Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 1.6 Atmosferik Ve Ecoboost Karşılaştırması


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Niğde dönüşü kuzenle beraber döndük, ona da zamanında Colorado kırmızısı atmosferik 1.6 HB Style OP almıştık. 200 km kadar araçları değiştik.

Benim izlenimlerim:

  • Focus'a opak kırmızı da çok yakışıyor ve dinamik(agresif bir görünüm sağlıyor. Dikiz aynasında fark etmek dahi ürkütücü olabiliyor.
  • İkisi de HB kasa olmasına rağmen kullanımda bariz farklar saptadım
  • Bende CPC2 onda Primacy HP lastikler var, yük aynı, 2 kişi ve makul bagaj
  • Style düz gidişte çok hafif dolaşıyor, benimki dümdüz gidiyor (aşınma farkı yok, aynı rot-balansçıya gidiyoruz, lastiklerin hepsi 31 PSI), nedeni bence lastik farkı (LF)
  • Direksiyon tepkileri Style'da biraz daha net ve keskin (LF)
  • Yol sesi hemen hemen aynı
  • Viraj hızları da öyle sayılır, ancak yük değişimlerine Style biraz daha asabi tepki veriyor (LF)
  • Dikey salınımlar Stye'da biraz daha kontrollu geldi bana (mantıklı bir izahı yok yanılsama olabilir)
  • Fren pedalı daha yukarıda tepki veriyor, bende hissedilir boşluk var, bu hali çok iyi
  • El freni kolu daha küçük ve kolay çekiliyor
  • Koltuklar farklı ama yine de fazlası ile yeterli, yan destekleri iyi.
  • Klima gayet iyi soğutuyor, ama otomatiğe alışınca ikide birde ayar yapmak zoruma gitti (şımarma şımarma)
  • Bir aylık ortalama yakıt tüketimi 7.1 l/100km, banliyö trafiği denebilir; ancak ben kısa sürede 7.2'ye çıkarttım.
  • Motor EB'dan sonra çok cansız, 3000 dd altında birşey yok, üstünde ise ittir kaktır geliyor. Sollamalarda tedirginlik yaratıyor, zırt pırt fırlayan ben acaba mı diye sıra beklemeye başladım...
  • Rampa yukarı küçük vitesle 4000-5500 dd arasını düzenli kullanma ile nispeten akıcı gidilebiliyor.
  • Bununla beraber tempolu kullanmaya alışık bir sürücünün elinde yeterli performansı veriyor, (kendi arabamı ekmeyi başardım kolaylıkla, tabii hızlı virajlı gidiş-gelişli yolun etkisi de var bunda. Otoyolda hiç sansı olmaz.
  • Motor çok sessiz, devrili kullanırken ancak zar zor duyuluyor, EB sesinin ne kadar yapma olduğunu daha iyi anladım.
  • Beş ileri şanzıman bu motorla uyumlu, 6.viteste fena halde bayılırdı. Vites geçişleri başarılı.

Onun yorumu:

  • "Abi motor çok iyi gidiyor, alt devir torku müthiş, ama ben ısınamadım senin arabaya" (iyi ki, iyi ki...)

Sonuçta ben de biliyorum elma - armut olduğunu, ancak tahminimden çok fark saptadım, ve EB'un çok doğru seçim olduğuna karar verdim.

Bir de uzun yol çok yaradı, hem kurum yakıp hem de adaptif gaz kontrolu performansa odaklanınca fena kaçıyor.

1800 m rakımlı Alacabel'e tırmanırken 6.viteste rampa yukarı 2000 dd itibaren köpek gibi çekiyor, eski 2000 motorlu Focus'umla ne yapsam 120 km/h aşamazdım.

Bir de not: Performansa doğrudan etkisi olan bir unsur da soğuk/serin hava, Antalya'ya inip 38-40 dereceleri görmeye başlayınca motor rakım düşmesine rağmen bayılıyor hissedilir derecede...

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir dipnot benden

1.6 Ti-Vct - 1.0 Eb - 1.6 Tdci ---> 278 mm çapında, 25 mm kalınlığında

1.6 Eb ---> 300 mm çapında, 25 mm kalınlığında ÖN diskler'e sahip

Birde markadan ziyade düz gidişte etken olabilir;

93 H veya V (ne çıkarsa bahtına 1.6 EB harici hepsi)

93 W (1.6 EB )farkından olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

benim araçta michelin primacy pilot 97 W var ve benim arabadan başka hiçbir arabada bu lastiklerden görmedim.

motor konusunda cem beye katılıyorum devirli kullanmak gerekli. ama kesinlikle zayıf bir motor imaji uyandırmasın. otoban konusunda eb ne yapar bilmiyorum eminim ki daha fazla yapar atmosferikten. benim araba 5500-5600 devirde 200-205 arasını görmüştü çekindiğim için daha fazla basamadım :) tahminime göre 6500 e kadar 235 leri zorlar

paylaşım için teşekkürler cem bey araç almayı düşünenler merak edenler için faydalı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

otoban konusunda eb ne yapar bilmiyorum eminim ki daha fazla yapar atmosferikten. benim araba 5500-5600 devirde 200-205 arasını görmüştü çekindiğim için daha fazla basamadım :) tahminime göre 6500 e kadar 235 leri zorlar

Üretici verilerine bakılırsa atmosferik 125 PS 196 5K, 198 4K; Ecoboost 182 PS ise 222 5K, 224 4k; yani aralarında 26 km/h fark olması lazım.

Hız göstergesindeki sapma ile, ki bu 10-15 km/h arasında oynar o hızlarda, siz göstergede 210-215 görürsünüz -benim denediğim aracın sahibi de 210'dan bahsediyor.

Atmosferiğin son viteste 6000 dd üzerine çıkmaya gücünün yeteceğini zannetmiyorum, tabii yokuş aşağı ve/veya arkadan rüzgar durumu yoksa.

Ben yeni Pozantı - Ankara otoyolunda Kolsuz geçidine tırmanırken EB'da 6.viteste zorlanmadan 5000 dd gördüm, sapağa gelince yavaşladım haliyle ve iyikide, hız göstergesinde ibre kadran sonuna gelmişti.

Tabii bu farklar pratikte önemsiz ve bunlar denemesi de kullanılması da tehlikeli hızlar, bunu da belirtmekte yarar var....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey kuzene de böyle yapılmaz ama. Adam arabasından soğumuştur. :)

1. Kendi istedi

2. Rahat etmedi benim arabamda, herkes kendi arabasına döndüğünde mutlu oldu.

3. Sadece rampa çıkışlarında beni gözden kaybettiği zamanlar kötü hissetmiştir, ama ben çıktığım hızla indiğimden inişlerde yetişerek mutlu oldu. :kıhkıh:

Bu arada önceki aracı Alfa 147 idi, performans ve yol tutuş açısından kendi aracına kıyasla onu aradığını söylemeyi de ihmal etmedi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskiden büyük hacimli motoru olan araçlar kullanmaya heves ederdim.(minumum 2lt) Güç,tork ve kullanım keyfi amaçlı. Artık bunu yapmak ekonomik olarak mümkün olamasa da turbo uygulanmış motorlarla biraz olsun tatmin oluyoruz. Korkuyorum aslında devlet yakında buna da el atar, vergiyi tork ve güç üzerinden alır diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.