Jump to content

Focus Mk4 1.5L Ti-Vct Otomatik Yorumlarım


AtacanDiri
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Merhabalar eski bir dizel golf 7 kullanıcısı olarak yaklaşık 1.5 aydır kullandığım Ford focus 1.5 ti-vct otomatik  hakkında gözlemlerimi paylaşmak isterim.

 

1) Yol tutuşu evet ovunuldugu kadar var buna açıkçası çok şaşırdım.

 

2) Önce Eco mode da aracı kullanırken yokuşlarda yaşadığım yığılma ve gaz tepkisinin geç kalması , motorda ufak bogulmalar normal mode a gecmemle tamamen ortadan kalktı . Özellikle dikmen çevresi gibi yokuşlu bölgelerde oturan arkadaşlara normal mode da kullanılmasını öneriyorum .

 

3) Şehir içi ortalama yakıt tuketimim 8-8.5 aralığında 1 kere uzun yol yaptım Ankara-Samsun Ortalama 5.4 idi. Atmosferik motor için makul seviyelerde olduğunu düşünüyorum.

 

4) Dizelden inince motorun çalışması aşırı sessiz , tam otomatik şanzımaninda vites geçişleri hissettirmeyecek seviyede .

 

5) Bagaj hacmi 4 kişilik aileler içinde , sınıfı içinde gayet yeterli.

 

5) Vw grubu ile karşılaştırmam gerekirse olumsuz bulduğum yönler ise iç malzeme daha kalitesiz ve 2022 de halen kaput amortisorunun olmaması . Trendx pakette multimedya olmaması da Ford'un ayıbı ..En kısa zamanda arabaya fiziki olarak yapacağım tek yatırım olarak multimedya almayı düşünüyorum. 

 

 

Genel olarak toplarsak , sedana geçiş sürecinde Civic ,Corolla ,focus arasında tercih yapmam gerekmisti . İlk 1.5 ay için memnunum aracım 2020 model ve 7 binde . Allah kaza bela vermezse ve kronik sıkıntılar yasamazsak ekonomik durumları da düşünerek uzun yıllar binebilecegimi düşünüyorum .

 

Umarim focus almayı düşünen kafasinda soru işaretleri olan arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir.

 

Hayırlı günler 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus Mk4 1.5L Ti-Vct Otomatik Yorumlarım olarak değiştirdi

Hocam öncelikle hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

 

•Multimedya konusunda iyice araştırıp kaliteli bir ürün taktırmanızı öneririm.

•Trendx donanım seviyesinin en baz donanım olup , diğer marka araçların baz donanım seviyelerine göre çok üstün olduğunu unutmamakta fayda var. 

(not: 2022 Model MK4.5 Trendx donanım seviyesinde ön park sensörü , multimedya ekranı standart sunuluyor) 

 

•Malzeme kalitesi konusunda maalesef size katılıyorum. Kesinlikle daha iyi olabilirdi. Fakat global bir sorun haline geldi ki nitekim tüm markalar malzeme kalitesini düşürmüş durumda.

 

•Yakıt tüketiminiz muhtemelen ilk bakımdan sonra daha alt rakamlara düşecektir diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hayırlı olsun. iyi günlerde kullanın. tüketim bence de normal otomatik, ankara gibi bir şehir için.

multimedya ayrı konu makyajlı kasada düzeldi ama aynı donanıma sahip corolla dream donanım multidrive s ile arasında 100 bin üzerinde fark var ki bu saatten sonra kaç kişi focus alır bilemiyorum. o yüzden arabanızın keyfini çıkarın diyorum.

şu anda lpg li aracın tüketimi ciddi düşük. taktırmayı düşünebilirsiniz. gaz girişi depo kapağının yanına monte ediliyor diye biliyorum.

lpg 12.5tl ile (10 lt desek)1.25, benzin 28.5tl ile 2.25 tl tüketir neredeyse yarı yarıya hiç bu kadar fark açılmamıştı sanırım.

lpg li aracım hiç olmadı ama bu şartlarla işler zora gidiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11.06.2022 - 14:40 tarihinde, AtacanDiri yazdı:

5) Vw grubu ile karşılaştırmam gerekirse olumsuz bulduğum yönler ise iç malzeme daha kalitesiz ve 2022 de halen kaput amortisorunun olmaması . Trendx pakette multimedya olmaması da Ford'un ayıbı ..En kısa zamanda arabaya fiziki olarak yapacağım tek yatırım olarak multimedya almayı düşünüyorum. 

