Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Yeni Karbon Fiber Teknolojisi Üzerinde Çalışıyor


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford, ekonomik araçlar üretmek için yeni karbon fiber teknolojisi üzerinde çalışıyor.

Daha önce kısa kısa forumlar da bahsetmiştim şimdi haberi çıkmış, detaylandırmaya çalışacağım.

 

Karbon Fiber ile aracın boş ağırlığını azaltarak yakıt ekonomisi hedefleniyor.

Bu hafta bizlere örnek olarak kaput'u örnek gösterdi ford, standart çelik hali ile bu prototip carbon fiber hali arasında %50'den daha fazla ağırlık farkı var, yani hafif :yeah:

 

Bu teknoloji yakında üretim bandına da geçecek ve fiber normal çelikten 5 kat daha dayanıklı 2 kat daha sert malzemeye sahip.Sadece ağırlıktan tasarruf etmiyor ve daha sağlam araç yapmış olacak.

 

Ford 2020 yılında bu teknoloji ile araçlarında 340 kg kadar hafifleme hedefi koymuş. Umarız yapar :yeah:

 

Fotolarla Karbon Fiber'li Focus

 

13735725701369826876.jpg.1dd63e65b9005466496423671228315267.jpg.c930a6dc1fd09bb4777023051464897219.jpg.3c3a8e2d48fcab19c17511101441920281872.jpg.46d2c9edbc42f53

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi tamam yakıttan tasarruf edilecekte peki...

1200 kiloluk araç ile 900 kiloluk aracın aynı virajda aynı g kuvvetini yediğini düşünün 1200 kilo daha zor kontrolden çıkmaz mı ? Ben mi yalnış biliyorum acaba ağırlık yol tutuşunu arttırmaz mı ?

Tam olarak bilmiyorum bilen biri varsa açıklarsa sevinirim...

Sadece ağırlık yol tutuşu arttırmaz konu viraj ise merkez kaç etkisi artar bile...Çok etken var çok..

28.jpg

Fmk =m.V2/r

-Merkezkaç Kuvveti Nedir?

-Dönüş Sırasında Araca Etkiyen Kuvvete Denir, Bu Kuvvet Aracın Takla Atmasına, Savrulmasına Neden Olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yol tutuş, yan rüzgarlardan veya karşıdan gelen rüzgarlardan etkilenme ve aracın yoldaki stabilitesi etkilenecektir. Virajdan çok düz gidiş, arabanın aeorodinamisine göre belli hızda oluşan bastırma ve kaldırma kuvvetleri var. Genel olarak yeniden ayarlar yapmaları gerekecektir. Kasa ağırlığı azalınca sürat arttıkça artan bastırma kuvveti az gelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çarptırmamak için çabalıyorlar ya :D

Sürücü uyumazsa, alkol almazsa, kurallara uyarsa, yollar normal olunca.

Karşı araçları saymazsak kaza etkeni çok az ve dogrusu bu. Yani firma onarıma konusunda calışma yapmaz bence yapsa da maliyeti yine bize yansır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

fiber daha maliyetsiz... sacın işlenmesinde harcanan enerji çok yüksek..birim alan üzerinden yorum yapacak olursak sac fiber yüzeyden daha ucuz fakat tam mamül olmuş sac ürün fiberden daha pahallıya geliyor herneyse sıkıntı maaliyet değil fiberi üretirken fazla robot kullanılamıyor o hataları ayıklıyacak bir tarayıcı geliştiremedi insanoğlu yani teknoloji ilerde ama amaca uygun bir arge yok endüstride

seri üretim bandında karbon fiber ürün %30 fire verir yani 10 parçadan 3 ü bozuk çıkar defolu ürünü geri dönüşümle kazanmak için gereken enerji sacın maaliyetini geçiyor haliyle.. ayrıyetten demir gibi %100 geri dönüşüm sağlanamıyor bu yüzden 2020 gibi bir hedef koymuşlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.