Jump to content

1.5 Ti-Vct Motor Hakkında Bilgiler (Teknik Özellikler, Fabrika Üretim Görüntüleri)


Saim Koyuncu
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Dragon Serisi 1.5 Ti-VCT 3 Silindirli Motor;

 

  • Hindistan, İngiltere, Brezilya, Çin, Rusya ve Meksika'da üretilecektir.
  • 123 HP Güç ve 150 Nm tork üreten 1.5 Litre, 3 silindirli doğal emişli benzinli bir motordur.
  • Alüminyum bloklu yeni üç silindirli motor daha hafiftir, sürtünmesi daha da azaltılmıştır ve boyut olarak %10 daha küçüktür.
  • Yakıt Tüketimi (BSFC) ve CO2 emisyonlarında %7'lik bir azalma sağlanmıştır.
  • LPG ve CNG ile tam uyumludur. Bu husus düşünülerek tasarlanmıştır.
  • İkiz bağımsız Değişken Eksantrik Mili Zamanlamasının (Ti-VCT) daha hızlı gaz kelebeği tepkisi ve gelişmiş yakıt ekonomisi sağlamaktadır.
  • Ti-VCT sistemi, motor çalışma koşulları değiştikçe her bir emme ve egzoz kamının birbirinden bağımsız olarak çalışmasına izin verir.
  • 1,5 L Ti-VCT motor, 6 vitesli manuel şanzıman veya 6 vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilecek olup,
  • Dengeleyici şaft, motor titreşimlerini ortadan kaldırmak için karşı ağırlık görevi gören hidrodinamik yataklarla desteklenir.
  • Motorun triger kayışı, çalışırken sürtünmeyi ve gürültüyü azaltmak için yağın içinde hareket eder.
  • Sert motor seslerinin kabine girmesini önlemek için akustik izolasyon sistemi mevcuttur.

 

Ağırlığı azaltmak için kapak motor braketleri entegre edilmiştir: Krank mili, piston ve silindirin dikey ekseninden kaydırılmıştır. Genel olarak, ofset krank mili, güç darbesi sırasında, krank mili dikey eksene neredeyse dik olacak ve biyel kolu piston silindirinin dikey ekseni ile aynı doğrultuda olacak şekilde yerleştirilir: Bir dengeleyici şaft, birinci dereceden titreşimlerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. genellikle sıralı 3 silindirli motorlarda görülür. Egzoz manifoldu silindir kapağına entegre edilmiştir. Uluslararası olarak, birçok otomobil üreticisi entegre bir egzoz manifolduna geçiyor.

 

image.thumb.png.5c8bf6784039f27f6a2c3dea8f295b11.png

 

image.png.97a9cbbb06bc759886882f5aef44084c.png

 

image.png.5b72ce890fb0b645730a0ad38904d35b.png

 

image.png.265c7896f696d2b49137b82d95392b15.png

 

image.thumb.png.32f3ca274cf14861d9baca8bb6408c9f.png

 

image.png.cbc9ea72992be11f57bc240f733b8d21.png

 

image.png.6c206f4c824caf634d65fc7ba60d7335.png

 

image.png.2dd760346be041adb8fa76f5c32c13c2.png

 

image.png.e7fc573df7fa14aeaee162a4896ce7f8.png

 

image.png.98d614d0568308e819bf1839fbbd2adb.png

 

image.png.7f64dfc8572a6e792e51c613b102270a.png

 

image.png

 

Valf çalıştırma sistemi, valflerin kapanma ve açılma hareketinden sorumludur. Bu özel sistemin, valf boşluğunu (külbütör kolları ve valf iticisi arasındaki boşluk) kendi kendini düzenlediği iddia edilmektedir: Petroldeki kayışın bir endüstri ilki olduğu varsayılmaktadır. Sürtünmeyi ve gürültüyü azaltmak için uygulanmıştır: Her silindire ayrı bir ateşleme bobini verilir. Fayda? Daha kolay soğuk çalıştırma ve daha iyi yanma kontrolü. Bujiler yanma odasının merkezine yerleştirilmiştir: Kullanılan tüm teknolojilerin bir özeti:

