Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yaşasın Fiesta


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Hanımı annesinin yanına yollayınca arabası boşa çıktı, ben de biraz değişiklik olsun diye onun Fiesta'yı kullanıyorum bir haftadır.

Durum şu: Her sabah otoparka iniyorum, bir Focus'a bir Fiesta'ya bakıyorum, sonra suratımda muzip bir sırıtış ile Focus'un önünden geçip Fiesta'ya binip işe gidiyorum.

Neden?

Bir yandan Focus'u biraz kıskandırıp iieride kapris yapmasını engellemek için (Kemal bu satırları okuyup beni psikanaliz seansına davet etme lütfen), diğer yandan da Fiesta şehir içinde kullanması çok daha zevkli (ve itiraf edeyim ekonomik) olduğu için.

Şimdi elma armut demeyin sadece izlenimler açısından bir kıyaslama yapacağım.

Tasarım son derece albenili ve gözümde hala eskimedi, çekici hatları, yapısına göre ferah iç mekanı ve canlı kokpit yapısı ile keyif veriyor. Focus'un insanı saran kokpitinden sonra daha küçük bir arabaya binmenize rağmen hiç de darlanmış hissetmiyorsunuz.

Malzeme kalitesi elbette Focus'un gerisinde ama yine de ucuz ve özensiz durmuyor. Ergonomide de hemen hiç sorun yok, bir tek alışamadığım direksiyon kontrol düğmelerinde hız sabitleyicinin sağda, ses sistemi kontrollerinin solda olması.

Koltuklar, oturma pozisyonu, rahatlığı falan süper.

Bizimki 1.4 TDCi 68 BG Titanium, yani donanım açısından sorun yok. Otomatik klima, far, silecek, ayna vb. var.

Motor anahtarla çalışıyor, her seferinde bir yerlerde düğme arıyor, sonra küfrederek oflaya puflaya (malum şişkoyuz) cebime attığım anahtarı çıkarıp çalıştırıyorum. :)

İlk gün motor çalıştığında yanıma kamyon yanaştı zannettim, benzinli Focus'tan sonra motor gürültüsü o derece yani, ama şimdilerde alıştım.

5 ileri şanzıman kısa ve net vites yolları ile göz dolduruyor, oranlar göreceli güçsüz motor ile uyumlu, tek sorun 6 ileriden kalma alışkanlıkla 6.vitese atmaya yeltendiğinde geri vitese geçmeye çalışması durumu (oy oy oy :().

Motor tipik dizel özelliklerinde; biraz fazla gazla kalkmak gerekiyor, 1500 dd altında oldukça cansız, 3500 dd üstünde de isteksiz, ama ekonomi odaklı ucuz bir model olmasından kaynaklanan tüm bu özelliklerine rağmen şehir trafiğinde akıcı bir şekilde gitmek için son derece yeterli, göreceli yüksek tork ile ara hızlanmalar keyifli ve kimseye pabuç bırakmayacak bir sürüşe izin veriyor.

Ekonomik mi, evet!

Şöyle örnek vereyim: Bir haftalık evden işe, işten eve şehir içi kullanım sonunda Focus ort.hız 37 km/h, ort. tüketim 7.8 l/100 km, Fiesta 41 km/h, 4.5 l/100 km. 100 TL'lik mazotla Focus'un tam doldurulmuş deposundaki kadar menzil veriyor. E güzel yani... Motor oldukça eski teknoloji olduğu için aslında sınıfının düşük tüketimi şampiyonu olma özelliğinde olmasa bile güzel!

Fakat daha güzeli şimdi gelecek: Sürüş dinamiği.

Keskin, kısa turlu ve hızlı tepki veren direksiyon sistemi ile aracı yönlendirmek çocuk oyuncağı (go kart yanında halt etmiş diyesim var), 194/45-15 lastiklerle yol tutuş, iz sürüş çok iyi, gövde yatmıyor, kısacası her zaman döndüğüm virajlarda kopmadan dönme hızlarım da Focus'un altında değil kesinlikle, kaldı ki verdiği zevk daha fazla...

Ağırlık değişimlerinde kontrollu bir şekilde arkadan kayıyor ve direksiyon komutlarına hızla tepki veriyor ve çok kontrollu kalıyor, hal böyle olunca oradan oraya savurduğunuz bir oyuncak gibi eğlendiriyor. Müthiş vallahi...

Akşamları eve döndüğümde Focus'un yanında geçerken şöyle bir dudak büküp geçiyorum, çatlıyordur hasetinden eminim.

Güzel yol tutuşa katkısı olan ince yanak lastiklerin ödettiği bedel ise küçük engebeleri aşırı hissettirmesi, bir tür konforsuzluk bu, hız kasisleri rahatsız ediyor özellikle, ama bunu da sineye çekmeye hazırım bu sürüş dinamiği adına.

Ha tabii, 4 kere jant eğip düzelttirdik ayrı mesele :P

İkisi bende ikisi hanımda, o sürekli OÇB devrede kullanıyor zaten.

Kısacası böyle bir afacanla tepişmeyi özlemişim, acayip keyifli oluyor.

Yaşasın Fiesta... :nazar:

Ekleme: Ses sistemi USB ve BT girişi yok ama 3.5" jak ile mp3 çlar bağlanabiliyor, ve Ferhat ne kadar açarsan aç parazit duymadım :P

Ses kalitesi idare eder, baslar iyi, tizler biraz teneke ve genelde detay az, ama sınıfı için bence yeterli.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tek boşa çıkan Fiesta değil sanırım. :kıhkıh:

Bu sınıf araçlar şehir içinde, orta süratli trafikte çok daha pratik oluyor. Corsa ile aynı dinamikleri vermese de, İstanbul içinde daha rahat ediyorum. Hızlı akan yollarda rahat hissetmiyorum o ayrı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ellerine sağlık Cem abi. mk7 fiestanın 1.4 benzinlisi arkadaşımda var (hatta beni fordcu yapan odur). Üzerinde 215-45-17 yokohama lastikler bu lastikler 8x17 dış offsetli jantlara giydirilmiş ve H&R yaylar var. Sürüş dinamiğini sen düşün artık abicim :)

Jantların etkisi performansı düşürüyor ama. Virajlı yollarda harikulade bir keyif var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

B sınıfı bir araç alacak olsam hiç düşünmez Bluemotion Polo alırdım.

Tır Tır Tır...B sınıfında dizel alma bari.. 1.2 Benzinli var polo'da çok güzel..1.0 T geliyor fiesta'ya..

Ne dizeli yaa..Hemde bir hekim kaç km yapacak sanki :P

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.