kitle var ve onlara ulaşılmış.

Corolla sessiz ve derinden yürümüş ve liderliğe ortak sayılabilir.

Golf hala iyi satıyor ama pazarın göz bebeği değil sanki.

Ford'a ne demeli bilemedim, olması gereken yerde mi? Belki de!?

Megane'a dikkat, füze gibi bir başlangıç yaptı, seneye sınıf liderliğine oynar.

Qashqai ve Duster SUV olarak ciddi satış rakamlarına ulaşmışlar.

 

Detaylandıralım, sedanlardaki durum bu: 

C1.JPG

 

H/B'lerde Golf'ün pozisyonu bildik, ama Leon ciddi tırmanmış ve önemli rakipleri geride bırakmış. Bence olması gereken buydu. Focus'un esamesi okunmuyor. Yazık... Yeni çıkan Pulsar'ın bile altında, sanki filo olmayınca hali bu. 

Bir de Mazda asla hak ettiği satış rakamlarına ulaşamıyor, 3 istisna değil. 

C2.JPG

 

S/W azınlıkta ama Egea, Focus ve Leon ST ilk üçü paylaşıyor.

C3.JPG

 

MPV'de Lodgy ekonomik fiyatı ve geniş hacmi ile açık ara lider. CMax satışı cılız olsa da pek çok rakibin önünde. 

C4.JPG

 

SUV'larda Nissan ve Dacia başarılı, sonrasında pek sürpriz yok.

Ancak Toyota C-HR piyasaya nispeten hızlı girmiş, seneye yükselmesini beklemek yanlış olmaz. 

C7.JPG

 

İrileşmeye başyan araçlarda, yani D segmentinde Passat'ın ezici bir üstünlüğü var. 

Bu segmentte son ay satışları beklenenin altında, nasıl yorumlamak gerekir bilemedim, stok durumuna bağlamak eğilimindeyim. 

Superb sınfın güçlü oyuncularından.

Ve yeni Mondeo eski Insignia'nın beşte biri kadar ancak satmış. Otosan ne demekte bu zavallı duruma?

DX.JPG

 

D SUV'larda yine VW liderliği var, bu sefer Tiguan ile. Yenilenecek olmasına rağmen iyi satmış. 

CR-V de eski hitlerden.  

D7.JPG

 

Büyük abilere gelirsek, E serisinde liderlik mücadelesi Mercedes ile BMW arasında sürüyor.

Bu senenin galibi BMW, seneye ne olur göreceğiz.

Audi etrafta çok görsem de bu çokluk satış rakamlarına yansımamış.  

E.JPG

 

Lüks sınıfta da SUV'lar hakimiyetini kurmuş. 

BMW X5 ile lider, ancak XC90 iyi bir rekabet sağlıyor. 

Burada Mercedes S serisi ile BMW 7 serisinin önüne geçebilmiş. 

Bir de Porsche'ler iyi satmış, küçük Macan ve abisi Cayenne hala Land Rover hakimiyetini kıramasalar bile iyi pozisyondalar.

F.JPG

 

Sayıların dili burada susuyor.

Buraya kadar gelenlere sabırları ve ilgileri için teşekkür ediyorum. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler @Cem Boneval hocam..

Suvlarda sıkıntı var sanırım tiguan,kuga,qasqai,crv aynı sınıfta olması lazım..

Fordun binekte başarızlığının sebebi nedir bilemedim.Kasalar sonuna mı geldi başka sıkıntı mı var.Avrupayla paralel mi satışlar.

Suç yoksa otosanda mı..

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Oradaki araçların bir kısmı C7. Misal Tiguan, CR-V,Rav-4,Q30 vb.

 

Şimdi, Hilmi Solak yazdı:

Suvlarda sıkıntı var sanırım tiguan,kuga,qasqai,crv aynı sınıfta olması lazım..

Kozunuzu ODD ile paylaşın, ben onların verilerini kullandım sadece...

Qashqai ile Tiguan'ı aynı sınıfa koymak da abesle iştigal olur ayrı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Köprüden geçerken aks uzunluğuna kafalarına göre sınır koymaları gibi, FSM'den bazı pick-up'lar geçemiyor kimisi geçiyor. Geçemeyenlere de LARGE Pick-up derler.

 

2,677 mm dingil mesafesi, Tig.

2,646 mm dingil mesafesi, QQ
2,620 mm dingil mesafesi, Golf

2,786 mm dingil mesafesi, Pass.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk sayfalardaki resimler uçmuş bu yüzden son 14 yılı kapsayan büyük resime dair güncel bir özet paylaşmak istedim... Bu paylaştığım tablonun bu şekilde 14 yılı içeren tek parça toplanmış hali muhtemelen başka bir yerde yok, Türkiye'de son 14 yılda hangi marka satıldı merak edenler açısından kıymetli bir derleme.

 

Aslında Yakup tabloları ilk mesaja iliştirsen daha iyi olur sanırım.

 

1- "TOPLAM" Satışlarda Markalara ve Yıllara Göre Pazar Payları

2- "HAFİF TİCARİ" Satışlarda Markalara ve Yıllara Göre Pazar Payları

3- "OTOMOBİL" Satışlarda Markalara ve Yıllara Göre Pazar Payları


p.s: Okuma kolaylığı olması açısından son 14 yıl toplamında tablo başlığındaki pazar payı %0,5 altında kalan markaları gizleyerek tabloları listeledim.

 

14 YIL TOPLAM SATIŞLAR PAZAR.JPG

14 YIL HAFİF TİCARİ SATIŞLAR PAZAR.JPG

14 YIL OTOMOBİL SATIŞLAR PAZAR.JPG

Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Markalara Göre Türkiye Binek Satışları - 2003'ten Günümüze - 2016 Yılı Dahil olarak değiştirdi

@Abdussamed Acar kardeşime bu değerli çalışması için teşekkür ederim.

Ben de küçük bir ekleme ile son 14 yıldaki pazar paylarını grafik olarak sunuyorum.

Üç büyükler ve onları tahtından edenin yol haritası:

GRAFIK.JPG

 

 

Bir de Avrupa'nın en çok otomobil satılan ülkesi Almanya'da 2016 yılı 12.ay, toplamı ve dizel oranları lle önde giden modeller var aşağıda.

Bizim pazarla kıyaslama açısından ilginç olabilir (TR'nin yaklaşık 3,5 katı araç satışı var)

de.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.