 

Vw grubu araçlara göre İç malzeme kalitesiz demişsiniz bu yorumunuza katılmıyorum. Ben pek çok vw grubu aracı inceledim ve gördüm; 

 

En son kasa Skoda Octavia malzeme kalitesi olaraktan gerçekten zayıf ve trimleri ses yapmaya müsait bir yapısı var. Önceki kasası daha kaliteli. Bu markanın Skoda superb ve kodiaq dışındaki araçları zayıf.

 

Seat marka araçları Skoda modellerinden işçilik olarak bir tık daha iyi, vw araçlarından krom kullanımı ve yalıtım olarak biraz daha geride.

 

Vw marka araçları ise ford ile benzer seviyede.

 

Vw marka araçlarının grubun diğer marka araçlarına göre işçiliği daha iyi. Krom parça kullanımı kapı kollarında v.b. yerlerde daha fazla. Yalıtım olarak daha iyi. 

 

Hatta Fordun araçlarında kullandığı malzemelerin vw grubu araçlara göre daha uzun ömürlü olacağını düşünmekteyim.

 

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. 

 

Saim Koyuncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
12.06.2022 - 21:12 tarihinde, Saim Koyuncu yazdı:

 

Vw grubu araçlara göre İç malzeme kalitesiz demişsiniz bu yorumunuza katılmıyorum. Ben pek çok vw grubu aracı inceledim ve gördüm; 

 

En son kasa Skoda Octavia malzeme kalitesi olaraktan gerçekten zayıf ve trimleri ses yapmaya müsait bir yapısı var. Önceki kasası daha kaliteli. Bu markanın Skoda superb ve kodiaq dışındaki araçları zayıf.

 

Seat marka araçları Skoda modellerinden işçilik olarak bir tık daha iyi, vw araçlarından krom kullanımı ve yalıtım olarak biraz daha geride.

 

Vw marka araçları ise ford ile benzer seviyede.

 

Vw marka araçlarının grubun diğer marka araçlarına göre işçiliği daha iyi. Krom parça kullanımı kapı kollarında v.b. yerlerde daha fazla. Yalıtım olarak daha iyi. 

 

Hatta Fordun araçlarında kullandığı malzemelerin vw grubu araçlara göre daha uzun ömürlü olacağını düşünmekteyim.

 

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. 

 

Eşimin araci 2019 Focus hb st-line, benim şirket aracim 2021 Octavia orta paket ve bariz sekilde Octavia'nin malzeme kalitesi daha iyi. Bu noktada subjektiflik bile söz konusu degil bence cok net. Hem de st-line'dan daha iyi. Fakat ben Ford hastasiyim, hizli giderken Focus'ta kendimi kat be kat daha guvende hissediyorum, hem Ncap sonucu cok iyi, hem yol tutusu daha iyi hem de frenleri çok daha iyi. Kisacası toplama bakarsak Focus çok çok daha guvenli. Ayrica 2700mm aks mesafesi Octaviadan bile uzun ve boylelikle disi kucuk ama ici kocaman. Mk4 focusla Ford bir kaç araba dergisinin de sectigi gibi orta siniftaki en iyi araci yapmisti. MK 4.5 u denemedim.Hangisi desen yine Focus derim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12.06.2022 - 21:12 tarihinde, Saim Koyuncu yazdı:

 

Vw grubu araçlara göre İç malzeme kalitesiz demişsiniz bu yorumunuza katılmıyorum. Ben pek çok vw grubu aracı inceledim ve gördüm; 

 

En son kasa Skoda Octavia malzeme kalitesi olaraktan gerçekten zayıf ve trimleri ses yapmaya müsait bir yapısı var. Önceki kasası daha kaliteli. Bu markanın Skoda superb ve kodiaq dışındaki araçları zayıf.

 

Seat marka araçları Skoda modellerinden işçilik olarak bir tık daha iyi, vw araçlarından krom kullanımı ve yalıtım olarak biraz daha geride.

 

Vw marka araçları ise ford ile benzer seviyede.

 

Vw marka araçlarının grubun diğer marka araçlarına göre işçiliği daha iyi. Krom parça kullanımı kapı kollarında v.b. yerlerde daha fazla. Yalıtım olarak daha iyi. 

 

Hatta Fordun araçlarında kullandığı malzemelerin vw grubu araçlara göre daha uzun ömürlü olacağını düşünmekteyim.

 

Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. 

