Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bmax-Jazz-Meriva Teknik Bilgi Karşılaştırması


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Birkaç gündür İngiliz kaynakları alınan siparişlerin eylül başı teslim edilecek olması dolayısıyla B-max ile ilgili epey yayın yapıyorlar. Bunlardan AEnin yazısında epey ilgimi çeken bir konu oldu. O da "fiestanın sürüşü çok iyiydi ama biraz sert . Bmax de öyle mi ?" demişler ve aksine hayır hem keyifli hem çok iyi yol tutuyor hem de acaip yumuşak diyorlar. Hatta bunun makyajla çok iyi bir fiestanın habercisi olduğunu söylüyorlar.Bmax ülkemizde pek iyi satılmaz bence ama yine de bir jazz sahibi olarak en büyük rakipleri meriva ve jazzla teknik blgileri karşılaştıralım dedim. Burada kolaya kaçıp jazzın 100bg olmasından dolayı 100bg lik düz benzinli versiyonları aldım. Ancak Fordun 100bg liği 1.0T ecoboost olup torku daha yüksek. Meriva ve jazz atmosferik 100 bg makinalar.. Burada FORDun turbo avantajı var. Merivanın turbosu 120lik.. Daha sonra bunları, otomatikleri , dizelleri ile de karşılaştırma yapabiliriz.

.........................................jazz........................Bmax........................meriva

uzunluk............................3900.......................4077.........................4288

genişlik............................1695.......................1751.........................1812

yükseklik..........................1525......................1604..........................1615

dingil açıklığı.....................2500......................2489..........................2644

ağırlık...............................1079.......................(bulamadım)..............1286

bagaj hacmi.......................399........................318...........................400

Son hız...............................182.......................175............................177

0-100.................................11,4.......................13,9...........................13,2

CO2...................................129........................119.............................143

tüketim............................4,9/5,6/6,7...............4,3/5,1/6,6..................5,1/6,1/7,8

Burada jazza ayrı bir parantez açmalı. En optimum çözümü bulmuşlar gibi. 1.3 atm motordan 100 bg güç,kompakt 1.6 lar seviyesinde performans , ama süpermini seviyesinde tüketim ve emisyon. Boyutları küçük ama dingil açıklığı Bmaxten büyük.Küçük boyut nedeniyle şehiriçine çok uygun.. Bagaj hacmi mükemmel, kullanıcılar (bu ben oluyorum) iç mekan ferahlığı ve saklama gözlerinin fazlalığı ve kullanışlılıktan acaip memnunlar.

Meriva dev boyutları ile artık bu segmentte değerlendirilmemesi kompakt sınıfa alınması gereken bir model. Boyutları neredeyse eski focus cmax boyutlarına yakın dingil açıklığı günümüzde pek çok kompakttan daha büyük veya eşit. Bu irilik fazla kilo olarak geri dönüyor bu da bu segmentte kabul edilemeyecek berbat bir tüketim, çok yüksek emisyon ve düşük performans demek. Genişliğin ve ferahlığın dezavantajı bu tabii ki..

Son olarak sözkonusu düz vites jazz 43350 TL etiketliyken (ki bayiiler fazla indirime yanaşmıyor) bahsettiğimiz handikaplara sahip meriva 41000TL etikete sahip ve bayiide daha ucuza (39lu fiyatlara tabii araba varsa ) alınabiliyor.

Bmax bence niş sayılabilecek düşük volümlü bu segmente bir hareket getirebilir. FORD fiyatları hiç satılmayan meriva fiyatlarına göre konumlandırırsa güzel satışlar elde edebilir. 1.0T 100 bg titanium biraz dolu olarak 40K civarlarını aşmayacak şekilde gelirse güzel satabilir. Teorik olarak bu arabayı romanyada üretme sebepleri düşük maliyetti. Yani alman veya japon işçiden ucuza işçi ve yan sanayi bulmak için oradalar. Dolayısıyla Bmax fiyatları ucuz olmalı, Fiesta fiyatlarını aşmamalı bence..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meriva bizde oldukça başarısız zaten. Fordun 1.6 dizeli , envai çeşit oyuncağı olması ciddi avantajları.

Donanımı merak ediyorum ben..Bakalım Otosancılar neleri kırpabilecekler. Mesela ingilterede titaniumda LED DRLler standart..

Yıl sonuna doğru gelince görürüz :smiley2k: :smiley2k: :smiley2k: :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Meriva bizde oldukça başarısız zaten. Fordun 1.6 dizeli , envai çeşit oyuncağı olması ciddi avantajları.

Donanımı merak ediyorum ben..Bakalım Otosancılar neleri kırpabilecekler. Mesela ingilterede titaniumda LED DRLler standart..

Yıl sonuna doğru gelince görürüz :smiley2k: :smiley2k: :smiley2k: :smiley2k:

Bakalım Cimbom konusu açacakmıyız? :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bakalım Cimbom konusu açacakmıyız? :kıhkıh:

Acele ettiniz açmakta.. Merak etmeyin..1.10.2012den önce perakende satışa çıksın ben o konuyu açarım :) (sonra da forumu terkederim artık :D ) .

Okumaya devam ediyorum bu arada. Ford bu aracın müşterisinin %60 başka markalardan gelmesini bekliyormuş (yani jazz meriva C3 picasso sahipleri) . Ayrıca hacim büyülten genç çiftler (bebek bekleyen focus, fiesta sahipleri ) ve hacim küçülten yaşlıların (mondeo sahibi yaşlıların etrafı daha iyi görecekleri daha iyi inip binecekleri vs gibi) bu arabayı tercih edeceğini umuyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Buarada Jazz diğer iki aracın rakibi değil..Normalde Fiesta dengi bir araç...

B-Max veya Meriva'nın rakibi şuan Honda'da yok.C3 Picasso - Reno Modüs gibi araçlar rakibidir.

1,0 T B-Max ağırlığı 1279 kg

ülkemize s/s ile sunulacak ş.içi tüketim 6,0 lt...4,2 - 4,9

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Acele ettiniz açmakta.. Merak etmeyin..1.10.2012den önce perakende satışa çıksın ben o konuyu açarım :) (sonra da forumu terkederim artık :D ) .

Okumaya devam ediyorum bu arada. Ford bu aracın müşterisinin %60 başka markalardan gelmesini bekliyormuş (yani jazz meriva C3 picasso sahipleri) . Ayrıca hacim büyülten genç çiftler (bebek bekleyen focus, fiesta sahipleri ) ve hacim küçülten yaşlıların (mondeo sahibi yaşlıların etrafı daha iyi görecekleri daha iyi inip binecekleri vs gibi) bu arabayı tercih edeceğini umuyormuş.

Avrupa için doğrudur. Türkiye'de pazar farklı bir mantıkla oluştuğundan satışı kısıtlı olacaktır. Cmax sınıfında başarılı mesela ama satış adetleri C sınıfı kompakt gibi değil. Bu tür araba aile,çocuklu, geniş hacim, ferahlık mantığıyla alınır. Ben böyle bakarak Verso almıştım. Oğlan büyüyene kadar çok işimi gördü.Koltuğu, arabası,oturtması kaldırması falan çok rahat oluyordu. Ama bir an geliyor gereksiz büyük gelmeye başlıyor, şehir içinde büyük gelmişti. Verso daha büyük tabii, ama bu araçlar pek kompakt şehiriçi aracı gibi hissettirmiyor.Gelsin koltuğuna bir oturalım bakalım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.