Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk3 1.0T Için Superchips Bluefin


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

İngiltere fiyatı Superchips sitesine 365 pound (fakat test edenler 455 pound demiş) .İngilterede öğlen 3 e kadar sipariş et ertesi gün arabana takabiliyorsun. Tak-çıkar sistemli. 20 bg veriyor.

http://www.mybluefin.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=2&variant=2559

Pistonheads'in değerlendirmesi:

http://www.pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=47&i=26116

Remember how we quivered over the Escort RS Turbo back in the day? All bonnet vents, whistling wastegates and Recaro-seated excitement? Boy, was it potent. Er, hold on, here's a reality check: it produced 132hp. 0-60mph was but reasonably exciting at 8.3 seconds. How a quarter-century has tamed the best.

Goodness, there's even now a cooking Ford Focus that can almost match it - with one cylinder and almost half the capacity less. The miraculous Ecoboost 1.0-litre turbo triple is, we know, a joy. And now, thanks to the company that was made famous by cars such as the Escort RS Turbo, it's even more of a peach.

Chipping master Superchips has created an RS Turbo-beating 145hp Focus Ecoboost, courtesy of some good old fashioned engine remapping. This apparently tempers some of Ford's "obvious" measures to improve official cycle fuel economy, to the benefit of real-world usability. The aim, we're told, is not to chase headline power boosts (they used to get 40hp out of a chipped RS Turbo...) but to make it more driveable. These days, torque is priority, not power.

Plug and play

It's an easy mod to make. Because it's a Ford, it can be reprogrammed via Superchips' Bluefin device, which plugs into the dealer diagnostic port. You can, literally, order it by 3pm online and, for £455, get your extra 20hp delivered the next day.

It's a hard mod to feel at first, mind. Save for some fluttery, uneven response around 4,000rpm (better than standard but still there), it performs little different to the stock motor. Despite the Superchips power enhancements being particularly obvious over 4,500rpm, it still prefers mid-range to high revs, deploys the characteristic three-cylinder bark only above 3,000rpm, is as beautifully smooth and amazingly distant - oh, and punishes you severely if you forget to wind on a few revs when pulling away.

Not even a remap can alter this - it really is wholly reliant on the turbo. Expect the engine to pull you lazily along and you'll go nowhere. Or, stall it. You need throttle movement, to get the gasses flowing, to get the Focus moving. Do not forget this.

Keep your foot in

Still, despite this, and the 'huge' boost it reportedly runs at (22-23psi!) and the 'chipped monster' preconceptions, it's free from significant turbo lag. You're invariably in a lower gear than you realise anyway, due to the audible illusion of a three-pot, while the small gasflow paths and lack of inertia also adds to its vibrancy.

So, what's the benefit? True to Superchips' word, it's torque. Back to that RS Turbo. It produced 133lb ft at 2,750rpm. This produces a mighty 167lb ft - at 2,650rpm. That's 500rpm lower than the standard engine, as Superchips has swelled the lower-end torque curve. It's this that makes it feel like someone's installed a soft-tune 2.5-litre V6 in there. A much more subtle gain than you may expect, but one that's likely to be more satisfying in the long run.....

devamını linkten okuyabilirsiniz.

Vakti olan çevirirse güzel olur..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 beygir ve 36 Nm torq daha isteyenler içinmiş :)

16 bhp işte 20 hp oluyor.. 125lik araba 145e çıkıyor. Tam test yok ama 0-100 : 10 saniye civarlarına iniyormuş. Bı arabada ne sorun var anlamadım beygirleri sütçü beygiri mi nedir ? Eskiden 2.0 115 bg 2.0 136 bg D segment arabalar carina, primera , vectra vardı cillop gibi giderdi.

Demek ki evlat mühim olan kaç beygir aldığın değil hangi hacimden aldığınmıymış yoksa :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi tam hesapladım.

Maksimum olarak: 147 Ps 227 Nm veriyor (Buna overboost felan dahil)

Normal olarak ise: 141 Ps 206 Nm veriyor

Bu araç stok halde

maksimum olarak: 128 Ps 200 Nm veriyor (Buna overboost felan dahil)

Normal olarak ise: 125 Ps 170 Nm veriyor

Göz önüne alacağımız değerler koyu olanlar (en mantıklısı bu bence)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 bhp işte 20 hp oluyor.. 125lik araba 145e çıkıyor. Tam test yok ama 0-100 : 10 saniye civarlarına iniyormuş. Bı arabada ne sorun var anlamadım beygirleri sütçü beygiri mi nedir ? Eskiden 2.0 115 bg 2.0 136 bg D segment arabalar carina, primera , vectra vardı cillop gibi giderdi.

Demek ki evlat mühim olan kaç beygir aldığın değil hangi hacimden aldığınmıymış yoksa :D

Emisyon.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1) Güzel tarafı ingilterede 365 pound ama biz siteden online almak istersek AB vatandaşı olmadığımızdan KDVyi düşüyorlar 305 pounda iniyor. Yol parası da 30 pound 335 pounda alıyoruz. İngilizden ucuza alıyoruz valla.. Bunun gümrük vergisi %10 mudur . Dolayısıyla 375 pounda bizim olur mu? ekstra bir şey çıkar mı?