 

 

 

image.png.bba15cd59515e7eb1ce41b2b108cbb5d.png

 

image.png.9e1f8a4040323a2a71abc1b200ebf165.png

 

image.png.3cbf843b62eca45b05b1d0d893ade381.png

 

image.png.5d24eb45ae28a933e04f06045a3eb383.png

 

image.png.2a3276b9d7215c54ec1f6b0ac655ca75.png

 

image.png.69fd2db369a9765d13edb5f1a377cb20.png

 

image.png.e8af70b7d6de7ab427dda3ae4053da23.png

 

image.png.f8b78f290dde8b312a840fd3799d2405.png

 

image.png.0a018b523a3a24f2d1a98151bf834eb2.png

 

image.png.05405727b2c533330d006da313510450.png

 

image.png.68318a58c1e5d2a65870def85f149d0b.png

 

image.png.fc1972446c54c2da66b25edd0292fbd3.png

 

image.png.928a9a2f1ad0ff965dc40a170960acf5.png

 

image.png.47588c0b14c194fea8664f8b4c534b7d.png

 

image.png.e7859c2998a23db47d54da45e38f4071.png

 

En üstte olan balans milidir: Bu iş çok konsantrasyon gerektirir: Sunum güvertesinde gösterilen silindir külbütör ve hidrolik dokunuşu fark edebilirsiniz. Bu, sistemi LPG ve CNG gibi alternatif yakıtlarla uyumlu hale getirir. Sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olur ve bakım gerektirmez. Burada ayrıca çift değişken eksantrik milleri de görülüyor (Ford'un Ti-VCT teknolojisi): Triger kayışı: Motorlar neredeyse hazır. Kapsamlı bir testten sonra, Kalkış için bekleyen volanlar: Soğuk test konsolu. Her motor bu soğuk testten geçer:

 

image.png.55cbe16ded3d1084827ef90e65e506c7.png

 

image.png.fa32f3b948a7411fc9bfdb4a980ee33a.png

 

 

image.png.ee8bf85ef09961d22c0430c62a03a5f7.png

 

image.png.4ac859a314cb771aa92db859554a0c96.png

 

image.png.4b935dcae7414be798ce8f6c77234c1c.png

 

image.png.12ca5f7ab126b42d7abef835ad38a9c8.png

 

image.png.675fbe6e275115ce3f059e3b45224ee3.png

 

Bu testin bir parçası olarak, motoru aydınlatmak için ultraviyole ışık kullanılır. Bu, herhangi bir yağ sızıntısını oldukça belirgin hale getirecektir. Motor herhangi bir yakıt olmadan birkaç saniye çalışır. Bu testte kullanılan bazı tel ve kablolar altından yapılmıştır. Altın herhangi bir girişime neden olmaz ve yüksek doğrulukta okumalar alır: Sıcak test. Motor 2,5 dakika çalışır ve Dragon 1.5 L gibi yeni bir motor olması durumunda, ilk 5000 motorun tümü test edilecektir. İlk 5000 motordan sonra, motorlar rastgele seçilecek ve test edilecektir.

 

image.png.9ef2ce98894ca28022377ce423b312c2.png

 

image.png.1ed674f2f9f17b761e101286c7ede8fd.png

 

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

 

Not:  https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/191686-close-look-fords-new-1-5l-3-cylinder-dragon-petrol-engine.html Adresinden Alıntıdır, TR kullanıcılarının 1.5 Ti-VCT motor hakkında daha fazla bilgiye sahip olması amaçlanmıştır. Çeviri hataları ve eksiklikler olabilir.

 

image.png.1212f2aa12ddf296f8d98c05fe44d608.png

Saim Koyuncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

trigerin yağda çalışması=triger değişimini geciktirir

egzos manifoltunun olmaması=motoru erken ısıtıp yakıt tasarrufu sağlar;

gibi özellikler 1.0 dan alınma.

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.