Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Sedan 1.6Tdci Titanium


Önerilen Mesajlar

Ford Focus Sedan 1.6 TDCi Titanium: Çok iyi AMA!

12 Eylül 2011 12:30:00

Sınıfının en iyi yol tutan aracı olarak nam salan Ford Focus yenilendi. Üçüncü jenerasyonuna kavuşan Focus, 1999 yılından beri yollarda. Ford’un global üretim stratejisinin ilk ürünü olan yeni Focus 120 ülkede aynı araç olarak satılıyor. Markanın yeni geliştirdiği C segmenti platformun üzerine geliştirilmiş Focus, 1.6 litre atmosferik 125 hp, 1,6 turbo Ecoboost 180 hp ve 1.6 litre 95 ve 115 hp iki farklı güçte dizel motorlarla satışa sunuldu. Yeni Focus’un en büyük yenilikleri getirdiği teknolojik donanımlar. Zengin donanım paketleri aracın fiyatını önemli ölçüde arttırsa da getirdiği yenilikler sınıfında ilk olma özelliğini taşıyor.

Tasarım

Yeni Focus’un tasarım anlamında yeni bir çığır açtığını söylemek zor. Far yapısında selefine benzer çizgiler barındıran araçta LED gündüz farları dikkat çekiyor. LED yapı sadece Titanium X paketinde sunuluyor. Tampondaki üçgen biçimli yapı Focus’un kendine has yapısını oluşturuyor. Arka kısmınsa selefinden çok daha iyi göründüğünü söylemek mümkün… Stop grubu gövdenin yanlarına kadar taşıyor ve şık görünüyor. Yeni Focus’un üçüncü stop lambası bagaj kapağının spoyler benzeri yapısının altına taşınmış. Bagaj kapağını kaldırdığınızda ufak bir şaşkınlık geçirebilirsiniz. Hala satışta olan ikinci jenerasyona oranla 5,3 cm uzayan Focus’un bagajı tam boy stepne yüzünden önemli miktarda daralmış. Eski Focus Sedan’ın 526 litrelik devasa bagaj hacmi yeni Focus’ta 372 litreye düşmüş. Bu rakam bazı C sınıfı hatchback modellerden bile daha düşük.

İç mekan

Yeni Focus’un direksiyonuna geçtiğimizde bizi yepyeni ve modern bir tasarım karşılıyor. Yüksek kaliteli malzemelerin kullanıldığı iç mekanda Fiesta’yı hatırlatan çizgiler var. Yeni direksiyon tasarımı çok şık görünüyor. Üzerindeki bol sayıdaki tuşlar kullanım kolaylığı sunuyor fakat iki tarafa yerleştirilmiş joystick benzeri yapıdaki düğmelerde ne işe yaradıklarını anlayan bir ipucu veya yazı bulunmaması aracı yeni kullananlar için karmaşa anlamına geliyor. Beyaz ve turkuaz renkli gösterge paneli çok iyi bir şekilde okunabiliyor. Orta konsolda biraz karmaşık görünen bir ses sistemi bulunuyor. Sistemi üst kısımda bulunan mavi beyaz renkli ekrandan takip edebiliyorsunuz. Ayrıca bu ekran otomatik park sisteminin size verdiği komutları da görüntüleyen yer. Otomatik park asistanı klima kumanda panelinin alt kısmındaki buton yardımıyla devreye alınıyor. Kol dayama bölümü ve kapı içlerinde saklama gözleri sunan Focus bu konuda çok da cömert değil. Ön konsolda birkaç ufak eşya gözü iyi olabilirdi. Kapı içlerinde kullanılan malzemeler kalite hissini arttırırken, LED iç mekan aydınlatması güzel durmuş.