2) Bir de bu ODB portundan takılıyor galiba. Mesela sadece pazar günleri takıp mesai günleri çıkarabiliriz değil mi? Yani tak-çıkarı kolaydır. Bu şekilde kullanmak herhangi bir şeye zarar verir mi?

edit: açtığım hiç bir konuya bu kadar çok ziyaretçi girmemişti :D

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

16 bhp işte 20 hp oluyor.. 125lik araba 145e çıkıyor. Tam test yok ama 0-100 : 10 saniye civarlarına iniyormuş. Bı arabada ne sorun var anlamadım beygirleri sütçü beygiri mi nedir ? Eskiden 2.0 115 bg 2.0 136 bg D segment arabalar carina, primera , vectra vardı cillop gibi giderdi.

Demek ki evlat mühim olan kaç beygir aldığın değil hangi hacimden aldığınmıymış yoksa :D

Daha motor yeni piyasaya çıktı adamlar çipini bile hazırlamış, helal vallahi,

Tabii zaten küçük hacimli, küçük boyutlu nörotik turbosu olan bir aracı sürekli 1,5-1,6 bar basınçla götürmek ne kadar akıl kârı kestirmek zor.

Getirdiği kazanımın kullanma zevkine katkısı da ne düzeyde onu söylemek de zor.

Cillop gibi gitme işine gelince, eski Vectra 2 misli motor ve benzer ağırlıkla 0-100'ü 10 saniyede alıyor idi, Primera'nın gittiğine şahit olmadım, en azından benim kullandıklarım, ayrıca bunu gitmediği ne malum?

Bir de gene Vectra örneğinde kalırsak şehir içi tüketimi 12 litre altına pek düşmezdi ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vectra'nın A kasa 115hp benzinli 2.0lt olanları güzel giderdi. Sonradan çıkan B kasa 136hp benzinli 2.0lt olanlar kasanında etkisiyle ilk kasa kadar iyi değildi. 2,5lt V6 170bg benzinli çok iyidi ama. Ayrıca 12lt civarı yakardı. 2.0lt olanlar sanırım biraz daha iyidi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Maksimum olarak: 147 Ps 227 Nm veriyor (Buna overboost felan dahil)

Çiplenidğinde hala overboost yapıyor mu yoksa turbo basıncı sürekli yüksek mi kalıyor biliyor muyuz?

Bir de bu ODB portundan takılıyor galiba. Mesela sadece pazar günleri takıp mesai günleri çıkarabiliriz değil mi? Yani tak-çıkarı kolaydır. Bu şekilde kullanmak herhangi bir şeye zarar verir mi?

Porttan takıyorsun, önceki üstündeki yazılımın yedeğini alıyor sonra yeniden programlıyor, sonra da superfini çıkarıp öyle kullanıyorsun.

Tabii istediğin zaman bu yeniden programlama işini geri çevirmek mümkün, ama öyle taktım uçtu, çektim bitti kolaylığında değil.

Yani bu tam bir remap, Racechip türevlerindeki gibi araya takılan ECU'yu aldatıcı bir çip değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çiplenidğinde hala overboost yapıyor mu yoksa turbo basıncı sürekli yüksek mi kalıyor biliyor muyuz?

Abi grafiğe göre ve açıklamasına göre yorumladım..Yazısını okumadım açıkcası, bilmiyorum yani.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha motor yeni piyasaya çıktı adamlar çipini bile hazırlamış, helal vallahi,

Tabii zaten küçük hacimli, küçük boyutlu nörotik turbosu olan bir aracı sürekli 1,5-1,6 bar basınçla götürmek ne kadar akıl kârı kestirmek zor.

Getirdiği kazanımın kullanma zevkine katkısı da ne düzeyde onu söylemek de zor.

Cillop gibi gitme işine gelince, eski Vectra 2 misli motor ve benzer ağırlıkla 0-100'ü 10 saniyede alıyor idi, Primera'nın gittiğine şahit olmadım, en azından benim kullandıklarım, ayrıca bunu gitmediği ne malum?

Bir de gene Vectra örneğinde kalırsak şehir içi tüketimi 12 litre altına pek düşmezdi ;)

Abi sen daha 1.6EBa bluefin almadın mı?

sen al da öğrenelim faydası çok mu yok mu? :)

Vectra'nın A kasa 115hp benzinli 2.0lt olanları güzel giderdi. Sonradan çıkan B kasa 136hp benzinli 2.0lt olanlar kasanında etkisiyle ilk kasa kadar iyi değildi. 2,5lt V6 170bg benzinli çok iyidi ama. Ayrıca 12lt civarı yakardı. 2.0lt olanlar sanırım biraz daha iyidi.

evet eskiler iyi gider iyi de yakardı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vectra'nın A kasa 115hp benzinli 2.0lt olanları güzel giderdi. Sonradan çıkan B kasa 136hp benzinli 2.0lt olanlar kasanında etkisiyle ilk kasa kadar iyi değildi. 2,5lt V6 170bg benzinli çok iyidi ama. Ayrıca 12lt civarı yakardı. 2.0lt olanlar sanırım biraz daha iyidi.

97 model opel vectra cd şöfölüğü öğrendiğim arabaydı,tabi cin olmadanda adam çarpmışlığımızda çoktu :) ,arkadaşımın 1.6 megane ile kapışırıdık ilk 100 km/h kadar bi araba boyu önde giderdi megane,100 den sonra vectra tutabilene aşk olsun uzayıp giderdi,anılarım canlandı birden :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.