Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Ford Teknik Servis Bültenleri


T.Mete

Önerilen Mesajlar

Çok sayıda döküman var, ama Focus için başta olmak üzere bence önemli olan ve bilinmesi gerekenler özetle şöyle:

  • TSB13 2012: 16.000 km üzerindeki dizel araçlarda düşük ortam veya motor ısısında düzensiz rölanti veya zor çalışma görülmesi halinde önerilen oranlarda LZ-1C yakıt katkısı ile motoru bir saat rölantide çalıştırın, sorun kötü yakıt kaynaklı olabilmekte.
  • TSB 20 2011: Sigma serisi 08/2010 - 03/2011 arası monte edilmiş motorlarda yağ filtresi montajı esnasında kolay takılabilmesi için filtre ağzı yağlanıyor, bu da tüketici tarafından filtre yağ kaçırıyor olarak algılanabiliyor.
  • TSB 23 2011: Mk.3 Focus'larda talep üzerine yolcu hava yastığı deaktivasyon düğmesi montajını içeriyor
  • TSB 28 2011: 09/04/2011 öncesi imal edilmiş Mk.3 Focus'larda arka kapı pencere alt çıtası bağlantı sorunu nedeniyle çıkabiliyor, uygun montajla ücretsiz değişim yapılmalı.
  • TSB 29 2012: 10/2010-02/2012 arası imal edilmiş 1.6 EB motorlarda termostat tamiri gerektiğinde conta uyumsuzluğu nedeniyle tüm termostatın BM5G-9K478-AB (Finis Code 1 767 974) ünitesi ile değiştirilmesi gerekiyor (ücretsiz!)
  • TSB 3 2012: Başta 1.0L 3 siindir EcoBoost motor olmak üzere tüm EB motorlarda yeni SAE 5W-20 (Castrol Magnatec) yağ kullanılması öneriliyor (WSS-M2C948-B, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-C ve WSS-M2C925-B). %1 yakıt tasarrufu sağladığı belirtilmiş.
  • TSB 34 2012: Yeni nesil fren sistemleri için daha düşük viskoziteli fren hidrolik sıvısı kullanılması gereklidir (DOT 4 LV - WSS-M6C65-A2)
  • TSB 37 2011: 1.6L EcoBoost (Sigma) motorlarda silindir kapağı motor arka kısmına denk gelen yerde bir tahliye deliği bulunmaktadır. Ortamdan kaynaklı su vb. maddelerin tahliyesi için özellikle bırakılmıştır, imalat hatası değildir, kapatılmaması gerekir. Ancak yağ veya antifrizli su aktıması halinde silindir kapağı ile ilgili bir soruna işaret eder.
  • TSB 39 2012: 1.6L dizel motorlu 12.06.2010-30.08.2012 arası imal edilmiş Focus ve 01.07.2010-30.08.2012 imal edilmiş bazı C-Max'lerde debriyaj basıldıktan sonra takılı kalabilmektedir. Bu durumda basınç borusu, ana silindir ve basınç düşürme yayının değişimi gerekmektedir.
  • TSB 47 2011: 06.12.2010-04.10.2011 arası imal edilmiş 1.6L Duratec-16V Ti-VCT (Sigma) iB5 şanzımanlı araçlarda soğuk çalışmada düzensiz rölanti ve çekiş bozukluğu yanma odasında karbon birikimine işaret eder, PCM son sürüm ile yeniden programlanmalı ve uygun yakıt katkısı ile yanma odası temizliği yapılmalıdır.
  • TSB 57 2011: <Kısa far arızası> hata uyarısı veren 11/07/2011'e kadar imal edilmiş H1 ampul kullanan Mk.3 Focus'larda sorun kısa devreye neden olan H1 soketinden kaynaklanmaktadır. Eş zamanlı F43 numaralı sigorta atar. Bu durumda özel konnektörle (Finis Code 1 766 617) yeni H1 ampul takılması gerekmektedir.
  • TSB 58 2011: iB5 veya B6 şanzıman kullanan Fiesta, Focus, C-Max ve Mondeo'larda motor altında yağ damlaması saptanırsa sağ aks montaj hatasına bağlı aks keçesi bozulması söz konusudur ve yenisi ile değiştirilmelidir.
  • TSB 7 2011: Ön/arka/sis farlarında buğu oluşumu beklenen bir durumdur, 10 dakikalık çalışma süresi içinde kendiliğinden geçmesi beklenir. Gözle, gerekirse sökülerek hasar kontrolü yapılır, çatlak, kırık, kablolarda su sızdıracak bir aksaklık tespit edilmediği takdirde ek bir önleme gerek yoktur.
  • TSB 71 2010: Dikiz aynsının düşmesi yetersiz yapışmtırılmaya bağlıdır, yeniden uygun şekilde yapıştırılması gerekir.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Peki, Bu bültenleri biz nasıl yorumlamalı-aksiyon almalıyız?

O bültenlere bakarak aracınızda varsa aynı sorun, servis'e gidip düzeltme yaptırabilirsiniz fakat aciliyeti olmayanları servis zaten bakım geldiğinde yapılacaktır.

Hep yetkili servislere gidin diye bundan tavsiye edilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford TSB bültenleri tüketici şikayetleri ve/veya mühendislerin teknik incelemesi neticesinde yeniden tasarlanan,değişen parçalar ve sistemlerle ilgili Ford Servislerine haber verir ve bunların nasıl değişeceği konusunda şemalar içerir.

Bu bilgileri de sadece servislerde bulabilrsiniz ve servislerdeki iş yükü yüzünden es geçme ihtimalleri ne yazık ki olabiliyor.

Unutmayın ki arabanızın en iyi tamircisi yine kendinizdir.

T.Mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Açıklama çok iyi olmuş elinize emeğinize sağlık....Ancak sanki hafiften endişelendiriyor da....

Yok olur mu hiç, aracı iyi takip ettiklerini gösteriyor, hatta bu az bile...

Ayrıca öyle dişe dokunur bir şey de yok, servise embesillik etmeyin uyarıları dışında!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.