Motor

Peugeot, Citroen ve Ford modellerinin pek çoğunda kullanılan Ford-PSA ortak yapımı 1.6 litrelik TDCI motorun görev yaptığı test aracımız, Focus’un en güçlü dizel versiyonuydu. 3600 d/d’de 115 hp güç üreten motor, 1750-2000 d/d aralığında sunduğu 270 Nm tork ile atak bir görüntü çiziyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücünü ön aksa aktaran motor ikinci nesilde kullanılan versiyondan +6 hp güç ve +30 Nm ekstra tork sunmasına rağmen daha ekonomik hale gelmiş. Bunda start&stop sisteminin ve yeni Focus’un aktif ön ızgarasının payı da var tabi. Testimiz süresince ortalama 5,9 lt/100 km ortalama yakıt tüketen Focus, sakin sürüşlerde 4,2 lt/100 km civarında tüketim değerlerini rahatlıkla yakalayabiliyor. 1350 kg ağırlığındaki araç 0’dan 100 km/s hıza ulaşmak için 10,9 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve 193 km/s maksimum hıza çıkabiliyor.

Konfor ve yol tutuş

Yeni Focus beraberinde getirdiği teknolik yeniliklerle konfor ve güvenlik anlamında büyük bir atak yapıyor. Aracın en çok ilgi gören özelliği otomatik park asistanı son derece başarılı şekilde çalışıyor. Park yeri bulma konusunda kararsızlık yaşamayan sistem basit kullanımıyla beğenimizi kazandı. Focus’da sunulan bir diğer yenilik ise aktif şehir içi güvenlik sistemi. Volvo modellerinden tanıdığımız sistem Volvo’daki gibi yaya algılama özelliğine sahip değil ancak önünüze çıkan otomobilleri algılayarak otomatik olarak fren yapabiliyor. 30 km/s hızın altında çarpışmaları engellemesi amacıyla geliştirilmiş teknoloji Titanium versiyonda standart olarak sunuluyor. ,

Yeni Focus’da iyi çalışan bir süspansiyon sistemi kullanılmış. Darbeleri başarılı şekilde emen amortisörler keyifli kullanımlara olanak sağlıyor. İç mekan sessizliği önemli ölçüde arttırılmış ve bu sayede konfor önemli ölçüde yükselmiş. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesinin tatmin edici olmadığını söylemeliyiz.

Focus sınıfının en iyi yol tutan aracı unvanını zorlanmadan devam ettireceğe benziyor. Araç virajları çok kontrollü bir şekilde alabiliyor. Yeni geliştirilen Dinamik Tork Kontrolü ile Focus’un zaten iyi olan yol tutuşu bir adım ileriye taşınmış. Viraj çıkışlarında gaza yüklendiğinizde içeride kalan tekerleğe fren yapan sistem, hem bu tekerleğin patinaja düşmesini engelliyor hem de buraya iletilen torkun kesilerek viraj dışında kalan ve yola daha iyi tutunabilen tekerleğe iletilmesini sağlıyor. Focus hisli frenleriyle de sürücüsüne güven veren bir yapıda.

Güvenlik

Yeni Ford Focus, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak güvenliğini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Ford Focus’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Ford aynı başarıyı gösterdi.

Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan Focus’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Ford Focus koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.

Yorum-Selim ERKEK

Yeni Focus tasarım anlamında beklenen etkiyi yaratamasa da, sürüş dinamikleri ile hala sınıfın en heyecan verici modeli. Kendinizi ray üzerinde ilerliyormuş gibi hissediyorsunuz ve virajları dönmek çok büyük bir keyif haline geliyor. Sınırları zorladığınızda ise Focus sert bir ceza yerine hafif ve eğlenceli bir karakterde size olacakları hissettiriyor. Yeni direksiyon sistemi şehir içinde sunduğu yumuşak yapı ile büyük kolaylık sağlarken, hızlı sürüşlerde de gerektiği kadar hassas. Elektrik destekli direksiyonların en iyilerinden biri olan Focus direksiyonu netliği ile sürüş keyfini arttırıyor. Focus’ta sunulan otomatik park asistanı o kadar başarılı çalışıyor ki tecrübeli sürücüleri bile kendisine alıştıracaktır. Araçta eleştirilecek noktaların başında ise bagaj hacmi geliyor. Bagaj kapağını açtığınızda çok yüksek zeminli bir bagajla karşılaşıyorsunuz. Bir an önce araçta ince stepne kullanılarak bu sorun çözülmeli. İç mekanda ise yanlarda bulunan havalandırma kapaklarının kapatılamaması benim gözüme çarpan eksiklerden. Son olarak; Focus’un Avrupa’da satılan Titanium versiyonlarında standart sunulan Sony ses sistemi ülkemizde satılan Titanium versiyonda sunulmuyor. Bu sistem sayesinde Focus iç mekanının tasarımı büyük bir Fiesta olmaktan kurtulabiliyor halbuki. Aracın lansmanında bu soruyu Ford yetkililerine sorduğumda müşteri istekleri doğrultusunda yılsonuna doğru Sony ses sisteminin getirilebileceğini söylemişlerdi.