 

Bende sizin tam tersinizi düşünüyorum, o daha uzun ömürlü olayı eskidendi artık daha kısa ömürlü ve daha sorunlu arkadaş doğru demiş iç malzeme kalitesi berbat ötesi bence focus 2 focus 3 teki kalitenin 10'da1 'i yok...Koltuk döşemeleri hele 2 sene de bayağı bir deforme olur kapı plastik malzemeleri  bagaj halısı vs, iç plastikler her yerden çalmışlar,arka kapı trimleri tangur tungur :) eskiden ford kaliteli araba üretirdi ,hyundai ,reno ,pejo kalitesiz olurdu,şimdi tam tersi oldu onlar ilerledi ford geriledi ...Birde o kadar kalitesizliğe rağmen fiyatlar premium seviyesinde ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

04.07.2022 - 21:04 tarihinde, Çınar Tümerkan yazdı:

Eşimin araci 2019 Focus hb st-line, benim şirket aracim 2021 Octavia orta paket ve bariz sekilde Octavia'nin malzeme kalitesi daha iyi. Bu noktada subjektiflik bile söz konusu degil bence cok net. Hem de st-line'dan daha iyi. Fakat ben Ford hastasiyim, hizli giderken Focus'ta kendimi kat be kat daha guvende hissediyorum, hem Ncap sonucu cok iyi, hem yol tutusu daha iyi hem de frenleri çok daha iyi. Kisacası toplama bakarsak Focus çok çok daha guvenli. Ayrica 2700mm aks mesafesi Octaviadan bile uzun ve boylelikle disi kucuk ama ici kocaman. Mk4 focusla Ford bir kaç araba dergisinin de sectigi gibi orta siniftaki en iyi araci yapmisti. MK 4.5 u denemedim.Hangisi desen yine Focus derim

Görsellik Subjektif /Göreceli bir durum, kalite ve üretim kalitesi ise farklı bir durum.

 

Mevcutta skoda octavia'nın kalite testinin videosunu bulamadım, ilk fırsatta onuda video olarak paylaşmak isterim veya kendim denk geldiğinde çekerim.

 

Skoda Octavia 2021 için kullanıcı yorumu içeren bir klip, 2018 Model bir Skoda Kodiaq ve Focus MK4 için kalite değerlendirmesi içeren videoları ekliyorum.

 

Skoda Octavia 2021 Build Quality (Klip):

https://youtube.com/clip/UgkxeRDB9KwoVzVI72XNn3arubN9A0hiHL2g

 

Videolar:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saim Koyuncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
05.07.2022 - 01:00 tarihinde, çağlar çetinkaya yazdı:

Bende sizin tam tersinizi düşünüyorum, o daha uzun ömürlü olayı eskidendi artık daha kısa ömürlü ve daha sorunlu arkadaş doğru demiş iç malzeme kalitesi berbat ötesi bence focus 2 focus 3 teki kalitenin 10'da1 'i yok...Koltuk döşemeleri hele 2 sene de bayağı bir deforme olur kapı plastik malzemeleri  bagaj halısı vs, iç plastikler her yerden çalmışlar,arka kapı trimleri tangur tungur 🙂 eskiden ford kaliteli araba üretirdi ,hyundai ,reno ,pejo kalitesiz olurdu,şimdi tam tersi oldu onlar ilerledi ford geriledi ...Birde o kadar kalitesizliğe rağmen fiyatlar premium seviyesinde ...

Yalnız burda çok ciddi bir yanlışınız var, malzeme kalitesi VW gruba göre düşük olabilir ama işçilik ve dayanıklılık yeni Focus'ta çok ama çok yüksek. Eski nesil Focusların hepsine sahiptim hepsinden trim sesleri gelirdi, Focus 4 te işçilik o kadar iyi ki 18 inç jantlara rağmen sürüşü premium araçlardan bile sessiz. Ayrıca aracımın şu anda 3.senesi ve hala yepyeni ve dipdiri. Hiçbir yıpranma söz konusu degil. Bazı kavramları maalesef karıştırıyoruz, düşük malzeme kalitesi kötü işçilik veya dayanıksızlık anlamına gelmez. Ford işçiliği o kadar yüksek seviyedeki aracın birleşme noktalarında boşluklar neredeyse yok olmuş. Lütfen yanlış anlaşılmaya mahal vermeyelim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fabrika da kesinlikle mk4 için son kontrol elemanı yok. Benim aracım da, Kapılar dışarı da, tampon bir tarafı yerine oturmuş bir tarafı oturmamış, iç trim parçaları yerlerine oturmamış hatalı üretim kapaklar vs vs

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende focus 3,5mca kasadan aldığım tadı focus 4 den alamadım, sanki daha basit özensiz gibi geliyor bana, diğer araç top mermisi gibiydi bu oyuncak gibi sanki, benim düşüncem bu yönde... 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.