Yorum – Tulu DARICAN

Teknolojik ekipmanları en iyi pazarlayan marka sanırım Ford olacak. Focus modelinde sunulan aktif şehir içi güvenlik sistemi ve otomatik park asistanı 3-4 yıldır pek çok marka tarafından çeşitli modellerinde kullanılıyor. Ancak pek çok okurumuz bu teknolojilerin ilk Focus modelinde hayat bulduğunu düşünüyor. Bunu bir tanıtım mucizesi olarak kabul etmeliyiz. Yeni Focus’un iç mekan kalitesi selefi ile kıyaslanamayacak kadar yüksek. Bu kalite sadece kokpit genelinde değil kapılara kadar yayılmış. Zaten bir yol tutuş fenomeni olan Focus, yeni neslinde de bu ününü korumayı sürdürecek. İlk defa elektrik destekli bir direksiyonun otomobilde kullanılması şehir içinde kolaylık sağlamış. Yine de ben eski direksiyonun hisli yapısını bir miktar aradığımı belirtmeliyim. C-MAX testinde eleştirdiğim, hiçbir ikon ile temsil edilmeyen kumanda elemanları Focus modelinde de değiştirilmeden kullanılmış. Bunun çok mantıksız bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Bazı sorunları dışında çok başarılı bir otomobil olan yeni Focus, Türkiye’de beklenen satış adetlerine ulaşmazsa bunun tek sorumlusu bagaj hacmi olarak görülmeli. B sınıfı modellere yakın bagaj hacmi gerçekten çok önemli bir sıkıntı. Hem de bagaj hacminin önemli olduğu C segmentinde…

Yorum – Hasan AYTEKİN

Çizgisel dış tasarım, işlevsel teknolojiler ve ferah bir iç mekan… Ford global bir Focus çizerek tüm dünyanın Focus’a bakışını birleştirdi. Yeni Focus eskisine nazaran daha fazla çizgi, yuvarlak far çevresi, aracın önü kadar şık arkası ile yeni Focus Sedan beğenimi kazandı. İç mekanda ise yeni konsolun ve asarımın benim için daha rahat bir alan sağladığını söylemeliyim. Tasarımını beğendiğim yeni Focus’un teknolojilere olan yakınlığı ise gayet üst seviyede. Otomatik park asistanı, sürtünme direncini azaltan açılır kapanır ön ızgarası ve düşük hızlarda ani frenlemeler için kullandığı teknoloji ile Focus artık modern bir otomobil. Focus Sedan’ın benim gördüğüm diğer bir yanı ise; global çizilen bu tasarımın, yapılan büyük yatırım gereği, uzun ömürlü olup, araç satın alanların aklına şimdilik ‘Yeni bir tasarım daha gelir mi?’ ‘Kısa zamanda makyaj var mı?’ sorularını getirmemesi olacaktır. Yeni Focus’un değerini daha uzun süre koruyacak olması ise Türkiye’de zar zor alınan sıfır otomobiller için de, ikinci el için de çok önemli bir konu…

Not: arabam.com ' alıntıdır..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Focus GarajıFocus IIIFocus 3 - Test ve İzlenimlerimiz" kategorisinden " Otomobil DünyasıTestler & Karşılaştırmalar & İncelemeler" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.